lego van een ander merk?

27-02-2016 13:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forum lezers,

Hebben jullie ervaring met Lego van een ander merk? Ik heb wat leuke thema's gezien van

Sluban op http://www.playbricks.nl
Spam
Mijn ervaring is dat het verschil zit in de plaatjes. Bij Lego zit het er vast op een bij b merken is het een sticker. En dat maakt het een stuk minder tijdloos en moeilijk schoonmaken.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Ervaring is dat een andere merk lego bij lange na niet zo mooi en kwalitatief is als de 'echte' lego.

Ik heb hier een bak lego staan wat van mijn vader is geweest en al zeker 40 jaar oud is en dat is nog helemaal mooi.
Een ander merk "klemt" nooit zo goed echte lego.

Het zit allemaal net wat losser.
Ik vind echte Lego een betere investering dan nepzooi. Wat hiervoor iemand al zei: Lego van 40 jaar oud (en ouder) is nog helemaal goed.

Ik zou dus voor echt gaan.
Ik moet helemaal niks!
Jeej! Hebben we eindelijk ook dood en verderf in Lego blokjes! Helemaal bovenaan gezellig allemaal van die legerdingen.

Dat zal ze leren, die kinderen!

Behalve de blokjes, hebben ze gelukkig niet de ideeën achter Lego gestolen!

Verder ziet het er op die plaatjes al niet uit.
Sluban vind ik rotzooi. Past niet perfect, valt uit elkaar.

Je hebt ook 'duplo' van Unico (oa Hello Kitty). Dat spul doet echt niet onder voor echte LEGO.
...
Volgens mij is LEGO een geregistreerde merknaam, lijkt mij dan ook erg lastig om LEGO van een ander merk te vinden aangezien het dan geen LEGO meer mag heten.
Niet geschoten is altijd mis
Laatst neplego van de plus gespaard. Blokjes enzo vond ik prima, maar de grondplaat was flabberdewatzie. Andere dingen vind ik vaak erg nep en glimmend en niet goed passend, al heb je zeker positieve uitzonderingen zoals de minionlegodingen of de serie die we bij elkaar hebben gespaard van bp (tankwagen, tankstation en wasstraat)

Bij Lego weet je dat wat je krijgt goed is, bij de andere is het vaak afwachten.
Ja, ervaring mee. Ons gezin is grootverbruiker van Lego, dus het was wel relevant. Maar nee, niets komt in de buurt van de kwaliteit van het origineel.
ik heb ook ervaring met goedkopere versies en ben er niet tevreden over

het klemt niet goed of klemt juist zó dat het amper in elkaar te zetten is

doe mij maar echte lego
quote:ankalida schreef op 27 februari 2016 @ 13:53:

Sluban vind ik rotzooi. Past niet perfect, valt uit elkaar.

Je hebt ook 'duplo' van Unico (oa Hello Kitty). Dat spul doet echt niet onder voor echte LEGO.Oh niet mee eens. Voor dochters verjaardag kwam schoonmoeder aan met unico van Hello Kitty. Los van wat ik van Hello Kitty vind (afgrijselijk!); vind ik de kwaliteit echt minder. Daarnaast moet je stickers plakken waardoor je het niet goed kan schoonmaken. Nu zitten we dus met lelijke half afgebladderde stickers. Beetje jammer. Zelfs de duplo die we tweedehands hebben aangeschaft ziet er nog beter uit dan unico na een jaar.
Doe mij maar de echte.

De neppers klikken niet goed op elkaar, soms past het zelfs helemaal niet.

Daarbij voel en zie je echt het verschil wel.

Geef mij maar de echte lego. Dat blijft mooi. Ook na jaren intensief gebruik!
quote:bartjes schreef op 27 februari 2016 @ 13:41:

Een ander merk "klemt" nooit zo goed echte lego.

Het zit allemaal net wat losser.Dit is mijn ervaring ook. Verschrikkelijk!
Er zijn van die merken die je echt niet kunt namaken.... Lego, playmobil, matel...
Jij was er toch pas ook al?
Mijn nichtjes spelen enkel met moderne LEGO, oftewel minecraft.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
De kwaliteit en kleur van de blokjes is het gewoon niet.

Eenzelfde bouwerkje van Lego en een neppert (Sluban en MegaBricks heb ik ervaring mee) is bij echt Lego mooier van kleur en steviger.

Lego KLINKT zelfs beter bij uitstorten uit een dood of van elkaar trekken van de blokjes.

De extra prijs die je aan Lego kwijt bent is het wat mij betreft meer dan waard. Sowieso is er geen "Technic" van die nepperts, dus ook dat is voor mij een issue...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven