Treinvakantie

17-01-2016 18:50 55 berichten
Wie is er weleens op vakantie geweest met de trein? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand ben ik twee weken met de trein van Nederland naar Stockholm gereisd, onderweg een aantal stops gepland. Het was zo leuk! Het reizen werd hiermee echt onderdeel van de vakantie, in plaats van gewoon in een vliegtuig te stappen en op je bestemming uit te stappen, zie je met de trein onderweg het landschap en de mensen die instappen langzaam veranderen.

Ik heb losse tickets gekocht bij NS Hispeed, Deutsche Bahn, Deense Spoorwegen en Zweedse Spoorwegen (namen even kwijt), kwam bij elkaar op iets van 85 euro uit voor het hele traject (4 tickets) vanuit de Randstad tot Stockholm. Vanuit daar ben ik terug gevlogen naar Schiphol.

Stiekem droom ik van nog zo'n reis richting Polen bijvoorbeeld.
85 euro maar? Dat is goedkoop!
quote:closednote schreef op 17 januari 2016 @ 21:26:

85 euro maar? Dat is goedkoop!

Exact drie maanden voor de reisdatum boeken, dan heb je de goedkoopste tickets.

Naar Hamburg was het bijvoorbeeld maar 29 euro (enkele reis) en dat was het duurste ticket van de hele reis
quote:closednote schreef op 17 januari 2016 @ 20:24:

In de trein een eigen wc en douche? Wist niet dat dat kon, wat luxe.Het is heel iniemini allemaal, maar dat maakt niet uit. De douche hebben we uiteindelijk toch niet gebruikt, maar 's ochtends wel opgefrist bij het wastafeltje.
quote:stippensokken schreef op 17 januari 2016 @ 21:58:

[...]

Exact drie maanden voor de reisdatum boeken, dan heb je de goedkoopste tickets.

Naar Hamburg was het bijvoorbeeld maar 29 euro (enkele reis) en dat was het duurste ticket van de hele reis

Klinkt inderdaad aantrekkelijk!

Ik wil deze zomer ook gaan treinen en vroeg me hierbij af:

- kun je vooraf ook kaartjes bestellen zonder specifieke datum (dus stempelen op de dag zelf)? Dat zou het voor mij flexibeler maken.

- hoe zit het met reserveringen op die reis?

Overigens; Engeland-Schotland klinkt ook top! Ik ga eens een enkeltje treinreiswinkel . nl boeken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven