Onrustig

23-01-2016 19:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lange tijd veel moe te zijn geweest met zoveel mogelijk liggen en slapen, ben ik sinds gisteren heel onrustig. M'n verlof is amper begonnen en ik wil vanalles. Wat ik in m'n hoofd heb, moet ook nu gebeuren. Niet straks, niet morgen, niet volgende week, nee NU. Of ik nou moe ben of niet, de wilskracht om dingen te regelen, in orde te maken of uit te zoeken is groter. Daarna heb ik pas een soort van rust, tot het volgende zich aandient. Ik begin zelfs wat geïrriteerd te raken van/ door mezelf. Is dit herkenbaar? Ik hoop dat dit snel overwaait, want mijn lichaam kan de rust goed gebruiken en tv series kijken tijdens m'n verlof is ook niet verkeerd.
Dat noemen ze nou nesteldrang
Klinkt heus heel bekend in de oren. Ik was de eerste twee weken van verlof een draak.

Doe je niets aan.
Jahoor heel herkenbaar. En niet kunnen rusten tot de klus gedaan is.

Heel normaal volgens mij. Pas de laatste dagen voor de bevalling voelde ik me rustig worden. De overgang van werken naar verlof is ook behoorlijk. Het ene moment kan je nog full time werken en daarna moet je niks. Het is ook niet erg om bezig te zijn, goed juist.

Spreek anders met jezelf af dat je standaard een uur in bed gaat liggen tussen de middag. Dan kan je verder een hoop doen maar rust je toch.
Ik was de eerste dagen van m'n verlof ook onrustig. Moest veel huilen, voelde me schuldig naar collega's en naar vriend want ik deed helemaal niks en toen moest hij ook nog koken als hij uit zijn werk kwam Na een paar dagen had ik er vrede mee en voelde ik me beter.
Ik bleef in mijn verlof maar waggelen met de hond, kreeg hij hele korte pootjes van
Haha ik durfde niet meer met de hond want moest kokhalzen als ik poep op moest ruimen en kreeg maagzuur omdat ik daarvoor moest bukken
Ik moest vanalles van mezelf. Geen rust voordat alles aan kant was, alles 50 keer gepoetst was etc.

Om je een voorbeeld te geven: ik heb voor de bevalling het hele huis voorzien van stopcontactbeveiligers, want.......de baby moet veilig zijn.

En geloof het of niet. Toen die er als laatste klus inzaten sprak ik hardop uit: nu kan de baby komen. Een dag later begon de bevalling.
Ja, terwijl we een piepklein huisje hadden, waar eigenlijk gewoon niets gedaan kon/hoefde te worden. Toch blijven schuiven met meubels etc.

Probleem was ook dat ik vrijwel alles nog kon. Incl op m'n hurken de douche schrobben met een tandenborstel (40 weken).

Kijk er nu met weemoed op terug
Eerst moest alles schoon. Daarna kocht in een kruimeldief die nu al 5 jaar onaangeroerd in de kast ligt Als vriend een koekje had, pakte ik de kruimeldief om hem na te zuigen Ik was dan ook 12 dagen over tijd en had echt niets meer te doen
Hallo?!
Ik stond met 9 maanden nog op een trapje te schilderen.. herkenbaar dus
Haha ooohja ik stond met 40+3 op de wankel trapje de bovenkant van de keukenkastjes te soppen vriendlief vond dat niet zo'n goed idee toen hij thuiskwam haha.. En hoe vaak ik niet de babykamer opnieuw inrichtte! Aaal die kleertjes weer vouwen en alles verplaatsen. Gelukkig ben ik nu weer mezelf en lekker een sloddermoeder
Heeeeeel herkenbaar. Ik had de hele dag een A4 notitieblok door t huis slingeren. Daar streepte Ik het ene klusje op weg om vervolgens 3 nieuwe dingen op te schrijven.

Nadat het laatste klusje gedaan was (hond naar de trimmer) kwam de baby één dag later. In geloof heilig in nesteldrang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven