Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Hij houdt niet van haar want hij kent haar niet eens (meer).

Het is overduidelijk een droombeeld. Een illusie. Echt, geloof ons.
.
Maar je kan toch van een persoon houden zoals person toen was. En nu zou je nog steeds van dat persoon houden want caracter zou ongeveer hetzelfde blijven denk ik dan.
Ik zeg zelden van 'je móet dit doen' of je móet dat doen'maar in dit geval heb ik een heel duidelijk advies.

1. Ga naar de huisarts en vraag om oxazepam en citalopram. Neem dat eerste alleen als je het nodig hebt - om te slapen en als je een paniekaanval hebt. Neem die citalopram een paar weken om te voorkomen dat je doordraait. Dat gaat anders wél gebeuren in deze situatie, vrees ik. Bescherm jezelf.

2. Zeg tegen hem dat hij kan gaan, maar dan wél alleen.

Misschien gaat hij dan niet eens meer. Misschien ook wel. Hij zal zichzelf daar vreselijk gaan tegenkomen in zijn eentje.

3. Zet elke gedachte dat het aan jou ligt, of dat jij dit had kunnen voorkomen met geweld uit je hoofd. Het zit in hém.
.
Hij houdt van het beeld dat hij van haar heeft. Ze hebben toen niet eens een relatie gehad en het is al 20 jaar geleden! Hij heeft totaal geen idee hoe ze in 'dagelijks gebruik' is. Hij verliest zich in een fantasie. Laat je daar niet in meeslepen en laat je niet (ook) gek maken.
.
En geef hem niet de kans om van twee walletjes te eten.
.
Ik vind het zo moeilijk om morgen tegen de kinderen te zegen dat ze morgen niet naar opa en oma mogen/kunne. zij hebben daar zo naar uitgeken. Mag ik dat eingelijk van de kinderen eisen/verwachte en "verbiden" dat ze gaan.
quote:impala schreef op 17 oktober 2008 @ 01:31:

En geef hem niet de kans om van twee walletjes te eten.Nee zeker niet
Ik moet zo naar bed. Ik wens je heeeel erg veel sterkte en neem ajb de raad aan die wij je gegeven hebben. Ga niet twijfelen aan jezelf. Weest sterk, cool en collected en de wijste. Dan heb je de beste kans om dit snel achter de rug te hebben.
.
Impala welteruste en dank je wel
Je moet nog niks tegen de kinderen zeggen. Pas als hij besloten heeft om wél te gaan in zijn eentje. En als hij dat gaat doorzetten (wat ik nog waag te betwijfelen), dan verzin je maar een smoes voor de kids. Je hebt de hele nacht om iets te bedenken.

Ja, je moet hem verbieden om de kinderen mee te nemen. Het is erg naar voor ze, maar het kiezen uit twee kwaden. Ze mee laten gaan is erger. Je man móet de consequenties van zijn keus voelen en mag geen mooi weer gaan spelen. Ze komen wel over de teleurstelling heen. Vooral als je zelf wat leuks met ze gaat doen.
.
Kom je morgen vertellen hoe het gaat? (wat je ook doet, ook als je onze adviezen in de wind slaat. Het blijft natuurlijk jouw leven)

We slepen je er wel door !
.
Als je tóch besluit om met z'n allen te gaan - het is allemaal wel kort dag- blijf dan ook de hele vakantie samen.En vertel zijn ouders wat er aan de hand is.

Laat hem er niet tussenuit knijpen. Als hij dat wel doet, pak dan het eerste vliegtuig of trein of whatever terug mét de kinderen. Als hij haar wil opzoeken doet hij dat maar als hij alleen is. Ga nu echt naar bed. Dikke knuf !
.
quote:Elizey schreef op 17 oktober 2008 @ 00:54:

Is er iets wat ik kan doen dan om zijn affair te vorkomen?Ja. Zeggen dat als hij toch gaat, dat hij niet terug hoeft te komen. Als hij zijn familie wil zien, kunnen die wel een keer naar NL komen.
Hij gaat alleem met de kinderen ,zei hij vandag . hij wil echt scheiden.

hij zat 23 jaar op haar te wachten zegt hij en in die tijd waren zijn gevoelens in de vriezer en nu is er alles er uit.

Hij wil niet dat ik mee ga.
Zeggen dat hij dan niet terug hoeft te komen gaat niet helpen @brony, hij wil echt scheiden. Hij wil echt dat wij uitelkaar gaan.

Maar ik wil hem zo graag terug winnen. Kan ik dat? Oh ik wil zo graag dat ik het kon.
@impala dank je wel voor je bezorgdheid. De kinderen gaan toch mee. Hij wil ze meenemen. Wat ik dan ook begrijp. Stel je voor dat wij gescheiden waren dat had hij ze toch ook gewoon mee gnomen.

Ik denk dat ons scheiding niks mee te makken heeft met of kinderen wel of niet gaan. Wat denken jullie?

Het zijn toch ook zijn kinderen en hij heeft wel gezegd heel groot plicht gevoel na ze te hebben daarom neem hij ze mee.
Ach meissie toch...

Wat lijkt me dat moeilijk om te horen. Heel veel sterkte vandaag. En nee, als iemand een relatie wil verbreken kan de ander daar over het algemeen weinig aan doen.

Een belangrijke vraag voor jou is: wil jij een man die jou niet wil en die je zo behandelt?
MissMara hij heeft aan mij zo veel gegeven , zo veel meer dan wie dan ook.

Kan mij gewoon niet voorstellen dat er beter is.

Ik wil dat hij gewoon inziet dat zij is niet wat hij wil.

Ik heb het voor hem in het verleden ook soms heel moeilijk gemaakt , ben tenslotte ook niet perfect.

Ik wil dat het voorbij is en dat het maar een fase is waar wij allebei uiteideijk doorhen komen en bij elkaar blijven. ja, dat wil ik heel diep in mijn haart.
Heb een paar smsjes vanochtend na hem verzonden.

Hij zegd dat ik daar mee moet ophouden.
Lieve Elizey,

Ik lees je topic nu pas en zie dat je al veel advies van lieve Impala en Miss Mara hebt gekregen. Ze zeggen hele goede dingen vind ik. Meid, wat een draaikolk waar je nu in zit. Was het maar een boze droom he?

Ik sluit me bij de anderen aan, je man heeft geen idee of hij van die andere vrouw houdt want hij kent haar alleen in zijn dromen en van vroeger. Je hebt best kans dat ze in de praktijk niet zo leuk is als hij dacht. Dat kan. Niet dat jullie huwelijk daarmee gered is maar de mogelijkheid bestaat dat hij na verloop van tijd helemaal niet zo blij is met zijn keuze. Hij hangt nu aan een soort droombeeld, hij kent de werkelijkheid niet.

Hoe moeilijk ook, ga niet aan zijn been hangen. Je schrijft zelf al dat je geen deurmat bent en dat ben je zeer zeker niet. Probeer je niet kleiner te maken dan je bent. Niet dat je niet mag huilen of emotie mag tonen als hij er bij is maar smeek hem niet. Dat stoot af. Impala of Miss Mara schreef al dat hij blijkbaar in de veronderstelling is dat hij hier heel makkelijk mee weg gaat komen. Dat moet niet het geval zijn. Als jij aan zijn been gaat hangen of de voor de deur gaat staan om te voorkomen dat hij weggaat, dan heeft hij des te meer reden om weg te blijven. Als je rustig blijft en hem laat gaan is de kans groter dat hij terugkomt. Áls jij hem dan nog terug wil natuurlijk.

Ook voor de kinderen is het beter dat je kalm blijft en echt, voor jezelf al helemaal. Hij wil weg, hij wil naar een andere vrouw toe? Ga maar, hij is vrij om te gaan, hoezeer jouw hart ook breekt, laat hem zo los als je kunt en laat niet over je lopen. Bewaar je gevoel van eigenwaarde. Hij weet dat jij niet wil scheiden, hij wil dat wel, hoe erg ook, daarmee houdt jullie huwelijk op. Maar de vlucht naar een vrouw die hij als partner niet kent, dat is in heel veel gevallen absoluut niet de beste keus die iemand kan maken en jammer genoeg komen mensen die dat doen daar vaak veel te laat achter.

Hij gaat op vakantie met de kinderen? Heel moeilijk voor je maar het geeft jou wel de tijd om even afstand te nemen. Om alvast over dingen na te denken, te regelen misschien.

Meid, ik voel met je mee.....

(f)
Lieverdje, stoppen met SMS-en. Het gaat je niet helpen. We begrijpen allemaal je paniek maar hij heeft een keuze gemaakt en wat ik al schreef, aan zijn been hangen jaagt hem alleen maar verder bij hem vandaan dan hij nu al is....

Schrijf maar. Schrijf maar van je af, alles wat je bedenken kunt. Maar niet aan hem. Hij weet het op dit moment ook allemaal niet en als je hem gaat ergeren dan ben je verder van huis. Met SMS-en ga je nu niks bereiken. Doe het niet meid.
Ik voel mij zo klote kan gewoon niet voorstellen dat dit voor bij is.

Heb hier helemaal geen ervaringen in.

@eleonora jij hebt gelijk denk dat het beste is om afstand van hem te nemen.

Vraagje aan jullie . Wij hebben samen een bedrijf . Moet ik in de tussen tijd hem hier mee helpen. Voor dat betreft deelden wij veel taken samen. En het zou voor hem niet makkelijk alleen zijn. Maar hij zou het wel redden.
Ik ga hem niet meer benaderen. Jullie hebben gelijk !!!

Ik ben zo dom , heb vanochtend al gesmeekt.

Meiden waarom ik??? En als het aan mij laag waarom had ik het eerder niet begrepen. Oh wat voel ik mij dom!!
Dat hij een ander wil dat hij aan de ander alles wil geven. Dat hij met haar zou willen wonen , met hij vrijen, zoenen, hand in hand lopen op een date vragen, zijn ervaringen delen.

Ik wil gewoon dat hij van mij is.
Lieve Elizey,

Ik heb net het hele topic gelezen, wat een lul! Ik kan niet anders zeggen dan dat. Zo ga je toch niet met mensen om, laat staan je eigen vrouw!

Je hebt al goede tips gekregen. Ik zou er echt aan willen toevoegen dat je de kinderen niet mee moet laten gaan! Hou je kinderen thuis. Laat hem maar uitleggen waarom ze niet mee kunnen op vakantie. En desnoods ga je zelf met de kinderen ergens heen op vakantie. Laat hem maar voelen wat hij gaat missen als hij zijn stomme plan doorzet! En inderdaad zijn ouders bellen en uitleggen waarom hij deze vakantie alleen zal komen.

Heel veel sterkte, en echt, denk aan jezelf en aan je kinderen, hou ze thuis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven