Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

WEEKEND!!!

Heerlijk vooruitzicht weer!

@birdieh: goed dat jij het weekenddansje ook danst! Wb. Die Clover*haaknaalden: ze zijn het geld (¤4,95, is te overzien) meer dan waard want het haakt oneindig veel makkelijker, soepeler en sneller!

Hoe is het met de takken, Steph? En alles oké met iedereen hier??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Weekend

Akakia, goed gedaan clover haaknaalden. Liggen zalig in de hand toch?

Weekend? Zo voelt het niet, ben op, van alles. Ik haak even niet maar kijk liever tv of kleuren om te ontspannen. Pff, het is vermoeiend. Misschien haak een tak morgenvroeg dan heb ik tijd.
Het weekend is weer voorbij. Was super druk dus al 3 avonden niet kunnen breien. Hopelijk vanavond weer.

Akakia, goed gereedschap is het halve werk!
Hier gaat het vrij goed, ik haak weer!!! Mijn motto is voorlopig Laat het los, Laat het gaan.
quote:smart79 schreef op 07 maart 2016 @ 07:56:

Het weekend is weer voorbij. Was super druk dus al 3 avonden niet kunnen breien. Hopelijk vanavond weer.

Akakia, goed gereedschap is het halve werk!En gebreid?????????
Nee

Hopelijk vanavond...
En? Gebreidt. ..?
En?? Gebreid?
jullie vragen het alsof het een spannende cliffhanger was.

Ja, ik heb (slechts) 2 toeren kunnen breien.

Smarttje is ziek en vast geplakt aan mij. Dan is breien best lastig.

Wat zijn jullie nu aan het knutselen? Hoe vorderen de takken van de kerstboom?
jaaa ze heeft gebreid well done! ;)

Succes met Smarttje... griep?

Ik ben nog bezig aan mijn deken. Redelijk opgeschoten, maar door zieke collega veel extra uren werken en weinig puf over om dan nog te haken. De bank en tv zijn mijn beste vrienden afgelopen dagen ;)
Wens Smartje beterschap.

Met de takken gaat het zeer goed, nog 6 van de 38 takken te gaan.
WEEEEKEND

Vanwege drukte, vergaderen/gastlessen en zumba niet gehaakt de afgelopen twee dagen. Vandaag weer eens doen voordat vriend zich zorgen gaat maken, alweer. Maar alles goed hier.

Alles goed met iedereen????
Hier wel hoor Steph, want....

..... WEEKEND

Morgen ga ik ook nog een dagje cursusknutselen: sieraden maken. Ben heel benieuwd...

Nu eerst een avondje bankhangen. Ik ben bezig met een ripplepatroon haken, wederom een kussentje. Fijn patroon, makkelijk te doen voor de tv. oid.

Leuk dat de takken opschieten! Foto? Hoe is het met Smartje? Al beter??
Ja, smarttje wel maar nu ben ik ziek. Holtes vol en ik voel me erg belabberd.

Gister vroeg op bed. Deze week niet veel kunnen breien dus de deken vordert minder snel dan in het begin. Vanavond weer vroeg naar bed en hopelijk gauw weer beter.

Ow wacht, vergeet het weekend dansje bijna

whoehoe! Weekend en mooi weer!

Smart: balen dat jij nu ziek bent! deken om je heen en uit de wind en in de zon! (of een warm bed.. in ieder geval: beterschap!)

Hoe was het sieraden knutselen Akakia?

Ik ben vandaag op een ander vlak creatief geweest. Ik heb geprobeerd om van minipallets een klein bankje te maken.

Ik heb in de voortuin een smal stukje bestraat en daar is heerlijk de avondzon. Volgens mij komt er een nieuw knutselproject aan in de vorm van tuinbankje/ -kussens pimpen ! Weer eens wat nieuws!

(is ook hoog tijd, want het stoeltje wat er nu staat duurt niet lang meer voor hij komt te overlijden )

En ook nog ff verder gegaan met haken aan de deken. En paardgereden in een doodstil bos vanmorgen heel vroeg en nieuwe planten gepoot in mijn vernieuwde voortuin Man, eigenlijk ben ik best druk geweest!
Akakia, en vertel heb je al een nieuwe hobby??

Smart, sterkte met de verkoudheid. Ziek goed uit, des te eerder kun je verder gaan met de deken.

Birdieh, is het proberen gelukt om het bankje te maken? Lijkt mij leuk, als ik het bij anderen zie.

Mooi met een paardgereden door zo'n bos. Een met de natuur oid.

Ook creatief bezig geweest, 6 emmers in elkaar zetten en verzegelen op drie plaatsen. Wat een k*twerk, nog 24 te gaan %#$@$&)_(&^ en zen worden Steph is voor een goed doel. Or wathever. #@##@@@#

Haken en schaatsen kijken is meer mijn ding.
Vandaag heb ik me buiten gewaagd en... onze favoriete ijssalon is weer op. Na de winterstop. Heerlijk met smarttje in de zon een ijsje gegeten.

Gisteravond weer iets verder gekomen met breien dus ik heb de slag weer te pakken. Heerlijk.

Morgen denk ik naar de dierentuin. We hebben een abo maar ben de hele winter niet geweest. Maar nu het weer weer mee werkt heb ik er zin in.

Vandaag zelfs de eerste was weer buiten laten drogen. Dat ruikt altijd zo lekker fris. Niet dat ik veel ruik met mijn verstopte holtes, maar toch.

Wat hebben jullie vandaag gedaan?
Oh heerlijk! Ik zag dat de ijssalon hier ook weer open is! Hoera! En fijn dat je je wat beter voelt smart!

Welke dierentuin wil je heen?

Ik heb vandaag weer bij de paarden gerommeld (hondje ook mee, gelijk 2 vliegen in 1 klap) en ook heerlijk de was buiten gehangen :D (ik snuffel wel een keertje meer eraan voor je smart ;) )

En nu de zon weg is ben ik maar weer gaan haken.

[img]http://myalbum.com/photo/MtSy9sa3Y8ds/720.jpg[/img]

Er komen steeds meer banen bij, maar ik ben er nog lang niet ;)
ik laat nu de link ff staan... iemand een idee wat hier fout aan is?? :(
huhhh??? Waarom zie ik dan in mijn bericht de foto niet? Ik kan er zo niet tegen als ik niet weet waarom iets het niet doet! (op een ander forum zie ik namelijk wel mijn eigen foto's )
Ik zie de fout niet Birdieh... Maar heb wel even geplakt. Wordt ontzettend leuk zeg, je haakwerk. Leuk patroon en fijne kleuren...

Smart, voel je je al wat beter?? Fijn dat je iig hebt kunnen breien!!

quote:steph schreef op 12 maart 2016 @ 20:22:

Akakia, en vertel heb je al een nieuwe hobby?? Jij kent mij langer dan vandaag Was erg leuk, werken met zilverklei. Heb hanger en deel van armband gemaakt. Wilde vandaag de armband afmaken, dus alle spullen van kralen en sieraden naar beneden gehaald. Zag meteen weer vier Ufo's... Daarnaast laatst allemaal kralen gehad van vriendin, met ook drie ufo's erbij... Ben drie uur bezig geweest alles goed te sorteren en op te ruimen. Meteen nieuwe bakjes besteld voor al mijn kralen, om ze in op te ruimen. Samen met leren veter voor armband. Rest van de middag lekker gelezen, gehaakt en gewerkt aan sieraden.
Akakia, wat een mooie deken zeg van Birdieh (dacht eerst dat het die van jouw was). en ja ik ken je al langer dan vandaag/gisteren. Ook weer Ufo's tegengekomen.......... Foto's van je nieuwe hobby..

Smart, wat heerlijk dat je weer naar buiten bent geweest én hebt gebreid.

Foto's plakken hier ook al niet

Gisteren een stressdag gehad, weer iets fout gegaan met collecte

De beesten hun poep maar geschept en gehaakt............... IK WORD HIER GEK VAN.
dank je steph

En ben stiekem wel blij dat bij jou de foto's ook niet plakken. Is het in ieder geval niet persoonlijk !

Fijn Akakia alles weer netjes geordend en alle ufo's bij elkaar. Nu nog aan de slag ermee.

Ik heb zo weer naailes en ga maar eens aan een nieuw project beginnen. Chiffon (paars, zwart, beige) met zwarte tricot voering eronder in de vorm van een spaans geïnspireerde jurk.

Ik denk dat er heel wat scheldtirades aan komen over de stof ;)
Akakia, zo zie je maar dat je nog verborgen ufo's kan hebben.

Birdieh, leuke deken! Heel mooi gedaan.

Steph, weer beetje bij gekomen?

Ego, ik begin weer tempo te krijgen met breien. Jeej!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven