Ben ik te "kritisch" of zouden jullie ook afknappen?
donderdag 23 oktober 2008 om 20:11
Hoi Dames,
Misschien een hele onbelangrijke kwestie.....
Maar ik vraag me serieus af of ik té kritisch ben.
Geval is het volgende:
Via een datingsite al een tijd aan het mailen met een leuke man.
Staan op het punt om wat af te spreken.
Maar... gisteren op MSN...
Vertelt hij dat hij afgelopen kerst zelf een konijn heeft geslacht!
Pardon??!!
Laat ik even voorop stellen dat ik begrijp dat dit feit voor veel mensen geen big deal zou zijn.
Maar ik ben nou eenmaal het typje dat extreem overgevoelig is voor alles wat met beestjes te maken heeft.
Is nou eenmaal zo
Maar goed....
Deze mededeling zorgt er wel voor dat ik hem nu heel anders zie en twijfel aan wel of niet met hem afspreken.
Maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik me "aanstel"...
Iedereen heeft kanten die lijnrecht op je eigen opvattingen en meningen staan, toch?
Maar ja... deze kant druist wel zo ontzettend in tegen wat ik graag in mensen zie.... het simpele feit van "geen vlieg kwaad kunnen doen"...
Nou ja... zoals ik al zei.... vrij onbelangrijk allemaal omdat ik de man in kwestie nog niet eens ontmoet heb.
Maar snappen jullie wat ik bedoel of ben ik inderdaad té kritisch/overgevoelig??
Dank jullie wel!
Misschien een hele onbelangrijke kwestie.....
Maar ik vraag me serieus af of ik té kritisch ben.
Geval is het volgende:
Via een datingsite al een tijd aan het mailen met een leuke man.
Staan op het punt om wat af te spreken.
Maar... gisteren op MSN...
Vertelt hij dat hij afgelopen kerst zelf een konijn heeft geslacht!
Pardon??!!
Laat ik even voorop stellen dat ik begrijp dat dit feit voor veel mensen geen big deal zou zijn.
Maar ik ben nou eenmaal het typje dat extreem overgevoelig is voor alles wat met beestjes te maken heeft.
Is nou eenmaal zo
Maar goed....
Deze mededeling zorgt er wel voor dat ik hem nu heel anders zie en twijfel aan wel of niet met hem afspreken.
Maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik me "aanstel"...
Iedereen heeft kanten die lijnrecht op je eigen opvattingen en meningen staan, toch?
Maar ja... deze kant druist wel zo ontzettend in tegen wat ik graag in mensen zie.... het simpele feit van "geen vlieg kwaad kunnen doen"...
Nou ja... zoals ik al zei.... vrij onbelangrijk allemaal omdat ik de man in kwestie nog niet eens ontmoet heb.
Maar snappen jullie wat ik bedoel of ben ik inderdaad té kritisch/overgevoelig??
Dank jullie wel!
donderdag 23 oktober 2008 om 20:14
donderdag 23 oktober 2008 om 20:18
Ehm, ieder heeft daarover een eigen mening, maar persoonlijk zou ik daar niet warm of koud van kunnen worden.
Vind het zelf altijd beetje hypocriet van mensen die daarover gaan lopen zeuren en dan vervolgens een flinke bieflap wegwerken of vrolijk een kipfilet in de pan mieteren.
Of hij het nou zelf doet of de slager laat doen, het resultaat is toch hetzelfde?
Als hij het nou voor de lol heeft gedaan of uit pure sadisme en vervolgens weggegooid, tja dan is het een ander verhaal.
of je moet een overtuigd vegetariër zijn dan zou ik je nog begrijpen.
Vind het zelf altijd beetje hypocriet van mensen die daarover gaan lopen zeuren en dan vervolgens een flinke bieflap wegwerken of vrolijk een kipfilet in de pan mieteren.
Of hij het nou zelf doet of de slager laat doen, het resultaat is toch hetzelfde?
Als hij het nou voor de lol heeft gedaan of uit pure sadisme en vervolgens weggegooid, tja dan is het een ander verhaal.
of je moet een overtuigd vegetariër zijn dan zou ik je nog begrijpen.
donderdag 23 oktober 2008 om 20:19
donderdag 23 oktober 2008 om 20:19
donderdag 23 oktober 2008 om 20:20
Ik zou de eerste afspraak laten doorgaan maar vrij snel ter sprake brengen dat je geschrokken bent daarvan. Het leuke van een partner hebben is dat hij anders is dan jij. Misschien hebben jullie over 10 jaar een gezin met 3 kinderen en heb je het nog wel eens lachend over deze twijfels - was je hem toch bijna misgelopen!
donderdag 23 oktober 2008 om 20:21
donderdag 23 oktober 2008 om 20:24
donderdag 23 oktober 2008 om 20:27
En nee... ik ben ga vega maar eet wel alleen scharrelvlees.
En het "hypocriete" aan de kwestie snap ik helemaal!
Ik zou ook geen moeite hebben met het feit dat hij konijn/wild éét.
Maar puur het feit dat hij nijntje vastgehouden heeft en de strot doorgesneden.... brrr... Dat staat zover van me af en kan ik gewoon niet bij....
Dus waar het op neerkomt: dat hij een dier kan doden... dat shockeert me...
En het "hypocriete" aan de kwestie snap ik helemaal!
Ik zou ook geen moeite hebben met het feit dat hij konijn/wild éét.
Maar puur het feit dat hij nijntje vastgehouden heeft en de strot doorgesneden.... brrr... Dat staat zover van me af en kan ik gewoon niet bij....
Dus waar het op neerkomt: dat hij een dier kan doden... dat shockeert me...
donderdag 23 oktober 2008 om 20:31
donderdag 23 oktober 2008 om 20:32
Och ik ben een enorme liefhebber van pluizige beestjes. Maar ik zou het ook wel kunnen. En dan te bedenken dat ik me liever lek laat steken dan een mug dood te slaan. Ik zou het ook wel een aparte ervaring vinden. Beetje dichtbij de natuur gaan staan, voelen hoe het is om een dier zelf te slachten en te bereiden ipv een stuk vlees te kopen zoals in de huidige consumptiemaatschappij het geval is.
Hypocriet is het als je wel vlees eet, maar gaat miepen over het feit dat het doodgemaakt is. Dus jij bent hypocriet dat je een ander je vlees laat doden en het gewoon oppeuzelt.
Wij hebben duiven gehad, en die zijn zo breekbaar. Als kind ben ik weleens in de verleiding gekomen gewoon hard te knijpen zodat al die botjes zouden breken. Nooit gedaan, maar was wel een neiging. Sja, maakt me geen Ed Gein hoor.
Hypocriet is het als je wel vlees eet, maar gaat miepen over het feit dat het doodgemaakt is. Dus jij bent hypocriet dat je een ander je vlees laat doden en het gewoon oppeuzelt.
Wij hebben duiven gehad, en die zijn zo breekbaar. Als kind ben ik weleens in de verleiding gekomen gewoon hard te knijpen zodat al die botjes zouden breken. Nooit gedaan, maar was wel een neiging. Sja, maakt me geen Ed Gein hoor.

donderdag 23 oktober 2008 om 20:32
Eet je zelf vlees? Dan vind ik je hypocriet. Eet je geen vlees? Tja, dan it's up to you. Ik zou er in ieder geval niet over struikelen (en ben al heel lang vegetarier).
p.s. off topic: als vegetarier zijnde heb ik altijd t 'liefste' de mensen die gaan zeveren over zielige zeehondjes en zo. Get real.
p.s. off topic: als vegetarier zijnde heb ik altijd t 'liefste' de mensen die gaan zeveren over zielige zeehondjes en zo. Get real.
donderdag 23 oktober 2008 om 20:35
Ik zou er op afknappen, maar ja, ik ben vegetariër en gruw van alles wat met doden te maken heeft.
Kijk, als hij het gedaan zou hebben omdat hij moest overleven in het wild, zou het anders zijn, zeker als hij zou gezegd hebben er moeite mee gehad te hebben.
Ik zou er ook mee kunnen leven als hij zou zeggen dat hij het gruwelijk vond en het geen tweede keer zou doen.
Maar hij vond het een 'boeiende' ervaring! Het lijkt me niet iemand met veel inlevingsvermogen. Door die woorden lijkt het meer alsof hij ervan genoten heeft. Maar misschien vergis ik me, en bedoelde hij iets anders. Ik zou zeker vragen wat hij ermee bedoelde.
Kijk, als hij het gedaan zou hebben omdat hij moest overleven in het wild, zou het anders zijn, zeker als hij zou gezegd hebben er moeite mee gehad te hebben.
Ik zou er ook mee kunnen leven als hij zou zeggen dat hij het gruwelijk vond en het geen tweede keer zou doen.
Maar hij vond het een 'boeiende' ervaring! Het lijkt me niet iemand met veel inlevingsvermogen. Door die woorden lijkt het meer alsof hij ervan genoten heeft. Maar misschien vergis ik me, en bedoelde hij iets anders. Ik zou zeker vragen wat hij ermee bedoelde.
donderdag 23 oktober 2008 om 20:39
Dat schijnen heel veel mensen te hebben hoor.
Alleen durven ze niet te zeggen dat ze de dood/ doden van eigenlijk iets heel fascinerends dan wel boeiend vinden.
En wees eens eerlijk, iets waar we weinig weet van hebben is toch ook heel boeiend?
(ow, ik ben dol op konijnen, zowel op schoot als pluizig bolletje als wel op mijn bord)
Alleen durven ze niet te zeggen dat ze de dood/ doden van eigenlijk iets heel fascinerends dan wel boeiend vinden.
En wees eens eerlijk, iets waar we weinig weet van hebben is toch ook heel boeiend?
(ow, ik ben dol op konijnen, zowel op schoot als pluizig bolletje als wel op mijn bord)

donderdag 23 oktober 2008 om 20:39

donderdag 23 oktober 2008 om 20:40
Mijn opa ging vroeger ook jagen en bracht ons dan 'n door hem geschoten en gevelde haas. En zij hadden op hun boerderij allerlei dieren die eerst lekker verwend en opgekweekt werden en daarna geslacht. Dat we nu in een gemaksmaatschappij leven waar we de kant en klaar verpakkingen bij de AH kunnen halen, wil niet zeggen dat het opeens heel raar is als iemand zelf slacht. Ik lust nu toevallig geen konijn en ik heb zelf zo'n beestje waar ik zielsveel van houd, maar dat maakt de persoon die 'n dier slacht om te eten niet slecht.
Als je zelf geen vegetarier bent vind ik het eerder hypocriet dat je daar 'n punt van maakt.
Als je zelf geen vegetarier bent vind ik het eerder hypocriet dat je daar 'n punt van maakt.
donderdag 23 oktober 2008 om 20:46

donderdag 23 oktober 2008 om 20:51
Ik zou er ook wel van schrikken en er over na moeten denken of hij dan nog wel zo leuk is als ik dacht.
Maar ik ben dan ook al heel lang vegetariër. Ik heb geen moeite met anderen die wel vlees eten, maar zelf een dier dood maken... Ik weet niet of ik dat nou wel zo geslaagd vind. Ik zou er denk ik meer over willen weten, waarom hij dat gedaan heeft enzo.
Maar ik ben dan ook al heel lang vegetariër. Ik heb geen moeite met anderen die wel vlees eten, maar zelf een dier dood maken... Ik weet niet of ik dat nou wel zo geslaagd vind. Ik zou er denk ik meer over willen weten, waarom hij dat gedaan heeft enzo.