Witte verf lijkt roze
woensdag 30 december 2015 om 22:07
Wij hebben alles in ons huis geverfd met sikkens verf wit zijdeglans. Met de laatste pot hebben we kozijnen en deuren laten verven en die zien er goed uit (even wit als het overige geschilderde houtwerk met de potten daarvoor).
Nu willen we nog wat kleine dingen verven met het restant uit de pot maar is het ineens lichtroze. Hebben voor de zekerheid een tweede keer geverfd maar ook nu weer lichtroze. Goed geroerd, ziet er in de pot wit uit, heeft binnen gestaan en is een paar maanden oud, of iig open.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Zou de verf niet meer goed zijn?
Nu willen we nog wat kleine dingen verven met het restant uit de pot maar is het ineens lichtroze. Hebben voor de zekerheid een tweede keer geverfd maar ook nu weer lichtroze. Goed geroerd, ziet er in de pot wit uit, heeft binnen gestaan en is een paar maanden oud, of iig open.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Zou de verf niet meer goed zijn?
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
woensdag 30 december 2015 om 22:27
woensdag 30 december 2015 om 22:48
Wat is de houdbaarheid van geopende verf eigenlijk? Bij potten die lang staan zie je dat de boel gaat scheiden (niet allen de kleur) maar ik weet niet na hoelang dat gebeurd en of dat de kleur kan beïnvloeden.
Waren je kwast en bakje nieuw? Goed schoonmaken is toch best lastig vooral bij kwasten heb ik zelf gemerkt dus ik koop liever een nieuwe kwast. Zeker met wit zie je een heel klein beetje kleur al snel en rood helemaal daar heb je echt weinig van nodig om het een roze gloed te geven, rood zit ook in bruin en oranje bijvoorbeeld. Ik denk dat de klantenservice wel een goed idee is want aan mij heb je eigenlijk ook niets ik zit ook maar wat "hard op te denken'
Waren je kwast en bakje nieuw? Goed schoonmaken is toch best lastig vooral bij kwasten heb ik zelf gemerkt dus ik koop liever een nieuwe kwast. Zeker met wit zie je een heel klein beetje kleur al snel en rood helemaal daar heb je echt weinig van nodig om het een roze gloed te geven, rood zit ook in bruin en oranje bijvoorbeeld. Ik denk dat de klantenservice wel een goed idee is want aan mij heb je eigenlijk ook niets ik zit ook maar wat "hard op te denken'
woensdag 30 december 2015 om 23:01
woensdag 30 december 2015 om 23:03
woensdag 30 december 2015 om 23:11
quote:petra123456 schreef op 30 december 2015 @ 23:03:
Oxidatie van oplosmiddelen?
Vervuiling in de pot gekomen na de eerstekeer verven?
Kwast hergebruikt?
Kaal hout?
Verf op waterbasis eronder? Latex?
Te warm gestaan?
Eerste keer niet goed geroerd zodat de zwaardere pigmenten in de pot zijn achtergebleven?
Vel erop gehad?Ja dit. Of misschien iets van buiten met een roze gloed? Of idd te oude verf. Bij hadden een keertje witte lak die verkleurd was. Bleek achteraf over datum te zijn
Oxidatie van oplosmiddelen?
Vervuiling in de pot gekomen na de eerstekeer verven?
Kwast hergebruikt?
Kaal hout?
Verf op waterbasis eronder? Latex?
Te warm gestaan?
Eerste keer niet goed geroerd zodat de zwaardere pigmenten in de pot zijn achtergebleven?
Vel erop gehad?Ja dit. Of misschien iets van buiten met een roze gloed? Of idd te oude verf. Bij hadden een keertje witte lak die verkleurd was. Bleek achteraf over datum te zijn