tusje en pluffel

27-10-2008 21:52 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zoon is een kleine manipulator. Als hij iets gedaan moet hebben vraagt hij: mama tusje? Mama pluffel, en dan krijg ik een dikke kus en knuffel

Vind het zo schattig, die verbasteringen. Zoon zegt heel snel de juiste woorden, en verbastert dus niet vaak. Heb dus niet heel veel van die schattige vergissinkjes.

Welke woorden werden door jullie kleintjes verbasterd?
ow ja, zoon noemt een kip altijd een pik. Erg lastig als oud-oma een boekje aanwijst met plaatjes en zoon als een brave achterkleinzoon de plaatjes benoemt. Pik, Pik, Pik!
Hier ook pik ipv kip.

Verder zegt hij voor alles hetzelfde woord. En blijft het zeggen totdat ik zeg wat hij bedoeld, en dan zegt ie opgelucht "Ja Mama"
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ik werk op een kdv:

broodje = blootje

worst = borst
dus bijv: Kijk mama : koeka.... vliegtuig ? Koeka ! vlieg ? Koeka !! Koekje ? KOEKA !!! snoepje ? KOEKAAAA!!!! helicopter ? Ja Mama .....
quote:borodini schreef op 27 oktober 2008 @ 21:56:

dus bijv: Kijk mama : koeka.... vliegtuig ? Koeka ! vlieg ? Koeka !! Koekje ? KOEKA !!! snoepje ? KOEKAAAA!!!! helicopter ? Ja Mama .....
Ja, dat vind ik echt.
Hier heten de kippen ook pik. Brood is boot.

De leukste die ik hier tot nu toe gehoord heb, kwam vorige week ineens opzetten. Zoonlief was lekker aan het spelen en zingen: "Deze puist op deze puist".

En bij het oefenen van kerstliedjes: "Klink klokjes bimbambimbam" ipv klingelingeling. Want ja, in het andere liedje zeggen de kleine klokjes ook bimbam, haha.
..
De ragebol is een spinnenkrabber, de stofzuiger een stofbeestje. schitterend vind ik dat! dat van Borodini ken ik ook, meestal red ik me wel uit de verbasteringen maar af en toe...heb ik écht geen idee wat hij bedoeld en na wat over en weer raden zegt hij opgelucht: hehe mama.

Geen verbastering maar iedereen schiet spontaan in de lach als ze hem dit horen zeggen: (even erbij vertellen dat hij 2,5 jaar is) als hij iets niet mag van mij, geen koekje of niet meer spelen omdat het bedtijd is, of als iets op is, dan zegt hij: Nou ja, dan niet!
haha, mijn zoon heeft net het woordje okay geleerd. Gebruikt nu dus ook te pas en te onpas "okeeeee"
Hee Krokus.

De K wordt hier ook regelmatig als T uitgesproken. Ik krijg dus ook "tusjes".

Vooral haar versie van "kiekeboe" is heel grappig omdat ze de k's als t uitspreekt.
Grappig Miesteph, zo zie je maar wat ze van je overnemen. Mijn zoon (bijna 3) zegt als ik hem vraag iets te doen waar hij geen zin in heeft; vooruit dan.
quote:pebbles10 schreef op 27 oktober 2008 @ 22:27:

Hee Krokus.

De K wordt hier ook regelmatig als T uitgesproken. Ik krijg dus ook "tusjes".

Vooral haar versie van "kiekeboe" is heel grappig omdat ze de k's als t uitspreekt.Hahaha, zo deed mijn neefje dat ook. Werd hilarisch toen hij oma om zijn trutje vroeg.... Wat wil je hebben?? MIJN TRUTJE!!! Zijn krukje dus, hihi.
Neefjelief kon de R nog niet uitspreken en dat werd dan een W of D, leuk in de auto, voor het stoplicht waar ook een oudere dame op de fiets stond DOOD mamma! Dood!! Ja *neefje*, het stoplicht is rood - en de blik van die mevrouw vernietigend-
Een paar van de leuksten van Kitty vond ik het 'heebees' (lieveheersbeestje), de 'helivlieg' (libelle) en de vliegprinses (Tinkerbell).
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kippenpootjes waren Kip-met-Stok hier toen de oudste 2 klein waren

En nu is het zo'n familie woord geworden. "wat eten wij vanavond?" Kipmetstok.
quote:Poezewoes schreef op 27 oktober 2008 @ 22:59:

Een paar van de leuksten van Kitty vond ik het 'heebees' (lieveheersbeestje), de 'helivlieg' (libelle)

Dat heet hier een Helibelle (en dat zeggen ze allemaal!) pannenkoeken zijn papakoeken (3x raden wie ze bakt) en pepermuntjes heten Pippeloentjes.

Jongste zegt ook een t voor een k (althans dat denk ik, zo veel zegt ze nog niet, maar een koe is een toe)
Oh en die van 4 noemt een vliegtuig nog altijd een vliegduif. (Ik vraag me af of ze nou ook echt denkt dat dat een vogel is)
Alles wat vliegt heet hier trouwens tia. Vliegtuigen, helikopters, parachutisten, zeppelins, allemaal tia's. Vogels zijn vovels, dus het verschil ziet ie wel.
..
Zoon van 2: Elmo is homo. kip is pik.

Dit zijn wel de leukste. Schrijven jullie ze ook op? Ik zou het eigenlijk eens moeten doen, want volgens mij vergeet je deze dingen na een paar jaar.
Hier is Soepstengel consequent Stoepstengel. Heb wel eens een hele discussie met haar gehad, eindeloos herhaald in de trant van zeg maar Soep! Zij: soep. Zeg maar Stengel. Zij: stengel. Zeg maar Soep. Soep. Stengel. Stengel. Zeg maar Soepstengel. Stoepstengel

Het komt er niet in, maar vind het stiekem ook erg schattig
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Vogel is hier Vogo, Reizigster
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Inad schreef op 28 oktober 2008 @ 12:00:

Hier is Soepstengel consequent Stoepstengel. Heb wel eens een hele discussie met haar gehad, eindeloos herhaald in de trant van zeg maar Soep! Zij: soep. Zeg maar Stengel. Zij: stengel. Zeg maar Soep. Soep. Stengel. Stengel. Zeg maar Soepstengel. Stoepstengel

Het komt er niet in, maar vind het stiekem ook erg schattig

Deze herken ik. Ik wilde mijn zoon 'auto' leren uitspreken.

Zeg eens 'AU', hij 'AU'. Zeg eens 'TOO', hij 'TOO. Zeg eens 'Auto', hij 'Vroemvroem'.

Hij kon het echt wel hoor, maar vertikte het. Uiteindelijk is het goed gekomen...
Aaaaaaah Inad, je bent me net voor. Hier ook stoepstengels
Losagna. Pasghetti.
Met Sinterklaas in aantocht worden hier vaak "kruisnootjes " gegeten. En omdat we aan een weg wonen, komt er vaak een "ancebelance" voorbij. Zijn kleine broertje laat vaak een "broertje". "Ik ben een beetje door de war" is de laatste tijd ook favoriet. Pff nog wel meer, maar moet ze idd echt gaan opschrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven