Zwanger ofniet?

10-02-2016 17:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Stresskip hier..

Ik zit al een paar maanden met de twijfel of ik zwanger ben ofniet.

Alles wijst er op van niet, maar toch krijg ik het niet uit me hoofd. Ik heb namelijk een mirena spiraal, beschermde seks gehad, 3 negatieve testen gehad.

Ook heb ik uitgerekend dat als ik het zou zijn ik rond de 25-27 weken zou moeten zijn. Ik heb een klein buikje ( meer een vetbobbel rond me navel) maar ben nooit heel mager geweest en heb af toe last van harde buiken. Nu maak ik mezelf gek door ook van alles op internet te gaan lezen, zoals vrouwen die helemaal niet echt een zwangerschapsbuik krijgen.

Ik weet dat ik me misschien aanstel maar ik krijg het toch maar niet uit m'n hoofd.

Kan iemand mij op een of andere manier geruststellen?
Waarom denk je dat je wel zwanger bent dan? Je hebt verschillende negatieve zwangerschapstesten gehad, geen zwangerschapsverschijnselen én je zit aan de anticonceptie. Wat is de reden dat je denkt van wel?
Met 26 weken komt je baarmoeder al tot je navel of zo. Als je dan op je rug ligt voel je echt een soort harde voetbal onderin in je buik. En als je dan mog twijfelt, kun je ook aan de HA vragen nog even te voelen.

Maar met anticonceptie en bij herhaling negatieve testen lijkt het me allemaal erg onwaarschijnlijk.
Hier is al een topic voor.

Verder: als je er zo mee zit, waarom ben je dan in hemelsnaam niet gewoon naar de huisarts gegaan?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Hoe is het in je hoofd gekomen?

Je kunt nog een test doen, om jezelf te overtuigen. Met 25 weken moet die echt wel positief zijn.
Het zou wel heel bijzonder zijn om zwanger te worden na èn beschermde sex èn spiraaltje.

Maar zoals de testen al zeggen: nee, je bent niet zwanger.

Dat buikje is gewoon het gevolg van wat extra kilootjes na de feestdagen? Of opgezette darmen van de stress die je jezelf geeft door te denken dat je zwanger bent?
Waarom denk je dat in 's hemelsnaam? Is er iets wat erop wijst dat je wél zwanger zou zijn behalve wat meer vet op je buik?
Als je op je rug liggend in je onderbuik prikt en je voelt daar een stevige ronde bal, dan ben je zwanger. Voel je alleen hier en daar een bobbeltje (je darmen), dan ben je niet zwanger.
Word je, ondanks je spiraaltje, wel ongesteld? Of dat ook niet?
Wat bedoel je met harde buiken? Kramp?

Bij harde buiken door een zwangerschap voelt het alsof er een stevige voetbal in je buik zit, dat is volgens mij vrij duidelijk.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Niets wat aangeeft dat je zwanger bent. Beschermde seks en negatieve testen.... hoe duidelijk wil je het hebben. Ik zou er gewoon van uit gaan dat je niet zwanger bent. Zet het uit je hoofd.
Ik denk echt echt echt dat je zwanger bent. Alles wijst erop! Dat spiraaltje heeft gefaald, het condoom is gescheurd en die zwangerschapstesten... die liegen allemaal. Het is een grote samenzwering. Ik denk dat er een gezellige bolle baby in je buik zit.

Nou goed?

Wat dacht je ervan om je bezorgdheid eens met een arts te bespreken?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ga naar je huisarts. Misschien heb je wel een andere kwaal waarvoor medische hulp nodig is en is er niets ben je weer gerust gesteld. Hier op een forum kunnen we niets voor je betekenen.
Weet je überhaupt hoe harde buiken voelen? Ik denk eerder dat hij opgeblazen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven