Legoland : Denemarken?

04-12-2015 11:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een paar jaar mee op het forum, maar nooit eerder een topic geopend. Vanwege een door ziekte afgezegde zomervakantie in 2015 zijn wij al een tijd niet op vakantie geweest.

Met een dochter van veertien en een zoon van negen, die gek is op lego, zijn wij van plan in het voorjaar ( voorjaarsvakantie of meivakantie; wat is handiger?) naar Legoland te gaan.

Voor zoon lijkt het me geweldig, dochter Vindt het uiteraard kinderachtig!

Heeft iemand tips? ( huisje huren/ hotel/vakantiepark/ nog andere leuke dingen in de omgeving ( voor dochter: shoppen)?
Wij stonden op deze camping http://www.hvidbjergstrand.de

Het zwembad ziet er op de foto's groter uit dan het in werkelijkheid is, maar alles was er schoon en netjes in orde. We hebben ons er prima vermaakt en je kon vanaf de camping naar zee lopen. Er waren ook huisjes, maar daarin heb ik me niet verdiept. Ik vond de boodschappen niet veel duurder dan in Nederland, maar ik hoef niet elke dag een glas wijn of bier. Wij kochten al het eten in de supermarkt en voor dertig euro per dag had niemand van de vijf personen honger.
Wij zijn 2 keer 1 week naar Lalandia in Billund geweest. 1e keer waren de kinderen 4 en 6 en 2e keer waren zij 8 en 10. Vooral laatste keer was erg leuk omdat zij inderdaad overal in konden. Het zwemparadijs bij het park is ook geweldig. 2e keer hadden wij fietsen mee omdat het park zo groot is en met de fiets je overal zo bent. Ik vond het fantastisch, ik heb er geweldige herinneringen aan. 's Ochtends naar het park, 's middags in het zwembad of gewoon hele dag Legoland of zwembad. 1e keer dat wij er waren was het heerlijk warm weer, 2e keer heb ik met winterjas en handschoenen aan gelopen. Maar het was wel droog.

Ik schrik alleen van de prijzen in de meivakantie, ik vind 1200 voor het kleinste huisje (en die is klein) nogal flink aan prijs. Dat heb ik er toen niet voor betaald.
Ik doe mijn best
Kijk anders even via pharosreizen van de ANWB. Die hebben vaak ook aanbiedingen naar Denemarken, op vakantieparken, met of zonder kaartjes voor Legoland. Ik denk dat je dan iets goedkoper uit bent. Wij zijn ook via zo'n aanbieding op het idee gekomen. Uiteindelijk hebben wij toch los geboekt, want de aanbieding was maar voor 5 dagen en dat vonden wij te kort voor zo'n eind rijden. Maar was op zich een goede prijs, ook voor 5 dagen wel.
..
Al gekeken Reizigster, staat nu alleen een hotelarrangent,maar ook errug duur...

Net als Hvidberstrand, de huisjes daar ook prijzig (wel mooie huisjes trouwens!)
Inderdaad, verre van goedkoop. Wij doen het toch omdat de zomervakantie van afgelopen jaar niet doorging door ziekte. Het toen daarvoor gereserveerde geld gaat nu naar dit reisje. Normaal gesproken zouden we dit er niet voor uit geven.

Ik ga wel nog wel kijken of ik eventueel via een Deense of Duitse site kan boeken...daar kennen ze geen meivakantie, dus misschien valt dat goedkoper uit dan boeken via een Nederlandse organisatie.
Ik denk dat die 3 slaapkamers het ook wel duur maken. Dat is zo 200 euro duurder dan een huisje met maar 2 kamers.

Je kunt ook bij Lalandia zelf boeken. Of een B&B in de buurt en dan losse kaarten voor de attracties?
quote:2koffie schreef op 06 december 2015 @ 15:44:

Je kunt ook bij Lalandia zelf boeken. Wow....net ook even bekeken, maar de goedkoopste optie is daar maar liefst ¤ 1.692,00 voor een weekje!
Wij gaan in augustus naar Denemarken, via Pharos inderdaad en dus ook inclusief toegangskaarten voor LEGO land (en Givskud Zoo). In Riis Feriepark. Schijnt vlakbij LL te zijn. Vond de prijs ook erg meevallen in vergelijking met de prijzen voor bijvoorbeeld Frankrijk maar wij hebben geluk dit jaar, regio noord heeft ook de laatste weken van augustus vrij en dat scheelt nogal in de prijs in Scandinavië kennelijk.

Ben erg benieuwd, we zijn er nog nooit geweest en onze zoons zijn enorme LEGO fans.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Wij gingen ieder jaar naar Duitsland (Günzburg). Want we wonen in CH. Maar ik vind Billund mooier.... maar ja ook duurder....Ik denk alleen dat het voor kinderen tot 11 erg leuk is.... Onze vonden het daarna niet leuk..En wij vonden 1 of 2 dagen legoland meer dan genoeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven