Mode & Beauty alle pijlers

Donkerblond naar middeblond haar

11-01-2016 19:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu donkerblond haar maar ik wil het eigenlijk iets lichter blond. Middenblond. Alleen ik ben bang dat wanneer ik t ga ontkleuren t te licht word. Dus kan t ook met drogisterij spul of moet ik t wel echt gaan ontkleuren en daarna de kleur die ik wil eroverheen doen? (en word het dan niet groen ivm ontkleuren en daarmee dus rood uit je haar halen).

Ik was eerst bijna wit alleen ik wilde het toen ietsjes donkerder zodat ik het met drogisterij verf bij kon blijven houden ipv steeds blonderen. Dit werd groen waardoor ik bruin moest en dus eigenlijk terug bij af. Nu ben ik dus inmiddels donkerblond maar het is nog te donker naar mijn mening..

- ik zie dat er een spelfout in mijn titel staat, sorry hiervoor. Weet niet waar ik dat kan veranderen!
Nou, daar zou ik toch echt een kapper over na laten denken. Als je r zelf geen verstand van hebt, niet aan beginnen.
Ik voel me zo moedellooos
Je kunt ook een middenblond kiezen en voor 1 of 2 tinten lichter gaan en deze evt onderhouden met een sprayblond en een blond shampoo en conditioner om richting de lente nog iets blonder te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 11 januari 2016 @ 20:00:

Je kunt ook een middenblond kiezen en voor 1 of 2 tinten lichter gaan en deze evt onderhouden met een sprayblond en een blond shampoo en conditioner om richting de lente nog iets blonder te gaan.

Verf op verf maakt niet lichter, dus dat zal alleen op de aanzet pakken, niet op de reeds gekleurde lengtes. Blondspray is pure bleek. Werkt dus wel, maar verpest het haar compleet.

TO, naar de kapper voor highlights.
Of je kan zelf met een highlight kit aan de slag gaan (je hebt van L'oreal eentje die heel makkelijk in gebruik is en je haar ook niet in een keer weer spierwit maakt).

Of je kan een blonde kleur kiezen, daarmee zal je 1 a 2 tinten lichter KUNNEN worden. Kunnen als in: je haar is al donkerder geverfd, dus er is een grote kans dat dat niet gaat pakken op je haar.

Ik zou voor optie 1 gaan, omdat je daarmee meer controle hebt over het eindresultaat (tussendoor gewoon af en toe checken hoeveel lichter je kleur is en of je al tevreden bent) en je anders bezig blijft met verven. Als je highlight, krijg je een natuurlijkere uitgroei.
quote:Dragisa schreef op 11 januari 2016 @ 20:04:

[...]

Verf op verf maakt niet lichter, dus dat zal alleen op de aanzet pakken, niet op de reeds gekleurde lengtes. Blondspray is pure bleek. Werkt dus wel, maar verpest het haar compleet.

TO, naar de kapper voor highlights.

Jahoor, dat kan wel. Ik ben van een 8 naar een 10 gegaan en later naar een 9 toen ik het hele blonde zat was. Prima resultaat. Ik heb ook middenblond haar.

Ik kocht bij kappersgroothandel (gewoon online) waterstofperoxide 6% met Weleston 9.1 (askleur anders wordt mijn haar te oranje). 45min laten intrekken.

Géén drogisterijmeuk kopen, dat is echt slecht spul!
quote:Dubbs schreef op 11 januari 2016 @ 20:25:

[...]

Jahoor, dat kan wel. Ik ben van een 8 naar een 10 gegaan en later naar een 9 toen ik het hele blonde zat was. Prima resultaat. Ik heb ook middenblond haar.

Ik kocht bij kappersgroothandel (gewoon online) waterstofperoxide 6% met Weleston 9.1 (askleur anders wordt mijn haar te oranje). 45min laten intrekken.

Géén drogisterijmeuk kopen, dat is echt slecht spul!bij welke groothandel koop je die verf dan? kan nergens het merk weleston vinden. en is dat mengen dan 1:1?
Wella Koleston is de naam.
ah, vandaar :-)
Maar gaat die verf wel pakken op mijn haar dan? Heb er nu een 8 in zitten
Oh ja hahaha! Wella Koleston inderdaad. Ik dacht al... wat klopt er niet?! Ik verf inmiddels allang niet meer.

Gewoon kappersgroothandel intikken bij hoogle je vindt er verschillende. Mengverhouding is inderdaad 1:1.
Ik had dus ook een 8, en heb toen een 10.38 erop gedaan. Werd prachtig. En toen ik weer ietsje donkerder wilde heb ik de 9.1 gedaan. Ook mooi. En in de winter mengde ik een 8.0 met een 9.1.
Ah oké en dat ging altijd goed?

Heb het vandaag geverfd met Garnier nutrisse kleur 8 alleen t enige wat er van kleur veranderd is, is m'n uitgroei. De rest van m'n haar hooguit ietsjes lichter. So that went well. Ik ga het dan denk ik over een maandje ofzo verven met koleston
Coupe soleil is het aardigste voor je haar. Het heeft een natuurlijke uitstraling en het grootste deel van je haar blijft gezond en onaangetast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou niet zelf gaan experimenteren joh, gewoon even naar de kapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven