Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Prachtige kaart inderdaad, Origami.

En leuk idee, Yogayup, dat kaartje met die nee-nee sticker. Zou voor mij ook onder cultuur vallen.

Ik had zaterdagavond laat toch nog een hurray. Dus vanochtend is er naast het biggenkaartje ook nog een kaartje onderweg gegaan naar Hong Kong. De ontvanger (Hongkongnees?) vraagt onder andere om katten en om konijnen. Hij krijgt een kaartje van een stel konijntjes (Hollandertjes) en een katje in dezelfde kleuren (zwart-wit). Lief kaartje, dat volgens mij al eens eerder voorbij is gekomen op dit topic.
Ja dat kaartje met die Hollandertjes en katje heb ik ook ooit eens ontvangen. Leuk kaartje, valt vast en zeker in de smaak bij de Hongkongnees.

Hier is het erg rustig. Ik hoop dat ik vandaag minstens 1 Hurray krijg. Ik wacht braaf af...
Ik duim voor hurray's voor jou vandaag, Labellei.

Ik heb nu 50 kaartjes verzonden en mag nu zomaar een extra adres trekken. Maar ik wacht nog even tot morgen en dan woensdag het kaartje verzenden. Als het lukt.
Nou ja, ik kon het gewoon niet laten en heb toch dat adres maar getrokken.

Het kaartje gaat naar Rusland. Naar iemand die ervan droomt om ooit Frankrijk te bezoeken. En graag kaartjes wil met een Frans tintje. Ik denk dat het een kaartje wordt van een molen langs een landweggetje, waarop een Lelijke Eend rijdt. Beetje Nederlands, beetje Frans. En door het bloeiende fluitekruid in de berm erg voorjaarsachtig, dus wel toepasselijk in deze tijd van het jaar.
Die klinkt ook leuk, Rivka!
Later is nu
Vanmorgen een hurray van de westerburen, de olifanten van Dreamer zijn veilig aangekomen en ze vond ze lovely. Dus ook een bedankje voor Dreamer.

Verder is het nog steeds rustig maar sta gelukkig weer gelijk met verzenden en ontvangen dus hopelijk komen er in maart nog wat kaartjes, anders is het echt een dieptepunt. (Zal wel loslopen, we zijn pas halverwege)

Van het weekend geen tijd gehad om kaartjes te sturen en vandaag ook niet. Er zijn er nog 8 onderweg maar voor 3 ervan vrees ik het ergste, dus wat verse kaartjes onderweg zou wel weer fijn zijn.

Je kaartje klinkt erg leuk Rivka, de Russische is er vast blij mee.

Voor Labellei een klein hurraydansje, ik hoop dat het helpt!

Leuk dat de olifanten van Dreamer het zo goed doen. Het is ook echt een leuk kaartje!

En ik blijf duimen voor wat kaartjes en hurray's voor jou, HappyOwl.

Ja, het kaartje van de molen en de eend is leuk. Ook weer gekocht in Deventer.

Door het Franse thema moest ik trouwens denken aan een serie over Frankrijk, die binnenkort wordt uitgezonden door de VPRO. Zie deze link: Op zoek naar Frankrijk

Ik moest aan jou denken, Labellei. Misschien een tip?

En nu moet ik rennen. Tot later!
Dankje Rivka

De hurraydans werkt hoor, ik kreeg er één uit Duitsland. Mijn zwart/wit kerkkaartje is gearriveerd. En ik moet toch wat aan mijn schrijven doen, want wéér werd in mijn naam van de R een P gemaakt. En ik let er zó goed op!
Later is nu
Wie doet er voor mij een hurray dansje? Nog steeds geen reactie op ook Europese kaartjes die al twee weken onderweg zijn...
Voor iederéén, en in het bijzonder voor yogayup

En ik krijg een

Een man. Op een fiets. Bomvolle fietstassen. Oranje. Fietst in de richting van het huis van HappyOwl234.

@HappyOwl234. Bedankt voor jouw vrolijke swingende Hurrayendans! Ik heb inmiddels een Hurray Hoûraie binnen uit Frankrijk. Ze schreef dat ik de eerste ben die haar in het Frans heeft geschreven.

Over Frankrijk gesproken:

Bedankt voor de tip van het Frankrijkprogramma Rivka! Ik had zelf ook al een voorstukje gezien op tv. Ik ben inderdaad van plan om te gaan kijken.

Ik sta inmiddels weer te popelen om een adres aan te vragen. Maar dat mag van mezelf pas vanaf 18.00 uur. Nog heel even wachten dus.
18.11! En wat is het geworden? En thanks voor het vreugdedansje labellei. En nu even geduld hebben.
Het is geworden: ....... Finland! De nummer 10 van Finland, een echte grootverzendster dus. Ze heeft dit jaar alleen al 390 kaarten ontvangen. Vandaar dat ik ook even wat tijd kwijt was aan het bekijken van haar ontvangen kaartjes. Waarvan de helft maar op haar wall staat. En ik zag meerdere kaarten vaker langskomen.

Anyway, ze wil o.a. graag natuur, paddenstoelen en fruit. En toevallig heb ik vanmiddag nog een kaartje gekocht bij de kringloop van een groen landschap met paddenstoel. Die heeft dus maar kort in mijn collectie gezeten, want hij gaat morgen naar Finland.

Ik hoop dat het dansje helpt yogayup!
Hoi allemaal!

Ik was een beetje afwezig afgelopen week. Druk met werk en allerlei andere zaken. En er gebeurde ook niet heel veel op postcrossing gebied... Wel voor het eerst een kaartje ontvangen uit Zuid-Korea, leuk! En gisteren kreeg ik een hurray uit Spanje met uitgebreide excuses; ze had het kaartje vorige week al ontvangen, maar was tussendoor bevallen en daarom was het nog niet gelukt om het kaartje te registreren. Nou, dat lijkt mij een meer dan goede reden voor de vertraging . Heb er maar even een gefeliciteerd-met-de-geboorte-berichtje achteraan gestuurd.

Heb net drie kaartjes geschreven (Tsjechië, Duitsland, Ukraïne) en heb nu weer alles onderweg. Maar weer even afwachten wat deze week verder nog gaat brengen.

Schrijf ze allemaal!
Orgami, wat een mooie kaart! Hier niet veel bijzonders. Een korte Hurray uit Amerika, en weer een kaart verstuurd naar Turkije. Nu mogen de kaarten hier weleens op de deurmat vallen
Hoi, ik ben er ook weer een keer. Ik heb een tijdje niet geschreven omdat ik het erg druk heb met mijn afstuderen. Ik zit inmiddels wel over de 100 verzonden en ontvangen kaarten. Ik keek net eens in mijn lijst en ik zag dat ik helemaal geen kaarten heb gestuurd naar Zweden en er ook geen heb ontvangen uit Zweden. Is het zo'n zeldzaam land, of is het toeval?
Hoi Mitsig!

Zweden komt inderdaad niet vaak voor. Ik heb even in mijn "stats" gespiekt. Ik heb inmiddels 409 kaarten verzonden. Waarvan 0 naar Zweden , wél heb ik inmiddels 3 kaartjes uit Zweden ontvangen.

(En ik heb nog nooit uit Noorwegen een kaartje ontvangen, maar daar heb ik dan wel weer 2 naar toegestuurd. )

Succes met je afstuderen!

Ik hoop dat je één dezer dagen een kaartje zult ontvangen dep.

Ik had gisteravond een Hurray uit België, gewoon, in het Nederlands.

Ik sta nog steeds 1 voor met ontvangen, dus eigenlijk hoop ik nog op een Hurray vóórdat de postbode weer wat in mijn brievenbus gooit. Het voelt nooit zo goed om voor te staan met ontvangen. Alsof ik dan onterecht kaartjes heb ontvangen...
Dat gevoel heb ik ook een beetje, Labellei.

Ik hoorde van mijn man dat er vanochtend 5 kaartjes bezorgd zijn! Leuk natuurlijk, maar als dat klopt dan sta ik nu ineens 7 kaartjes voor met ontvangen. En dat voelt dan inderdaad op de één of andere manier niet echt fijn. Dus hopelijk snel weer een paar hurray's.

Wat wel erg leuk is, is dat er een kaartje bijzat van de Faeröer Eilanden. Ik heb even op de PC site gekeken en de Faeröer eilanden hebben in totaal 9 leden. Die in totaal 464 kaartjes hebben verzonden. De nummer 1 heeft 112 verzonden kaarten. Dat er dan daar vandaan een kaartje bij mij terecht komt vind ik toch wel erg leuk!

Dep, in het begin is het inderdaad veel wachten en geduld hebben. Maar als het eenmaal gaat lopen kan het ook ineens snel gaan. Ik kreeg eind december mijn eerste kaartje in de bus. En nu, krap 3 maanden verder, heb ik er al 52 57 ontvangen. Hopelijk nu snel een paar kaartjes voor jou!
Ik sta zomaar achter met ontvangen kaartjes. Zal ook wel weer ineens een bulk krijgen. Toch jammer, want gespreid is leuker. Bovendien kunnen mensen inderdaad gaan denken dat ik kaartjes opspaar en 1x per zoveel tijd registreer, op deze manier. Misschien moet ik gespreid gaan registreren

Maar leuk zeg, de Faeröer Eilanden!

(ik gok een papagaaiduiker. )
Later is nu
Inderdaad erg leuk Rivka, de Faeröer Eilanden!

En over gespreid registreren gesproken.

Ik had vandaag 2 kaartjes in de brievenbus. Aangezien Ik nog achterliep qua verzenden, vond ik dat eigenlijk teveel. Dus... ik heb er één uit de brievenbus gepakt en geregistreerd. Morgen doe ik de ander. En ik hoop dat de postbode er dan niets nieuws bij in gooit.

En uiteraard zijn Hurrays altijd welkom om het aantal verzonden kaarten weer wat omhoog te krikken.
You strong woman!

Deed HappyOwl dat ook niet een tijdje?

Bij mij vallen de kaartjes gewoon op de mat. De enige manier, waarop het registreren nog wel gespreid wordt, is als mijn gezin een kaartje ergens neerlegt, waar ik het niet zie/verwacht
Later is nu
Haha, Labellei, dat je dat andere kaartje dan ook echt in de brievenbus hebt laten liggen.

Gespreid kaartjes ontvangen zou inderdaad leuker zijn. Als ik in mijn lijst van ontvangen kaartjes kijk en sorteer op verzenddatum, dan lijkt het wel of ze adressen in clusters uitgeven. In een paar dagen tijd tig keer. En dan weer een poos niet. Misschien dat ze er een goede reden voor hebben, maar een beetje jammer is het wel.

En een papegaaiduiker uit de Faeröer Eilanden, dat zou zomaar eens kunnen.

Zou ik trouwens niet erg vinden. Vind het guitige beestjes. Vanavond weet ik meer.
quote:Dreamer schreef op 15 maart 2016 @ 14:35:

You strong woman!

Deed HappyOwl dat ook niet een tijdje?

Bij mij vallen de kaartjes gewoon op de mat. De enige manier, waarop het registreren nog wel gespreid wordt, is als mijn gezin een kaartje ergens neerlegt, waar ik het niet zie/verwacht Hahaha ja, dat heeft HappyOwl234 ook wel eens gedaan inderdaad.

En als jij de (lelijke) kaartjes laat liggen dan kun je er toch gewoon overheen lopen? En je gezin ook.

Dat wordt leuk en spannend vanavond Rivka.
Labellei, ik hoor het kaartje in jouw brievenbus hier helemaal roepen!

Dat jij dat kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven