weekje met kinderen

24-03-2016 07:30 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar zouden jullie heen gaan met kleuter en baby van 6 maanden

maanden? In mei ongeveer

Gedachtes zijn:

Autovakantie

Legoland?

Plopsaland?

Huisje met zwembad center parcs oid.?

Gewoon even eruit, niet te moeilijk.

Als het voor de kinderen geschikt is genieten wij automatisch mee.
Ponypark slagharen.

Daar kan je vanaf je accomodatie zo het park in lopen. Ideaal voor als je baby moet slapen en je kan even "thuis" gaan eten.

Via vakantie veiling kan je er heel goedkoop heen.
Ik zou in Nederland blijven. Ver rijden voor een week doen wij wel, maar wel sinds de jongste kleuter was. Met jongere kindere alleen ver rijden als we er an 8ok langer konden blijven en de reis zelfs in tweeën konden doen.
Oh en met een baby onder een jaar vond ik thuis de beste plek om vakantie te vieren.
Zou dan gewoon naar een leuk bungalowpark gaan, zeker omdat je een baby hebt van 6 mnd, die zijn daar wat meer op ingespeeld.

En als je zon wil, lekker met het vliegtuig naar de Canarische eilanden. Appartement in de buurt van het stand, gegarandeerd vermaak.

Pretpark zou ik zelf niet doen met een baby, voor de baby niks aan maar je moet hem wel steeds mee zeulen.
Slagharen is met een kleuter weinig aan hoor, vind ik. Ze mogen bijna nergens in, kun je nog beter een bungalow park zoeken in de buurt van een park dat geschikt is voor kleuters.
Zon opzoeken is niet het idee

Meer wat watdachtjehiervan zegt huisje en dan park in en ui kunnen lopen

Legoland had zo het leek een mooi park met zwembad en park maar te ver rijden dus?
quote:Penelope_ schreef op 24 maart 2016 @ 07:39:

Slagharen is met een kleuter weinig aan hoor, vind ik. Ze mogen bijna nergens in, kun je nog beter een bungalow park zoeken in de buurt van een park dat geschikt is voor kleuters.Mijn peuter en kleuter vinden Slagharen geweldig! Wij gaan er ieder jaar een weekend naar toe.
Hoor ook graag wat jullie zouden uitkiezen dus echt welk park enzo
quote:mirri29 schreef op 24 maart 2016 @ 07:42:

Zon opzoeken is niet het idee

Meer wat watdachtjehiervan zegt huisje en dan park in en ui kunnen lopen

Legoland had zo het leek een mooi park met zwembad en park maar te ver rijden dus?

Ik zou het te ver vinden inderdaad, en dan vooral omdat je meerdere keren moet/wilt stoppen, en je dan met een baby van een half jaar over een pakeerplaats loopt te sjouwen. Buggy bij de hand houden is vaak lastig want die leg je niet bovenop alle bagage. En dus staat een van twee altijd met de handen vol baby.

Is natuurlijk heel persoonlijk, andere mensen lukt dit prima.
Ik zie Centerparcs en Toverland als een leuke combi.

Er liggen op korte afstand van Toverland 2 CP-parken. Weet even niet welke en weet even niet precies de plaats waar Toverland ligt, maar die combi hebben wij eens gedaan en beviel heel goed.

Je kon een arrangement afnemen bij de CP-balie waardoor je onbeperkt toegang had tot het park.

Daarnaast bestaan er CP parken die een hele leuke indoor speeltuin hebben op het park zelf. Ideaal voor jullie gezin en onbeperkt toegankelijk.

Wij kiezen met kleuter, sinds geboorte, voor vakantie in eigen land. Dat is voor en met kinderen prima en hartstikke leuk.

Bij ons leeft het principe: als kind het leuk heeft en vermaakt wordt hebben wij het leuk en ontspannen we.
In België is Erperheide van center parcs erg leuk voor kinderen, maar vond de omgeving weinig aan. Wel leuk zwembad voor kleuter en warm voor baby. Ook leuke binnenspeeltuin. Plopsa Hasselt is er geloof ik dicht bij. Nichtjes (toen 4 en 2) en dochter (1) vonden t geweldig.

Andere parken waar je is naar zou kunnen kijken : rabbit hill, land van Bartje, center parcs eifel (wel gedateerd, maar genoeg te doen in de omgeving), de schatberg (wel huisje met afscheiding kiezen, anders ligt je kind zo in t water).

Zou zelf niet perse voor een park bij een pretpark kiezen. Een dagje erheen is leuk, maar elke dag lijkt me wat veel. Een half uurtje er voor rijden kan ook prima. Een dierentuin en of pretpark op een half uurtje rijden is er op heel veel plekken wel.

Zou Denemarken niet doen. Lijkt me met een kind van 6 maanden echt te ver rijden. Tenzij je natuurlijk dicht bij de Duitse grens woont in het noorden van t land, dan zit je er zo. Denemarken is wel heel kindvriendelijk. Ik zou dan wel afwegen of je een huisje op een park wil of een los huis wil huren en een dagje naar een pretpark gaat. Al vind ik zelf met een baby wel fijn als alles in de buurt is (speeltuintje voor groter kind, zwembad etc).
quote:Troeteltje schreef op 24 maart 2016 @ 07:54:

Ik zie Centerparcs en Toverland als een leuke combi.

Er liggen op korte afstand van Toverland 2 CP-parken. Weet even niet welke en weet even niet precies de plaats waar Toverland ligt, maar die combi hebben wij eens gedaan en beviel heel goed.

Je kon een arrangement afnemen bij de CP-balie waardoor je onbeperkt toegang had tot het park.

Daarnaast bestaan er CP parken die een hele leuke indoor speeltuin hebben op het park zelf. Ideaal voor jullie gezin en onbeperkt toegankelijk.

Wij kiezen met kleuter, sinds geboorte, voor vakantie in eigen land. Dat is voor en met kinderen prima en hartstikke leuk.

Bij ons leeft het principe: als kind het leuk heeft en vermaakt wordt hebben wij het leuk en ontspannen we.Toverland ligt bij sevenum. Ligt het meerdal van CP dichtbij, hoor dat dat een leuk park is met kinderen! Toverland schijnt ook heel geschikt te zijn voor een kleuter en heeft ook binnengedeelten voor als t regent!
Wij zijn met dochter met 3 maanden naar Center Parcs geweest. Dat is ons toen heel goed bevallen. Je kunt je terugtrekken in je eigen huisje wanneer de baby moet slapen en er op uit wanneer je zin hebt. Het fijne aan een park vind ik - persoonlijk - dat alles dichtbij is maar je toch in een fijne wandelomgeving zit. Wij zijn toen naar de Vossemeren geweest in België. Zou je eventueel nog kunnen combineren met Plopsa Indoor in Hasselt.
Hoe lang wil je gaan? Wij gaan in de meivakantie (ze hebben hier dit jaar 3 weken!) 14 dagen naar Italie. Doen we bijna ieder jaar, ook toen de jongste pas 4 maanden was. Ik vind het fijn, omdat je dan nét wat meer kans op goed weer hebt.
Hier was (en is nog steeds eigenlijk wel als het om het zwemmen gaat dan) CP heel populair
Landal Stroombroek, ernaast ligt Land van Jan Kaassen. Hele geschikte speeltuin voor kleuters.
Land van Bartje vonden wij erg leuk vorig jaar voor een week vakantie met baby en 3-jarige. We zijn naar Kabouterland geweest, schaapskudde van Exloo, hunebed in Borger, dierenpark Emmen, boomkroonpad (baby in draagzak), vestingstadje Bourtange. Dat vonden wij leuker dan elke dag naar hetzelfde attractiepark. Je kunt ook naar Plopsa indoor. En op het park is er vanalles: zwembad, pony's, speeltuinen, springkussen, indoor-zandbak/speeltuin.
Centerparcs is ons met baby niet zo heel goed bevallen. Wel positieve ervaring met Hof van Saksen. Nog geen ervaring met vakantie met twee kinderen, daarover kan ik komend najaar meepraten
Ik lees nu dat je een week gaat. Dat is te lang voor Slagharen hoor.

Wat nicole123 typt klinkt wel heel leuk!
5 dagen kan ook

We wonen omgeving Amsterdam

Liefst.niet gedateerd

Hoe weet je wat een beetje nieuw vernieuwd is?
Ik ben ook fan van Hof van Saksen. Ze hebben daar huisjes ingericht op kinderen en een leuke binnenspeeltuin. Voor uitjes zie rijtje van Nicole123 hieronder.
Dat ziet eruit naar wat ik zoek het hof van saksen

Is het niet mooi op het plaatje en in het echt afgeleefd?
Bij apeldoorn is ook leuk. Julianatoren is voor die kleintjes leuk, apenheul en gewoon een mooie omgeving.
Die van mij is overigens als kleuter in legoland windsor geweest, was leuk. Maar als baby in eigen land liever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven