En wat eten we vandaag?
zaterdag 1 november 2008 om 12:26
quote:Amber83 schreef op 30 oktober 2008 @ 10:43:
Toe maar AgentL! Werk je in de zorg oid?
Nee, gelukkig niet. Als ik mijn moeder (die wel in de zorg werkt) moet geloven krijg je geen eten onder werktijd.
Ik werk in de culturele sector, en het is nu topdrukte. Veel overwerken, en dus lekker eten op kosten van de zaak. (en mijn moeder zegt dan: "waarvan wordt dat betaald? Van de subsidie, van mijn belastingcenten?" )
Heb de hele week overgewerkt. We kunnen alleen kiezen voor vlees of vegetarisch. En wat we dan eten blijft een verrassing tot de traiteur het brengt
Donderdag hadden we couscous met een ondefinieerbaar prutje (tomaat, aubergine etc) en chipolata-worstjes.
Gisteren had ik vegetarische lasagne met spinazie en champignons.
Vandaag werk ik wel, maar werk ik thuis. Lekker relaxed dus en eindelijk weer eens thuis koken.
Ga een linzensoep maken met lekker brood en humus erbij. Heb in de vriezer ook nog een halve vierkazenpizza maar weet nog niet of ik die ga eten.
Nu maar eerst boodschappen halen!
Toe maar AgentL! Werk je in de zorg oid?
Nee, gelukkig niet. Als ik mijn moeder (die wel in de zorg werkt) moet geloven krijg je geen eten onder werktijd.
Ik werk in de culturele sector, en het is nu topdrukte. Veel overwerken, en dus lekker eten op kosten van de zaak. (en mijn moeder zegt dan: "waarvan wordt dat betaald? Van de subsidie, van mijn belastingcenten?" )
Heb de hele week overgewerkt. We kunnen alleen kiezen voor vlees of vegetarisch. En wat we dan eten blijft een verrassing tot de traiteur het brengt
Donderdag hadden we couscous met een ondefinieerbaar prutje (tomaat, aubergine etc) en chipolata-worstjes.
Gisteren had ik vegetarische lasagne met spinazie en champignons.
Vandaag werk ik wel, maar werk ik thuis. Lekker relaxed dus en eindelijk weer eens thuis koken.
Ga een linzensoep maken met lekker brood en humus erbij. Heb in de vriezer ook nog een halve vierkazenpizza maar weet nog niet of ik die ga eten.
Nu maar eerst boodschappen halen!
zaterdag 1 november 2008 om 15:04
zaterdag 1 november 2008 om 18:46
Hmmm... de linzensoep is op z'n zachtst gezegd niet te vreten Het recept wat ik had gevonden klopt niet, en ik had 'm al iets aangepast (3 el komijnpoeder bijv... moet vast 3 tl zijn!).
De volgende keer geen recept meer van internet maar 1 uit m'n 'Big Book of Basics'-kookboek!
De pide met humus en halve pizza zijn wél lekker!
De volgende keer geen recept meer van internet maar 1 uit m'n 'Big Book of Basics'-kookboek!
De pide met humus en halve pizza zijn wél lekker!
zaterdag 1 november 2008 om 20:27
quote:infojunk schreef op 31 oktober 2008 @ 10:32:
gisteren gevulde vlees tomaat (met gehakt, sjalotjes, kaas enz), met gebakkeln krieltjes en sla
vanavond eet ik bij vriendin, met Iraanse man die heerlijk kan koken... MMMMMmmmmmmmmm ja iraanse schotels zijn zo lekker...wat heeft hij gemaakt uiteindelijk? ik ken wel een paar iraanse gerechten...
gisteren gevulde vlees tomaat (met gehakt, sjalotjes, kaas enz), met gebakkeln krieltjes en sla
vanavond eet ik bij vriendin, met Iraanse man die heerlijk kan koken... MMMMMmmmmmmmmm ja iraanse schotels zijn zo lekker...wat heeft hij gemaakt uiteindelijk? ik ken wel een paar iraanse gerechten...
zondag 2 november 2008 om 12:31
quote:cupcake4you schreef op 01 november 2008 @ 20:27:
[...]
mmm ja iraanse schotels zijn zo lekker...wat heeft hij gemaakt uiteindelijk? ik ken wel een paar iraanse gerechten...
Het was zoals altijd erg lekker, namen weet ik niet...iets met rundvlees en groene gedroogde groenten en rode bonen en een schotel met gele linzen, rode saus, rundvlees en aardappelfrietjes.
En kippenschoudertjes, rijst en sla.
[...]
mmm ja iraanse schotels zijn zo lekker...wat heeft hij gemaakt uiteindelijk? ik ken wel een paar iraanse gerechten...
Het was zoals altijd erg lekker, namen weet ik niet...iets met rundvlees en groene gedroogde groenten en rode bonen en een schotel met gele linzen, rode saus, rundvlees en aardappelfrietjes.
En kippenschoudertjes, rijst en sla.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 2 november 2008 om 15:57
Nasi met gebakken uitjes, prei, paprikastukjes en beenhamreepjes en omeletreepjes. Stukjes hete kipfilet, satesaus met sperzieboontjes en atjar. O en kroepoek natuurlijk.
\
vergeten de kipfilet in koeling te leggen na supermarktbezoek, dus kip weggegooid.
Wordt nu grillburger, patat oorlog en een hotdog.
de toet blijft wel op t menu staan en de zak kroepoek is ook al leeg
Toe: verse ananas in klein beetje beslag gebakken, met poedersuiker. Jammie. Heb nu eigenlijk al honger.
\
vergeten de kipfilet in koeling te leggen na supermarktbezoek, dus kip weggegooid.
Wordt nu grillburger, patat oorlog en een hotdog.
de toet blijft wel op t menu staan en de zak kroepoek is ook al leeg
Toe: verse ananas in klein beetje beslag gebakken, met poedersuiker. Jammie. Heb nu eigenlijk al honger.
zondag 2 november 2008 om 16:40
quote:infojunk schreef op 02 november 2008 @ 16:38:
Spaghetti met pesto en kip
of
Mihoen met ham, prei, paprika en chanmpignons
of
Marokkaanse couscous met kip en koriander
kannie kiezen...Ik kan wel kiezen maar ben zo moe om te koken. Ik zou het liefste nu aanschuiven bij je bordje spaghetti met pesto en kip. Graag nog wat geraspte kaas erbij als ik niet teveel vraag.
Spaghetti met pesto en kip
of
Mihoen met ham, prei, paprika en chanmpignons
of
Marokkaanse couscous met kip en koriander
kannie kiezen...Ik kan wel kiezen maar ben zo moe om te koken. Ik zou het liefste nu aanschuiven bij je bordje spaghetti met pesto en kip. Graag nog wat geraspte kaas erbij als ik niet teveel vraag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 2 november 2008 om 16:53
Ja, MV, ik heb ook zin in die spaghetti. Maar de kip ligt nog in de vriezer...en ik vind het nooit zo lekker om vlees in de magnetron te ontdooien... ('t is zo'n kant en klaar gegarneerde kipfilet van AH met pijnboompitjes, kaas en pesto enzo)
En geraspte kaas gaat hier bijna overal op (Parmezaanse kaas he)
En geraspte kaas gaat hier bijna overal op (Parmezaanse kaas he)
zondag 2 november 2008 om 16:54
quote:winkelmandje schreef op 02 november 2008 @ 16:43:
Bobotie
Doe je wel voorzichtig...
http://www.omroepgelderla...a.php?id=10&bericht=58866
Tweetal onwel door bobotiesaus
HAAFTEN - De twee mannen die een maand geleden onwel werden in Haaften zijn het slachtoffer geworden van een Zuid-Afrikaanse saus voor het gerecht bobotie. De saus was bedorven.
De twee werden onwel toen ze een container openden bij een bedrijf aan de Hertog Karelweg. Het bedrijf werd daarop afgezet en er werden metingen uitgevoerd door de brandweer.
In de container zat geen giftige stof, maar het sterke aroma van de bedorven bobotiesaus.
Bobotie
Doe je wel voorzichtig...
http://www.omroepgelderla...a.php?id=10&bericht=58866
Tweetal onwel door bobotiesaus
HAAFTEN - De twee mannen die een maand geleden onwel werden in Haaften zijn het slachtoffer geworden van een Zuid-Afrikaanse saus voor het gerecht bobotie. De saus was bedorven.
De twee werden onwel toen ze een container openden bij een bedrijf aan de Hertog Karelweg. Het bedrijf werd daarop afgezet en er werden metingen uitgevoerd door de brandweer.
In de container zat geen giftige stof, maar het sterke aroma van de bedorven bobotiesaus.
zondag 2 november 2008 om 17:28