Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Jeuj! Gisteren kaartje ontvangen uit Australië en net geregistreerd (was laat thuis gisteravond). Ze heeft een leuke kaart met een vos erop gestuurd. Vind ik toch leuker dan de toeristen kaartjes.

Verder ook weinig nieuws. Ik mag nog maar 2 kaartjes sturen so far, dus ik heb nog geen adressen getrokken.
Wauw! Ik krijg net een heel gaaf pakket. Van een tag via het forum. Een uilenportemonnee, uilenkaarten, leuke magneet, stickers, washi tape, enz enz. Haar ga ik wel heel hartelijk bedanken! Wat tof!!
Hoi allemaal!

Na een pauze van een dikke maand heb ik de pen weer opgepakt en afgelopen zaterdag weer 10 kaarten de deur uitgedaan, voornamelijk naar Noord/Oost Europa. Heb inmiddels mijn eerste expired kaart te pakken. . Hij was onderweg naar Rusland. En een tweede expired is in de maak. Deze 'waar is Wally' is onderweg naar Taiwan, al 53 dagen. Ontvanger heeft in 79 dagen 2 kaarten gestuurd en NUL ontvangen. Dus óf de postbode zit Wally te zoeken óf de ontvanger heeft er na 2 kaarten geen zin meer in. Ik ben bang voor het laatste.

Had na die 10 kaarten weer postzegels nodig en heb dus een setje van 50 besteld bij PMK. Omdat ik toch geld aan het uitgeven was en ik bij mn vriend beter wegkom met 1 hoog bedrag ipv 2 keer een best hoog bedrag ;) heb ik ook maar meteen koningshuiskaarten besteld. Ik kan dus weer even vooruit

Bij Ikea hebben ze trouwens ook leuke setjes kaarten, met planten enzo. Die heb ik ook maar meteen meegenomen, voor erbij haha (want ik heb niet genoeg )

Ik ben benieuwd wat de aankomende tijd weer brengt op postcrossinggebied.
Hmmm.. de Ikea plantenkaarten waren dus in de aanbieding omdat ze er vanaf moesten, want kan alleen deze nog vinden op de website:

http://www.ikea.com/nl/nl ... rtments/decoration/24831/
Woei! Net bij thuiskomst weer een kaartje. Van een schattig meisje van 13 uit thailand. Ze heeft een greetings from kaartje gestuurd (ben ik minder fan van, maar a la), maar waar ze mij mee verraste is jet getekende vosje op de achterkant. Heel erg lief.
Haha, Origami, als jij dan weer begint, begin je ook goed zeg

Jeeej.. een kaartje uit Australië, mooi begin Yogayup!

En wat een mooi pakket, Dep!

Ik heb zojuist 6 kaarten geschreven.

Er gaat een wolf naar Turkije

Een katje, die een fles melk uit een rij flessen omgooit, naar Belarus

Het Groninger Museum naar Hong Kong

Een oude kaart van de Gelkingestraat (man wilde kerken, maar de kerk op deze kaart is er volgens mij niet meer) naar Duitsland

Een kaart van Europa naar China (persoon wilde wel 'maps' van 'je omgeving' .. die heb ik ruim genome )

En een bolletje wol naar de UK,

Dus.. ik heb nu 18 van de 22 weer onderweg.

Jammer van het expired kaartje trouwens Origami! Ik denk dat de postbode Wally gewoon verstopt heeft en de ontvanger niet weet dat hij/zij moet zoeken

Morgen gaat een kaartje, dat al 364 dagen onderweg is, helemaal uit m'n lijst.
Later is nu
Oh wat leuk Yogayup.. van dat getekende vosje! Ik krijg ook vaak een getekende giraffe achterop. Ook zo leuk
Later is nu
Jij bent weer druk geweest dreamer!

En dep, wat een tof pakketje, heel leuk.

Origami: Goede deal met je man, haha. Ik heb geen partner, dus ik heb niemand om mee te mopperen over de centen die ik uitgeef. Maar het nadeel is dat ik deze hobby dan weer helemaal zelf bekostig ;)
Hallo allemaal,

Wat is het hier vandaag weer een gezellige boel!

Ik had gisteren maar liefst 5 kaartjes in de bus.

Japan, Belarus, Zwitserland en Kazachstan: hadden allemaal een kattenkaart gestuurd.

En een andere Zwitserse had een kitscherige caviakaart gestuurd (met een hoedje op ).

En vandaag kreeg ik weer een kaartje die begon met: Happy New Year! Blijkt op 23 december al verstuurd te zijn en heeft er dus 78 dagen over gedaan! Het kaartje kwam uit India. Maar er stonden kamelen op dus die hebben natuurlijk een heel eind moeten lopen, en meerdere woestijnen moeten doorkruisen. Het was ongetwijfeld een barre tocht. Het kaartje ziet de kamelen zien er dan ook wat gehavend uit.

Hurrays heb ik niet echt heel veel gehad: vandaag 2: uit Madrid en uit China. De Madrileen had echt een hele uitgebreide Hurray, wat ik extra leuk vond want hij heeft een leeg profiel.

En de man/vrouw Chinees had een Hurray met daarin zijn/haar mailadres voor eventueel extra contact. Maar ik weet dus niet eens of het een man of vrouw is en hoe oud hij/zij is.

Verder heb ik me volledig ingehouden met adressen opvragen, misschien dat ik er morgen of overmorgen weer 1 of 2 ga versturen.

("Misschien" is bij mij altijd "zeker", in ieder geval wel op Postcrossing-gebied. )

Ik zal zo even rustig bijlezen, maar ik ga eerst maar even eten.
@Yogajub wat leuk zo,n pakket. Moet jij nu naar een ander een pakket sturen?

@Origami... Ik hoop dat wally gauw gevonden wordt.

Labellei geef je kamelen maar gauw te drinken haha..

Hier 2 kaarten ontvangen.. Dochterlief een kaart uit zuid Afrika. The big 5 in baby uitvoering.. Helemaal gelukkig is ze ermee.

Ik een kaart uit Rusland met een kerk en daarvoor een mega beeld van een schildpad.

Ook een blije hurray van oma en kleinkind uit Duitsland. Oma blij met de zegels en kind met de kaart.
@MLD: het was dep die het pakket had ontvangen. Ik was al blij met een kaartje uit Australië en Thailand
Oooh wat blont van mij yogajub!!
Weer een hele leuke hurray ontvangen! Ik had een kaart met een raadsel erin verstuurd. Op de achterkant kon je de oplossing krassen. Hij vond hem helemaal te gek, want hij had in zijn profiel gezet dat hij van raadsels houd. Nu zo meteen een nieuwe kaart versturen, ik ben benieuwd.
Dat vond ik, toen je 'm hier beschreef, ook al een leuk kaartje, Dep. Het idee in elk geval

Labellei, hoe goed is jouw Kameels? Misschien hebben ze Wally onderweg ergens gezien, in één van die woestijnen?

Hier geen postcrossingsnieuws. (nog)
Later is nu
De kamelen staan inmiddels op stal bij jouw olifanten Dreamer. Ik kan zo een circus beginnen.

Gisteravond heb ik uiteraard weer 2 adressen getrokken:

Duitsland: een leuk profiel van een Duitse die Nederlands leert. Ze vindt alle kaarten leuk en ze krijgt van mij een leesplankje zodat ze weer wat oefenmateriaal heeft. Ik heb het kaartje in het Nederlands geschreven (op haar verzoek) .

Belarus: een dame die ook een fashionblog heeft. En op haar profielfoto doet ze me ook denken aan Anna Wintour (hoofdredactrice Amerikaanse Vogue). Ze houdt o.a. van films, filmsterren uit de jaren 50 en 60 en zwart-wit foto's. Ze krijgt van mij een foto van Liz Taylor.

Verder ben ik in afwachting van Hurrays. Ik heb geen nieuwe meer gekregen en er zijn wel wat Hurray-kandidaten.
Alle verzonden kaarten en ontvangen hurrays klinken weer erg leuk! Vooral het raadsel klinkt spannend

Ik kan wel leven met het idee dat Wally op kamelenrijles is, geeft me een beter gevoel dan dat ie zit te wachten in die tochtige loods waar Labellei's cavia zat (die was toch van jou?).

Ik heb inmiddels 2 hurrays binnen. Een 'thank you' uit Oostenrijk en een 'You made my day!' uit Finland. De Finlandkaart was ook wel afgestemd op t profiel, 2 getekende katten.

Nog leuker: ik heb mn postzegels binnen! Ze zijn echt supercool! Koningshuis, Nederland van vroeger, Nijntjezegels, oldtimers, Ot en Sien, Aap Noot Mies, voetballers, Elvis en nog veel meer die ik zo even niet kan oplepelen. Ze zijn echt fantastisch!!

Dit weekend ga ik weer plakken plakken plakken
Kreeg 3 vellen van bea en de rest en nog een paar vellen van dezelfde en een wat losse zegels.. Is niet eerlijk meer.. Of moet je vaker bestellen voor leuke zegels
quote:moonlightdreamer schreef op 10 maart 2016 @ 20:44:

Kreeg 3 vellen van bea en de rest en nog een paar vellen van dezelfde en een wat losse zegels.. Is niet eerlijk meer.. Of moet je vaker bestellen voor leuke zegelsIk had een set van 50, misschien maakt dat wat uit?
Ik maar van 25
Wat jammer, Moonlightdreamer. Maar voor hetzelfde geld is je volgende bestelling wel helemaal leuk. Heb ik ook gehad. Een bestelling met Bea's en andere saaie donkere zegels. En met de bestelling erna was ik weer helemaal in mijn nopjes, met veel leuke kleurrijke zegels. En beide waren setjes van 25. Er is denk ik geen pijl op te trekken. De ene keer heb je geluk, een andere keer wat minder.

Hier verder niet zoveel te melden. De kaartjes komen gestaag binnen. Soms kaartjes waar ik helemaal happy mee ben en af en toe nog een gedrocht ertussen. Ik merk nu wel steeds meer dat mensen moeite doen om een kaartje bij mijn profiel te vinden. Of als dat niet lukt toch een leuke tekst te schrijven. En dat maakt het toch een stuk leuker dan eerst. Voorlopig ga ik dus gewoon lekker door.

Dan heb ik alleen wel weer even wat hurray's nodig. Ik had mezelf een beetje op rantsoen gezet, maar ben nu toch door de adressen heen. Mocht eigenlijk van mezelf komend weekend weer 2 adressen trekken, maar dan moeten er dus wel even wat hurray's binnenkomen. Nou ja, met een aantal kaartjes lang (30+ dagen) onderweg en een aantal binnen Europa, heb ik goede hoop.
Hey ik mis iets...waar kan je leuke postzegels bestellen? Nu heb ik de saaie stickers....

Weer een hurray gehad, ook een leuke enthousiaste. 3 Kaarten mogen versturen. Nu mag ik er zes. Naar Duitsland weer, en Finland, en de andere ben ik even vergeten...

Jammer genoeg willen zij kaarten van de plaats waar jij woont. Beetje saai. Al mijn leuke kaarten liggen hier maar te wachten.
He dep...dat kan bij postzegelsmetkorting.nl
Leuk dep dat je enthousiaste Hurrays binnenkrijgt.

Ik had net ook een hele leuke, uit Japan: (de Japanse is een popjournaliste trouwens)

“Hello labellei,

thank you for beautiful card from Groningen. You will be surprised if I tell you I've been to Groningen. In Amsterdam, I interviewed Herman Brood on the 80's. On the next day, ha had a concert in Groningen and his manager drove me to Groningen. It was fantastic.

And I'm quite familiar with Dutch football clubs as ther are young Japanese players playing, or played.

And at last, I read books of Johan Huizing.

Hope you have a good weekend.

All the best, Akiko”

Verder had ik gisteren alweer 4 kaartjes in de brievenbus. Waaronder een zelfgemaakte collage uit Spanje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat alles betekent. Maar diegene heeft er in ieder geval wel tijd in gestoken.

En vandaag had ik wederom een kaartje in de brievenbus: een kattenillustratie uit Rusland.

Inmiddels sta ik maar liefst 6 voor met ontvangen, dus ik zit nu, net als Rivka, met smart te wachten op meer Hurrays.
O WoW wat een mooie uitgebreide hurray Labellei!

Ik wilde net een cadeautje voor iemand kopen en heb gelijk weer kaartjes van Stad gekocht en wat haring-kaartjes
Later is nu
Net ook een snelle hurray uit Maleisie in 12 dagen.. Erg blij met de kaart en de zegels van het koninklijk huis.

Nu loop ik weer 1 kaart voor met versturen dus kan weer met smart wachten op kaartjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven