Werk & Studie alle pijlers

Stewardess, wie ervaring?

07-05-2013 13:24 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hoelahoeper,

Ik heb even een vraagje voor jou. Ik las dat je de opleiding deed in Hoofddorp voor stewardess en ik ben van plan in augustus de opleiding te gaan volgen alleen zit ik heel erg ermee dat ik al 26 ben. Zijn er veel verschillende leeftijden in de klas of zijn er voornamelijk veel 17jarige? Ook heb ik alleen vmbo kader maar ben wel goed in talen, zou dat een probleem zijn met de toelating of kan je een toets krijgen?

Ik hoor het graag van je! :-)
@Just_me, zoals vorig jaar al geschreven werd: je hoeft zelf geen opleiding te volgen. Als je solliciteert bij bv. Transavia of KLM en je wordt geselecteerd, dan leiden zij je zelf op.

Ik weet overigens dat er (heel af en toe) zelfs mensen van rond de 40 jaar aangenomen zijn, dus 26 is geen probleem.
@loulou39 ja dat heb ik gelezen, maar als eis hebben ze (helaas voor mij) dat je een mbo4 diploma nodig hebt, of een havo diploma.
Bij de KLM is dat inderdaad een eis en bij Transavia willen ze dat je MBO 4 niveau hebt en dat een diploma een pre is.

Anders bel je Unique/Transavia even.

In ieder geval succes!
Hmm ik heb me wel net aangemeld via de site van unique bij Transavia de momenteel mensen werft. Ik ben wel doorgelaten op de een of andere manier, dus misschien is het wel mogelijk dat ik idd intern opgeleid kan worden. Ik hoop het zo! Dat zou me 3 jaar schelen.
Hi just me,

Eerlijk gezegd waren er weinig studenten boven de 20. Misschien kun je de opleiding in 1 jaar proberen? Dat is namelijk ook mogelijk. Daarnaast kun je via ArkeFly een academie volgen en krijg je ook les in Hoofddorp.

Inmiddels zit ik al niet meer op school, ik hoorde wel dat ze tegenwoordig strenger zijn geworden met het aannemen van nieuwe studenten. Dat is alleen maar in je voordeel denk ik want in de tijd dat ik er zat waren er een hoop ontzettend ongemotiveerde studenten.
quote:Just_Me09 schreef op zaterdag 18 januari 2014 21:37 Hallo hoelahoeper,

Ik heb even een vraagje voor jou. Ik las dat je de opleiding deed in Hoofddorp voor stewardess en ik ben van plan in augustus de opleiding te gaan volgen alleen zit ik heel erg ermee dat ik al 26 ben. Zijn er veel verschillende leeftijden in de klas of zijn er voornamelijk veel 17jarige? Ook heb ik alleen vmbo kader maar ben wel goed in talen, zou dat een probleem zijn met de toelating of kan je een toets krijgen?

Ik hoor het graag van je! :-) Over de toelatingstoets moet je echt even informeren met school... Dat zou ik niet weten, misschien omdat je wat ouder bent moet je volgens mij een 21+ toets doen??
Transavia heeft een eigen opleiding voor cabinepersoneel. Als je daar aangenomen wordt, dan volg je die dus automatisch (gratis).

Kijk maar even op de site. En als jij geschikt bent en je voldoet aan de sollicitatie eisen dan maakt je leeftijd niet uit (uiteraard ouder dan 18 zijn.

Bovendien ben je meteen bij Transavia (en/of KLM) in dienst als je je opleiding met goed gevolg afrond.
Overigens weet ik niet hoe het bijvoorbeeld bij Arkefly etc. werkt, misschien moet je daar wel de opleiding die Hoelahoeper volgt voor hebben.

KLM en Transavia verzorgen zelf basistrainingen (als je de selectie doorkomt uiteraard) Heb net even snel op de site van KLM gekeken en er is ook een studietoelage.
quote:loulou39 schreef op zaterdag 18 januari 2014 22:29 Overigens weet ik niet hoe het bijvoorbeeld bij Arkefly etc. werkt, misschien moet je daar wel de opleiding die Hoelahoeper volgt voor hebben.

KLM en Transavia verzorgen zelf basistrainingen (als je de selectie doorkomt uiteraard) Heb net even snel op de site van KLM gekeken en er is ook een studietoelage.

Bij KLM en Transavia moet je eerst een MBO-4 diploma hebben om überhaupt aangenomen te worden, maakt niet uit welke, kan ook doktersassistente zijn! Ga dus een mbo-4 opleiding doen. Is altijd goed voor je cv.

Je krijgt sowieso altijd een hele zware flight safety cursus en toets.
Bij Transavia hoef je nog geen diploma te hebben (is wel een pre, zie ook hun site). Ben het sowieso met Hoelahoeper eens dat het handig is om een MBO 4 diploma te hebben idd maakt niet uit wat: alles wat je interessant vindt. De opleidingen bij KLM en Transavia zijn verplicht dus die moet je dan toch nog volgen.
Dank jullie wel voor de reacties. Het lijkt me idd verstandig om een mbo4 opleiding te gaan doen in een andere richting wat mij ook trekt. Dan kan ik altijd nog twee kanten op als er een vacature stop is voor stewardess. Er zijn gelukkig ook opleidingen voor 20+ers dus dat komt wel goed :-))
Hoi,

Ik heb zelf een opleiding gedaan in Hoofddorp omdat ik eerst een diploma wilde hebben voordat ik ging vliegen. Daar heb ik luchtvaartdienstverlening gestudeerd. Na mijn studie ben ik gaan vliegen bij Transavia en na 1 seizoen ben ik aangenomen bij KLM Cityhopper. Daar vlieg ik nu 3 jaar.. het is erg zwaar en ben daarom 50% gaan vliegen. Ik heb het super naar m'n zin en zou dit echt niet willen missen. Gewoon voor gaan dus.. maar zorg wel dat je een papiertje hebt want je wordt niet zomaar aangenomen.. dus zorg dat je een back-up hebt.
Zijn er mensen die bij Transavia werken? En hoe bevalt het?
Ik werk al 9 jaar bij Transavia, ondertussen als Purser. Het bevalt mij nog steeds prima. Wat wil je precies weten?
Laatst vroeg ik aan boord een Transavia-stewardess naar haar rooster.

- Vanmorgen met een busje gebracht naar Eelde

- Dan via Eindhoven naar Alicante

- Terug naar Eindhoven

- Dan naar een Skibestemming

- Dan terug naar Eelde

- En met een busje terug naar Amsterdam
Ja zo ongeveer.
Henkjan, klinkt leuk maar is onmogelijk. Dit heeft zij 100% zeker niet gevlogen. Of mijn collega maakte het iets mooier of jij maakt het iets mooier. Ik kan je verzekeren dat wij echt never ever nooit zo'n rotatie vliegen.
Kun je zelf je standplaats kiezen? En hoor je op selectiedag meteen of je door bent?
Je wordt aangenomen voor een standplaats, je mag volgens mij wel je voorkeur uitspreken.

Ze zochten laatst ook mensen voor in München.

Vwb selectiedag weet ik het niet. Ik neem aan van niet want dat is bijna nergens. Dit gaat meer over aannameprocedure, daar weet ik natuurlijk niet zoveel van. Ik kan wel je vak inhoudelijke vragen beantwoorden.
Oh leuk dat dit topic weer actief is!!! Hier een stess to be, bij Transavia ook Ik ben aangenomen en nu hard aan het leren voor de instaptoets, ik heb er zoveel zin in! De 14de begint het hele circus voor mij :D

Ik ben heel erg benieuwd... Heb je bij Transavia net als bij KLM kortingen op vluchten en hotels? Ik gok van niet nadat het seizoen afgelopen is? Helaas :( Ik begin al zo vroeg in het seizoen. Ik hoop op af en toe een leuke stop als kers op de taart, maar het werken zelf is echt al geniaal!
Veel succes alvast Flygirl!
Dankjewel stess!! Ben jij dat meisje dat vroeger stess to be heette? Ik heb in het verleden heel wat topics zitten lezen haha ^^
Haha ja, dat was ik. Ik heb mijn nick aangepast toen ik al even vloog, vond het niet meer passen. Heb je er wat aan gehad?
Wat leuk!! Ja, ik vond het echt super leuk om te lezen ^^ En ik geloof dat er toen in dat topic, of dat was een ander topic, allemaal meiden ook gingen solliciteren bij de KLM toen de vacature openging! Echt super leuk! Ik zou op een dag ooit heel graag bij de KLM willen vliegen, maar voor nu ben ik heel blij met Transavia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven