Films overzetten

29-12-2015 16:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude laptop waar 5 oude vakantiefilms opstaan van rond de 4 GB. Aangezien deze laptop bijna uit elkaar valt wil ik de films overzetten naar een back-up, nieuwe computer of op een DVD o.i.d.

Ik kan niet branden op deze oude laptop. Op dropbox heb ik niet genoeg ruimte. WeTransfer kan maar tot 2 GB. Ik heb al gezocht, maar thuis geen USB-stick met zoveel ruimte.

Ik zou eventueel maandag een usb-stick van het werk kunnen lenen en zo alle films op usb zetten en dat overzetten naar de nieuwe computer en dat dan via die computer op DVD's branden. Ik ben alleen een beetje bang dat dat heeel erg tijdsintensief kan worden.

Wie heeft de gouden tip?
Grotere USB stick kopen bij Kruidvat of Action. Kost echt geen drol. Daarop films bewaren.
Misschien heb je hier iets aan, gebruikte ik vroeger veel: http://www.makeuseof.com/ ... -split-merge-video-files/

Je splitst een video in twee of meerdere delen zodat ze onder de 2gb zijn, verstuurt ze met bv wetransfer en op de plaats van bestemming plak je ze weer aan elkaar.
Een externe harde schijf? Die heb je al met 500 MB maar ook groter 1 TB of 2 TB zelfs.....
harddisk uit de laptop halen, in een externe USB(3) behuizing plaatsen en de bestanden overzetten op willekeurige welke PC.
Niet geschoten is altijd mis
Heb je geen thuisnetwerk dan? Ik neem aan dat beide computers netwerkverbinding hebben, dus dan kunnen ze onderling ook bestanden uitwisselen. Gratis en voor niks.
quote:Amand schreef op 29 december 2015 @ 17:39:

Heb je geen thuisnetwerk dan? Ik neem aan dat beide computers netwerkverbinding hebben, dus dan kunnen ze onderling ook bestanden uitwisselen. Gratis en voor niks.Echt waar? Wat handig. Heb ze nu beiden aanstaan en op thuisnetwerk. Hoe doe je dat dan?
quote:Kwejeebo schreef op 29 december 2015 @ 17:42:

[...]

Echt waar? Wat handig. Heb ze nu beiden aanstaan en op thuisnetwerk. Hoe doe je dat dan?dan haal je er iemand bij die iets van netwerken afweet
Welke Windows versies draai je?
Ik heb geen externe USB behuizing / externe harde schijf. De tip van pangea heb ik geprobeerd, maar de laptop is zo oud dat 'ie steeds crasht als ik veel moet doen op de computer Ik probeer de films nu te uploaden via Symform, maar dat duurt echt lang.

Ik zou zelf inderdaad ook een grote USB-stick kunnen kopen, maar dat kost toch weer twee tientjes en dat geld heb ik momenteel niet. Dan zou ik nog even moeten sparen (ben student). Die tip neem ik mee als back-up voor als het back-uppen op andere manieren niet lukt
quote:Amand schreef op 29 december 2015 @ 17:44:

Welke Windows versies draai je?Windows 10 en windows 7
Ik heb een broer die ICT studeert, maar die zegt geen idee te hebben hoe dat werkt met bestanden versturen via thuisnetwerk heb ik dus ook niks aan :P
Even de basis:

* zorg ervoor dat je op beide computers een administrator-account hebt met dezelfde naam (en het zelfde wachtwoord, voor het gemak. Let op: de accounts moeten een wachtwoord hebben)

* zorg ervoor dat beide computers hetzelfde werkgroep-lidmaatschap hebben (onder deze computer | eigenschappen)

Als dit oké is kun je in Windows verkenner op de PC (ik noem maar wat) '\\laptop\c$' in de adresbalk typen. Als het goed is kom je dan in de root van de C-schijf van je laptop terecht en kun je overal bij om te kopiëren.
Oh, wacht. Windows 7 en Windows 10? Schakel dan op beide computers de Homegroep in.

Gewoon 'homegroup' (of 'homegroep', afhankelijk van de taalversie) intikken bij 'help' en volg de aanwijzingen van de wizard.

Een kind kan de was doen, echt.
quote:Amand schreef op 29 december 2015 @ 17:53:

Een kind kan de was doen, echt.

Voel je trouwens niet bezwaard om vragen te stellen hoor. Domme vragen bestaan niet*

* domme mensen overigens wel
quote:Amand schreef op 29 december 2015 @ 17:43:

[...]

dan haal je er iemand bij die iets van netwerken afweet
Ik had de thuisgroep gevonden, wachtwoord genoteerd, op beide computers wachtwoord ingevoerd, maar krijg de melding "sommige thuisgroepproblemen hebben te maken met het netwerk. Los deze netwerkproblemen eerst op voordat u verder gaat."En als ik dan daar ga staat er "Het probleem kan niet met probleemoplossing worden vastgesteld"

Wasjes draaien kan ik als de beste, maar dit... :(
Vanaf nu ga ik geld rekenen, dat snap je natuurlijk wel
Ehm, te laat
Joehoe, het is toch ineens gelukt om ze allebei te koppelen aan de thuisgroep. Weet alleen niet hoe nu verder? Heb gezegd dat ze alles met elkaar moeten delen, maar waar kan ik dat nu vinden?
Zet je PB even open, Kwejeebo
quote:Amand schreef op 29 december 2015 @ 18:15:

Vanaf nu ga ik geld rekenen, dat snap je natuurlijk wel

Ik zou een bedrijfje beginnen binnen viva als ik jou was.

"Amand voor al uw problemen waar vrouwen een man voor nodig hebben."
Oh, het is al gelukt. Mooi. Nu verkenner openen en naar 'netwerk', thuisgroep'o.i.d. gaan.

Als het goed is zie je daar de andere computer en de mappen die gedeeld worden.
quote:Kwejeebo schreef op 29 december 2015 @ 18:20:

[...]

Ik zou een bedrijfje beginnen binnen viva als ik jou was.

"Amand voor al uw problemen waar vrouwen een man voor nodig hebben." Ohja. Strak plan Dáár gaat mijn zorgvuldig opgebouwde en gecultiveerde keurige geëmancipeerde imago.
PB open gezet!

Als ik naar de thuisgroep ga via verkenner dan staan er twee computers, alleen niet de laptop waar ik de bestanden van nodig heb Op die laptop wordt nu de melding gegeven: "Er zijn momenteel geen andere thuisgroepcomputers beschikbaar" pff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven