Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ik heb even gespiekt, maar wat een leuk kaartje, Labellei, die aan het Slowaakse meisje! Die had zeker geen lege hurray verdiend! Ter compensatie heb ik hem gefavoriet.
Ja, oke, zo heb je wel gelijk

Ik kreeg 3 kaartjes! Een hele grote uit Japan en echt helemaal volgeschreven. 2 uit Tsjechië, ook beschreven. 1 vd 2 vertelt dat hij ook kaartjes naar de charity kinderen heeft gestuurd

Dus, moet ze nog registreren, maar ga nu eerst douchen
Later is nu
Driewerf voor de kaartjes van Dreamer!
Oh, haha, dat staat er wel erg enthousiast. Maar ik ben gewoon opgelucht dat onze gebrekkige danskunsten toch vruchten afgeworpen hebben.
Wat lief dat je mijn lammetjes hebt gefavoriet Rivka. Ik vond het ook wel een leuke, geschikte kaart voor een 11 jarig meisje die verder geen voorkeuren heeft voor kaartjes. (En het paste natuurlijk ook goed in mijn lente-thema van afgelopen weekend. )

Super dat je weer 3 kaarten hebt gekregen Dreamer!

Ik had vandaag alleen een stempas in de brievenbus. Maar ik sta nog steeds 2 voor met ontvangen kaarten, dus ik had ook niet echt gerekend op kaartjes.
Haha!! Hoeraaaaa, eindelijk! Nu nog een hurray voor yogayup.. ** Zwiert door de trein, op de maat van een volksdans **

Ik heb in mn mailbox vooralsnog niks. Misschien ligt er nog wat op de mat als ik straks thuiskom. En misschien is mn h&m bestellling er ook eindelijk (belachelijk, duurt gewoon een week!). Je kan beter een kaart naar Rusland sturen.

Bedankt voor de Wally support.
Helaas nog steeds geen enkels hurray... Nog harder dansen ;) Wel enorm bedankt voor alle support so far.

Vandaag zaten er wel twee kaartjes in de bus. Dus nu sta ik 2 voor op ontvangen. Ik heb een kaartje uit Finland gekregen die meer dan een week na mijn kaartje richting Finland is verstuurd, maar waar nog steeds geen hurray op is gekomen... Snap er niks van. Nog maar even geduld dan denk ik.
Een kaartje naar Finland kan soms snel gaan (paar dagen), maar heeft bij mij ook wel eens 2 weken geduurd. (Dat geldt eigenlijk voor ieder land.)

Maar ik hoop van harte dat je snel je Hurrays krijgt yogayup!
Nu al 17 dagen onderweg, dat vind ik best lang. Maar goed. Ooit zal ik wel weer hurrays krijgen
Speciaal voor yogayup:

Ik mag van mezelf dit weekend weer 2 kaartjes versturen. Ik kon me niet meer bedwingen en heb net alvast een adres getrokken. Het kaartje gaat naar een Amerikaan die uitgescholden wil worden.
quote:-Rivka- schreef op 18 maart 2016 @ 19:38:

Ik mag van mezelf dit weekend weer 2 kaartjes versturen. Ik kon me niet meer bedwingen en heb net alvast een adres getrokken. Het kaartje gaat naar een Amerikaan die uitgescholden wil worden.

Hoe heeft hij dat in zijn profiel staan dan?

Ik kon me ook niet bedwingen en heb mijn weekendadressen alvast getrokken.

Duitsland: wil o.a. (bos)dieren, dus dat gaat wel lukken.

Roemenië: wil o.a. gebouwen, kerken, molens. Gaat ook lukken.
Ik heb echt iets raars. In 3 dagen, 4 kaarten gekregen. 2 uit Duitsland uit de plaats Kiel en 2 uit Belarus uit Vitebelsk..

Bestaat die toeval?
De Amerikaan stelt voor eens wat anders dan altijd hetzelfde verhaaltje op een kaartje te schrijven.

"I think it would be funny if you called me a bunch of horrible names and insulted me and told me how much you hate me. Make my postman think I'm a villain or something."

En als je er moeite mee hebt om een onbekende te beledigen, mag je ook iets anders vreemds of nieuws schrijven.

Hij heeft 10 favorieten waar geen touw aan vast te knopen is. Verder meer dan 600 kaarten verzonden, waarvan tig keer hetzelfde kaartje. Lijkt alsof hij zelf geen rekening houdt met wensen van ontvangers.

Ik ga eens diep nadenken wat ik hem nou eens zal sturen.
Ik heb geen idee, Moonlightdreamer. De wegen van Postcrossing zijn soms ondoorgrondelijk.

Jaja! Een hurray! Carton danst nu voor Yogayup.
Hoera voor jou origami! En bedankt voor jouw carlton donatie
Ik heb dat ook wel eens gehad, Moonlightdreamer. Zoals Rivka al zegt: de wegen van postcrossing zijn ondoorgrondelijk. Snorhaar heeft het wel eens geprobeerd, maar die heeft het volgens mij opgegeven.
Later is nu
Ik hou van een dansende Carlton.

(= mijn favo fragment van de Fresh Prince of Bel Air.)

En ik heb ook wel eens van dat soort toevalligheden gehad moonlightdreamer. 'T is inderdaad wel erg toevallig...
Rivka, heb je niet nog een frustratie uit het verleden? Een ex waar je boos op bent. Dan kan je lekker van je af schrijven richting die Mafklapper. En als je dan nog een kaartje hebt waar je niet weet wat je er mee mort, dan kies je die.

Raar verzoek...
Zou die vol schrijven/plakken met hartjes en babydiertjes en lieve woorden om hem te sarren.. Zal wel een fetisjist zijn ofzo
Haha, Yogayup, nee, geen frustraties uit het verleden hier.

Ik zat er wel aan te denken mijn lelijkste kaartje te sturen. Zo van, hier achterlijke gladiool, hier heb je mijn lelijkste kaartje en mijn lelijkste postzegels, veel plezier ermee, you asshole, doeiiii.

Maar a) heb ik geen lelijke kaartjes. En b) bevredig ik dan lekker zijn fetish.

Ik vind het idee van Moonlightdreamer om een zoet plaatje met allemaal hartjes te sturen ook nog niet zo gek. Ik dub nog even verder. Waar een mens al niet druk mee kan zijn zo in het weekend.

Gelukkig is het andere adres dat ik net heb getrokken van een Finse die doodgewone dingen vraagt zoals het koninklijk huis en lieve diertjes.
Haha, als je die 2 verzoeken maar niet door elkaar haalt, de Finse uit gaat schelden en de lieve diertjes naar USA stuurt

Een man, van wie ik gisteren een kaartje kreeg, heeft daarna een kaartje bij mij gefavoriet. Niet eens een nieuw kaartje. Bijzonder vond ik dat. Opvallend zelfs, maar verder niets, eigenlijk
Later is nu
Ik vind dat hartenkaartje ook nog niet zo'n slecht idee Rivka. Ik zou het dan zo zoet mogelijk maken. Mierzoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven