een wens...!

27-12-2015 16:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je of je klaar bent voor een kindje? Voor een derde persoon in je leven?

Bij mij begon dat gevoel toen ik ruim één jaar met mijn vriend samen was. Hij sprak telkens over jong vader worden (achterin de twintig). Ik zelf wilde pas na mijn dertigste kinderen en vond het heerlijk om nog lekker te genieten van tijd voor mezelf.

Behoorlijk in de war raakte ik, toen ik op mijn drieëntwintigste opmerkte dat ik een speciaal gevoel kreeg wanneer ik baby's zag. Haast een verliefd, niet te beschrijven gevoel.

Mijn vriend begon ik anders te bekijken. Als ik hem met kinderen zag kreeg hij iets magisch. In mijn fantasie zag ik in plaats van gespierde kerels uit het Invictus Award Season van Paco Rabanne, steeds vaker jonge vaders voor me. Wat was er met me aan de hand? Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Mensen om me heen waarschuwden me; weet je het wel heel zeker?

Hoe wisten jullie dat je klaar was voor een kindje?
Ik wist het eigenlijk meteen toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend 6 en half jaar geleden!

Nu we 7 maanden in ons nieuwe huis wonen waar we wel kindjes konden krijgen kwa ruimte, zijn we er dan ook eindelijk voor gegaan, en nu alweer een half jaar zwanger en 31 maart uitgerekend!
Wat leuk Desiree! En wat fijn dat jullie alweer 6 maanden zwanger zijn, geniet van deze tijd!
Dankjewel :-) Ben je nu al begonnen dan of ga je nog van start? :-)
Bij ons allebei speelde het niet of nauwelijks, tot ik problemen kreeg met mijn baarmoeder.

Toen zijn we er voor gegaan omdat we wisten dat als we het wilde, dat dat de laatste kans zou zijn. Wij waren toen 6 jaar samen.

Om eerlijk te zijn hadden we er anders nog niet aan begonnen. Uiteindelijk is het enorm lang en slopend traject geweest, en zijn we nu heel blij met onze zoon. Maar nogmaals, als ik het zelf in de hand had gehad, had ik er nu (op mijn bijna 32ste) zo'n beetje aan willen beginnen.
Er kruipt een babytje van 8 maanden door mijn huis inmiddels! Baby'tjes, moederschap en kinderwens zijn allemaal topics die enorm zijn gaan leven voor mij. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere (aanstaande) moeders en wat ik van ze kan leren.
Je bekeek je vriend met andere ogen, zag een vader in hem en je bent nu alleenstaande moeder?
Ohh wat leuk! Ik kan ook niet wachten hoor ik ben zo benieuwd naar aankomend jaar!!! Moet wel zeggen dat ik mijn zwangerschap heel anders ervaar dan ik gedacht had helaas, vooral geestelijk!

Ik zou wel eens even willen kijken naar je blog, vind ik wel leuk! Heb je er ook een link van? Anders mag je me wel een berichtje sturen met de link
quote:PinkPantherPosts schreef op 27 december 2015 @ 16:35:

Wat leuk Desiree! En wat fijn dat jullie alweer 6 maanden zwanger zijn, geniet van deze tijd!Wat fijn voor jullie, gefeliciteerd!
Dag Dragisa, vreemd hoe die dingen kunnen lopen... wat fijn dat jullie nu een zoontje hebben!
quote:PinkPantherPosts schreef op 27 december 2015 @ 16:41:

Er kruipt een babytje van 8 maanden door mijn huis inmiddels! Baby'tjes, moederschap en kinderwens zijn allemaal topics die enorm zijn gaan leven voor mij. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere (aanstaande) moeders en wat ik van ze kan leren. PinkPantherPosts is een blog over moederschap, baby's en zwangerschap. Het blog is nog in opbouw dus nog op zoek naar lezers. Als je het leuk vind kun je er een kijkje nemen!Dus.... Dit is eigenlijk gewoon spam?
Beste Enora,

In de huisregels staat voor zover ik zie dat een url niet mag. Deze staat ook niet in het bericht. Het is wel een goeie vraag. Mocht het niet mogen dan zal mijn gebruikersnaam wel verwijderd worden vrees ik. Ik zal het regelement er nog eens op nalezen, dankje
quote:thee schreef op 27 december 2015 @ 16:44:

Je bekeek je vriend met andere ogen, zag een vader in hem en je bent nu alleenstaande moeder?Ben toch wel benieuwd!
@ thee: nee mijn vriend en ik zijn samen...
Maar we gingen wel heel anders door de babywens-fase heen. Bij mij leek het een stuk biologischer haha. Ook daarover wil ik nog wel een xtje een topic starten. Hoe je een kinderwens bespreekbaar maakt en hoe je er samen mee om gaat als de ene er (nog) niet klaar voor is!
Is dit echt?!

De tranen stromen over mijn wangen van het lachen, hoe verzin je het?!
En waarom zou jij daar een topic over starten als je er zelf al lang en breed doorheen bent? Heb je een vraag ofzo?
Gut, ik ben even gaan kijken naar aanleiding van Suze's post. Gosh...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:PinkPantherPosts schreef op 27 december 2015 @ 17:36:

@ thee: nee mijn vriend en ik zijn samen...

sorry, ik had verkeerd gelezen. Ik las alleenstaande moeders, maar er staat aanstaande moeders.

(shit, nou staat dit topic in m'n lijst)
quote:Enora schreef op 27 december 2015 @ 17:44:

Gut, ik ben even gaan kijken naar aanleiding van Suze's post. Gosh...Ik hoefde er niet heen, de OP was voldoende. Op het moment dat je je kerel als "magisch vadermateriaal" gaat beschrijven besterf ik het al
quote:-Suze- schreef op 27 december 2015 @ 17:46:

[...]

Ik hoefde er niet heen, de OP was voldoende. Op het moment dat je je kerel als "magisch vadermateriaal" gaat beschrijven besterf ik het al Rest assured, de OP komt rechtstreeks van het pareltje .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven