Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Dat klinkt als erg leuke postzegels Rivka. Veel plakplezier gewenst!

En die kaarten van de diepenring verstuur ik ook regelmatig. Vallen vaak wel goed in de smaak.

Mijn kaartje naar Tsjechië is gepost. Het zijn uiteindelijk paarden geworden, en ik had zelfs ook nog 1 paardenpostzegel. Dat maakt het plaatje weer compleet.

Ik heb vanochtend nog een leuke Hurray uit Maleisië. Het kaartje had er maar zo'n twee weken over gedaan, dat vind ik best wel vlot.

En mijn postbode is nog niet langsgeweest. Ze kan wel ieder moment komen, dus de spanning stijgt....
Wat een mooie kaarten van Groningen! Ik woon helemaal in het zuiden van het land en van mijn woonplaats zijn geen toeristische kaarten meer te koop. Hopelijk in de zomer weer, dan sla ik even goed in.

Hurray, mijn mailbox stroomt vol met leuke hurrays! Allemaal even leuk en enthousiast. Inmiddels zijn er 5 kaarten onderweg naar mij, ben benieuwd. Ik verwacht dat het niet eerder dan volgende week zal worden.

Gisteren was ik bij v&d in Eindhoven, daar heb ik een hele stapel ansichtkaarten gekocht. Helaas niet met erg veel korting maar het zijn erg leuke kaarten. 1 meisje met volgestapelde fiets is alweer onderweg naar Bulgarije. Ik heb er een heel verhaal op geschreven over hoe ik zelf m'n fiets soms ook helemaal volpak met kinderen, buggy en boodschappen. Verder gaat Sinterklaas naar Finland, vintage naar Frankrijk en nog zo een paar. Vanaf komende maand ga ik ietsje minder sturen, dit is wel vrij kostbaar zo;) (maar wel superleuk!)
quote:-Rivka- schreef op 31 maart 2016 @ 14:00:

Die kaartjes van de Diepenring.

Dankjewel, Dreamer!

kom weer terug joh..

Graag gedaan in elk geval!
Later is nu
Die volgestapelde fiets heb ik ook al een paar keer verstuurd, Feliza, leuk is die he! En wat fijn dat je allemaal hurrays krijgt!

Ik kwam gisteren mijn postbode in 'normale mensen kleren' tegen bij de bakker. Kreeg gelukkig daarna nog wel post (pfoei)
Later is nu
Haha, Dreamer, herkende je hem/haar wel? Ik heb in mijn werk ook veel te maken met mensen in uniform. Als ik die dan eens in "normale mensen kleren" in de stad tegenkom loop ik ze vaak straal voorbij.

Ik ben net via Streetview door mijn oude woonbuurtjes aan het wandelen geweest. Brings back good memories! Terugkomen is niet echt een optie. Te weinig werkmogelijkheden was ooit de reden om er te vertrekken. Denk niet dat daarin voor mij veel veranderd is. Maar de goede herinneringen blijven!

Feliza, wat leuk dat je alweer volop hurray's krijgt en dus weer kaartjes kunt verwachten. En iets minder willen sturen is herkenbaar. Echt helemaal lukken doet het mij nog niet. Het is gewoon te verslavend.

Labellei, postbode al gespot?
Ja ze is net geweest.

En HELLUP ik heb een tsunami!

Kom later terug want ik sta op tijd. Ik moet ze tussen de bedrijven door maar even registreren. (En bekijken en lezen...)

Je wìlde toch een kaartentsunami?

Maar doe rustig aan. Die kaartjes blijven er wel.
Leuk Labellei, een kaartentsunami! Veel plezier met lezen:)

Rivka het is vreselijk verslavend. Minder sturen zei ik toch? Ik heb net heeeeeel veel postzegels besteld.

Leuk zo'n virtueel rondje door je oude buurt!

Net m'n bon van v&d nog eens bekeken. De cassier zei al dat hij de kaarten veel te duur vond. Ik zie nu pas dat hij er maar 9 heeft aangeslagen, ipv 18 die ik heb gekocht;) Toch leuk, haha.
quote:Feliza123 schreef op 31 maart 2016 @ 14:22:

Vanaf komende maand ga ik ietsje minder sturen, dit is wel vrij kostbaar zo;) (maar wel superleuk!)

Yep herkenbaar, dat voornemen. Maar ik heb mijn verslaving nog niet in toom.

Okay.... de tsunami... bestond uit 6 kaartjes...

USA: een kaartje van Hollands tafereel (inclusief molen, tulpen en vrouw met boerenzakdoek) in Holland, Michigan. Ik zag dat de Amerikaanse dit kaartje vaker verstuurt naar Nederlanders.

Spanje: de "camino de Santiago". Hij had de tekst in het Spaans geschreven.

USA: kitten in ligstoel die een "California catnap" doet.

Tsjechië: kitten

Duitsland: kitten

Italië: kattenschilderij.

Verder had ik nog 2 hele uitgebreide en enthousiaste Hurrays: uit Polen (zwart-wit foto lieflijk kitten) en Engeland (schilderij Renoir).

Ik mocht dus weer 3 nieuwe adressen aanvragen. Maar heb het maar bij 1 gehouden (moeilijk moeilijk). Het is Canada geworden, ze wil graag een kaartje van je woonplaats, dus waarschijnlijk stuur ik haar de diepenring .
Mijn 5 (eerste!) kaarten zijn onderweg. Vond t superleuk om ze uit te zoeken en te schrijven. Ze gaan naar Rusland, zuid-Afrika, USA, balarus en Duitsland.

Ik ben heel benieuwd wanneer ze aan gaan komen!
Wat super miss! En spannend...

En wel bijzonder dat je meteen al een kaartje onderweg hebt naar Zuid-Afrika. Ik zit over de 420 kaartjes en ik heb nu pas voor het eerst een kaartje onderweg naar Zuid-Afrika.
Oeh, spannend Miss, de eerste vond ik toch wel het spannendst...

Jij ook al zo'n kaartentsunami dus Labellei, ik had het vorige week maar zelfs gisteren nog een kaartje in de bus, loop nu echt veel voor met ontvangen.

Ik had 3 plekjes om te verzenden en had tijd om 2 kaartjes te sturen, ze gaan naar Frankrijk en belarus.

Van mijn nog 2 zorgenkindjes niets gehoord. De 3e is dus al expired, heb nog een klein beetje hoop maar toch ook niet veel meer. Een van de zorgenkindjes is hard op weg expired te raken.

Verder geen hurrays of kaartjes vandaag.

Ik wil jullie verder niet jaloers maken maar misschien ga ik zaterdag nog naar Deventer
Dat is nou ook wat, HappyOwl, ik ben zondag in jouw en yogayups (? toch?) stad

Wat een leuke kattengolf had jij, Labellei! Ik bedenk me ineens dat ik vandaag die kaartjes nog moet sturen!
Later is nu
Ik ben tóch wel een tikkeltje jaloers HappyOwl!

Ik bedacht me net dat eigenlijk al mijn kaartjes uit Deventer zo'n succes waren: zowel die van "Dé Kaartenwinkel", als de tweedehands, als die van de VVV... Ik moet binnenkort toch maar weer een keer die kant op. Maar dan moet ik wel veel geld mee, dus eerst sparen (en dus eerst minderen met kaarten versturen? )

Ik had gisteren nog een Hurray uit Rusland. Daar was ik erg blij mee want het was dat kaartje waarop ik enorm had zitten kliederen (en camoufleren) met de penneninkt. Maar blijkbaar is dus tóch niet alle inkt weggevaagd. Gelukkig maar.

Tja en toen nam mijn verslaving weer de overhand, want ik heb toch wéér een adres aangevraagd: Slowakije. De Slowaakse heeft geen voorkeuren qua kaartjes, maar ze houdt wel van pandaberen dus ik stuur haar een panda-illustratie.

Ik wens je alvast veel plezier in Deventer HappyOwl (mocht je inderdaad gaan) en jij zondag uiteraard ook veel plezier in de stad van HappyOwl en yogayup Dreamer.
Eind van de maand ben ik ook in de buurt van Deventer.. Zijn de winkels daar ook op zondag open?

Vandaag gaan er weer 3 kaarten op de bus. Een vlinder vliegt naar Spanje, een kunstkaart met eendjes naar de VS en 3 katten op een buitentrapje blijven in Nederland en hoeven maar 57km te wandelen. Geen Hurray te bekennen in 4 dagen. Wel is er een expired uit de Vs. En de volgende in HK op komst.

En loop er ook 5 voor dus niks in het zicht om te krijgen ook.. *Zucht het valt niet mee*

Hoop voor jullie op meer leuke hurrs of kaarten
Ik kreeg net een hele blije hurray van de Portugese uit Frankrijk. Ik stuurde haar een Snoopy, liggend op de wereldbol met 'goede reis' erboven. Dat kaartje had ik volgens mij al wel 25 jaar in bezit en ik heb haar zó blij gemaakt

leuk is dat.
Later is nu
Wat staan er momenteel bij veel mensen kaartjes op het punt te expiren. Of ze zijn zelfs al expired. Niet leuk!

Leuk, Feliza, je postzegelbestelling. Bestel jij ze ook bij PMK? Dan hoop ik voor je dat je net zo'n leuke set krijgt als ik gister.

Leuke kaartjes zaten er bij je tsunami, Labellei. Kon je een beetje wijs worden uit het Spaans?

HappyOwl, een klein beetje jaloers ben ik natuurlijk wel op je eventuele tripje naar Deventer. Maar voor jou natuurlijk hartstikke leuk. Mocht het doorgaan, dan veel plezier gewenst!

Ennnn... ik kreeg gister de hurray van de Amerikaanse scheldfetisjist. Hij luidde als volgt:

“Thank you for the "lovely" multilingual-insulting postcard! I'm going to have to look a few of these up, but most I recognize. ;) Not everyone takes me up on the insult idea, so I love when someone does! Best wishes, Brett”

Op de één of andere manier had ik toch iets spannenders verwacht, haha. Maar veel meer dan dit kon hij ook eigenlijk niet zeggen. In ieder geval hebben wij onze lol erom gehad. Ik zie mezelf nog zitten bij de kapper, hinnekend van het ingehouden lachen.
Ha Rivka, ik had eigenlijk geen verwachtingen qua Hurray van onze scheldfetisjist, ik hoopte alleen dat het geen hele korte Hurray zou zijn en dat valt dus reuze mee.

En ik heb inderdaad ook errug veel lol gehad die dag om onze verzinsels. We waren echt heerlijk op dreef.

En het Spaans kon ik wel lezen, maar mijn Hurray was wel in het Engels. Ik hoop dat hij dat kan begrijpen.
Hij begrijpt het vast wel, eventueel met behulp van een vertaalmachine.

Ik heb net even gespiekt. Leuk kaartje vind ik het. Ik probeer een beetje Spaans te leren en het lukte om de zin bovenaan te vertalen zonder eerst naar de andere talen aan de zijkanten te kijken. Niet dat dat nou zo moeilijk was, maar toch.
Muy bien Rivka!

Ik had zojuist weer 3 kaarten in mijn brievenbus.

Uit Letland een kitten.

Uit Belarus een schilderij in een vintage stijl met redelijk veel oranje. Ik hou van vintage en oranje dus ik vond dat al helemaal goed. Maar nu blijkt het ook een schilderij uit mijn geboortejaar te zijn (vintage en oranje is dan ook best logisch ). Ik ben dus erg blij met dit kaartje.

En over mijn geboortejaar gesproken....

Mijn derde kaartje komt uit Duitsland; is een erg mooie foto van een vlinder. De Duitse heeft het kaartje helemaal bomvol geschreven en ze schrijft dat ze is geboren op exact dezelfde dag als ik. En ik heb nog nooit eerder iemand ontmoet die op exact dezelfde dag geboren is. Sehr zufällig!

Anyway, ik loop nu weer 3 kaarten voor met ontvangen, maar ik ben wel helemaal in mijn nopjes.

Edit

Ik zie nu dat de Duitse niet op exact dezelfde dag geboren is, maar een week later. Ik zag haar 11 voor een 4 aan.
Jammer Labellei. Ik ken echt heel veel mensen, die dezelfde verjaardag hebben als ik. Ik heb zelfs ooit gezoend met een jongen, die op dezelfde dag geboren was! 17 uur ouder Maarja, ik werd zelf op de verjaardag van m'n zus geboren, dus dat was er al 1.

Ik heb vanmorgen vrij genomen van het werk en ben in de tuin gaan zitten. Ik had écht het plan om in elk geval de Algerijn een kaartje te sturen, maar vergat de tijd met een boek. (en wijn) Nouja.. was ook lekker
Later is nu
IK vind het wel een leuke hurray trouwens, Rivka, en al best snel ook!
Later is nu
Klinkt als een relaxed dagje gisteren Dreamer. Ik snap het wel hoor, het was ook prachtig weer.

Ik had gisteravond een Hurray uit Duitsland waar mijn illustratie met uil was aangekomen.

En ik heb gisteravond nog 3 adressen aangevraagd. Ik had gerekend op in ieder geval Duitsland en Rusland (vanwege de recente Hurrays uit die landen), maar het is India en Rusland en Taiwan geworden.

De Indiase houdt van dieren dus dat gaat wel lukken. Ik had een kattenkaartje in gedachten, maar dat is een smal kaartje dus ik vrees dat haar ellenlange adres daar niet op zal passen. Gelukkig heb ik nog plenty andere dieren in huis....

Taiwan houdt van koffie en Disney dus krijgt ze een koffiekaart en Disney stickers.

Rusland is pas begonnen en wil graag "cultuur of natuur". Dat vind ik weer zo breed en dus lastiger. Ze heeft ook geen favorieten. Maar goed, daar zal ik ongetwijfeld ook wel uit komen.

Een goed weekend allemaal!
Jeetje, Labellei, de tsunami blijft dus nog even doorgaan. Zo heb je een paar weken niets en zo heb je in een paar dagen een hele berg kaartjes.

En grappig, Dreamer, als ik 2 uurtjes eerder was geboren, was ik ook geboren op de verjaardag van mijn zus. En ik vond de hurray van de Amerikaan ook leuk hoor.

Ik had gister nog een hurray uit Duitsland. Mijn hart maakte een sprongetje omdat ik dacht dat mijn biggetjes waren aangekomen. Maar het was van een ander kaartje naar Duitsland. De Heineken pin-up en vooral ook de postzegels vielen zo in de smaak bij Klaus dat hij wel vaker kaartjes wil uitwisselen. Maar ik geloof dat ik daar niet echt voor voel.

Verder voor het weekend nog 2 adresjes getrokken. Er gaat voor het eerst een kaartje naar de Oekraïne. Een Van Gogh wordt het. Het andere kaartje gaat naar een Amerikaanse. Ik zag bij haar favorieten veel getekende figuurtjes staan en ze houdt van kippen. Ze krijgt een kaartje van Jip en Janneke met een boel kipjes er omheen.

Fijn weekend allemaal!
Rivka, mijn moeder was van mij al zo'n 24 uur bezig en de dokter zei tegen haar dat ze nog eventjes op moest houden, dan kwam ik de volgende dag. Ben 's avonds om 10 uur geboren. Echt niet dat m'n moeder nog 2 uurtjes ging wachten. Lekker belangrijk, zo'n dag

Ik kreeg gisteren een heel lief giraffekaartje uit Rusland en een mapkaart, ook uit Rusland.

Vandaag een hele mooie giraffekaart uit Tsjechië, met helemaal geen leuke tekst. Hij (zij?) vraagt gewoon om 3 kaartjes, die ik verstuurd heb en dan het adres (dat ik niet kan lezen, ivm stempels, maar dat terzijde) Ik heb in mijn profiel staan dat ik niet wil swappen. Bovendien zou een beetje persoonlijke tekst erbij leuk zijn, niet alleen 'Mag ik dat, dat en dat kaartje van je' met de ID's erbij

Afijn, het ID van het kaartje zelf staat er ook niet op, dus ik ben de hele dag al aan 't broeden op een dankbare doch boze hurray
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven