Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:ikbenik schreef op 20 december 2015 @ 19:14:

Of ik dan na het plegen van mijn 'perfecte moord' s ' nachts wakker zou liggen van berouw.Dat vraag ik me dus ook af, of het intrinsiek in mezelf zit dat ik iemand anders niet wil kwetsen (dat hoop ik dus wel!), of dat ik geconditioneerd ben door de omgeving om dat heel erg te vinden (daar ben ik diep van binnen wel bang voor). In het dagelijks leven wil ik niemand pijn doen, maar ik wil ook niet te pletter vallen en toch stel ik me wel eens voor hoe dat voelt. Sterker nog, dat heb ik wel eens gedroomd.
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 14:55:

Ik wil weten waar de naaktslakken in ons huis vandaan komen. Sinds we hier wonen weten we dat er slakken in onze gang komen want al onze spullen die daar liggen zitten onder de slijmsporen.

Vanmorgen zag ik er toevallig 3! Een hele grote en 2 piepkleintjes. Maar we hadden haast dus ik kon niet blijven kijken waar hij heenging. Toen ik halfuur later weer thuiskwam; spoorloos verdwenen!!

En we hebben daar geen gekke kieren of ramen openstaan. Raadsel....Die houden zich schuil bij de sokken.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Oke ik heb er ook eentje;

Waarom zit je haar goed als je naar de kapper gaat?

Dagenlang hopeloos en net als je dan tijd hebt en naar de kapper kan heb je ineens een top haar dag.
quote:Haligh schreef op 14 december 2015 @ 18:51:

Haha oké, dat ben ik niet. Zou wel heel grappig geweest zijn.

Maar goed, terug naar waar het echt om gaat: wat deed die drol daar in hemelsnaam?!

Wat ik me dan weer afvraag is of jij hebt doorgetrokken ?

Of diegene die na jou daar kwam nu met het verhaal rondloopt dat de dame voor haar ....
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:een_man schreef op 20 december 2015 @ 21:21:

[...]

Die houden zich schuil bij de sokken.Je kunt toch dat heerlijke slijmspoor volgen?
quote:helena2 schreef op 20 december 2015 @ 21:30:

[...]

Je kunt toch dat heerlijke slijmspoor volgen?

Lastig. We hebben tapijt in de gang en elke dag overal sporen.

Maar n.a.v.een aantal tips hier gaan we gaten en kieren dichtstoppen. Dan moet t gedaan zijn
Oke weer een gekke NIET diepzinnige vraag.

Hebben jullie ook dat je je grote teennagel weghaalt en dat hij aan de buitenkant te ver is ingegroeid? Dat je hem er tot bloedens toe toch uittrekt en de volgende dag met een gloeiende kloppende teen rondhuppelt?

Ik wel. En ik denk elke keer, dit doe ik dus nooit meer. Maar toch
quote:BridgetteDubois schreef op 20 december 2015 @ 22:56:

Oke weer een gekke NIET diepzinnige vraag.

Hebben jullie ook dat je je grote teennagel weghaalt en dat hij aan de buitenkant te ver is ingegroeid? Dat je hem er tot bloedens toe toch uittrekt en de volgende dag met een gloeiende kloppende teen rondhuppelt?

Ik wel. En ik denk elke keer, dit doe ik dus nooit meer. Maar toch

Aiiii nee nooit gehad maar klinkt pijnlijk

Ik heb een variant: in een pukkel knijpen terwijl je al weet dat je het erger gaat maken. Soms heb ik van die onderhuidse pijnlijke pukkels die helemaal niet goed zichtbaar zijn voor anderen, maar waar ik toch weer in ga knijpen... met als gevolg.... een lelijke kapotte opvallende plek.....
quote:parbleumondieu schreef op 20 december 2015 @ 21:03:

[...]

Dat vraag ik me dus ook af, of het intrinsiek in mezelf zit dat ik iemand anders niet wil kwetsen (dat hoop ik dus wel!), of dat ik geconditioneerd ben door de omgeving om dat heel erg te vinden (daar ben ik diep van binnen wel bang voor).(...).Ja, precies! DIT!
Het kofschip gebruik je alleen bij de verleden tijd of het voltooid deelwoord. Als de zin in de tegenwoordige tijd staat heb je een makkie:

ik = geen

jij = t

hij/zij/het etc = t

En eindigt de stam op een d, dan komt die t daarachter

edit: Oei, wat mosterd! Ik zag niet dat we al een hele pagina verder waren
Ik vind hier dingen van.
Over dat vliegtuig verhaal en het meereizen met de tijdzones tijdens nieuwjaar: dat heb jij (in je gezellige dronken bui ) niet verzonnen, dat is gewoon ECHT gebeurd, hè? Rijke mensen hebben dit tijdens het millennium gedaan. Om zo lang mogelijk te kunnen feesten deze eeuwwisseling. Mss gebeurt dat wel vaker met oudjaar, (?), maar van 1999 op 2000 zeker. (Geen idee of ze nu 1 dag jonger zijn )
En die ingegroeide teennagel klinkt erg pijnlijk! Gelukkig zelf geen ervaring mee.

Is er een 'nut' van sproetjes en moedervlekken? Of alleen een afwijking (pigmentophopingen)?
quote:ikbenik schreef op 20 december 2015 @ 23:21:

En die ingegroeide teennagel klinkt erg pijnlijk! Gelukkig zelf geen ervaring mee.

Is er een 'nut' van sproetjes en moedervlekken? Of alleen een afwijking (pigmentophopingen)?Goeie vraag! Ik zit er onder.. zeker 100 moedervlekken maar waarom eigenlijk?En hebben mensen met een donkere huid moedervlekken? Want ik ben zelf bijvoorbeeld erg bleek en mijn tante is roodharig en erg bleek en zij zit helemaal onder de sproeten (zij wordt ook niet bruin in de zomer maar sproeterig'). Hebben mensen met een bleke huid meer moedervlekken en sproeten?
Als je deze pagina leest ga je van slakken naar drollen naar ingegroeide nagels naar tijdreizen naar werkwoordvervoegingen naar 'het intrinsiek goede in de mens' naar sproeten naar kappers

Prachtig.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:ikbenik schreef op 20 december 2015 @ 23:18:

Over dat vliegtuig verhaal en het meereizen met de tijdzones tijdens nieuwjaar: dat heb jij (in je gezellige dronken bui ) niet verzonnen, dat is gewoon ECHT gebeurd, hè? Rijke mensen hebben dit tijdens het millennium gedaan. Om zo lang mogelijk te kunnen feesten deze eeuwwisseling. Mss gebeurt dat wel vaker met oudjaar, (?), maar van 1999 op 2000 zeker. (Geen idee of ze nu 1 dag jonger zijn )

He, wat gaaf, dan zaten we toch op een hoger niveau te swetzen als dat we dachten

De wijsheid zat in de fles zullen we maar zeggen.
iedereen leest mee
quote:streepjessokken schreef op 20 december 2015 @ 23:32:

Als je deze pagina leest ga je van slakken naar drollen naar ingegroeide nagels naar tijdreizen naar werkwoordvervoegingen naar 'het intrinsiek goede in de mens' naar sproeten naar kappers

Prachtig.

Ja, GAAF, hè!? Komen echt superleuke en verschillende vragen naar boven!

Ben blij dat ik niet de enige ben met gekke, onbenullige, wezenlijke, filosofische, bizarre, hilarische, stompzinnige, eigenwijze, diepzinnige en oppervlakkige vragen!

Echt lekker om die van elkaar te lezen.

Nog nooit zoveel bereidheid gevonden om mee te denken met het mysterie van een niet door gespoelde drol, een invasie van naaktslakken, en zwarte gaten waarin sokken en balpennen verdwijnen
quote:parbleumondieu schreef op 20 december 2015 @ 21:03:

[...]

Dat vraag ik me dus ook af, of het intrinsiek in mezelf zit dat ik iemand anders niet wil kwetsen (dat hoop ik dus wel!), of dat ik geconditioneerd ben door de omgeving om dat heel erg te vinden (daar ben ik diep van binnen wel bang voor). In het dagelijks leven wil ik niemand pijn doen, maar ik wil ook niet te pletter vallen en toch stel ik me wel eens voor hoe dat voelt. Sterker nog, dat heb ik wel eens gedroomd.

Ik vraag me wel eens af wat ik zou doen als ik aan dit experiment mee zou hebben gedaan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_ ... experiment
Ja, ik ook Moiren,.

Er is ook een experiment geweest waarbij personen op een knopje konden drukken om een ander steeds zwaardere electrische schokken toe te dienen. Dit slachtoffer was dan een acteur, maar dat wist de toediener van de schok niet. Ze kregen steeds de opdracht om de schok zwaarder te maken, en keken Hoe ver mensen gingen in het opvolgen van de bevelen.

Ik zou graag van mezelf geloven dat ik als enige dan heel moreel zuiver niet op de knop zou drukken, of geen gevangene zou vernederen, maar helemaal zeker weet je dat nooit.
En waarom denkt mijn autocorrect steeds dat ik alle woorden Hoe en Door met een hoofdletter wil schrijven..?!
Ja, die ken ik ook. Het Milgram experiment

Bizar hoeveel mensen doorgaan.

Ik hoop ook altijd dat ik moreel zuiver ben. Gezien de resultaten van dit soort experimenten ben ik bang van niet
Nog een vraag die me al een tijdje bezig houdt:

waarom hoef je nooit in de nacht te niezen? Ik bedoel dan in je slaap.

Mijn theorie tot nu toe komt dat het dan donker is. En licht stimuleert het niezen, denk maar aan dat je in het licht kijkt als het niezen niet wil lukken. Maar dan vraag ik mezelf weer af, als er licht nodig is om te kunnen niezen, niezen blinden dan niet? Wie weet hoe het zit?
Volgens mij heeft dat er niets mee te maken, maar komt het omdat je hersenen dan ook in diepe rust zijn.

Prikkels komen dan nauwelijks binnen. Dus ook niesprikkels (als dat zo heet )
quote:Sussann schreef op 20 december 2015 @ 23:27:

[...]

Goeie vraag! Ik zit er onder.. zeker 100 moedervlekken maar waarom eigenlijk?En hebben mensen met een donkere huid moedervlekken? Want ik ben zelf bijvoorbeeld erg bleek en mijn tante is roodharig en erg bleek en zij zit helemaal onder de sproeten (zij wordt ook niet bruin in de zomer maar sproeterig'). Hebben mensen met een bleke huid meer moedervlekken en sproeten?Mijn kapper merkte laatst op dat kinderen zonder moedervlekken worden geboren, die ontstaan daarna pas! Even naar mijn zoontje gekeken en terug gedacht: ja, inderdaad... Hoe zou dat dan komen? En krijg je dan je hele leven nieuwe moedervlekken er bij?
quote:Sussann schreef op 20 december 2015 @ 23:02:

[...]

Aiiii nee nooit gehad maar klinkt pijnlijk

Ik heb een variant: in een pukkel knijpen terwijl je al weet dat je het erger gaat maken. Soms heb ik van die onderhuidse pijnlijke pukkels die helemaal niet goed zichtbaar zijn voor anderen, maar waar ik toch weer in ga knijpen... met als gevolg.... een lelijke kapotte opvallende plek..... Ah, zo'n plek waar ik momenteel mee rondwandel
quote:femke09 schreef op 21 december 2015 @ 08:21:

[...]

Mijn kapper merkte laatst op dat kinderen zonder moedervlekken worden geboren, die ontstaan daarna pas! Even naar mijn zoontje gekeken en terug gedacht: ja, inderdaad... Hoe zou dat dan komen? En krijg je dan je hele leven nieuwe moedervlekken er bij?Ik ben met moedervlekken geboren, en mijn vriend ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven