Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop ontwikkelingen dames!

Flipje: ik duim voor je!!

Praatje en Ylva en Da4ntje:

Ylva85, ik heb je een pb gestuurd een paar dagen geleden maar is die aangekomen?

Meivo: cyclusdag 48?! Wat een heftigheid allemaal, meis! Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Dikke knuffel voor jou

@hier wachtbankje
*oeps*
Ylva, balen dat je je ongesteldheid alweer voelt aankomen. Boehoe! Ik begrijp wel wat je zegt. Er gaat nu "echt" iets gebeuren, maar zal dit dan voor jullie succesvol zijn? Het lijkt wel of je een soort muurtje om jezelf aan het bouwen bent om teleurstellingen te voorkomen, en dat herken ik heel erg. Het prikken lijkt me heel pittig, en ik hoop dat het snel "went". Ik duim als een gek voor je, dat de behandeling gaat werken en dat jij binnen een paar maanden dan eindelijk een positieve test in handen mag hebben!

Unicorn, jij zit nog even op het wachtbankje, hoe ben je er dit keer onder? Ik duim voor jou!

Flipje, succes morgen.

Flower, jij gaat nu richting uitgerekende datum. Al nieuws of zit die kleine nog lekker warm binnen?
Ylva; ontzettend balen zeg! 😔

Flipje; wat spannend!! Hou ons op de hoogte!
quote:Ylva85 schreef op 22 februari 2016 @ 16:49:

Omg... Dan kan je 12 maart al zwanger zijn! Ik duim voor jullie.*like*!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Unicorn Nee, maar nu zie ik het wel haha! Heb je pb terug gestuurd.

@Suze Pff, echt he. Wel vermoeiend zo'n muurtje... En dankjewel, heel lief!! Hoe gaat het met jou?
Hoi meiden,

NOD kwam een dag eerder om het hoekje kijken dan verwacht ben namelijk vandaag ongesteld geworden Muffin met chocoladebrokken heb ik inmiddels naar binnen gewerkt maar voel me niet veel beter. Ergste was ook dat ik was doorgelekt (excuus voor de details ) aangezien ik niet had verwacht (en niet had gehoopt) al ongesteld te worden en het was ook nog eens aan het begin van mijn werkdag

Jullie begrijpen: deze dag gaat niet in de boeken als mijn favo dag

Binnenkort maar het intakegesprek inplannen bij het ziekenhuis voor het IUI traject. En ik had nog wel zo gehoopt op een wondertje voor die tijd...

Sorry voor het ego berichtje meiden, maar zit er even doorheen.
@unicorn KAK. Ook nog aan het begin van de werkdag. Bedankt moeder natuur... Not.

Knuffel voor jou!!
He bah Unicorn wat een kl*tezooi! Bah! Had zo gehoopt op leuk nieuws voor 1 van jullie deze maand. Boehoe 👎
Unicorn; wat ontzettend balen. Juist op het moment dat je aan een vervolgstap denkt hoop je natuurlijk dat je op een natuurlijke manier zwanger raakt. Dikke knuffel!!
Ah Shit zooi unicorn dat Is flink balen

Helemaal zo aan het begin van de dag

Dikke knuffel

Flipje succes morgen ...

Gadgetfreak succes met je smiley

Ylva

Je menstruatie al begonnen?

Wat een nare gedachten hebben toch weer elke maand hè

Het wachtbankje is spannend en toch denkend dat het toch niets word

Ik nu dus net zo

Ben weer aan het googlen om mijzelf zwanger te praten

Terwijl ik meer vertrouwen heb dat de menstruatie onderweg is

Vandaag hier dag 24 van de cyclus

Wat je schrijft over het traject

En waarom dat dan wel zou werken

Ik denk te weten wat je bedoeld te zeggen

En toch weten wij het maar nooit

Het zou zo kunnen zijn ...

En het is je dan zo gegund !!

Dus toch maar proberen er vertrouwen in te krijgen

Ook al is de zelf bescherming waarover je schrijft heel begrijpelijk

Houd moed Meis. .

Da4ntje Hoe is het bij jou op het bankje??

Vorig jaar dacht ik er ook naast te zitten en toen verraste het mij ook .

Je weet het niet..

Knuffel dames
@Meivo: wat balen zeg zo'n lange cyclussen Had er soms ook van 54 dagen, of 45.. wachten wachten, maakt je gek.. dikke knuffel!!

@Ylva, ook voor jou eerst en vooral 'chapeau' (weet niet of je die uitdrukking in NL ook gebruikt) :-) maar ik bedoel dus dat ik je een sterke madam vindt Hopelijk raak je er snel aan gewoon, dat prikken.. en ik hoop gewoon dat het snel raak is, op welke manier dan ook!

@unicorn: oh zeg wat een k*tdag dan.. op naar een betere dag vandaag, verwen jezelf maar goed! ook voor jou hoop ik dat het snel raak is...

@Flower: hier ook benieuwd nr jou, hoe gaat het?

@hier: straks op 16w controle
Happiness is only real when shared
Succes Flipje met de punctie vandaag! Hopelijk zijn je eitjes rijp genoeg om "geoogst" te worden!

Ik duim voor een mooie oogst
Life is a party to be thrown
13 eicellen! Zaad was helaas veel slechter dan de laatste keer, slechts 80.000...

Maar we hebben maar 13 goede zaadjes nodig!

Nu even flink bijkomen.
Wow flipje! Goede oogst voor jou dus ;) en inderdaad zoals je zegt, je hebt ook maar 13 zaadjes nodig. Die moeten er toch wel tussen zitten he.

Hoe heb je de punctie ervaren? vandaag en morgen lekker rustig aan doen!
The finest pleasure is kindness to others.
super, we doen alvast een eierdansje

op naar een schitterende deling van de celletjes en een perfecte terugplaatsing met dan een f***ing stresserende 2 weken of het al dan niet gelukt ik! ik zal elke dag voor je duimen

@elliepie: 16 weken alweer! hoera!

@hier: mobiliteit is aan het verminderen, behoorlijk last aan schaambeen, en vermoeidheid neemt nu serieus toe. nu 32.3w zwanger, en dat begint zich te laten voelen! ook enorm actieve meid de laatste dagen: stampen, keren, draaien,... . we zijn de laatste voorbereidingen aan het treffen (kaartjes, geboortesuiker, rondleiding ziekenhuis, ...), vind het allemaal superspannend (net zoals alle fasen in de zwangerschap trouwens...)

@flower: hopelijk alles ok bij jou, en heb je misschien al een prachtige baby vast?!?

@all the rest: voor al wie het nodig heeft!
Punctie viel heel erg mee én tegen. Wat ik heel pijnlijk had verwacht (de prik via de vagina naar de eierstok) deed lang niet zoveel pijn, maar wat ik niet zo pijnlijk had verwacht (het aanprikken van de follikels) was heel naar.

Maar goed, kiezen op elkaar en na ruim 10 minuten is het ook alweer klaar.

Ze hadden na de laatste echo verwacht dat er 14 follikels rijp zouden zijn dus 13 is ook wat dat betreft een hele goede score!

Zo blij dat dit achter de rug is!!!
Stoere, toffe, dappere Flipje! Goed gedaan meis! Hopelijk is het allemaal maar 1x nodig.

Maar deze 13 eitjes worden bevrucht(?) dan moeten ze celdelen (?) en dan word er zaterdag 1 terug geplaatst??

@Misstiek, ppff schiet al op 32 weken...nog maar 8weekjes, wat gaat het snel! toi toi toi nog even de laatste loodjes!
Life is a party to be thrown
Klinkt toch best heftig @Flipje... Wat ben jij een bikkel zeg. En inderdaad: 13 zaadjes is meer dan genoeg! Ik zeg: in z'n totaliteit toch een mooie oogst! Nu op naar zaterdag.

@Elliepie Wat lief! Ja, dat woord ken ik :-). Leuk, jij alweer op de 16w bijna!

@Praatje Helaas ongesteld, maar dat wist ik al dus kwam niet als een verrassing. En dankjewel, dat geldt ook voor jou he: hou je taai en hou moed! Hopelijk komt er snel weer dat moment dat je tot je grote verrassing een positieve test in handen hebt die blijft!!

@Misstiek Jeetje, tijd vliegt!! Succes met de laatste loodjes

@unicorn Hoe gaat het inmiddels met je?

@hier De ongesteldheid heeft doorgezet en heb net vol spanning het ziekenhuis gebeld. Ik kon vanmiddag al terecht, waar ik enorm van schrok haha. Maar morgen mag gelukkig ook. Ze gaan me leren prikken en ik moet de medicijnen ophalen + een echo laten maken om te checken of alles er nog netjes bij ligt. Heb er op een hele rare manier veel zin in... (Wat ook een valkuil kan zijn als ik mijn zinnen teveel op de behandeling zet, want de kans is nog steeds niet ongelooflijke veel groter dan wanneer we aan blijven modderen. Maar ach, een vriendin zei tegen me: een grotere kans dan dit is er nu niet! Dus ja: dat.)
Spannend Flipje! Ik ben ook wel benieuwd wat nu de vervolgstappen zijn.

Ylva, wauw. dat gaat snel ineens. Fijn dat er nu stappen worden gezet. Succes stoere chicka en hou ons op de hoogte!

MissTiek gaat hard bij jou! kan me voorstellen dat her fysiek wat pittiger wordt. Succes nog even!
Ze proberen nu alle 13 te bevruchten.

Dan moeten ze gaan delen.

Op dag 3 (zaterdag) krijg ik er 1 terug geplaatst, de beste/mooiste.

Op dag 5 vriezen ze alles in wat dan nog goed genoeg heeft gedeeld. Dat horen we dan later voor hoeveel embryo's dat is gelukt.

Ik geloof dat in deze stappen gemiddeld 50% nog afvalt.

En dan nog daadwerkelijk zwanger worden!
Lief dat jullie naar me vragen dames 😊 Baby zit nog goed binnen dus verwacht pas over 2,5 week babynieuws te kunnen brengen Heb gelukkig mezelf niet vastgepind op de uitgerekende datum dus tel echt af naar de 42 weken en alles daarvoor is fijn meegenomen!

Schiet bij jullie ook allemaal op zeg! Misstiek alweer 32 weken! Gaat snel

Balen dat je steeds minder mobiel bent..

En suze en Ellepie ookal zo ver weer! Wilde jij weten wat het gaat worden Ellepie?
Everything happens for a reason
Jee flipje wat een goede oogst inderdaad

Dit is achter de rug

En wat *grappig* dat de verwachte pijn juist mee viel en wat je verwachte dat pijn zou doen juist mee viel

Oh de zaterdag word ook weer spannend net als de weken erna

Ik duim voor jullie

Ylva succes morgen

Gaaf dan ineens snel hè

Lief van je dat je zegt

Dat geeft weer wat nodige moed

Elliepie alweer 16 weken

Hoe was het bezoek? ?

Jee misstiek dat gaat snel

Ja het zal zwaarder worden

Doe maar rustig aan met alles

Hier nog op het bankje

Haal me steeds van alles in hoofd ...

Xxx
@praatje bij mij duurt t wachtbankje elke maand langer.. Nu erger omdat ik ondanks jou worden van hoop op naar de volgende ronde wil! Maar moet nog wachten een week op ms! 😳 Bij jou dan? Worden nu echt spannende dagen..

@flipje! Dappere jij, ik vind t allemaal zo spannend! Wanneer weet je of t dan gelukt is na zaterdag? Ik las vanmorgen een artikel over dat knijpen in het embryo voor terugplaatsing meer leid tot succesvolle zwangerschappen..! Wie weet! Stond op nu.nl

@ylva ook jij veel succes! Ik hoop dat t je mee zal vallen! Toi toi toi!

@elliepie wat ga je snel! Hoe heeft de omgeving allemaal gereageerd of heb je dat al verteld? Sorry dan heb ik t gemist!

@flower succes voor straks! Geniet nog maar even van de baby in je buik!

@misstiek jeetje wat gaat t hard! Sterkte!!

Zijn er nog zwangeren naar de 9 maanden beurs geweest? Als ik nu volgend jaar zwanger ben.. Is dat dan leuk? Ik ben benieuwd!

Succes allemaal Weer! Sterkte in welke fase dan ook! Liefs!
@Daantje Gewoon een ouderwets wachtbankje.... Op 10 maart is er een bloedtest. Dat is 12 dagen na de terugplaatsing maar dan is het embryo 14 dagen 'oud'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven