Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lisette! Hoop dat je je niet teveel zorgen maakt. Even mannenlogica - jullie hebben nu al zoveel geluk gehad, waarom zou je niet nog een beetje meer geluk hebben? :-)

Leuk ook, de vertel verhalen. Schattig van het tshirt! En die taart, haha... Ik denk dat mijn schoonmoeder ook het risico loopt de clue te missen.

Ik kan niet wachten om het te vertellen, maar omdat we toch speciaal langs moeten wordt het toch plannen. Ik hoop dat het zondag lukt, en anders gauw... Ik heb bedacht om een Nijntje boekje te kopen, "Opa en Oma Pluis". En dan erin schrijven dat ze veel komen voorlezen, ofzoiets. Als kadootje. Want ik denk dat ik 't ook gewoon zeg.

Over sporten - dat is een goeie. Ik rijd veel paard, en ik denk dat ik maar gewoon op mijn gevoel af ga. Het risico dat je eraf kukelt is er toch wel altijd... De lessen kan ik denk ik wel volhouden tot ik lichamelijke klachten krijg (misschien wel pittig voor je heupjes, maar aan de andere kant ook goed...) maar het buitenrijden, dat is toch wel ietsje pittiger. Ik denk er nog even over na. De eerstkomende maand moet het wel lukken zo, denk ik. Met een goeie sportbeha, that is :-)

Ik wandel nu meerdere keren in de week een uur. Gisteren zoiets raars meegemaakt... Een groep hondjes werd uitgelaten door hun baasjes in het park waar we liepen. Toen kwam, onverwachts, ineens een zwart labrador puppy om het hoekje kijken. Hij stond heel even voor ons stil, keek me aan met die puppy oogjes en rende weg. Ik moest janken, joh....

Gekke hormoontjes. Ik dacht dat het bij mij meeviel, maar dit was echt een wtf momentje :-)
Cabriogo wat fijn dat je bloedverlies over is! Hopelijk blijft het ook weg.

Lisette welkom! Wat fijn dat je op de natuurlijke manier zwanger bent geworden, gefeliciteerd!

Chip leuk om het al te vertellen! spannend

theemetmelk wat apart haha. Wat die hormonen wel allemaal niet met je doen he.

Ik heb vandaag eindelijk een dag zonder bloedverlies . Kan straks wel weer helemaal omslaan maar voor nu ben ik even blij.
Carpe diem
Ahhh wat fijn Kim! Even rust in ieder geval
Jaa zeker fijn. Ik merk ook meteen dat ik wat rustiger ben gelukkig.
Carpe diem
Wat fijn Kim! Hopen dat het zo blijft.

Onze ouders weten het al en 2 vriendinnen van mij. Rest van de familie gaan we get vertellen na de eerste echo en nadar wij het ons zoontje hebben verteld.

Geen idee hoe, denk dat we het als de vorige keer gewon vertellen en dan de echo laten zien, ben wel heel benieuwd naar de reacties.
hoe reageerden jullie ouders?

Hoe is het met jou zonnetje?
Carpe diem
Wat fijn voor je Kim!

Cabriogo en muziekmeisje, thanks voor jullie info over sporten. Ik ga idd een stevigere sportbh kopen, want dit was gewoon ook niet prettig. Dat van die hartslap wist ik niet, ga ik op letten! Ik neem aan dat je bedoelt 0,9*(220-leeftijd)? Dat zou voor mij 168 bpm zijn. Ik doe bootcamp, af en toe heb ik wel uitschieters daarboven, dus beter op mn horloge letten en naar mijn lijf luisteren. Er zitten ook een paar collega's in mijn sportgroepje, dus vertel het liever nog niet. Verzin wel een blessure ofzo ;) als excuus om af en toe wat rustiger aannte doen.

Theemetmelk ik had ook zoiets stoms, ik was wat oo 'pregnancy announcement' op pinterest aan het zoeken en was ook even ontroerd door sommige foto's... En dat is normaal niets voor mij, rare hormonen...
Wat fijn Kim! Ik zal duimen dat het zo blijft!

Omdat we onze ouders morgen willen vertellen heb ik net nog een test gedaan. De teststreep stond er zelfs eerder en was donkerder dan de controlestreep. Dus heel erg zwanger .

Theemetmelk, paardrijden klinkt best intensief, maar wel lekker! Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment geen buitenritten meer wilt doen!

Chip, bootcamp is leuk! Inderdaad die formule, dat ligt meestal heel dichtbij je echte maximaalhartslag (en de test om dat precies te bepalen kun je nu toch niet doen...). Kun je een hartslagalarm in je horloge zetten, dan hoef je niet zo op te letten?
Haha theemetmelk. Ik moet wel lachen om jou puppy verhaal.

Ik ben vooral heel opvliegerig door de hormonen, hoop dat dat nog een beetje bijtrekt de komende maanden..

Wat betreft sporten geeft je lijf volgens mij heel goed aan wat t aankan. Vorige zwangerschap deed ik ook aan bootcamp. Ik had 2 weken totaal niet lekker getraind, niet ziek maar gewoon niet zoals ik van mezelf gewend was. Daarna testte ik positief. Ben toen wel nog tot week 35 doorgegaan met ballet.

Fijn dat mijn schoonouders niet de enige zijn die de clue missen. Net nog even wat inspiratie op zitten doen. In denk dat zoon een trosje roze/blauwe ballonnen krijgt met een kaart "raad eens wie grote broer wordt..." eraan
Hoi iedereen! Ik zat in een andere september uitgerekend maar vonden ze het een beetje vol worden. Hoe is dat hier? Kunnen jullie er nog iemand bij gebruiken of ook al beetje vol?
Leuk idee juliejetje !
Carpe diem
Goed om te lezen dat het bloed verlies weer afgenomen heeft Kim en cabriogo! Hopelijk blijft het nu definitief weg!

Wel veel actievelingen hier! Ben zelf ook van het sporten dus heel handig die tips, ga ook eens op mijn hartslag letten!

Heb net het goede nieuws aan mijn ouders verteld en die waren heel blij. Het was een "moetje" omdat we over een paar weken samen op vakantie zouden gaan naar een eiland in het Caribisch gebied. Gister kwamen we er achter dat hier een negatief reis advies geldt voor zwangeren ivm de zika mug. Besmetting met het virus wat ze mee dragen kan voor afwijkingen van de baby zorgen. Ik kan dus niet mee helaas! Misschien dat er omgeboekt kan worden maar daar durf ik nog niet echt op te hopen. Mijn ouders reageerde wel heel lief en waren heel blij met mijn zwangerschap, nu fingers crossed dat er iets geregeld kan worden maar anders is het ook geen ramp natuurlijk. Besef heel goed dat het een luxe probleem is!
Wat balen van de vakantie helina !

Wel fijn dat je ouders zo lief reageerde !

Hopelijk kan het omgeboekt worden.
Carpe diem
Wat jammer van je vakantie Helina, maar dat is een risico dat je niet neemt natuurlijk. Hopelijk kunnen jullie nog ergens anders heen.

Ik sport ook veel en had vorige zwangerschap na een paar maanden wel een grotere sportbeha nodig. Je kan voorlopig echt nog alles doen, maar idd niet op maximale hartslag. Baby zit nu nog achter je schaambeen, dus zelfs als je bv van je paard zou vallen zit ie op zich goed beschermd (al wil je dat natuurlijk liever niet).

Ik heb echt veel helder bloedverlies Sinds vrijdag wat bruinig, maar nu echt rood. Ben bang dat het misgaat, maar kan weinig meer dan afwachten. Ga morgen de vk wel even bellen, maar die kunnen nu (7wk) ook niet zo veel vermoed ik.
Ah Kim wat fijn om te lezen! Ik had eerder al gezien dat je zoveel last had van bloedverlies.

Kan me voorstellen dat je daar echt onzeker van wordt.

Mooi nieuws dat het gisteren achterwege is gebleven!

Over het vertellen, gisteren heb ik het mijn beste vriendin verteld als eerste en zij reageerde zoooo leuk!

Het ging over mijn afspraak voor de IVF komende woensdag en toen zei ik; och ik heb nu een app om dat allemaal bij te houden.

En toen liet ik haar de app zien waar op de eerste pagina staat: je bent in je zesde week, je lichaam gaat nu .... ........ ......

Ze zag dat en begreep er helemaal niks van haha! Toen het kwartje viel raakte ze heel geëmotioneerd, zo lief!

Morgenvroeg hebben we onze eerste echo om te kijken of het goed zit. Die willen wij in een kaartje doen en dan erbij schrijven: jij krijgt de aller eerste foto van je broertje of zusje

Deze krijgt mijn 10jarige dochter. Wat zal ze blij zijn!!

Hoe we het onze ouders gaan vertellen weten we nog niet helemaal haha.

Ons en op mijn werk deel ik droge beschuitjes uit en dan zeg ik: de muisjes krijgen jullie over 7,5maand pas

Iedereen is op de hoogte van het IVF traject en daarom zullen we woensdag heel veel vragen krijgen en hebben er besloten het daarom al zo vroeg te vertellen.

Hoe voelt iedereen zich?

Ik merk dat ik veel meer honger heb haha. Normaal gesproken kan ik pas ontbijten rond 11uur en daarna avondeten, maar nu merk ik dat ik om de 2uur toch echt wel honger krijg haha.

Mijn borsten beginnen ook steeds meer zeer te doen. Gelukkig verder nog nergens last van buiten moeheid!
The finest pleasure is kindness to others.
Jeetjs sjoko ik lees nu je bericht pas, dat lijkt me ook vreselijk dat afwachten!

Maar zoals ook vaker voorkomt hoeft het niets te betekenen..

Wat je ook vaak hoort is dat er 2 vruchtzakjes zijn en dan 1 van die twee afgestoten wordt.

Laten we hopen dat het snel ophoud en niks blijkt te zijn!

En helina: balen joh van je vakantie! Hopelijk valt dit wel onder je annuleringsvoorwaarden of kan het gewoon omgezet worden..

Logisch dat je dat risico niet gaat nemen!

Zo besefte ik gisteren ook dat ik hoogzwanger naar Italië ga rijden deze zomer En als ik terug kom van vakantie begint mijn verlof haha.

Wanneer mijn dochter dan na school gaat heb ik nog 4 weken vrij.

Grappig om dat te beseffen!
The finest pleasure is kindness to others.
Lisette, ik heb regelmatig meegelezen in jullie topic 'proberen om zwanger te worden', omdat wij ongeveer gelijk met velen van jullie zijn begonnen en het maar niet wilde lukken. Wat fijn dat je nu spontaan zwanger bent geworden, gefeliciteerd!

Ik ben nu ook zwanger en in september uitgerekend! Bij mij is zwanger blijven het probleem (dit is mijn vierde zwangerschap in een jaar), dus het blijft nog heeel spannend.

Cabriogo, jou ben ik ook eerder tegengekomen in mijn 35+ topic volgens mij. Leuk dat je nu zwanger bent! Hopelijk geen bloed meer nu...

Sjoko, ik hoop dat het bloeden bij jou ook snel stopt. Sterkte.
Gister zo blij dat er geen bloedverlies was.

Vanmorgen onzettende krampen werd er wakker van en kon er niet meer van slapen en veel helderrood bloedverlies. Geen stolsels of iets dergelijks.

Uiteindelijk na 1 uur weer in slaap gevallen, nu is de kramp over en nog een klein beetje rood bloedverlies.

Ik snap er werkelijk niks meer van
Carpe diem
Oh Kim wat ontzettend naar! Volgens mij zit je continu in onzekerheid en niemand die je nu die onzekerheid weg kan nemen.

Misschien toch nog eens de vk bellen?

Ik had ff gelezen dat hier meerdere dames fanatiek sporten. Ik zelf doe 2x per week crossfit wat heel intensief is. Is vaak minimaal 30 tot ongeveer maximaal 50 min sporten met hoge hartslag. Nu doe ik wel al een tandje terug en heb ik mijn trainer ingelicht maar ik weet niet wanneer mijn hartslag te hoog is. Maandag moest ik 5 rondes en na elke ronde was ik wel wat duizelig. En voelde ik dat ik een hoge hartslag had. Hopelijk kon het geen kwaad....

Gister hebben wij het mijn schoonouders verteld. Hebben wel een goede band met ze. Mijn schoonmoeder heeft echt tijdje gehuild van geluk. Ze wil al zolang graag oma worden. Was mooi om te zien.
KimJ25 ik zal als ik jou was echt weer even de verloskundige bellen.

Toen ik bij m'n vorige zwangerschap bloedverlies had met bijna 6 weken, mocht ik gelijk komen. Ik heb toen gelijk duidelijkheid gekregen dat er geen vruchtje meer zat. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou anders is en dat het goed afloopt (dat kan natuurlijk ook) maar dan heb je wel duidelijkheid. Dit lijkt me echt vreselijk die onzekerheid. Sterkte meid!
Er zaten net wat stolsels bij dus weet eigenlijk wel zeker dat het een miskraam is.

Zo voelt het ook, kwaaltjes nemen af.

Het is ook echt veel bloed vergeleken met de afgelopen dagen.
Carpe diem
Oh Kim, wat erg... Heel veel sterkte.
He bah Kim, wat naar! Ik zou idd je vk bellen hoor, dan heb je tenminste duidelijkheid. Sterkte in ieder geval!
Sterkte meis!
Kim voor jou!!

En ik zou wel je VK bellen, daar zijn ze voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven