opstaan

24-10-2008 11:09 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn lieve schat heeft erge moeite met opstaan, is een avond mens en absoluut geen ochtend mens.

Nou zet hij dus de wekker een uur van tevoren aan s'ochtends. Hij vindt het nml "lekker als hij dan weet dat hij nog een uur kan liggen". Prima,ik bedoel, ik ben dan ook wel een uur eerder klaarwakker, maar oke, kan ik mee leven. Maar hij zet de wekker dan NIET zo dat 'ie na een uur pas weer gaat, nee, hij laat 'm op de zoemer -of-hoe-noem-je-dat staan en dus gaat elke 10 minuten die wekker keihard af, waardooor ik me elke 10 minuten rotschrik als ik net even weer weggedommeld ben, en de kinderen zijn ook meteen allemaal weer wakker.

Als ik er iets over zeg wordt hij boos.Of hij zegt dat hij het niet meer doet, maar dan gebeurt het toch en als ik dan ietz zeg zit ik weer te "zeuren".maar ik vind het erg egoistisch! Hij heeft het zelfs wel eens klaargespeeld toen hij iets af moest maken voor zijn werk, en de wekker om 5 uur zette,en uiteindelijk rond 7 uur/half 8 eruit kwam en al die tijd elke keer weer ging die wekker af! Hij hoort het soms bijna niet, maar ik/wij wel!

Heb al eens bedacht dat ik hetzelfde bij hem moest doen,maar da's zo kinderachtig en de kinderen worden ook wakker dan. En hij slaapt er ook nog half doorheen dus dat werkt dan niet echt.. Maar ik vindt het zo egoistisch alsof wij allemaal maar ons aan hem aan moeten passen..Maar goed, ben ik nu zo'n zeurpiet of hoe zit dat? Iets "simpels"maar het wordt zo "groot"
Wel vervelend inderdaad zeg! Een uur lang opgeschrikt worden door een wekker...Je zou er een ochtendhumeur van krijgen!

Maar ik zat te denken: is je man dan smorgens zo doodmoe dat hij er niet uit kan komen binnen 15 minuten ofzo? Oké, even blijven liggen vind iedereen lekker (ken ook enkele mensen die er gelijk naast staan *??* )

Heb zelf ook een periode gehad dat ik minstens 3 kwartier tot een uur nodig had om er uit te kúnnen komen. Had achteraf ziekte van Pfeiffer en nog wat dingen..was zo uitgeput als wat. Als ik daar nog aan terugdenk....pffff.

Dus...wie weet?

Op dit moment heb ik geen uur meer nodig, hou wel van uitslapen maar dat is een ander verhaal ;)
Hmm ja, als ik in mn eentje ben wil ik ook nog wel een paar doorsnoozen als ik erg moe ben. Meestal zetten mijn vriend en ik de wekker op dezelfde tijd en snoozen en doezelen we gezamenlijk ff door. Ik hoor trouwens zijn wekker aan zijn kant van het bed nooit, want ik heb altijd lekker oordoppen in hehe... Mijn eigen wekker die naast mn hoofd ligt hoor ik gelukkig wel.

Maar wat vervelend joh...Ik zou t volgende doen: zet de wekker 10 minuten voor het tijdstip dat hij eruit moet dus geen gesnooze meer, en wanneer de wekker gaat doe je een gezellige lamp aan, geef je hem heel veel zoentjes en dan moet hij toch wel snel wakker worden MET goede zin :D !!!
Mijn vriend merkte vanzelf wel aan mij dat het constant snoozen irritant was, dus hij had toen zelf voorgesteld om maximaal 3X te snoozen. Vond ik oke. Tegenwoordig zet hij hem meteen uit, terwijl ik niks gezegd heb erover..... tja volgens hem heb ik hem wel een paar keer een flinke por gegeven onder het motto: zet die k*twekker uit, dus wie weet had dat effect(?)

Nadeel van meteen uitzetten: kwartier later word ik wakker en zie hem nog steeds naast me liggen. Moet hem dan alsnog een por geven onder het motto: zou jij er niet eens uitgaan???

Dus wat nou beter is?????????????????????????

Maar never nooit niet dat ik een uur naar dat gesnooze ga luisteren!
Hier ook zo'n man in huis, hij heeft 1 wekken met 2 alarmen en 1 mobiele telefoon nodig om wakker te worden. Ik heb het geluk dat ik op de dagen dat ik werk veel eerder weg ben dan hij (als ik op mijn werk aankom, dan rolt hij uit zijn bed zo ongeveer). In het verleden maakte ik hem altijd wakker als hij er echt uit moest, maar dat doe ik nu echt niet meer. Hij is 33 en mag onderhand wel eens de verantwoording nemen om op tijd op zijn werk te komen, het is zijn werk en niet dat van mij. En dus is het ook zijn probleem als hij te laat op is gestaan.

Hij blijft ook het liefst zo lang mogelijk in bed liggen, als hij om kwart over 8 weg moet, dan komt hij er om 8 uur uit. Het is echt een avond/nacht mens. Wat niet altijd even prettig is als je zelf een ochtendmens bent.

De laatste maanden slaapt ook hij regelmatig op de bank want dan vindt hij het nog te vroeg om naar bed te gaan (half 12!) en wil nog wat computeren of tv kijken. Ik denk dat ik zeker 50% van de nachten alleen doorbreng. Maar dan heb ik in ieder geval geen last van de wekkers!

Toen we nog geen kinderen hadden, vond ik het ook heerlijk om wat uit te slapen in het weekend, maar om half 10 was ik er echt wel uit. Vaak ging ik dan maar boodschappen doen 's ochtends en met een beetje geluk was hij dan net uit bed als ik weer thuis kwam. Moet wel zeggen dat nu de 2e er is, hij wel eerder zijn bed uit komt. Dank dat hij het toch wel aanvoelt dat hij het niet kan maken om lang te blijven liggen en mij alleen met 2 hongerige kids de ochtend te laten beginnen.
Vraag me altijd af wat er nou zo leuk is aan dat snoozen?

Het is toch relaxter om gewoon zo lang mogelijk door te kunnen slapen?

En ja ik ben wel zo iemand die als de wekker gaat meteen naast zn bed staat :D (behalve in t weekend)
Hier hetzelfde probleem, maar dan vooral in de weekends (als mijn vriend wilt werken en ik niet) en met radiomuziek ipv. snooze. Vriend heeft plannen om 'lekker vroeg' op te staan, zet de wekker om bv. 7u. De wekker schiet meteen in megaluide radiostand, en blijft een UUR lang spelen om dan na de 61e minuut uit te vallen. Heel dat uur lang lig ik klaarwakker in mijn bed, mij afvragend wanneer vriend van plan is op te staan. Hij slaapt vast door (dat van als er een bom zou vallen... is toepasselijk). Als ik het toch probeer om van pure miserie dan maar op te staan om dat ik wakker ben, maak ik hem wakker uit zijn "snooze moment" en ben ik asociaal. Hij wordt ook enkel wakker als de radio na dat hele uur uiteindelijk weer AFspringt.

Het grappige is wel dat ik hele verhalen / nieuwtjes van de radio van een uur voor hem kan samenvatten. Minder grappig is dat ik superchagrijnig opsta, en nog vermoeider ook bovendien, en asociaal vind ik het ook! Verschillende slaapritmes, zucht... ook hij zit vaak tot laat voor pc (wel voor werk dan). Bij ons zijn er wel geen kinderen die er mee last van hebben gelukkig.

Heeft iemand het ei van colombus al ? En: is de 120 euro voor een wake-up light zijn geld waard ?
Ik ben dus ook zo'n type, ik zet de wekker om 6:45 uur en ga er vervolgens om 7:30 uur uit. En ik zet dan 2 wekkers. Ik ga als laatste uit mijn bed dus verder heeft niemand anders er last van.

Als appelman later opstaat, vind ik het zo sneu voor hem als hij moet lijden onder mijn "snooze gedrag" en ga ik er uit als de wekker gaat.

Lijkt me wel irritant als je partner dit dagelijks doet. Kun je niet een andere wekker kopen en die een stuk verder weg zetten zodat hij eruit moet om de wekker uit te doen. Wil ook nog weleens helpen?
Off topic...hey appelflap Gefeliciteerd met je 1e bericht....
Hij een lichtwekker en jij een slaapmasker.
Cum non tum age
quote:tonkje schreef op 24 oktober 2008 @ 11:19:

Doet ie dat echt zo met die wekker!?

Dat er zulke mensen bestaan.

er zijn er meer die dit doen.....

ik doe het precies hetzelfde..... Als ik er om 7.00 uur uitmoet, gaat de wekker om 6.00 uur af en elke 10 minuten... Wanneer ik de wekker om 7.00 laat gaan en er meteen uitga, word ik heel duizelig, ik moet eerst rustig wakker worden...

Het scheelt dat de rest van het gezin er gewoon doorheen slaapt..
Wat een onvoorstelbare verhalen hebben jullie allemaal, zeg! Hoe je zelf ook het prettigst opstaat, het lijkt mij dat je rekening houdt met je partner en al helemaal met eventuele kinderen.

Ik sta zelf ook erg moeilijk op. Nu heb ik het geluk dat ik later opsta dan mijn echtgenoot en daar dus niemand mee lastig val. Maar als mijn man later op zou staan en wel het eerst wakker zou worden van mijn wekker, dan zou ik er maar 1 zetten (in plaats van de huidige 3) en zou ik bij de eerste por direct opstaan.

Je houdt een ander toch niet willens en wetens uit zijn slaap? Dat vind ik echt heel asociaal!
Ik zou het niet uithouden met jou man. ik vind hem behoorlijk egoistisch om eerlijk te zijn!
haha, ik doe het ook! Sta zo laat mogelijk op, in de ochtend is iedere minuut heilig . Maar als ik om 7.30 op moet (vind ik al schandalig vroeg) gaat bij mij om 6.30 de eerste wekker. Heb er drie die om de 10 minuten snoozen en die druk ik minimaal een uur lang iedere keer uit.

Mijn vriend is er aan gewend, doet inmiddels hetzelfde want die kan er ook niet uit. We versterken elkaar negatief qua opstaan

Maar even ontopic, kan je geen compromis vinden oid? Een maximale tijd geven aan snoozen (max. 3 keer). Of zo'n wakeup light van philips? zijn wel netvliestergend lelijke apparaten maar schijnt te helpen. Vind ze wel behoorlijk duur (ben ook op zoek maar zelfs op marktplaats zijn ze nog prijzig) voor een radiowekker met een lamp. Heb zelf een radiowekker van een tientje, vind 120 euro voor een wekker nogal veel geld

Hoorde laatst van een wekker die wegrent als je hem uit wil zetten. Weet niet of ze echt bestaan hoor...
ja, moet je net hebben, netvliestergend, dan doe je toch meteen je ogen weer dicht uit ellende?

Hoe ver liggen jullie opsta-tijden uit elkaar? Ik neem aan dat jij en de kids ook niet tot in eeuwigheid in bed kunnen liggen? Ik en Lief gaan eigenlijk altijd samen uit bed. Zeker toen Lief nog buitenshuis wekrte gingen we samen opstaan en de deur uit. Nu blijft hij af en toe even liggen, maar vaak genoeg gaan we wel gezamelijk uit bed. Om dan gezamelijk zwijgend een kop koffie leeg te drinken... Weet eigenlijk niet waarom ik dat nou zo gezellig vind, maar vooruit maar weer...

Ik heb ook wel perioden gehad dat ik mij een gat in de dag snoozde, maar vaak had dat iets te maken met: Kut in mijn vel zitten, vooral kutwerk, of andere dingen die mij dwars zaten. En te laat naar bed, helpt ook niet. Aan snoozen rak je gewend, maar het is ook weer af te leren, hier snoozed het ding nog maar 1 keer, en dan ben ik ook niet meer helemaal in slaap gevallen. Dan bedenk ik wat ik die dag aan wil ofzo. Op een thuiswerkdag doe ik het nog wel eens, snoozen... Meestal geen goed teken.
Jezus, dat je dit pikt zeg, vind je wel erg tolerant. En jij een zeur? Iets simpels? Vind nogal als iemand je nachtrust verstoord omdat hij aleen aan zichzelf denkt..Petje af dat je zo aardig blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven