Bruiloft en zoon van dan 1,5 jaar

16-10-2008 15:23 28 berichten
Mijn vriend en ik gaan aankomend voorjaar trouwen. Ons zoontje is dan 1,5 jaar. No worries, we willen hem echt niet pirouette-draaiend de ringen laten brengen of iets dergelijks. Maar ik vraag me wel af wat een 1,5 jarige vol zou houden/kunnen.

Ik hoor heel graag ervaringen of tips.

Ik zal hieronder even schrijven wat we al bedacht hebben:

Wij trouwen aan het einde van de middag, hebben dan een borrel dan een diner en daarna feest. Voor het trouwen zou ik graag nog een paar foto's maken. Dus:

- zoon gaat mee voor de foto's (niet te lang, want heb zelf een bloedhekel aan van die suikerzoete reportages)

- zoon is bij ceremonie. We hebben een oppas voor hem geregeld (vriendin van mijn zusje, die we dus wel kennen maar niet zo goed dat we haar normaal gesproken zouden uitnodigen) zodat zij met hem de ruimte kan uitlopen als hij gaat brullen. Hij hoeft verder niks, mag bij opa of oma op schoot zitten ofzo. We versieren zijn buggy en hij heeft zelf een schattig pakje aan (smelt!)

- zoon is bij borrel + taart. We hebben een hotelkamer in hetzelfde pand, dus hij kan daar verschoond worden of even bijkomen. Hiervoor hebben we dus ook de oppas in gedachten.

- zodra we aan het diner beginnen, gaat oppas met hem naar ons huis. Zij eet met hem en legt hem in zijn eigen bedje.

- Rond een uur of 1 lossen mijn schoonouders de oppas af en zij slapen in ons huis. Schoonouders verzorgen zoon 's ochtends tot wij thuis komen.

Klinkt dit een beetje logisch? En wie heeft er tips?

Bedankt alvast, liefs Kessie
Alle reacties Link kopieren
Is toch afwachten Kessie, hoe je zoontje reageert. Kinderen zijn niet altijd voorspelbaar zoals je weet Maar als je een oppas hebt ben je op alles voorbereid en hoe het loopt loopt het. Je kunt er toch niet veel aan veranderen. Wij hadden de oppas (oud-stagaire van de creche) van een bevriend stel. Die hebben we voor de bruiloft een aantal keer laten oppassen zodat ze Kruimel goed kende. We hadden eerst gevraagd of de stagaires bij onze creche wilden (leidsters mogen niet bij ons) maar die bleken ook een inval contract te hebben, dus mochten ook niet. Tijdens de ceremonie is de oppas heel even met hem de zaal uitgelopen toen hij begon te jengelen, en verder is hij eigenlijk overal bij geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kessie,

Leuke plannen hebben jullie zeg! Goed geregeld volgens mij. Het enige wat ik zat te denken, is het misschien een idee om je zoontje een deel van de fotosessie ook bij een oppas te laten? Toen man en ik trouwden dacht ik ook dat we even kort foto's zouden nemen, maar dat duurt toch snel wat langer dan je denkt. Dus misschien is het handig dat jullie oppas dan ook al standby is, mocht zoontje er niet meer zo'n zin in hebben.

Veel plezier met de voorbereidingen!!

x Rosi
Als je het niet erg vindt dat jullie zoontje wat herrie maakt en rondkruipt/loopt kun je dat hem lekker laten doen tijdens de ceremonie. Het is jullie trouwdag, al gaat hij bij jou op schoot zitten.

Vandaag is manlief met onze twee kinderen bij een bruiloft geweest waar veel kinderen waren. Onze kinderen hebben zich prima gedragen (zooo goed opgevoed!!!), maar het nichtje van de bruidegom had tijdens de ceremonie het knopje gevonden waarmee de microfoon aanging die bij elke stoel in de raadzaal stond en ging liedjes zingen. Iedereen moest er hard om lachen en ik heb begrepen dat het vooral een heel gezellige ceremonie was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven