Stel hier je 'gekke vraag'..
zaterdag 12 december 2015 om 16:11
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.
Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )
En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.
Nouja, dat soort vragen.
En droomt een blinde in beelden?
En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?
En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?
En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.
Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?
(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )
Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )
En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.
Nouja, dat soort vragen.
En droomt een blinde in beelden?
En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?
En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?
En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.
Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?
(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )
Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
woensdag 17 februari 2016 om 19:49
quote:ikbenik schreef op 16 februari 2016 @ 23:48:
[...]
Volgens mij om de wrijving tussen je billen te verminderen/verzachten. Overal waar twee (mogelijk zweterige) lichaamsdelen tegen elkaar geplakt zitten en er veel bewegingsvrijheid nodig is, zitten haren. Oksels, billen, liezen. Mss geen mode, maar wel functioneel.
Enne.... nat wc papier is mss een uitkomst...? Waarom groeit er dan geen haar onder mijn borsten?
[...]
Volgens mij om de wrijving tussen je billen te verminderen/verzachten. Overal waar twee (mogelijk zweterige) lichaamsdelen tegen elkaar geplakt zitten en er veel bewegingsvrijheid nodig is, zitten haren. Oksels, billen, liezen. Mss geen mode, maar wel functioneel.
Enne.... nat wc papier is mss een uitkomst...? Waarom groeit er dan geen haar onder mijn borsten?
Ik vind hier dingen van.

donderdag 18 februari 2016 om 23:25
Oh zo.
Volgens mij is twintiger jaren geen correct Nederlands, wel de jaren twintig.
0-9 = de jaren nul
10-19 = de jaren tien
En nu vraag ik me dus af waarom er bij eeuwen wel achteraf gerekend wordt;
1901-2000 = twintigste eeuw
Vragen...vragen..
Volgens mij is twintiger jaren geen correct Nederlands, wel de jaren twintig.
0-9 = de jaren nul
10-19 = de jaren tien
En nu vraag ik me dus af waarom er bij eeuwen wel achteraf gerekend wordt;
1901-2000 = twintigste eeuw
Vragen...vragen..
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 19 februari 2016 om 00:18
De zero's wordt het toch genoemd? In Engeland noemen ze het de naughties.
Dat van die eeuwen is makkelijk uit te leggen.
Als je 0 bent, ben je in je eerste levensjaar. Als je 1 bent, is het je tweede levensjaar.
Van het jaar 0 tot en met 99 was de eerste eeuw. 100-199 was de tweede eeuw.
Dus even doortellen, en de eeuw waar we nu in leven is de 21e eeuw.
Dat van die eeuwen is makkelijk uit te leggen.
Als je 0 bent, ben je in je eerste levensjaar. Als je 1 bent, is het je tweede levensjaar.
Van het jaar 0 tot en met 99 was de eerste eeuw. 100-199 was de tweede eeuw.
Dus even doortellen, en de eeuw waar we nu in leven is de 21e eeuw.

vrijdag 19 februari 2016 om 03:23
quote:ikbenik schreef op 18 februari 2016 @ 19:57:
Oke; nieuwe vraag:
Is een clitoraal orgasmen anders dan een vaginaal orgasme?
Ik bedoel: zijn er 2 totaal anders aanvoelende orgasmes?
In tegenstelling tot de stofzuigervraag wil ik me nu wel aanmelden voor eventueel onderzoek.
Puur ter ondersteuning van de wetenschap uiteraard hè.
Oke; nieuwe vraag:
Is een clitoraal orgasmen anders dan een vaginaal orgasme?
Ik bedoel: zijn er 2 totaal anders aanvoelende orgasmes?
In tegenstelling tot de stofzuigervraag wil ik me nu wel aanmelden voor eventueel onderzoek.
Puur ter ondersteuning van de wetenschap uiteraard hè.