Uitgerekend juli 2016

30-10-2015 07:25 2049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die in juli zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap

Tabel is vol!

Naam LeeftijdKindUitgerekende datumBijzonderhedenhiltje8629-401e 28juni meisje Bevallen!!! Rikz 28-29-1e 3 juli jongen Bevallen!!! 1elsa28-311e 7 jul Meisje Bevallen!!! Rosalinda8332-331e 7juli ? Juf9124-361e 10juli meisje Bevallen !!! happy-wenn28-302e, 1e 1jaar 11 juli meisje Bevallen!!! Kim-mie335-283de, 15 en 12 jaar 11juli meisje Bevallen!!!misseD25-301e 12 juli jongen Bevallen!!! Snoevie10129-291e 12juli jongen Bevallen!!! ikbenik4929-331e 25 juli jongen Jubiki28-291e 18 augustus jongen Azia__?-?1e Jongen Calm31-281e 21 september MK in dec 15, bloedingen, 01/03 controle VK, 08/03 12 weken echo ziekenhuis.

Rozijntje01 en kersje86 en Sel-de-Mer, pris1984 en Dragonfruit als jullie weer meeschrijven zet ik jullie terug in de tabel

boterkoekje22 Orgineel Kaarsje91 Sunshine-2 Little.Gurly Mels123 theepoes paco1987 siska74
Dragonfruit klopt zo staat het ook in het boekje wat ik heb gekregen en ik maak nu nog geen antistoffen aan.

Hartje horen was heel bijzonder idd! Ik heb het boekje erover meegekregen. Kan morgen wel even kijken als je nog geen antwoord hebt van iemand anders.

Oja ik woon in drenthe vlakbij Zwolle!
Mijn schoonzus maakte ook antistoffen aan. Mijn neefje heeft veel bloedtransfusies gehad. Heel veel. Maar het is nu een super gezonde jongen van bijna 1 jaar. Alleen opstarten was moeilijk.

Ze kunnen tegenwoordig zoveeeel.

Ik heb niet een datum van de verloskundige om naar uit te kijken nog. Klinkt stom maar ik baal daar best wel van. Nu kunnen we 23 januari dus terecht voor pretecho voor t geslacht.

@kimmie: dat klopt omdat ik 3 weken nog wel wachten.... (neebdus)Maar ik mag nu wel 3 hele dagen eerder komen dus we doen het maar toch wel. Hahaha

Ik vind de mutsys heel mooi trouwens! Alleen voor mij te groot en te breed.
@Rosalinde, in mijn boekje staat over bloedgroep Rhesus c-negatief:

In week 27 van de zwangerschap krijgt u weer een bloedonderzoek. Het laboratorium van sanquin in Amsterdam onderzoekt u bloed. Het onderzoek geeft antwoord op de vraag:

Heeft u antistoffen gemaakt tegen bloedgroepen?

Als het laboratorium antistoffen vindt, krijgt u meer onderzoek. Er bestaat geen prik voor mensen met bloedgroep rhesus c negatief om te zorgen dat er geen antistoffen aangemaakt worden. Gelukkig komt het niet vaak voor dat zwangere vrouwen rhesus c antistoffen maken tegen het bloed van u kind.

Dus geen zorgen zeg ik :):)
Kinderwagen vraag, merk of geen merk, nee maakt niet uit! Alleen kan het zijn dat je met geen merk eerder slijtage aan de banden of onderstel krijgt, dat je het bij een tweede misschien niet meer kan gebruiken. Maar dit hangt van de kwaliteit af, hoeft natuurlijk niet.

Kijk vooral naar hoe makkelijk de wagen in te klappen is ( als je met de auto moet) hoe hoog de wagen is, kan je er beide goed achter lopen! Hoe groot is de ligbak,5 cm langer kan betekenen dat je kind al 1,5 maand langer kan liggen, ze raden aan voor de rugontwikkeling dit zo lang mogelijk te doen. Vriendin van mij had het probleem dat met 3-4 maanden het kindjemet winterpakje niet meer kon liggen, moest dus noodgedwongen naar het zitgedeelte over, kan redelijk plat, maar is het toch net niet!

Met de mutsy( stomme naam, maar onze buren hadden deze, dus toen overstag gegaan, wilden eerst de Stokke,😱Zo duur) dus toen een goedkope deal gevonden op internet met maxi cosi, tas, voetenzak voor 600 dacht ik, was goedkoper dan bij de prenatal kopen, dus ik zou ook op naam kinderwagen en pakket deal zoeken etc...
Jubiki leuk dat je blijft!

Ik heb in de avond steeds last van mijn buik als ik rustig lig, lijkt wel groeipijn. Ik merk. U dat in een week mijn buik ook zichtbaar is nu. Achteraf herken ik dit bij mijn dochter, had ik buikpijn, groeide mijn buik weer...zo grappig eigenlijk!!

Wat betalen jullie voor een geslachtsecho? Ik moet dat zelf betalen en vind dat zonde, dus wij wachten gewoon tot de 20 weken echo.

Ik hou nu al luierinfo in de gaten voor de goedkope acties, bij een super deal sla ik groots in.

Ik woon in noord-Holland.

Hil: leuk hartje horen! Wij de 18e
Vandaag maar even de zorgverzekering regelen dan zijn we mooi op tijd haha!
Wat goed dat jullie je even verdiept hebben in de bloedgroep neg situatie! Excuses voor mij snelle niet volledig goede antwoord.. Ik heb altijd gedacht dat als hetzelfde rhesus neg bent (ongeacht bloedgroep) en je draagt een pos kind dat je na de bevalling dus injectie krijgt om antistoffen aanmaak te voorkomen. Omdat evt bij de bevalling bloed van baby bij moeder kan komen. Maar jullie hebben een veel duidelijker antwoord kunnen geven.. Excuses dus!

Happy-wen, geslachtsrijp kost hier ¤25-30 euro, ik neem een uitgebreider pakket omdat de jongens en oma mee gaan en meteen gezondheidscheck en kost mij dan ¤65.

Nu ff klagen: 2e kerstdag kreeg ik een flinke keelontsteking, kon haast niet praten, stem weg! En blafte de longen uit mijn lijf!

En nu..... Is het gister in mijn rug geschoten!! Auww!!! Kan bijna niet meer lopen, in bed kan ik moeilijk gaan verliggen (fijn als je welk uur moet gaan plassen) en kan nog geen kruik optillen want dat voel ik al in mijn rug!! Grrrrr voel ik me net wat beter heb ik dit weer! En als ik nu hoest.. Au au au pffff
O ja, dragonfruit.. Jij vroeg de berekende kans.. Die was (weet niet meer de tientallen) zo n 1:1550
Wat naar kimmie! En een dikke knuffel
Oh wat naar Kim-mie!!! Daar word je niet vrolijk van nee. M.b.t. de informatie, maakt niet uit, ik had het hier in het boekje wel staan ha ha.

Happy_wenn bedankt voor je informatie over kinderwagens, hier kan ik wat mee. Want ik was aan het rondkijken en ik wist niet welke eisen ik er na aan moest stellen
Met kinderwagen heb ik vooral gelet op:

Hoogte

Stevigheid

Ik wilde persee 4 wielen

Hoe klein de wagen is als het is ingeklapt

En vooral voor mij dat het een kleine compacte wagen is.

@Kimmie, wat onwijs vervelend zeg! Vooral tergelijkertijd. Veel sterkte!

@happywen. Dat noemen ze bandenpijn toch? Ik heb wel vaak dat het vowlt alsof ik super hard heb gesport. Mn hele buik doet dan zeer. Hoesten, lachen en noem maar op

Ik betaal 35 euro voor pretecho. Is 1 van de goedkoopste hier.

Andere praktijken 40 a 50 euro!

Ik ben vandaag 12 weken zwanger. Jeeeeej.

En heb de verloskundige dezelfde mail weer gestuurd en gevraagd wat ons nu te wachten staat. Ben benieuwd waarneer ik antwoord krijg.
Jeeei steeds meer 12 weken!! Voelt heerlijk he?

Onze geslachtsbepalingsecho kost 40 euro, vond t wel meevallen opzich voor 5 weken eerder te weten wat t wordt.

Ik werd vd week wakker gemaakt door vriend: "we hebben een baby gemaakt he!!" Haha geloof dat t een beetje begint te landen bij hem! Hoewel hij er echt wel aan toe is, rekenden we op minstens een half jaar 'proberen', mn moeder zei ga uit van een jaar. Sja, toen was het de derde ronde raak dus geloof dat ie toch wel een beetje moest wennen aan het idee haha.
Per aspera ad astra.
Haha juf schattig!

Ok dat hebben jullie er dus voor over was even benieuwd!

Hier ook 35 euro maar dat is ook 2 grote pakken met kruidvat luiers. Ik heb natuurlijk al een dochter en kdv kosten worden nu stuk hoger. Ben dus echt aan het besparen op dingen die niet echt moeten. Die paar weken maakt voor mij geen verschil.

Ik ga vanavond uiteten met mijn zus, gezellig!!

Ja wij ook 4 wielen en een ruime opbergvak aan de onderkant, zo fijn om al he boodschappen kwijt te kunnen!! Zal dat straks nog gaan missen.
Ik ook missed! 12 weken, wij lopen gelijk.

Voor de tabel wenn: 21 januari controle verloskundige en 24 februari de 20 wkn echo.

Ik denk er nog even over om wel/geen geslachtsbepaling te doen eerder. Denk het wel
Aaawh wat enorm schattig juf!! Bij mijn vriend komt het nu ook pas binnen hoor. Besef voor hun is gewoon veel later!

@wenn: ik snap dat je moet bespareb op bepaalde dingen inderdaad en dan is zoiets toch wel echt een luxe. Ik kan alleen mijn nieuwsgierigheid niet tegenhouden haha. Het liefste weet ik het nu al. Ik vind het ook zo mega knap dat mensen het niet willen weten. Ik kan dat echt niet!

Wat leuk Snoevie! Ik dacht dat ik de enige was vandaag, voelde mij al eenzaam :p

Ik heb nog geen datums helaas. Alleen pretecho voor bepalen wat t wordt op zaterdag 23 januari. Ik zal morgen de verloskundige bellen voor de volgende echo. Die is met 14 week kreeg ik in de mail terug.

Ik moet ook nog bloedprikken schijnbaar. Wist ik ook niet. Voel me niet goed ingelicht de laatste keer bij de echo. Vorige x was het prima allemaal.
Al eventjes niet meer gepost hier.

Hiltje; ik woon denk ik vlak bij jou. al woon ik net niet in D.

Wij laten geen geslachtsbepaling doen. We zien in juli wel of het een jongen of meisje is.

Aan de moeders: Wat betaal je gemiddeld voor luiers? Ik ben de aanbiedingen een beetje in de gaten aan het houden, maar wat betaal je normaal voor een pak luiers? En welke luiers gebruiken jullie, pampers of een eigenhuis-merk a kruidvat of lidl?

Kinderwagen: Ik vind de Joolz wel erg mooi, wel wat duur. Maar we moeten hier nog maar eventjes in beraad. haha.

Juf: Wat schattig! Haha. Hier komt het besef ook een beetje bij mn vriend. Erg leuk om te zien.

MisseD: Wat raar dat je geen afspraak hebt staan voor een volgende controle. Hopelijk krijg je snel een datum.

Ik moet 18 jan terug naar de vk, voor controle.
He dames even gauw een vraag, is het gek als ik switch van praktijk? Verloskundige praktijk? Ik voel me hier gewoon niet op mijn gemak en twijfel om ergens heen te gaan nu het nog kan.tenminste...kan dat?
Natuurlijk kan dat!! Je bent daar vrij in!! Ik vind het heel apart dat je niks weet.. Ik lees dat jij mails stuurt.. Is bellen geen betere optie? Ik ben namelijk meer een beller, dan heb je meteen antwoord of iig contact.

Maar idd, als je geen goed gevoel heb zou ik zeker switchen!
Doen waar je je gied bij voelt. Ik zou de nieuwe praktijk belllen en situatie uitleggen. Als je daar heen kan, de oude even afbellen.

Het gaat toch om ruim een half jaar nog, dat je daar loopt!
Oh jemig wat een dilemma.

Ik ben dus beetje aan hrt rondkijken en rondvragen voor ervaringen. Ik had eigenlijk 1 op t oog maar valt af.

Maar ik krijg waar ik nu zit elke 4 weken een echo schijnbaar. (Tot nu toe klopt t. 6week. 8 week. 10 week. En nu met 14 week weer)Maar bij elk andere verloskundige alleen met 10 en 20 weken. En eigenlijk wil ik de echos er niet voor inleveren. Iedereen heeft wel goede ervaring met het praktijk waar ik nu zit....ik weet het ff niet meer

Edit: praktijk waar ik nu zit heeft eigen echo centrum er bij. Waarschijnlijk daarom zo vaak een echo.
Dat maakt het lastig, die echos zijn ook leuk natuurlijk. En waarom niet open kaart spelen? Aangeven dat het voor jou allemaal nieuw is en je nu geen prettig gevoel erbij hebt?

Of zou je dat lastig vinden?
Ik vind het lastig inderdaad maar misschien wel het beste om te doen.

@kimmie normaal gesproken via de telefoon alleen kon ik ze niet 2 dagen bereiken(mijn tel heeft kuren soms) en toen kwam kerst al gauw. Dus denk gooi er even een mail tegen aan
Lastig zeg MisseD! Ik zou het als ik jou was denk ik nog even aankijken. Switchen kan altijd nog, toch? En inderdaad eerlijk aangeven dat je moeite hebt met de manier waarop het nu gaat.
Per aspera ad astra.
Ik zou switchen, deze mensen helpen bij je bevalling! Daar moet je echt een goed gevoel bij hebben.

Ik heb bij de newbornmaat acties gezien van 11-13 cent per luier voor de pampers. Kruidvat is omgerekend ook zoiets, soms met extra korting dagen wel extra goedkoop. Ik merkte echt verschil met pampers vis kruidvat in de eerste maanden, later ben ik overdag kruidvat gaan gebruiken en nu heb ik voor de nacht baby dry en overdag kruidvat, hoe groter de maten hoe duurder de luier, denk asn 21cent, maar gebruik je er ook minder op een dag. Bij de eerste moesten we wisselen per voeding van de kraamhulp, nu denk ik...luier niet vol? Lekker laten zitten!

Ik wacht op de 11-12cent aanbiedingen van de newborn pampers, maar die komen weinig. Gangbaar is 13-15 cent. Check luierinfo.nl

Ps: bij mijn dochter kocht ik gewoon wat nodig was, vaak wel met wat korting, nu ik een berekening heb gemaakt scheelt het zo'n 20 euro per maand als je de goede acties koopt. Of kruidvat gebruikt. Hoop geld! En flesvoeding is per pak 12euro en deed je korter dan een week mee....nou dat tikte aan! Hopelijk lukt mijn borstvoeding dit x beter en kan ik kolven voor de vriezer we zullen zien!
Dames ik heb gister twee zwangerschapsbroeken gekocht! Het is echt een aanrader! HEEERLIJK!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven