Gezondheid alle pijlers

Trichotillomanie

10-12-2015 20:09 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft hier al vele jaren last van en ze komt er maar niet vanaf. Nu loopt ze bij een therapeut en blijft ze ook van haar wimpers af, maar toch raakt ze gedemotiveerd van het feit dat het zo lang duurt allemaal. Op internet vind ik verschillende antwoorden, maar ben benieuwd of hier mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt. Hoelang duurde het bij jou voordat je wimpers weer volledig teruggegroeid waren?
Je zus, of jijzelf?
Zus. Zojuist belde ze overstuur.. Wil haar graag helpen en hoopte haar door een antwoord van hier te kunnen geruststellen.
Een vriendinnetje van vroeger had dat. Bij haar begonnen de wimpers na ongeveer een maand weer aan te groeien (tenminste toen werden ze weer zichtbaar). Wel super goed van haar dat ze al van haar wimpers afblijft! Het is moeilijk te behandelen en dat duurt vaak ook lang. Dus ze moet blij zijn met de vooruitgang die er al is
Ik had dit. En trok aan m'n haar op m'n hoofd vanaf m'n 12e denk ik. Ik heb erover gelezen dat als je een slechte band met je moeder hebt dit ontstaat. En t kan ook een dwangstoornis zijn. Het is niet echt duidelijk hoe t komt. Het werd bij mij minder na t behandelen van trauma's met EMDR en het is zo goed als gestopt na t stoppen van drinken van alcohol en cafeïne. Vind t zelf ook apart. Maar zo ging t bij mij. Ik kon echt plukken haar trekken zonder dat t pijn doet. Je ziet t niet bij me. Toen ik korter haar had kon je t wel zien.

Wimpers weet ik niet. Maar wilde dit toch vertellen hoe ik eraf kwam. Wie weet heeft iemand er wat aan.

Ik trok vooral met stress periodes. Maar ook bij spannende films.
op den duur groeit het niet meer terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven