Mode & Beauty alle pijlers

Kleding die past over gips been

02-03-2016 09:35 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt volgende maand geopereerd aan mijn enkel, en moet daarna 8 weken met mijn hele onder been in het gips.

De eerste 4 weken mag ik niet lopen en ben ik vooral binnen, voor die tijd heb ik sweat/jazz pants

Gekocht,maar na 4 weken krijg ik loop gips en wil ik wel weer eens naar buiten.

maar welke kleding krijg ik over een gips onder been heen aangetrokken?

jurken en rokken wel, maar het is nog veel te koud voor blote benen, en een legging past denk ik ook niet over een gipsen onderbeen.

Iemand ervaring of tips?
Yogabroeken, desnoods een maatje groter. Lekker rekbaar en als je ze in het zwart neemt ook best netjes.
Royke donders huispakske

Nee grapje, kun je niet een oude spijkerbroek een beetje openknippen van onder?
Stukje van de legging afknippen dat niet over het gips past en een sok over de voet? Echt mooi zal het niet staan, maar dat komt na 8 weken dan wel weer. Sterkte!
Boyfriend jeans.

Hippe sweatpants.

Wijde broek.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Man zit inmiddels al 5 weken met hetzelfde. Het zijn hier voor buiten trainingsbroeken geworden.

Zit toch het makkelijkste en kun je zonder al te veel gesjor over je gips been heen krijgen.
Gewoon joggingbroeken. Daar kun je toch ook in naar buiten?

Zou voor die paar weken echt geen speciale dingen aanschaffen, hoogstens een paar jogging/trainingsbroeken die lekker zitten.
Gewoon ruimvallende broeken. Eventueel de naad van het onderbeen los knippen voor meer ruimte. De naad kan je dan weer sluiten met klittenband, knoopjes, drukkertjes, etc. Dikke sokken en een plastic zak om je gipsen voet om je tenen warm en droog te houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Diezelfde sweat en jazzpants! Geen probleem creeren hoor.
Ik zou gewoon een goedkope, lekker grote legging/dikke panty kopen, en daar (indien nodig) een stuk aan de onderkant van af knippen bij het been waar gips omheen zit en dat dan een beetje in de het bovenste stukje gips stoppen. Je kunt je gips ook zwart laten zwachtelen, dan sluit het mooi aan bij je legging (als je dan tenminste voor zwart wil gaan. Als je een beetje geluk hebt, wordt het in mei trouwens wel lekker weer en kun je de tweede vier weken gewoon met blote benen onder je rok/jurkje/korte broek.
Chiquere wijde broeken: pallazo pants

http://www.wehkamp.nl/Zoe ... rpp=96&Blocks=0&View=Grid

You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Een maxirok.
quote:Maackii schreef op 02 maart 2016 @ 09:40:

Royke donders huispakske

Nee grapje, kun je niet een oude spijkerbroek een beetje openknippen van onder? hahahahaha hoe krijg je die broek dan over dat gipsbeen??
Ik zit met hetzelfde 'probleem'.

Nu 3 weken in het gips (onderbeen) en heb er nog 5 te gaan.

In huis draag ik joggingbroeken en als ik naar buiten ga een beetje mooiere trainingsbroeken met een rits bij het onderbeen.

En ik gebruik een grote maat thermosokken om mijn tenen warm te houden.

Allemaal niet zo elegant, maar met krukken en en gips loop je er toch al niet elegant bij

Het is maar tijdelijk gelukkig.
quote:sinnombre schreef op 02 maart 2016 @ 10:46:

Een maxirok.

Wel oppassen met je rolstoel, of krukken. Je blijft zo haken.

En je moet er ook vanuit gaan dat je enkel/been, ook al zit het in het gips, in ieder geval de eerste weken pijn doet. Al het gesjor om je spijkerbroek, of legging er overheen te krijgen, doet dan ook simpelweg zeer!

Zou echt gewoon voor makkelijke broeken gaan.

Probeer anders via marktplaats ofzo nog wat trainingsbroeken in vrolijke kleuren op de kop te tikken. Terwijl ik dit typ zit ik namelijk zelf in een fuchsia roze exemplaar. Ga ik ook rustig mijn boodschappen in doen, als dat zo uitkomt.
Voor mijn zoon hadden wij een spijkerbroek opengetornd aan de onderkant. Even uitproberen tot hoever het nodig is. Dan van een oude spijkerbroek er een stuk tussenzetten. Later gewoon weer het stuk ertussenuitgehaald.
Een lekkere huispak broek, neem de grootste maat, dan zit het comfortabel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zou een goedkope broek bij de Hennes kopen en daar dan een rits inzetten.

Inderdaad is mijn tip voor de maxirok niet ideaal als je met krukken gaat lopen.
Ik had gewoon leggings aan. Ging prima.

Succes met je herstel ook straks...
Mijn man heeft een functie waarin hij echt in pak moet. Hij kon met een gebroken been veel thuis werken, maar af en toe moest hij echt ergens zelf bij zijn. We hebben toen een pak opgeofferd (eentje die toch aan vervanging toe was) en de broek aan de zijkant open getornd bij de naad. En op kniehoogte extra dicht gestikt, zodat hij niet opeens gedurende de dag verder open zou scheuren tot aan zijn onderbroek. In zijn vrije tijd is hij gewoon in een joggingbroek blijven lopen hoor, ook naar verjaardagen. Een been in het gips is vrij zichtbaar, dus echt niemand die zich eraan stoort dat je in een joggingbroek loopt, de reden daarvoor is vrij duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven