Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Haha Dreamer, dat is inderdaad niet bepaald cute te noemen.

Leuke site Origami, die van Cardcetera. Zag er leuke kaarten voorbij komen. Weer één voor bij de favorieten. Alleen een beetje jammer dat je kaarten niet kunt toevoegen aan een verlanglijstje o.i.d. Ik heb me al suf zitten zoeken om een bepaald kaartje weer terug te vinden. Nou ja, ook wel weer een goed excuus om ze dan maar meteen te bestellen zodra je ze tegenkomt.
Welkom Neusaap!

Vwb de kaartjes die ik het vaakst verstuur en waar in mijn ogen de meeste vraag naar is:

* Stad, omgeving, landschappen. En de meesten willen dan het liefst "single view" kaartjes: dus met maar 1 foto.

* Katten, honden.

* Uilen, vogels, bloemen, natuur, alle andere dieren...

* Zwart wit foto's.

* Eten, drinken, thee, koffie, chocolade.

* Koningshuis.

* Pin-ups. Marilyn Monroe.

* Zee, strand, vuurtorens.

* Treinen, trams, vervoer.

Wat heerlijk Dreamer, een Hurray na 75 dagen!

Ik heb nog geen nieuwe Hurrays meer gehad na zondag. Ik wacht met name met smart op Taiwan, China, USA. Ik open iedere ochtend weer gespannen en hoopvol mijn mail....

Ik had vandaag weer een kaartje kat in mijn brievenbus. Uit Portugal, had er 36 dagen over gedaan. Ik zag dat heel veel van zijn kaartjes er relatief lang over doen. Dus óf ze hebben daar een beruchte loods, óf de Portugees doet er lang (minstens enkele weken) over om bij ieder profiel Het Perfecte Kaartje te vinden.

Ik denk dat ik pas aankomend weekend weer een paar adressen ga aanvragen. Ik heb nu niet echt heel veel zin, niet zoveel tijd en ook niet zoveel geld in deze toch wat duurdere maand. (En er moet natuurlijk ook nog een kerstboom komen. )
Oh ik had net een Hurray! Uit Tsjechië, van mijn mooie kattenkaart die ik bij het tweedehands boekwinkeltje in Deventer heb gekocht. Is nu al 3 X gefavoriet.

Het is stiekem eigenlijk ook wel één van mijn eigen favorieten. (kat die op een vogelhuisje ligt.)
Ik had vanochtend ook weer een Hurray uit USA.

Na 14 dagen aangekomen.

Het voelt nu opeens al veel leuker, haha.

Heb 2 nieuwe adressen getrokken, Berlarus (moest opzoeken waar dat lag ) én Nederland.

Die laatste vind ik wel jammer, wist niet eens dat, dat kon. Zal een goed naar mijn instellingen kijken.

Deze man wou in december een kerstkaart, dus gedaan. Zal ik morgen misschien mijn Hurray al wel krijgen.

Uit Belarus, is een jong meisje van 14, zij houdt van dierenkaarten (honden of katten)

Nu zag ik vorige week een heleboel leuke dierenkaarten bij de Xenos in de aanbieding, die had ik al aan mijn verzameling toegevoegd, dus daar gaan 2 schattig hondjes heen.
Leuk Social, alweer een hurray!

Bij het wijzigen van je profiel kun je onderaan aanvinken of je wel of niet kaartjes naar/van iemand uit je eigen land wil sturen/ontvangen.
Jaaaaa, Social gaat los

Ik heb net een paar adressen getrokken. En weer een lesbienne, die ook graag kaarten in dat thema wil. Nou heeft ze al meer dan 2000 kaarten ontvangen... Ze is ook feministe, dus ik zit eigenlijk te denken aan het schilderij van Aletta Jacobs.

Ook nog een Finse die al 9 jaar aan postcrossing doet en blij zegt te zijn met elk kaartje.

Verder USA en Kroatië. Die laatste is nieuw.
Later is nu
Oh en Australië. Morgen ga ik de profielen verder bekijken, nu was ik gewoon nieuwsgierig

Hebben jullie ook wat met schrijfboekjes? Ik moet het gewoon even kwijt. Bij mijn certificaat van mijn opleiding kreeg ik een schrijfboekje. Zo'n soort moleskin. Die vind ik mooi, maar saai. En ik zocht eigenlijk wat met een ringbandje en insteekvakjes en eventueel tabbladen. Een onmogelijke opgave, helaas.

Dus.. nu ga ik met oude enveloppen en washitape morgen waarschijnlijk m'n mooie schrijfboekje pimpen. Zin in! Hopelijk wordt het een beetje wat ik verwacht. Vond ik in mijn mooie enveloppemandje (waar enveloppen in zaten van briefpapier met een olifantje en een ballonnetje enzo.. oh.. en ook luchtpostenveloppen!) nog een ansichtkaart van Simply Red. Ik gok maar zo dat ik daar ooit iemand blij mee kan maken
Later is nu
Klinkt nu al als een prachtig schrijfblokje Dreamer.
Ik heb me net aangemeld bij Postcrossing, ik kende het helemaal niet. In de stad loop ik altijd te neuzen naar leuke kaarten en ik heb best wel een flinke verzameling. Mijn 1e kaartje gaat naar Amerika,

Is het de bedoeling dat je, als afzender, je eigen adres ook op het kaartje zet?
Enjoy the little things in life
Hoi Ikke46. Dat mag wel, maar hoeft zeker niet. Zodra je kaartje is geregistreerd als ontvangen krijgt iemand anders je adres. Dus nooit diegene naar wie jij het kaartje hebt gestuurd. Ze hebben dus je adres niet nodig. Maar als jij het leuk vind mag het natuurlijk altijd
It ain't me
Leuk trouwens, al die nieuwe mensen!

Bij mij begint het ook alweer wat te kriebelen. Van de week voor 30 euro nieuwe kaarten uitgezocht, maar niet besteld uiteindelijk. Wilde eigenlijk in mijn vakantie verder gaan, maar afwachten of ik dat haal
It ain't me
Jaa.. gewoon hier blijven lezen, Cocomo!

Ook zonder dat je aan postcrossing doet, gezellig.

Gezellig inderdaad, die nieuwe mensen!

Ik schrijf mijn adres er nooit op (geen ruimte ) Soms vraagt een ontvanger er wel om, omdat ze er zo blij mee zijn, maar dan geef ik ook niet. Dat is gewoon niet het idee van postcrossing. Hoewel het natuurlijk wel een leuke manier zou zijn om een penpal te krijgen
Later is nu
Oh, leuk, ik krijg net m'n envelop van postzegelsmetkorting.nl binnen. Een zakje gevuld met allerlei soorten postzegels, ziet er echt heel leuk uit.
Leuk is dat he
Later is nu
Neusaap: dat heb je snel gedaan en binmen Leuk! Ik heb het zelf (nog) niet gedaan omdat per 2016 de tarieven verhogen en je de zakjes met nieuwe tarieven nog niet kon bestellen. Kon dat nu wel? Anders moet er dus straks overal 10cent bij geloof ik.

Ik kocht nu steeds losse internationale zegels, vond ze best leuk met een fiets, molen of klompen bv.

En idd daar zat al zo'n priority zegel bij op. Hadden we het vorige week over.

Ik zou vanavond een Hurray kunnen krijgen uit NL. Heb direct dat vinkje uitgedaan.

Dreamer: zowel de duitser als vrouw uit USA heeft mijn kaart niet geupload. Zou die anders automatisch op mijn Wall komen? Ik heb mij voorgenomen om alle kaarten die ik krijg iig wél upteloaden. Dat vind ik erg leuk. Mijn verstuurde gaan natuurlijk vooral over de wensen van anderen. Ik heb wel al een paar favorieten en een leuke tekst bij mijn profiel.
Social, ja die kaart zou dan op je wall komen. Jij vindt het dus niet erg geen volledige wall van verzonden kaartjes te hebben? Iets in mijn verder ongeorganiseerd brein kan daar niet tegen, heel raar.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 09 december 2015 @ 15:21:

Social, ja die kaart zou dan op je wall komen. Jij vindt het dus niet erg geen volledige wall van verzonden kaartjes te hebben? Iets in mijn verder ongeorganiseerd brein kan daar niet tegen, heel raar.

Ik had geen idee dat, dat erbij hoorde, dat hoorde ik later en toen waren mjn kaarten al verstuurd. En nee eerlijk gezegd vind ik dat niet erg. Mijn doel is om mensen blij te maken met een kaartje en daarvoor hoef ik geen kaartjes te uploaden. Ik heb het in de profielen die ik heb getrokken ook amper gezien en mis dat ook niet. Kortom ik zie daar het nut (nog) niet van in

Mss later en dan heb ik idd een oncomplete wall, maar daar lig ik niet wakker van hoor!
Social, ik vergeet het ook wel eens om een foto te maken. Tja, jammer dan!

Hier weinig PC activiteit. Veel verre reis kaarten (Rusland) dus dat zijn hurray's doe pas na 3 weken binnenkomen. Inmiddels 2 expired (Polen en Taiwan) en mijn kaartje naar Finland is al 20 dagen onderweg dus ik ben bang dat deze ook in een loods ligt.

Ik heb nu 1 slot open en als ik deze aanvraag durf ik te wedden dat dat Duitsland wordt. Ik wacht dus even want dan kan ik naast Duitsland een leuker land trekken.

Wat doen jullie met lege profielen? Ik vind het zo jammer omdat ik niet weet wat te schrijven en welk kaartje ik moet uitkiezen. Worden dus vaak de minder leuke kaarten waar ik vanaf wil.
quote:Dreamer schreef op 04 december 2015 @ 13:19:

Kijk, ik zeg dat ik giraffes spaar en gelijk kom Origami langs. Wat lief

hoeveel kaarten heeft ze al verstuurd en ontvangen? Hoelang is ze al lid?

Mijn regel is een beetje dat ik bij een nieuw iemand wat meer consideratie heb dan bij iemand die al over de 1000 verstuurde en ontvangen kaarten heeft, een leeg profiel en geen favorieten. Wat ik dan nog wel eens doe is kijken bij verzonden kaarten, want ik ga ervan uit dat men alleen kaarten verstuurd, die ze zelf leuk vinden. Die moeite doe ik vooral bij een nieuw iemand.

Die ene van meer dan 1000 stuur ik een kaartje, waar ik nooit een goed profiel bij heb kunnen vinden en die ik zelf ook niet echt mooi vind. Soms krijg je daar verrassend blije hurrays op, dan voel ik me bijna schuldig :-)

Bij een nieuw iemand zet ik nog op het kaartje dat wat voorkeuren in het profiel de keuze wel makkelijker maken.

Die postzegel kan volgens mij gewoon Dit is wat ik doe met lege profielen Jusa
Later is nu
quote:neusaap schreef op 08 december 2015 @ 15:41:

Oh ik vind 'm wel erg mooi Dreamer! Maar 'cute' zou inderdaad niet als eerste in me op komen.Wat leuk dat je m mooi vindt! Ik had deze reactie nog niet gezien. De kunstenaar heet Ivo Kamphuis
Later is nu
Ik meld me ook weer even hier! Het gaat persoonlijk niet zo goed, dus vandaar dat het forum er echt een beetje bij inschiet..... Maar zie dat er allemaal nieuwe postcrossers zijn, dat is dan wel weer gezellig.

Vandaag kreeg ik 2 hurrays, en heb nu ruimte om 3 kaartjes te schrijven. Dat komt vrijdag of van het weekend wel, want morgen heb ik de schrijfmarathon van amnesty, en die mensen zijn net even belangrijker bovendien ben ik een groot deel van de dag gastvrouw en op t moment doodmoe, dus zo maar slapen en hopen dat ik het morgen vol ga houden. (Scheelt dat ik het altijd heel leuk vind en dat geeft ook energie!) Voor degene die nog een kaartje willen sturen, ze hebben die link niet meer online staan! Ik heb hem wel gebruikt voor onze persoonlijke fb pagina, dus ik heb de adressen nog wel. Op de site van amnesty staat voor wie we schrijven (er valt er eentje af, die is vandaag heel plotseling vrijgekomen!!!!!) als je naar iemand een kaartje wil schrijven dan kan je me dat laten weten en zoek ik het adres er even bij.

Lege profielen steek ik niet veel tijd in, rond deze tijd stuur ik dan een kerstkaartje ofzo. Ligt er inderdaad een beetje aan of iemand net begint en het nog niet zo goed snapt (en daardoor nog een leeg profiel heeft), dan stuur ik gewoon wel wat leuks. Als het iemand is die al lang lid is dan is het vaak een bloemenkaartje of iets waar ik veel van heb.

Ik neem morgen een stapel kaartjes mee waar ik veel van heb of die ik niet verwacht te gebruiken, dan kunnen mensen bij de schrijfmarathon die pakken. Het was wel nodig hoor, om weer eens een beetje uit te zoeken.
quote:Social schreef op 09 december 2015 @ 15:16:

Neusaap: dat heb je snel gedaan en binmen Leuk! Ik heb het zelf (nog) niet gedaan omdat per 2016 de tarieven verhogen en je de zakjes met nieuwe tarieven nog niet kon bestellen. Kon dat nu wel? Anders moet er dus straks overal 10cent bij geloof ik.

Uhhhh, geen idee eigenlijk, ik deed maar wat. Ik heb twee zakjes gekregen; één met allerlei soorten ¤0.44 en één met 10 cent. Bij nader inzien denk ik dat ik niet de juiste set heb besteld, maar ach. Dan maar combineren en wat meer betalen.
@HappyOwl: klinkt gaaf, schrijven voor Amnesty!
Ik ben vrijwilliger bij amnesty. Morgen is internationale dag van de mensenrechten. Overal worden schrijfmarathons georganiseerd. Vast bij jullie in de buurt ook allemaal wel. Bij ons loopt die van 10.00 tot middernacht, en in principe ben ik er de hele dag als ik dat vol kan houden.

Op de site van amnesty kun je vast vinden waar ze allemaal zijn mocht je interesse hebben om even ergens binnen te wandelen
Wat is er weer een boel geschreven hier, leuk! Ik heb een megadrukke week op het werk, dus even wat rustiger met postcrossing. Nu blijven mijn digitale en 'gewone' brievenbus ook wat leger dan vorige week, dus dat scheelt. Hoewel, dinsdag had ik wel weer vier kaartjes in de bus: uit Tsjechië, Finland, Ierland en USA. Drie heel mooie zwart-wit kaarten (die staan op mijn 'verlanglijstje'), dus daar was ik erg blij mee. Verder zijn er gisteren kaartjes op de bus gegaan naar Polen en Finland. Daarmee heb ik nu weer al mijn kaartjes onderweg, dus het is nu weer even afwachten wanneer er weer iets binnenkomt.

Neusaap en Ikke46: welkom hier, leuk dat jullie komen meeschrijven! Ik denk dat je inderdaad de verkeerde set postzegels hebt besteld Neusaap; je hebt denk ik de set voor poststukken van 20 - 50 gram. Dat is mij ook een keer overkomen... Dus je moet òf heel grote, zware kaarten gaan versturen òf inderdaad gewoon een beetje creatief zijn met de zegels die je hebt en dan soms iets teveel aan portokosten betalen.

HappyOwl: veel succes vandaag, hopelijk houd je het goed vol. Mooi hoor, zo'n gezamenlijke actiedag!

Dreamer: ik heb je nu echt een PB gestuurd, was het bijna alweer vergeten, maar met de kerstvakantie in zicht kijk ik al uit naar de hungergames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven