Beste film

27-12-2015 19:34 106 berichten
Welke film vind je het beste?

Silence of the lambs is mijn favoriet.
We're the millers is grappig. En verder lievelings films zijn:Seven en silence of the lambs.
quote:nessemeisje schreef op 28 december 2015 @ 15:42:

Wat je een goede film vindt, is toch heel persoonlijk? Ik krijg warme gevoelens bij "Coming to America". Hij zal heus niet Filmacademie-briljant zijn, maar het was de eerste film die ik met mijn hele familie in de bioscoop zag en ik herinner me het gebulder van mijn vader nog.

Ik vind Twilight wel leuk, heb ze verslonden tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ook weer leuke herinneringen. Dan kunnen een paar filmsnobs over elkaar heen buitelen dat ze het een kutfilm vinden en dat ze noooooit van plan zijn om m te zien (toch knap dat je dan wel weet dat het een slechte film is), ik vond ze tof.

Een van mn favorieten is de Shawshank Redemption. Ik hou van films die me verwonderen, maar me ook laten lachen. Seven staat me nog goed bij, die keek ik samen met mijn broer, we waren allebei echt een beetje van slag.

Gisteren Pixel gezien, zal ook wel niet door de filmsnobkeuring komen, maar ik heb me prima vermaakt, echt knap gemaakt!

Ik weet niet of je mij er mee bedoelt, maar aangezien je refereert naar de film academie en naar 'filmsnobs'...

Ik heb al een aantal keer uitgebreid verteld wat ik met mijn eerste post bedoelde. Dat er voor mij nogal een groot verschil zit in een film die je leuk vind of een film die valt onder de categorie "beste films ooit gemaakt".

Dan kan je Twilight of Scary Movie nog zo leuk vinden, en dat is meer dan prima, maar onder die laatste categorie gaat zo'n film gewoon niet vallen, want ze zijn gewoon heel slecht gemaakt. Wat niet betekend dat dat soort films immens populair kunnen zijn of warme gevoelens oproepen.

Maar aangezien de topic titel is: "beste film" en niet "mijn favoriete film" kan ik opties als Twilight dus niet plaatsen.

Vorige jaar won Birdman 24 van de belangrijkste filmprijzen waaronder de oscar voor beste film en scenario. Ik vond het geen leuke vermakelijke film, maar dat het 1 van de betere films is die de afgelopen jaren gemaakt is, daar valt bijna niet over te twisten.

Een favoriete film is zeer persoonlijk. Een best gemaakt film is dat nauwelijks.

Dus nog maar een keer voor de zekerheid: ik heb dus blijkbaar de topic titel, en het doel ervan niet goed begrepen.
quote:Dragisa schreef op 28 december 2015 @ 14:00:

Nou exact. Zoals ik al zei, ik heb het topic dus verkeerd geïnterpreteerd Als je ergens verstand van hebt, moet je dubbel bescheiden zijn. Nederlanders houden er zelden van geconfronteerd te worden met iemand die ergens verstand van heeft
Ik weet niet of dit nou de beste films zijn. Maar erg mooi of indrukwekkend of gewoon errug leuk:

Dirty Dancing

Evening met Vanessa Redgrave

Rose Garden van Fons Rademakers

Shining Star

Four weddings and a funeral / Love actually vanwege de feelgood
quote:JollyJ schreef op 28 december 2015 @ 16:51:

[...]

Als je ergens verstand van hebt, moet je dubbel bescheiden zijn. Nederlanders houden er zelden van geconfronteerd te worden met iemand die ergens verstand van heeft

Ik had ook moeten vragen

Wat is je lievelingsfilm?

Dus bij deze wat is je lievelingsfilm?
Alle reacties Link kopieren
The boat that rocked is ook een fijne feel good film.
Mind the gap
En een vreselijk slechte film, echt dramatisch slecht, maar waar ik toch heel graag naar kijk is The running man.
Mind the gap
quote:nadina79 schreef op 28 december 2015 @ 17:24:

[...]

Ik had ook moeten vragen

Dus bij deze wat is je lievelingsfilm?heb ik al verteld
quote:nadina79 schreef op 28 december 2015 @ 17:24:

[...]

Ik had ook moeten vragen

Dus bij deze wat is je lievelingsfilm?Dan wordt het weer heel anders. Mn lievelingsfilm is Pompy de Robodoll, maar die is onmogelijk in de categorie 'beste films' te scharen.
Op Veboli kan je zoeken naar vergelijkbare films, gebaseerd op genre, plotelementen, en het vage begrip 'kwaliteit'

Bij The Silence of the Lambs staan er een hoop spannende films: No Country for Old Men, The Usual Suspects, The Departed, The Dark Knight..
Legends of the Fall <3

En het bizarre is dat ik eens totaal ben vergeten dat dat mijn lievelingsfilm was, sterker nog: dat ik hem überhaupt had gezien. Zat ik helemaal klaar op de bank om eens wat nieuws te kijken, had ik een hele grote "OMG!!" Erlebnis
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Deer Hunter.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
* We need to talk about Kevin

* Some like it hot

* Léon

* The silence of the lambs

O.a.
The Shawshank Redemption, altijd.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Heb van de week Dallas Buyers Club nog eens herzien. Een film over de aidscrisis in de jaren '80.

Wat is Jared Leto toch een waanzinnig goede acteur. Zijn rol als transgender Rayon ontroerd mij telkens weer.

Hij verloor voor de rol bijna 20 kilo in een paar weken tijd, net als mede-speler Matthew Mcconaughey.

Jared voor en tijdens de opnames

Matthew voor en tijdens

Leto is de gehele periode van de opnames in karakter gebleven, hij heeft dus al die tijd echt als Rayon geleefd. Aan het plotselingen gewichtsverlies hield hij overigens verschillende medische problemen over.

Beide acteurs wonnen een oscar en een golden globe

Hoe dan ook, mooie film.
Wat een hoop goede/leuke films worden hier genoemd. Maar mijn favoriet mist nog: Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain. Feelgoed, mooie beelden, bizarre personages, prachtige muziek.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oh en een eervolle vermelding voor: Bienvenue Chez Les Ch'tis. En Rien A Declarer. Om beiden smakelijk en veel moeten lachen. Heerlijke films.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 31 maart 2016 @ 16:04:

Wat een hoop goede/leuke films worden hier genoemd. Maar mijn favoriet mist nog: Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain. Feelgoed, mooie beelden, bizarre personages, prachtige muziek. Ja, +1. Prachtige film!
Trois Couleurs: Bleu, Blanc, Rouge vond ik waanzinnig indrukwekkend (stiekem drie films, maar niet los van elkaar te zien)

Lola Rennt: gewéldig verhaal en ontzettend tof gefilmd

A Clockwork Orange: nou ja, dat hoef ik niet uit te leggen geleuf ik

Labyrinth, The Dark Crystal en Neverending Story: die keek ik hélemaal stuk als kind en kan er nu nog steeds van genieten.

Alles van Tim Burton, vooral als er samenwerking is met mijn favoriete actrice of all times: Helena Bonham Carter en met Johnny Depp. Ik hou van de vreemde, macabere waar zij met z'n drietjes in uitblinken.

Guilty pleasures: Grease, Sound of Music, Dirty Dancing en Pretty Woman. Heerlijk vermaak en bij de eerste drie kan ik alles, maar dan ook alles meezingen (vals) en meepraten (irritant).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik kan Four Weddings And A Funeral van begin tot eind playbacken.
Fries Green tomato's en Benny and Joon.

Maar ook Avatar
Oh Brother where art thou en The big Lebowski stonden er nog niet tussen.
quote:MonteCara schreef op 31 maart 2016 @ 15:59:

* We need to talk about Kevin

* Some like it hot

* Léon

* The silence of the lambs

O.a.Wat een nare film vond ik dat zeg.
Pulp Fiction, No country for old men, Full metal jacket, The Matrix (alleen de eerste!), Reservoir Dogs, Heavenly Creatures, Mad Max Thunderdome, Jarhead, Donnie Darko, Starwars de originele voor alles Jar Jar Binks , en qua horror Martyrs, Event Horizon, Hellraiser, Nightmare on Elm street de originele.

Life of Brain en en The Holy grail natuurlijk ook.
Oh en Total Recall de originele, Terminator, dat soort films zijn ook geweldig, Léon trouwens ook fantastisch, en films van Emir Kusturica zijn ook favoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven