Ik heb een relatie en een minnaar

11-10-2008 23:36 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nu zo'n 6 jaar een relatie en we hebben eigenlijk alles. Een huisje, boompje, beestje en eigenlijk heb ik geen speciale wensen . Ik wil ook niet spreken over een sleur, maar als je 6 jaar samen bent dan is het allemaal wat minder spannend.

Nu heb ik sinds een tijdje de behoeften aan de zelfde spanning die ik had toen ik nog single was.

Na lang nagedacht te hebben heb ik toch besloten om de stoute schoenen aan te trekken en me eigen aangemeld op een dating site. Ik had het al eens eerder gezien bij een single vriendin van me. Ik zag hoe mijn vriendin contact kreeg en hoe ze van de spanning en aandacht genoot. Ik dacht dat wil ik ook. In mijn profiel heb ik heel duidelijk gemaakt dat ik een relatie heb en dat ik opzoek was naar een man die ook een relatie heeft. Want ik ben niet opzoek naar een vaste relatie. Er staan heel wat mannen op die relatie sites die een relatie hebben en om een of andere reden niet gelukkig zijn. Ik wilde een man die net als ik wel gelukkig is in zijn relatie, want ik wil helemaal niet dat hij zijn vrouw verlaat, ik ga mijn mannetje ook niet verlaten.

Na een tijdje heb ik een leuke man van mijn leeftijd gevonden die op de zelfde manier in het leven staat als ik. Jullie snappen natuurlijk dat hij er goed uit ziet. Op de eerste date zijn we meteen heel intiem geweest en sinds dien spreken we regelmatig af.

Ik ben van mening dat deze affaire/minnaar mijn echte relatie nog beter maakt dan hij al is en ik voel me dus ook helemaal niet schuldig. Als ik weer eens een date heb gehad zit erg lekker in mijn vel en glimlach de hele dag. De date's zijn heel erg op seks gericht en de gedachten dat ik het stiekem doe maken het alleen nog maar spannender.

Nu ben ik heel benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die er net zo overdenken en er een relatie op na houden of met de gedachten spelen. Hoe voelen jullie je eigen er onder? Velen van jullie zullen mij ook veroordelen. Maar ik denk dat ik anders in elkaar zit dan vrouwen die geen behoeften hebben aan extra spanning. Dus ik zit niet te wachten op veroordelingen.

Groetjes

Karin
quote:KarinT74 schreef op 12 oktober 2008 @ 01:23:

Ben ik nou echt zo slecht, dat ik een beetje buiten huis snoep.Vraag 't m eens.

Ben ik nou echt zo slecht, dat ik een beetje buiten huis snoep.

Dat is niet aan ons ; ons ben je geen verantwoording schuldig , meid .

Ik vind het op zijn zachtst gezegd gewoon niet handig en niet aardig om eenzijdig je afspraken van trouw / monogamie te gaan breken . Zeker niet als er zoveel op het spel staat als je kinderen hebt . Zou toch zuur zijn als zij voortaan papa nog maar eens in de twee weken mogen zien omdat mama bedacht heeft dat een minnaar voor erbij wel lollig is . Niet ?

Wat had je nou kunnen gebeuren als je had gezegd dat je niet wist of je beloven kon nooit verder te kijken / ervaren dan wat jullie nu samen hebben ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent niet slecht. Je doet iets slechts. Daar zit een wereld van verschil in.

Als je hem niet wil kwetsen, maar ook je eigen behoeftes niet kan inhouden, dan zou je hem een eerlijke keus geven.

Hij heeft de interesse niet. Je had het ook anders kunnen doen. Of gewoon braaf je slipje aanhouden, of hem aangeven dat het zodanig belangrijk voor je is dat het een voorwaarde is om door te gaan. Keuze mogelijkheid. Verantwoordelijkheid. Want nu vreet je van twee walletjes.

Het heeft gevolgen. Die zal je gaan dragen. Dat hoort erbij. Dat gaat automatisch. Niet klagen dan.
je bent niet slecht als je vreemdgaat maar goed ook niet... bovendien spreekt vreemdgaan het zoveel houden van... ook een beetje tegen he... het niet zeggen om hem niet te kwetsen is achterbaks... het niet doen om hem niet te kwetsen... das de juiste optie... en anders eerlijkheid... als het in een open relatie gebeurd.... dan jah geniet ervan... maar zo stiekum........

via mijn eigen advies kantoor.

.Zou je een vriendin met een leuke vent en kindertjes zelf het advies geven om een date van internet te plukken ?
Slecht? Nee, dat wil ik niet zeggen.

Gewoon heel erg oneerlijk en dat kan je niet goed praten met dat je alle plichten van het huwelijk vervult, er zelfs bij zegt dat heel goed te doen. Het meest fundamentele van een relatie onthoudt je je man. Je houdt teveel van hem om hem te kwetsen. Nou daar ben je al volop mee bezig. Alleen hij weet het (nog) niet.
Het is de bekende makkelijkste weg. Alle pleziertjes, geen verantwoording nemen en vooral de consequenties mijden.

Maar ja, diezelfde makkelijkste weg heeft vaak een keerzijde die stinkt.
Je bent de moeder van zijn kinderen ( neem ik aan ) en hij heeft eigenlijk géén idee wie er naast hem ligt in bed . Hij is de vader van je kinderen en je kan hem niet eens alles vertellen ....

IK vind het armoe .
En misschien heb ik heel makkelijk praten , hoor , met een man die net zo lang als ik monogaam wilde zijn ( en da's héél wat langer dan die 6 jaar van jou ) en die daarna samen " de hort op wilde " . Maar ik weet dus wel wat het is om heel netjes je broek aan te houden , ook als er eens een leuke optie langshuppelt , en ik weet hoe leuk al dat spannende is .

Maar als mijn man morgen zegt : " back to basic " dan is het ook weer klaar ermee . Het is leuk , maar mijn relatie staat op een zoveel hoger plan . Dat zou ik nooit in de waagschaal zetten .
.
anoniem_17376 wijzigde dit bericht op 12-10-2008 04:01
Reden: dilemma
% gewijzigd
Mooie reacties BGB. Dat is precies wat ik er altijd bij denk: vreemdganers willen het laten overkomen alsof zij zo wild zijn en vrij en avontuurlijk. Maar eigenlijk is het best sneu dat je je diepste verlangens niet kan delen met je man(netje).

Je zegt dat dat is wat jou anders maakt dan de rest. Maar dat hele unieke aspect van jou daar heeft hij kennelijk geen toegang toe.

En je hebt er eens een keer een gesprek over gehad en daarna greep hij niet meteen een leren string uit te kast om eens samen de buurvrouw te bespringen, dus toen heb je je maar aangemeld op een datingsite. Als je 'al zes jaar' hebt kunnen wachten had je je man(netje) toch wel iets langer de tijd kunnen geven om over het hele idee na te denken?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Slecht ? slecht vind ik een moord begaan ! Vreemdgaan zie ik meer als je partner bedonderen, het is niet mijn keuze en zou het vreselijk vinden als ik merk dat mijn partner dat zou doen, het zou voor mij dan ook definitief over en uit zijn. Maar goed het is jou keuze en jou relatie, mischien kom je er uit, ik zou als ik jou was die minaar aan de kant zetten en toch proberen om de passie en spanning terug te halen/vinden, een relatie is ook het vuur aan blijven houden anders bloed het idd dood en krijg je sleur.

succes.
Ik zou 'n partner zoeken die ook in is om buiten de deur aan te rommelen, voor mijn part samen in parenclubs.

Als je 'n monogame partner hebt vind ik dat je 'm nu bewust aan 't belazeren bent. Natuurlijk zijn er veel meer mensen die dat ook doen en misschien wel meer mannen dan vrouwen. Maar als je graag de spanning zoekt, wees dan eerlijk tegen je partner en doe het samen of doe je relatie de deur uit dan kun je zoveel rondneuken als je wilt.
Karin, toen ik (hier) onder ogen kreeg dat ik dan iets voor mijn man zou gaan beslissen heb ik het niet gedaan, maar wel minimaal nog een jaar 'gewacht' totdat hij er wel aan toe was dat ik eens alleen een pleziertje 'mocht'. Ik had het idee zelfs al laten varen dat mijn man me dit ooit zou kunnen gunnen.

Maar plotseling gaf hij aan dat het geen probleem (meer) was voor hem.

En alleen op de juiste manier; eerlijk blijven in je relatie, alles kunnen bespreken hou je een gelijkwaardige relatie. Die heb je nu verstoort omdat je denkt dat het echt alleen maar stiekum kan doen. Het kan ook zijn dat jullie helemaal niet zo goed bij elkaar passen als jij wel denkt...

Natuurlijk vaart je relatie er wel bij nu jij iets buiten de deur hebt want jij kunt uitkijken naar iets spannends, dat geeft (volgens mij) altijd een heerlijk gevoel dat je net wat spannends gedaan hebt en je leeft dan over een tijdje naar weer wat spannends toe.

Oh wat is moeders toch geod te pas tegenwoordig, hoe zou dat kunnen? Maar je man/vriend denkt dat hij dit allemaal teweeg brengt bij jou en dat is dus helemaal niet zo.

Er staat wel terdege iets tussen jullie in en daar heeft je man/vriend totaal geen weet van.

Dit geheim van jou kan best eens heel zwaar gaan wegen.

En dan? Eigenlijk nu al want hoe ga je dit ooit opbiechten?

Ik ben zelf verre weg van een moraalridder want dit zijn tevens de feiten waar ik zelf ooit ben tegen aan gelopen, toen ik het nog zag als jij; 'het doet mijn relatie zelfs goed'.

Ja, dat denk je maar.
Een relatie EN een minnaar......kijk daar is er dus zo eentje die altijd zegt.......druk, druk, druk
quote:Spijker schreef op 12 oktober 2008 @ 07:21:

En je hebt er eens een keer een gesprek over gehad en daarna greep hij niet meteen een leren string uit te kast om eens samen de buurvrouw te bespringen

Ik ben tijdens het gesprek om een naar een parenclub (niet zomaar een onderwerp wat je aan snijd) te gaan redelijk diep in gegaan of het feit dat ik erg nieuwsgierig ben naar andere mannen en vrouwen. Hij had die interesse helemaal niet.

Tja wat doe je dan, hem mee nemen tegen zijn zin. Vertellen dat je het toch door zet. Nee ik hou te veel van hem om hem te kwetsen, maar ik heb ook mijn behoeften.

Verder kom ik alle plichten van het huwelijk na , de kids komen niks te kort, het huis is schoon, er staat elke avond een goede maaltijd op tafel. Ik betaal evenveel mee aan de gemeenschappelijke lasten via mijn eigen advies kantoor.

Ben ik nou echt zo slecht, dat ik een beetje buiten huis snoep.Ja. Je zet je partner volledig voor gek op deze manier.
Courageux...je bent lekker direct..! Noemt precies de juist woorden....! Heerlijk om te lezen...!
Als je spanning zoekt ga dan parachute springen, raften op de zambezi, autoracen, start je eigen bedrijf of iets dergelijks, heb je geen sleur meer. Lekker goedkoop zo.... Als mij zoiets zou overkomen en ik zou die minnaar op heterdaad betrappen, dan zou ik hem in z'n blote kont de straat op sturen met jou er achteraan!
Ik snap écht niet hoe je kan beweren dat je échte relatie er alleen maar beter op wordt. Denkt je vriend hier ook zo over??

Ik denk dat hier alleen sprake van zou kunnen zijn als het hier om een wederzijdse afspraak zou gaan. Dus eerlijkheid en openheid naar je partner toe.

Wat je nu doet is achterbaks. En dan nog beweren dat het goed is voor je relatie...............
@sandra1960

Ik denk dat ik ongeveer een jaar met de gedachten heb gespeeld zonder er iets mee te doen. Tijdens deze perioden heb ik het een paar keer met mijn man besproken. Dus het is niet echt een opvlieger.

Als mijn man me toestemming zou geven, zou het een voordeel hebben: Dat ik met hem mijn avontuurtjes kan bespreken, maar daar zit hij helemaal niet op de wachten. Maar het stiekem doen, geeft toch wat meer extra spanning

Maar ik zie geen reden om het op te opbiechten, want ik voel me er ook niet schuldig over.

De reden dat ik mijn verhaal heb gedaan, is omdat ik opzoek ben naar vrouwen die net als ik er een minnaar/ sv op na houden. Maar blijkbaar is het onderwerp nog niet echt bespreekbaar. De mannen (allemaal een relatie) waarmee ik contact heb gehad vertelde me dat er veer vrouwen met een relatie wat extra zoeken en ik dacht deze vrouwen op viva te spreken.
Je voelt je nog niet schuldig. Dat kan jij jezelf ook niet veroorloven. Komt nog wel. Het wantrouwen naar anderen ook.

Er zijn velen zoals jij natuurlijk. Mannen en vrouwen. Neemt niet weg dat ze fout bezig zijn.

Maar goed, kan er lang en breed over lullen, maar je komt er vanzelf achter. Over paar jaartjes.

Trouwens, geef jij je kinderen ook hetzelfde advies in de toekomst?

Iemand heeft me overigens in vertrouwen genomen per mail dat je bekend bent. Ik ben diegene niet. Ik weet het ook niet. Ik weet wel wie het wel weet. Weet jij zeker dat je partner er niet achter komt? Ik weet het niet zeker namelijk.
Je voelt je er niet schuldig over. Dat vind ik echt triest. Je bent je eigen gezin aan het verwoesten. Vroeg of laat zul je daar achter komen.

Als je eerlijk bent geef je je man ook een kans om op zoek te gaan naar iemand buiten de deur. Dit is zo geen eerlijke gelijkwaardige relatie.

Zoals velen al zeggen, je valt een keer door de mand, en het is de vraag of jouw mannetje je die misstap kan en wil vergeven.
...
Je hebt een probleem. Jij en je man denken gewoon verschillend over een relatie. Jij hebt hem gevraagd of hij in is voor buiten de deur daten, hij is daar niet voor in. Stiekempjes je zin doordrijven vind ik op zijn zachtst gezegd niet aardig.

Je belazert je man, je wéét dat hij niet in is voor buiten de deur daten en je verbreekt eenzijdig de belofte van trouw.

Als je zo nodig stiekempjes met een ander wil neuken, heb dan tenminste het respéct je relatie eerst te verbreken. Wil je je relatie niet verbreken, hou dan gewoon je broek aan.

Echt, ik vind dit laf.

En dan nog he, ik vind vreemdgaan niet netjes, maar als je het dan tóch doet, doe het dan goed. Eénmalig met een onbekende en zorg dat niemand er ooit achter komt. De manier waarop jij het nu doet is ook nog eens gewoon dom, want dit komt vroeg of laat uit en dan kwets je je man zó ontzettend veel. Niets is erger dan een partner die een stiekeme relatie erbij heeft, een langdurig neukertje, terwijl andere mensen er wél al vanaf weten. dat is echt onnodig kwetsend en als je echt van je man houdt zou je hem dit niet aan doen.

Je hebt je date opgepikt via internet, je computer is al een bron van info voor je man. Je ziet hem vaker dan één keer, hoe vaker je iemand ziet hoe groter de kans dat het uitkomt. Je hebt waarschijnlijk zijn e-mail, zijn telefoonnummer, je weet waar je minnaar woont, allemaal bewijs wat zich keihard tegen je kan keren.

En je voelt óók nog eens de stomme behoefte je verhaal te doen op het vivaforum. Eén keer vergeten uit te loggen en de geschiedenis te wissen, en je man kan er zo achter komen dat je je stiekeme avontuurtjes ook nog eens in geuren en kleuren met het hele vivaforum deelt.

Over kwetsend gesproken...

(Of wil je soms erkenning van je geweldigheid, 'kijk eens wat voor leuk neukertje in kan krijgen'?)

Nee, in mijn ogen ben je een ontzettende trut.
quote:KarinT74 schreef op 12 oktober 2008 @ 12:09:

@sandra1960

Ik denk dat ik ongeveer een jaar met de gedachten heb gespeeld zonder er iets mee te doen. Tijdens deze perioden heb ik het een paar keer met mijn man besproken. Dus het is niet echt een opvlieger.

Als mijn man me toestemming zou geven, zou het een voordeel hebben: Dat ik met hem mijn avontuurtjes kan bespreken, maar daar zit hij helemaal niet op de wachten. Maar het stiekem doen, geeft toch wat meer extra spanning

Maar ik zie geen reden om het op te opbiechten, want ik voel me er ook niet schuldig over.

De reden dat ik mijn verhaal heb gedaan, is omdat ik opzoek ben naar vrouwen die net als ik er een minnaar/ sv op na houden. Maar blijkbaar is het onderwerp nog niet echt bespreekbaar. De mannen (allemaal een relatie) waarmee ik contact heb gehad vertelde me dat er veer vrouwen met een relatie wat extra zoeken en ik dacht deze vrouwen op viva te spreken.Maak je maar niet ongerust. Het kan een jaar duren, 2 jaar of misschien wel 10 jaar, maar ooit komt je man erachter. Daar ben ik van overtuigd en als het zover is, schopt ie je vanzelf wel de deur uit. Wie zaait zal oogsten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven