Beste film

27-12-2015 19:34 106 berichten
Welke film vind je het beste?

Silence of the lambs is mijn favoriet.
De beste weet ik niet wel dat verrassend genoeg The Changeling met Angelina Jolie veel indruk op me heeft gemaakt maar Gravity vond ik ook een erg mooie film etc. :-)
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk zit te twijfelen tussen the color purple en shawshank redemption.

En terwijl ik dit post schiet ineens pulp fiction door mijn hoofd.

Weet het echt niet, heb een enorme lijst van allerbeste films ever.
The Godfather.
Life is fun. Live it.
The Blair Witch Project.
Pfff.... Ik heb dus een hele brede smaak wat films betreft. Kan enorm genieten van goede actie met mooie special effects (The Avengers, Iron Man, dat soort werk), maar ook van crime (inderdaad, Silence of the Lambs, The Godfather Part Two), comedy (Bridesmaids) of romantiek-met-een-twist (Atonement). Oorlogsfilms (Apocalypse Now, Schindler's List, The Pianist) gaan er ook wel in...
Winter is coming...
Deerhunter.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 27 december 2015 @ 19:58:

Deerhunter.Oeh, die was ik bijna vergeten. Bloedstollend! En ook in de categorie films-met Meryl Streep: Sophie's Choice, als ik even ongegeneerd keihard wil huilen.
Winter is coming...
Notting hill. Vind ik zo'n schattige film.
Apollo 13.
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:khemam schreef op 27 december 2015 @ 19:39:

Moeilijk zit te twijfelen tussen the color purple en shawshank redemption.

En terwijl ik dit post schiet ineens pulp fiction door mijn hoofd.

Weet het echt niet, heb een enorme lijst van allerbeste films ever.

+1

Zo hou ik van maffiafilms, maar ook van Tarantino, heeft Stanley Kubrick ook juweeltjes gemaakt en ben ik gek op The Deerhunter en cult als de eerste Highlander film.
Heartburn, met Meryl Streep zou ik vroeger gezegd hebben. Nu roep ik eerst Boyhood, maar ik vond 45 years ook erg mooi!
Heel veel, maar nog niet genoemd: Bridges of Madison County, Million Dollar Baby, Boys don't cry, Memento, 21grams, traffic, Magnolia.

Als jonge tiener maakte a dry white season veel indruk, geen idee hoe ik die als volwassene zou zien.

En vast nog meer, maar vergeet altijd wat ik gekeken heb
Traffic vond ik ook geweldig.

Voorts -natuurlijk- Fassbinder: die Ehe der Maria Braun vooral.

Ik houd erg van viezig en stoffig, dus ook Desperado, From Dusk till dawn, the Good, the Bad and the Ugly en, ietsje beter, The three burials of Melquiades Estrada (geen idee waarom ik dat zo'n goede film vind, maar dat heb je soms) en No Country for old Men.

Qua beeld vind ik Blade geniaal. Ik heb verplicht filmcolleges gevolgd, dus ik kan daar nog wel eens pedant wat van vinden.

En The Princess Bride. Sorry
Thelma & Louise een klassieker, en Sightseers zwarte humor
quote:PimPom schreef op 27 december 2015 @ 20:26:

Apollo 13.

Ja die! Ik zit elke keer weer op het puntje van mijn stoel, of ze het ook deze keer weer zullen halen.

Verder is Galaxy Quest een favoriet van mij.
Mind the gap
Titanic. natuurlijk!

En the green mile vind ik ook geweldig. Verder nog the shawshank redemption, the shining en Ben Hur
.
Het zinderende labor day
La vita e bella!
The time is now
One flew over the cuckoo's nest.
quote:Star schreef op 27 december 2015 @ 20:52:

One flew over the cuckoo's nest.Die ook idd!
Er zit een wezenlijk verschil tussen "beste film" of "leukste film", gezien ik hier films als apollo 13 of nothing hill voorbij zie komen.

shawshank vind ik ondanks het hoge melodramatische en ietwat overhypte karakter toch een bovengemiddeld goede film. Technisch en cinematografisch gezien zit het echt perfect in elkaar, qua script vind ik het hier en daar wankel en iets te 'hollywood', maar ik ben dan ook geen overtuigd Frank Darabont fan.

Hij heeft heeft het eerste seizoen van mij favoriete serie geschreven en heeft daarin een aantal keer de plank volledig misgeslagen. Hoe dan ook. In het geval van Shawshank waren de bovengemiddelde acteerprestaties van de hoofdpersonen voor mij doorslaggevend.

The godfather staat ook hoog op mijn lijst.

Ook een groot favoriet: Leon

In het genre psychologische thrillers vind ik 'We need to talk about Kevin' een pareltje.
quote:Dragisa schreef op 27 december 2015 @ 20:55:

Er zit een wezenlijk verschil tussen "beste film" of "leukste film", gezien ik hier films als apollo 13 of nothing hill voorbij zie komen.

shawshank vind ik ondanks het hoge melodramatische en ietwat overhypte karakter toch een bovengemiddeld goede film. Technisch en cinematografisch gezien zit het echt perfect in elkaar, qua script vind ik het hier en daar wankel en iets te 'hollywood', maar ik ben dan ook geen overtuigd Frank Darabont fan.

Hij heeft heeft het eerste seizoen van mij favoriete serie geschreven en heeft daarin een aantal keer de plank volledig misgeslagen. Hoe dan ook. In het geval van Shawshank waren de bovengemiddelde acteerprestaties van de hoofdpersonen voor mij doorslaggevend.

The godfather staat ook hoog op mijn lijst.

Ook een groot favoriet: Leon

In het genre psychologische thrillers vind ik 'We need to talk about Kevin' een pareltje.

Ja! Briljant.

V for Vendetta, nog zo eentje. Het taalgebruik van V
Leon! Zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven