leefloon en belastingen?
zondag 20 december 2015 om 17:57
quote:milna schreef op 20 december 2015 @ 16:05:
Wat is leefloon? Is dat een uitkering?
Een leefloon is een uitkering waarop je aanspraak kunt maken indien je geen geld uit arbeid verdient, noch recht hebt op werkloosheidsuitkeringen. Leefloon wordt verstrekt door de gemeente (OCMW).
Het leefloon bedraagt het minimumloon, aangevuld voor kinderen ten laste.
Of daarop belasting betaald wordt: ik denk het niet maar ben er niet zeker van.
TO: Google eens op Leefloon-belastingen.
Ps: Ik ben Belg.
Wat is leefloon? Is dat een uitkering?
Een leefloon is een uitkering waarop je aanspraak kunt maken indien je geen geld uit arbeid verdient, noch recht hebt op werkloosheidsuitkeringen. Leefloon wordt verstrekt door de gemeente (OCMW).
Het leefloon bedraagt het minimumloon, aangevuld voor kinderen ten laste.
Of daarop belasting betaald wordt: ik denk het niet maar ben er niet zeker van.
TO: Google eens op Leefloon-belastingen.
Ps: Ik ben Belg.
zondag 20 december 2015 om 19:14
He Lila, Normaal gezien moet je met leefloon niet bijbetalen bij de belastingen. Een leefloon is geen beroepsinkomen noch een vervangingsinkomen. Een leefloner moet geen belasting op beroepsinkomsten betalen, omdat hij geen beroepsinkomsten heeft. Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) betaalt het leefloon. Een leefloon geeft later geen recht op pensioen. Het kan natuurlijk zijn dat je nu wel nog belastingen moet betalen, omdat je in aanslagjaar 2014 andere inkomsten had dan een leefloon.
Als je leefloon ontvangt of aanvraagt, krijg je begeleiding in een maatschappelijk assisitent bij het OCMW. Ik zou alle vragen die je hebt omtrent leefloon aan haar vragen. Zij kent jouw dossier het best.
Succes!
Als je leefloon ontvangt of aanvraagt, krijg je begeleiding in een maatschappelijk assisitent bij het OCMW. Ik zou alle vragen die je hebt omtrent leefloon aan haar vragen. Zij kent jouw dossier het best.
Succes!
Always believe that something wonderful is about to happen.