Vreselijke kerstverhalen

22-12-2015 20:21 92 berichten
Ik heb het idee dat het wel eens een vreselijke kerst zou kunnen worden

Aan mijn kant een demente oma die soms goed de sfeer kan verzieken (maar ook zomaar heel gezellig kan zijn dus je weet het nooit) aan zijn kant...tja, er zijn zeg maar wat wrijvingen, en ik ben bang dat de bom wel eens kan gaan barsten

Voor nu probeer ik gewoon een open mind te hebben en we zien het wel. Misschien wordt het wel heel gezellig!

Maar wie zijn vreselijke kerstverhaal wil delen van dit jaar of voorgaande jaren. Be my guest. Kunnen we er hopelijk nog een beetje om lachen samen
[quote]lemoos2 schreef op 22 december 2015 @ 23:27:

@tiramisuusje: wat afschuwelijk zeg. Ik zou ook niet aanwezig willen zijn bij de grote finale (aangezien kerst 2014 die van 2013 nog kan 'toppen')

[\quote]

De grote finale hebben ze al een andere kerst gehad, maar gelukkig zonder ons erbij. Vreemdgaande zwager was uit huis geschopt en zijn vrouw was bij haar familie. Eerlijk gezegd was dat een hele fijne rustige kerst voor ons 😳.

We hebben nu strikte regels voor ons gezin om Dit soort drama's te voorkomen. Nooit meer dan 3 dagen in hetzelfde huis en bij de eerste trammelant zijn Wij direct weg. Niet meer proberen te sussen of te helpen: ze zoeken het maar uit...
quote:dianaf schreef op 23 december 2015 @ 16:18:

Na 5 jaar verkering voor het eerst bij schoonouders/familie op bezoek met kerst. Ze wonen in het buitenland. Mijn vriend is in december jarig en meestal komen ze rond die tijd langs, maar nu waren we op vakantie. Ze komen nu met kerst/oud en nieuw, dus dit jaar moet ik ook naar zijn familie (zus+aanhang). Gelukkig op dezelfde dag als mijn eigen familie (woont allemaal ver weg in dezelfde uithoek), maar eerste keer dat ik het met zoveel vreemden kerst vier. Omdat het allemaal zo ver weg woont, ken ik ze ook niet zo goed. En daarbij zijn er meerdere kinderen aanwezig. Pft... ik zie er echt tegenop.Kinderen zijn vaak juist hele fijne bliksemafleiders. Als je even Niks meer te zeggen hebt tegen de volwassenen, of even rust wil ga je gewoon even met de kinderen spelen.
He maar als je de supermarkt in de dagen voor kerst overleeft dan overleef je de kerst zelf ook wel
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 23 december 2015 @ 16:41:

[...]Kinderen zijn vaak juist hele fijne bliksemafleiders. Als je even Niks meer te zeggen hebt tegen de volwassenen, of even rust wil ga je gewoon even met de kinderen spelen.

Ze zijn soms te goed daarin, afleider zijn. Als er ergens kinderen of zo zijn, dan gaat het gesprek vaak volledig over kinderen of iedereen is steeds afgeleid doordat er kinderen zijn. Ik denk dat ik daar ook niet zoveel zin in heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Helemaal niet vreselijk, maar soms wel irritant. Dat het Eerste Kerstdag altijd gourmetten is en Tweede Kerstdag het eten altijd afgestemd is op wat de grootouders lekker vinden, aardappeltjes met vlees en groenten, ijs met slagroom na. (dus wat de boer niet kent dat vreet ie niet). Met het eten is natuurlijk niks mis, maar wat variatie zou leuk zijn. En op Eerste Kerstdag naar de kerk, daar kijk ik nog steeds niet naar uit, maar ik kleed me leuk aan en zet me erover heen want ik weet hoe fijn oma het vindt dat ik meega.
quote:KitKeller schreef op 23 december 2015 @ 14:36:

[...]

Oei... daar moet ik echt niet aan denken!

Wel jammer dat het gelijk zo'n drama is als je eerder weg wilt/ wat later komt. Ook bij mijn schoonfamilie. We zijn toch allemaal volwassen? Mijn vriend is ruim in de 30 en nog steeds moet alles op de manier waarop die ouders het willen.

Het is ook nooit een vraag of we komen, we krijgen gewoon de dag door dat zij kerst vieren en dat we geacht worden daar op tijd te zijn.Heel herkenbaar. Dit jaar heb ik me erbij neergelegd dat het zo is, scheelt weer frustraties.
quote:Timetraveler schreef op 24 december 2015 @ 09:13:

Helemaal niet vreselijk, maar soms wel irritant. Dat het Eerste Kerstdag altijd gourmetten is en Tweede Kerstdag het eten altijd afgestemd is op wat de grootouders lekker vinden, aardappeltjes met vlees en groenten, ijs met slagroom na. (dus wat de boer niet kent dat vreet ie niet). Met het eten is natuurlijk niks mis, maar wat variatie zou leuk zijn. En op Eerste Kerstdag naar de kerk, daar kijk ik nog steeds niet naar uit, maar ik kleed me leuk aan en zet me erover heen want ik weet hoe fijn oma het vindt dat ik meega.Ik zou juist willen dat mijn man eens mee wil naar een nachtmis
Wij vieren vanavond kerstavond bij mijn vader met mijn dementerende oma. Ik vrees voor een drama, omdat ze niet weet dat hij en mijn moeder uit elkaar zijn en hij een nieuwe woning heeft. Verder denkt ze dat iedereen nog leeft, die familieleden ontbreken nu dus. Ik verwacht geen ontspannen avond in ieder geval.

En morgen vieren we eerst kerst bij schoonfamilie met een heerlijk gespannen sfeertje. Nog geen maand geleden is gebleken dat de vriend van schoonzusje zijn handen niet thuis kan houden en nu schuift ie gezellig aan.
Die kerstboom met geld vind ik echt bizar!

Hier kerstavond met mijn hoogbejaarde ouders en nog hoogbejaarder schoonmoeder. Die dus echt de hele avond aan het woord is, daar krijg je geen speld tussen. We zijn al blij als ze twee seconden zwijgt....
not all who wander are lost
Zo, het laatste cadeau is gekocht. Op naar weer een kerst vol zinloze cadeaus. Gelukkig heb ik het cadeau dat ik van man en kinderen krijg zelf gekocht.

Ik zou toch zo graag willen dat de familie d'r niet meer aan zou willen doen want ieder jaar kost het toch weer een hoop moeite om de ontvangen cadeaus ergens een goed huis te geven
Wij hebben dit jaar voor de rest besloten dat we geen cadeaus doen.
Geen vreselijk kerstverhaal maar toch een lichte teleurstelling; geen kerstpakket dit jaar

Voor mij niet verrassend, ik ben vorig jaar mijn baan verloren, maar dat de werkgever van mijn vriend helemaal niks zou doen had ik niet verwacht.

Nooit gedacht dat ik die doos prut zou missen maar vind het toch wel heel jammer
Pivot! PIVOT!!!
Oh, wat was Kerstavond een feest. Schoonvader heeft het op 22 December uitgemaakt met zijn vriendin (voor de 3e x dit jaar). Dat kregen vriend en ik op 23 Dec. te horen. Die vriendin zou alle voorbereidingen qua eten en versiering voor de 24e en 25e doen, want hele week vrij. Wij zouden haar helpen met koken.

Maar al die voorbereidingen kwamen nu ook op ons neer, schoonvader wilde het niet doen. Om de rest vd familie niet teleur te stellen deden wij het dus maar...

Altijd leuk, zo'n onverwachte race door de stad en supermarkten om 18.00 na je werk, als alles dichtgaat om 20.00 (wonen niet in NL, en hier zijn de winkels ook op de 24e maar zeer beperkt open). De 24e de hele middag met z'n tweeën in de keuken gestaan, boom naar binnen gesleept en versierd, etc - verder hielp niemand mee.

Was niet zo erg geweest als het dan ten minste gezellig was. Maar nee. De avond eindigde met een knallende ruzie over geld (alle cadeaus werden te duur/geldverspilling gevonden).

Super! Zoveel kerststress voor zo een onaangename dag. Volgend jaar gaan we met z'n tweeën hutje in Lapland zitten met kerst, hebben we vannacht besloten
Selbst der längste Weg beginnt mit dem ersten Schritt.
quote:KitKeller schreef op 25 december 2015 @ 13:10:

Geen vreselijk kerstverhaal maar toch een lichte teleurstelling; geen kerstpakket dit jaar

Voor mij niet verrassend, ik ben vorig jaar mijn baan verloren, maar dat de werkgever van mijn vriend helemaal niks zou doen had ik niet verwacht.

Nooit gedacht dat ik die doos prut zou missen maar vind het toch wel heel jammer Was hier ook 2 jaar lang aan de orde. Vond het echt sneu van werkgever. Wel geld om 3 weken op wintersport te gaan maar te gierig (onder het mom van "het gaat slecht met de zaak" ) om zelf een mandje spul samen te stellen. Haal een mandje bij action, doe er een fles wijn, zakje nootjes en doosje bonbons van lidl in en een kerstkaart. Ben je voor een tientje klaar. Maar ondertussen krijgen ze wel weer kerstpakketten.
1e keer kerst bij schoonfamilie: schoonmoeder kijkt van top tot teen naar mij om vervolgens te zeggen dat ze had gezegd dat ik nette kleren aan moest doen. (Had nette broek met nette trui aan)

andere keren: 5 uur of langer bij schoonfamilie zijn en dan ook 5 uur lang genegeerd worden, nergens bij betrokken worden. Fotos van kerstavond worden alleen aan schoonouders getoond, niet aan ons. Baby wordt alleen bij schoonmoeder in de buurt of op schoot gezet, niet bij ons. Schoonfamilie gaat ergens anders zitten, vraagt ons niets. Niemand praat tegen/met ons.

Vreselijk. Dat nooit meer.
quote:matroesjka_ schreef op 25 december 2015 @ 13:50:

[...]

Was hier ook 2 jaar lang aan de orde. Vond het echt sneu van werkgever. Wel geld om 3 weken op wintersport te gaan maar te gierig (onder het mom van "het gaat slecht met de zaak" ) om zelf een mandje spul samen te stellen. Haal een mandje bij action, doe er een fles wijn, zakje nootjes en doosje bonbons van lidl in en een kerstkaart. Ben je voor een tientje klaar. Maar ondertussen krijgen ze wel weer kerstpakketten.

Dat vind ik nog het meest trieste eigenlijk. Ik hoor het hele jaar al hoe fantastisch het met het bedrijf gaat, grote contracten binnen gehaald enz. Baas zelf zit op de Seychellen in een luxe resort kerst te vieren...

Dan kan er op zn minst toch wel een flesje wijn vanaf?

Maar goed, die man zal er wel een goede reden voor hebben....
Pivot! PIVOT!!!
De soap is hier al begonnen. Eerste keer kerst met voltallige schoonfamilie bij ons thuis. Zwager was sinds gisteravond ineens spoorloos, schoonzus in alle staten wilde langs alle ziekenhuizen gaan en al een zoekactie op touw zetten.

Roept mijn man mij net stiekem apart....wat blijkt, zwager is gisteren de stad ingegaan en bij een vrouw thuis geeindigd en durft nu niet terug te komen.

Is het te vroeg om nu al een migraine aanval te faken?

Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:matroesjka_ schreef op 25 december 2015 @ 13:50:

[...]

Was hier ook 2 jaar lang aan de orde. Vond het echt sneu van werkgever. Wel geld om 3 weken op wintersport te gaan maar te gierig (onder het mom van "het gaat slecht met de zaak" ) om zelf een mandje spul samen te stellen. Haal een mandje bij action, doe er een fles wijn, zakje nootjes en doosje bonbons van lidl in en een kerstkaart. Ben je voor een tientje klaar. Maar ondertussen krijgen ze wel weer kerstpakketten.Wat n intens sneue post
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:khemam schreef op 25 december 2015 @ 15:53:

De soap is hier al begonnen. Eerste keer kerst met voltallige schoonfamilie bij ons thuis. Zwager was sinds gisteravond ineens spoorloos, schoonzus in alle staten wilde langs alle ziekenhuizen gaan en al een zoekactie op touw zetten.

Roept mijn man mij net stiekem apart....wat blijkt, zwager is gisteren de stad ingegaan en bij een vrouw thuis geeindigd en durft nu niet terug te komen.

Is het te vroeg zijn om nu al een migraine aanval te faken?
En echt... ik zou een enorme aanval faken en patat halen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:khemam schreef op 25 december 2015 @ 15:53:

Is het te vroeg om nu al een migraine aanval te faken? zie het gewoon voor me!
Mijn laatste kerst met ex: vreselijke ruzie hadden we, zoals heel vaak. We staan tegenover elkaar, te schreeuwen., ik draai me om, loop weg. En hoppa, de kerstboom (met lichtjes, ballen, piek, slingers) vliegt rakelings langs me heen
Man is nu onderweg om broer op te halen. Hij wist niet eens waar hij zat en dat mens sprak alleen spaans. Hopelijk heeft hij een mooie smoes want ik zit nog een week met die mensen in mijn huis.

Ik ga samen met mijn kinderen zo nog wat boodschapjes halen die ik zogenaamd vergeten ben en kom pas terug als alles rustig is.
Klote kerst

Eergisteren hebben we het contact met mijn schoonmoeder verbroken,iets wat er al jaren aan zat te komen en nu dan toch gebeurd is.We hebben er vrede mee ,maar neemt niet weg dat het moeilijk is
If you don,t like whats,s being said,change the conversation

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven