Wie is de mol 2016
donderdag 12 november 2015 om 11:38
2 januari begint het weer! Wie gaat kijken?
Kandidaten:
Airen Mylene (Shownieuws presentatrice)
Annemieke Schollaardt (3FM dj)
Cécile Narinx (hoofdredactrice Harpers Bazaar)
Ellie Lust (politiewoordvoerder)
Klaas van Kruistum (presentator KRO-NCRV)
Marjolein Keuning (GTST actrice)
Remy van Kesteren (harpist)
Rop Verheijen (acteur)
Taeke Takema (hockeyer)
Tim Hofman (BNN presentator)
Zit nu de special te kijken met oudkandidaten, zo leuk
Kandidaten:
Airen Mylene (Shownieuws presentatrice)
Annemieke Schollaardt (3FM dj)
Cécile Narinx (hoofdredactrice Harpers Bazaar)
Ellie Lust (politiewoordvoerder)
Klaas van Kruistum (presentator KRO-NCRV)
Marjolein Keuning (GTST actrice)
Remy van Kesteren (harpist)
Rop Verheijen (acteur)
Taeke Takema (hockeyer)
Tim Hofman (BNN presentator)
Zit nu de special te kijken met oudkandidaten, zo leuk
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-01-2016 22:18
Reden: TO= LoiseauCoureur (er is iets mis gegaan tijdens het samenvoegen van 2 topics)
Reden: TO= LoiseauCoureur (er is iets mis gegaan tijdens het samenvoegen van 2 topics)
% gewijzigd
zondag 3 januari 2016 om 12:13
Ik heb net teruggekeken.
Eerste mogelijke hints die ik heb gespot:
- bij het intro wijst Art naar het geld met de foto van Klaas als hij zegt: "er staat een mozaïek op met jouw afbeelding".
- Taeke stond voor 2 hele grote M's op het metro perron.
- Klaas moest een muzikant meenemen, maar toch weer niet. Remy?
- Marjolein trok amper aan de topito.
- Taeke die geld niet belangrijk vindt 'geld maakt niet gelukkig'. In zijn 'leidersrol' kan hij iedereen makkelijk overhalen om uit het geldvak te gaan.
- Veel mensen gaan op Rop, Cecile, Klaas en Airen
- Remy is heel weinig in beeld geweest.
Verder moest ik een beetje lachen om alle handijsjes omdat ik gisteren nog dat topic heb herlezen
Eerste mogelijke hints die ik heb gespot:
- bij het intro wijst Art naar het geld met de foto van Klaas als hij zegt: "er staat een mozaïek op met jouw afbeelding".
- Taeke stond voor 2 hele grote M's op het metro perron.
- Klaas moest een muzikant meenemen, maar toch weer niet. Remy?
- Marjolein trok amper aan de topito.
- Taeke die geld niet belangrijk vindt 'geld maakt niet gelukkig'. In zijn 'leidersrol' kan hij iedereen makkelijk overhalen om uit het geldvak te gaan.
- Veel mensen gaan op Rop, Cecile, Klaas en Airen
- Remy is heel weinig in beeld geweest.
Verder moest ik een beetje lachen om alle handijsjes omdat ik gisteren nog dat topic heb herlezen
zondag 3 januari 2016 om 13:27
Even deze thread ontweken omdat ik net pas gekeken heb!
En ik heb voor Sinterklaas een Molboekje gekregen...mijn eerste Molboekje, ik ga dus vet de goede mol aanwijzen!
Na de eerste aflevering is altijd moeilijk, iedereen probeert een plaats in de groep te vinden. Ik vind het lastig om te bepalen of iemand afstandig doet om te mollen, omdat het de mol is of omdat die persoon even moet wennen aan het hele gebeuren.
We gaan het afwachten!
Ik verdenk nu Marjolein, die deed naar mijn idee nou niet echt mee qua trekken en had zij haar opdracht in de trein voldaan? En Annemieke wist duidelijk te vertellen dat 2 keer dezelfde persoon gebruiken voor de treinopdracht geen probleem was (wat het dus wel was).
Ik heb het nog nooit goed gehad trouwens!
En ik heb voor Sinterklaas een Molboekje gekregen...mijn eerste Molboekje, ik ga dus vet de goede mol aanwijzen!
Na de eerste aflevering is altijd moeilijk, iedereen probeert een plaats in de groep te vinden. Ik vind het lastig om te bepalen of iemand afstandig doet om te mollen, omdat het de mol is of omdat die persoon even moet wennen aan het hele gebeuren.
We gaan het afwachten!
Ik verdenk nu Marjolein, die deed naar mijn idee nou niet echt mee qua trekken en had zij haar opdracht in de trein voldaan? En Annemieke wist duidelijk te vertellen dat 2 keer dezelfde persoon gebruiken voor de treinopdracht geen probleem was (wat het dus wel was).
Ik heb het nog nooit goed gehad trouwens!
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 3 januari 2016 om 13:42
Even een vraag van een "verse" Mol-kijker
What's in it for De Mol? Wat is zijn belang om zo goed mogelijk te mollen? Want hoe meer hij zijn best doet om tegen te werken (wat natuurlijk zijn opdracht is), hoe meer kans dat ze hem ontdekken. En dat mag dus juist niet! Dus als hij lekker niet tegenwerkt, heeft hij meer kans dat ze hem juist NIET doorkrijgen....
Of krijgt de Mol aan het eind al het geld dat hij "weg gemaakt" heeft?
En wat gebeurt er met het geld dat uiteindelijk wel in de pot zit? Is dat voor de degene die als langste overblijft aan het eind? Of voor de Mol, als hij niet geraden wordt? Want dan wil je als Mol ook dat er veel geld in de pot komt, dus dat zal wel niet.....
Iemand die het mij kan verduidelijken??
What's in it for De Mol? Wat is zijn belang om zo goed mogelijk te mollen? Want hoe meer hij zijn best doet om tegen te werken (wat natuurlijk zijn opdracht is), hoe meer kans dat ze hem ontdekken. En dat mag dus juist niet! Dus als hij lekker niet tegenwerkt, heeft hij meer kans dat ze hem juist NIET doorkrijgen....
Of krijgt de Mol aan het eind al het geld dat hij "weg gemaakt" heeft?
En wat gebeurt er met het geld dat uiteindelijk wel in de pot zit? Is dat voor de degene die als langste overblijft aan het eind? Of voor de Mol, als hij niet geraden wordt? Want dan wil je als Mol ook dat er veel geld in de pot komt, dus dat zal wel niet.....
Iemand die het mij kan verduidelijken??
zondag 3 januari 2016 om 14:01
Het doel van de Mol is zoveel mogelijk het spel te saboteren. En dat hij/zij daardoor ontmaskerd kan worden, dat is dus het spel. Anders zou het niet spannend zijn. De winnaar wint het geld wat uiteindelijk in de pot zit. Die heeft dus er belang bij de Mol goed in de gaten te houden, zodat die niet goed kan "mollen". Zeg ik dat goed?
zondag 3 januari 2016 om 14:06
Ja, zover snapte ik het nog. Maar als je als Mol alleen maar kunt "winnen" door niet ontmaskerd te worden, dan heb je er toch juist belang bij om niet teveel te mollen, zodat ze je ook niet gaan verdenken? Of kan de Mol nooit de winnaar van het spel zijn? Is dat alleen weggelegd voor de andere kandidaten? Wordt de Mol gewoon betaald?
zondag 3 januari 2016 om 14:25
De mol kan er inderdaad voor kiezen om niks te doen.
Maar dat is natuurlijk niet leuk. Het is een sport voor de mol om de pot zo laag mogelijk te houden.
Hij/zij kan zich natuurlijk ook vergelijken met eerdere mollen, wie heeft er voor de laagste pot gezorgd?
Dus er is geen geldbedrag oid voor de mol, afhankelijk van zijn acties. Maar het moet voor de mol gewoon een uitdaging zijn om veel te mollen.
Maar dat is natuurlijk niet leuk. Het is een sport voor de mol om de pot zo laag mogelijk te houden.
Hij/zij kan zich natuurlijk ook vergelijken met eerdere mollen, wie heeft er voor de laagste pot gezorgd?
Dus er is geen geldbedrag oid voor de mol, afhankelijk van zijn acties. Maar het moet voor de mol gewoon een uitdaging zijn om veel te mollen.
zondag 3 januari 2016 om 14:31
quote:Havermuffin schreef op 02 januari 2016 @ 23:14:
Iemand toevallig ook Moltalk gezien waarin Susan Visser zich versprak? Daarin was te zien dat zij per ongeluk Klaas benoemde ipv Kees (Tol) als haar Moladviseuren en ze schrok zelfvan haar verspreking..Inderdaad. Ze schrok zich een hoedje van haar eigen verspreking. Ik zet mijn kaarten op Klaas na die verspreking. Gewoon omdat ze er zelf een halve tel zo vreselijk van schrok dat ze dat er zo uitfloepte.
Iemand toevallig ook Moltalk gezien waarin Susan Visser zich versprak? Daarin was te zien dat zij per ongeluk Klaas benoemde ipv Kees (Tol) als haar Moladviseuren en ze schrok zelfvan haar verspreking..Inderdaad. Ze schrok zich een hoedje van haar eigen verspreking. Ik zet mijn kaarten op Klaas na die verspreking. Gewoon omdat ze er zelf een halve tel zo vreselijk van schrok dat ze dat er zo uitfloepte.
zondag 3 januari 2016 om 15:26
quote:Knuffelheks schreef op 03 januari 2016 @ 15:05:
Waarom?
Je ziet toch alleen wat uitgezonden wordt?
Dat kun je prima manipuleren denk ik.
Dus dan filmen ze alvast twee finales? Met allebei de mollen een?
Ik denk trouwens dat ze bij Moltalk geen gasten uitnodigen die weten wie de mol is. Te veel risico.
Waarom?
Je ziet toch alleen wat uitgezonden wordt?
Dat kun je prima manipuleren denk ik.
Dus dan filmen ze alvast twee finales? Met allebei de mollen een?
Ik denk trouwens dat ze bij Moltalk geen gasten uitnodigen die weten wie de mol is. Te veel risico.
zondag 3 januari 2016 om 15:33
quote:Zebra123 schreef op 03 januari 2016 @ 15:30:
[...]
Lijkt mij onmogelijk. Dan zouden kandidaten dit toch ook moeten weten want er zijn dan 2 finales?Bovendien zit je dan als kandidaat op een bepaalde mol en krijg je daardoor groene schermen en dan halverwege zijn die oude schermen niet meer betrouwbaar.
[...]
Lijkt mij onmogelijk. Dan zouden kandidaten dit toch ook moeten weten want er zijn dan 2 finales?Bovendien zit je dan als kandidaat op een bepaalde mol en krijg je daardoor groene schermen en dan halverwege zijn die oude schermen niet meer betrouwbaar.