Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
En Meme, niks mis met een lekkere rustvakantie hoor!! Juist lekker van genieten. Je zal je rust wel nodig hebben gehad, na de afgelopen weken! En de rust die je nu nog kan pakken, echt doen! Straks is het over hahaha.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
@crazycatlady.. Leuk dat je ook mee gaat schrijven! En die onzekerheid idd die herkent iedereen wel. Het is en blijft een wondertje in je buik.

@deadpool.. Wat fijn dat de echo goed was, en dat je het kindje nu echt voelt bewegen.

@eenhoornn.. Ben heel benieuwd hoe het is gegaan, laat maar gauw weten ^^

Hier gaat alles goed, donderdag de 20 weken echo. Heb alleen extreem last van maagzuren, heb heel de dag het gevoel dat ik moet overgeven hebben jullie hier ook last van?

En het schoppen van de baby doet me soms gewoon echt pijn, het lijkt wel alsof ze lekker tegen mijn darmen zit te trappen. Maak me wel ongerust als het nu al begint, laat staan met 30 weken hoe erg je het voelt. Je kan serieus al van de buitenkant zien waar ze trapt.

Iedereen heel veel succes met de 20 weken echo!!!!!!!
Nou, gister de 20 weken echo gehad. Wat ze kon zien was allemaal helemaal goed. Maar helaas lag de baby er niet goed voor om het hartje en de rug te beoordelen. Dat in combinatie met de placenta en mijn vetlaag ervoor, maakt dat ik morgen weer terug moet komen. Hopelijk ligt ie dan anders.

Daarna ging ze mijn baarmoederhals opmeten. Ik vond haar überhaupt al wat onzeker overkomen, maar toen ze ging meten zei ze ineens: ik haal even mijn collega erbij, ik heb hier te weinig ervaring mee. Terwijl ik zelf dacht: Hallo, daar zie ik m toch echt goed in beeld.

Echoscopiste 2 erbij, stak die echo een halve cm erin, waardoor je dus niets zag, want hij moest er veel verder in. En ze bleven maar kijken en kijken en discussiëren over waar ie nou was (gelukkig had ik al gezien dat ie niet kort was).

Uiteindelijk zagen ze m, en keken ze ook naar het bandje en zeiden kijk hier loopt ie en hier hangt een los stukje (waaaat, een los stukje!?!?!?!), maar dat kan hoor zei ze.

Het opmeten ging ook apart, dus ik zei: nu meet je m tot aan het bandje toch? Maar het was de baarmoederhals helemaal zei ze. Dan lig je daar als patiënt, ga je dan tegen 2 echoscopisten zeggen dat ze een stuk gemist hebben?!

Dus hij was een cm korter volgens hun en er hing een stukje los.

Op dat moment dacht ik alleen maar: gelukkig kom ik vrijdag weer voor een gewone controle.

Maar eenmaal in de auto sloeg de paniek toe: een cm korter in 3 dagen, los stukje!!!!

Inmiddels ben ik het aan het relativeren, ik weet zeker dat ie langer was dan wat zij meten en als er boven het bandje nog zeker 3 cm baarmoederhals zit, betekent dat ook dat er geen druk op het bandje staat, dus waarom zou je dan zomaar los gaan? Ook zonder bloedverlies?!

Al met al dus geen prettige ervaring en zorgt ervoor dat ik weer flink baal en verdrietig ben en er allemaal geen zin meer in heb....maar ik moet nog zooooo lang. Wat een k*tzooi!
Pfffff wat een onhandigheid allemaal zeg eenhoornn, ik kan me goed voorstellen dat je dan met een rot gevoel naar huis gaat! Wat een stelletje klungels... Is dat trouwens normaal dat ze daarnaar kijken bij een 20-wekenecho of houden ze het bij jou gewoon extra in de gaten? Hopelijk kan je vrijdag tijdens de gewone controle er nog naar vragen?

@baby voelen: Ik voel de baby sinds een weekje heel goed. Mijn man nu ook, hij wist in het begin niet goed waar je op moet letten. Maar je ziet het nog niet aan de buitenkant. Dat lijkt me best wel heftig al, nu al!
Bubje, ze kijken alleen naar de baarmoederhals als daar een reden voor is, zoals mijn voorgeschiedenis of als er sprake is van een tweeling bijvoorbeeld.
Oké, vandaar. Ben je er ondertussen wel wat rustiger onder?
Eenhoornn echt wat een kansloos gedoe weer. Ze zouden met mensen in jouw situatie fluelen handschoentjes moeten gebruiken in plaats van dit soort amateuristisch geklooi. Hopelijk biedt de controle die nog komt wat meer houvast.
Oh echt Eenhoorn je treft het wel steeds met dit soort controles!! Wat een geklungel zeg, Pfff. Is dit trouwens hetzelfde ziekenhuis als waar je werkt? Dat lijkt me dan helemaal lastig!

Nou hopen dat het uiteindelijk allemaal goed nieuws is met de gewone controle!

Wij hebben de geslachtsbepaling gehad en ook hier een meisje manlief had het dus juist haha. Maar we hebben geen echo-wonder haha. Ze lag weer niet goed, de benen lagen er voor gevouwen en ze bewoog veel maar niet dat been haha. Dus na een hoop hoesten, draaien en lopen ging het beentje eindelijk weg en was het goed te zien. Ik hoop dat driemaal scheepsrecht is en ze een beetje meewerkt met de 20 wkn echo haha.
Hoi dames,

Hier gaat alles super relaxt. Ben eigenlijk sinds 13 weken very 'zennnn' en kan zelfs genieten van mijn zwangerschap. Nooit gedacht dat ik dat kon zeggen. Was het maar 9 maanden lang zoals nu. Ik zie op tegen het laatste trimester maar focus me nu vooral op het hier en nu. Mijn 20 weken echo volgt volgende week maar ben er best gerust onder. Het enige kwaaltje was ik heb is waterige afscheiding, voel het echt gewoon lopen zoals je menstruatie voelt. Bah! Elke dag twee keer frisse onderbroekjes aan.

Vakantie staat ook op de planning naar een warm land zonder risico's hoop ik haha.

Wij hebben de kinderwagen, maxicosi en wat kleertjes al wel gehaald. Het kamertje beginnen we nog niet mee, vind dat echt nog te vroeg. Hoeveel zijn jullie nu ongeveer kwijt aan spulletjes? Ik wil alles nieuw dus ben nu wel een beetje blut haha.
@ meme: Wat leuk weer een meisje!

@ Eenhoorn: Pfff meid... jij hebt het niet makkelijk!!
Hallo meiden!

Psycho, wat super dat je zo zen bent geworden! *lichtelijk jaloers hier, haha*. Maar fijn hoor! Ik heb soms ook last van die afscheiding, de eerste paar keer ben ik doodsbang naar de wc gerend, bang voor bloed, maar nu weet ik dat het er "gewoon bij hoort". Maar niet fris helaas, haha.

Qua kosten ligt het er echt heel erg aan waar je shopt. Ik heb veel gekregen en een kinderwagen/maxicosi ed. van marktplaats dus dat scheelt gewoon veel. Wij hebben helaas maar 1 salaris en die is momenteel niet best ivm teruglopende werkzaamheden, dus nieuwe dingen aanschaffen is lastig. Moeilijk te vergelijken dus met jouw situatie, denk ik

Meme, je vakantie klinkt toch wel heerlijk he! Rust hoort daar ook bij, zeker nu je zwanger bent. Je hebt het gewoon nodig nu. Volgend jaar weer een actievere vakantie, prima toch.

En jaaaaaa jij ook bij de meisjesclub. Wat een hoop meiden hier, grappig!

Crazycat: ik voel de kleine ook nog niet (denk ik). Ik vind het erg jammer, het zou voor mij wel goed zijn om af en toe wat leven te voelen, maar ik weet ook dat het vanzelf wel komt (loslaten, loslaten).

Grappig dat daar trouwens zulke grote verschillen in zitten, de ene voelt het niet en de ander heeft er al pijn van, terwijl wel allemaal zo'n beetje gelijk lopen...

Volgens mij kloppen je gegevens zo in de tabel? Alleen je leeftijden ontbreken nog

Eenhoorn, wat ontzettend slordig. Kun je er niet voor zorgen dat in jouw dossier met grote letters wordt geschreven dat er gewoon een professional de controles uitvoert? Hier wordt je toch helemaal schijtziek van? Inmiddels gerustgesteld?

Marie: ik heb volgens mij geen last van maagzuur (weet niet precies hoe dat voelt) maar wel dat ik nog steeds soms na het eten misselijk ben / dat mijn eten hoog zit.

Deadpool, wat een mooie berichten weer van jouw kant!

Thisisit, nee toch zeker! Hoe kan dat nou? Zit je thuis of kun je nog wel werken? Hoe was je echo vandaag?

Bubje, fijn dat je de kleine voelt!!
20 wk echo.... lenige truukjes (niet quoten ik haal de link weer weg uiteindelijk)
Hahaha deadpool, wat een leuke foto! Inderdaad een lenige dame in je buik. geweldig om te zien he
Ja ze was rare capriolen aan het uithalen. Heel grappig.
Wauw! Wat een lekker actief Topic is dit! Heel leuk en zo anders als de andere waar ik in mee schrijf.

@Eenhoorn:

Wat een zooitje allemaal!! Ik snap echt dat je je hier heel ongemakkelijk door voelt. Al die assistenten erbij, bah!! Laten we maar duimen en hopen dat je volgende echo's een stuk vertrouwder en fijner uitvallen. Zo is het voor jou echt een last om dit telkens mee te maken.

@Deadpool:

Gefeliciteerd een meisje!!! Wat leuk!!! En wat fijn dat alles zo goed gaat met je kleine prinsesje. Geniet ervan hoor!

@Psycho:

Ik herken dit wel.

Naar mate je verder in je zwangerschap zit wordt dit er helaas niet minder op... Wat kun je je daar vies van voelen he? Probeer alleen niet al teveel verbandjes te gebruiken, mocht je deze gebruiken. Dit maakt het vaak erger dan het is. Was een tip van mijn VK. Maar al die viezigheid daar beneden is ook niet prettig.

@Suze:

Inderdaad. Ik zit ook in een Centering Pregnancy groep. Elke vrouw daar (10 stuks) heeft de baby al gevoeld. Ik ben dus de enigste die dit niet heeft... Dan voel je je best onzeker worden maar het kan aan zoveel dingen liggen dat ik me er niet al te veel zorgen om probeer te maken. Je kunt het namelijk ook gevoeld hebben zonder het door te hebben. We wachten gewoon lekker af... En ook hier leven wij momenteel op 1 full-time inkomen. Ik zelf zit momenteel in een ziekte wet uitkering i.v.m. een operatie aan mijn voet. Dus ook hier een hoop van marktplaats gehaald en veel gekregen. Er is niets mis met spulletjes die er nog keurig uitzien waar de kleine misschien maar 2 jaar gebruik van gaat maken. De rest komt dan wel weer! Leeftijden zijn 26/25. Tabel klopt helemaal zo! Dank je wel!!
Wordtnietopgereageerd-
Cat lady ik zie dat je de 30e bent uitgerekend en ik de 22e en afgelopen zondag voelde ik haar pas. Daardoor voelde ik pijn maar dat was denk ik banden of groeipijn want dit geborrel is echt heel anders. Net alsof je van binnen gekieteld wordt. Dus als jij ongeveer een week later bent uitgerekend kan het heel goed zijn dat het bij jou ook nog komt.
Hoi allemaal,

Ik lees eigenlijk al sinds het begin mee. Sinds kort heb ik weer een account dus ik vroeg mij af of ik mag mee schrijven.

Leuk om alle verhalen te lezen. Helaas heb ik ook wat verdrietige berichten voorbij zien komen

Momenteel ben ik 19 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongen! Uitgerekend op 31 augustus.

De 20 weken echo hebben wij op 21 april. Vind het toch wel erg spannend. Het voelt ook nog zo ver weg. Ik ben dan namelijk 21 weken.

Ik heb de baby een aantal keren duidelijk gevoeld en nu al een aantal dagen niet. Al hoewel ik soms wel even twijfel. Maar in ieder geval niet zo duidelijk als een week geleden. Daar word ik dan best onzeker van.
Deadpool ik heb hetzelfde als Crazycat, dus jouw berichtje doet mij ook goed! Nog even geduld dus...

Ik denk soms wel wat te voelen maar kan het nog niet met zekerheid zeggen.

Wij hebben zojuist weer een heel actief hartje mogen horen, super fijn!

Volgende week 20-weken echo, kan niet wachten!

Fitzgerald, welkom! Leuk dat je nu ook mee komt schrijven

Zoals je hier leest hebben de meeste meiden van ons dezelfde onzekerheden. Heb je binnenkort nog een controle dat je in ieder geval het hartje kunt luisteren? Dat heeft mij nu wel weer even gerust gesteld
@ Psycho wat stond er dan want zo is het beetje lastig alsog reageren.
@ Suze het is geen garantie aangezien het bij iedereen weer anders is..... maar ik liep bij elk krampje ook maar te denken van 'nou ze omschrijven het als gekriebel en vlinders en dit doet gewoon zeer'. Maar nu ik het wel voel is het verschil echt duidelijk. Hopelijk ervaren jullie dit straks ook zo. Het is best komisch, sta ik tussen de pakken sap in de supermarkt ineens in het voor anderen luchtledige 'oh goeiemiddag zijn we weer wakker?' te zeggen PS super fijn dat jullie ook weer even het hartje hebben gehoord en die 20 weken echo is echt wel interessant tenminste zo heb ik het ervaren. Ik was van te voren gewaarschuwd dat het echt een beetje een klinische medische bedoeling was maar als je een beetje fijne echoscopiste hebt dan maakt ze ondanks de grondige inspectie wel wat prettigs ervan.

@ Fitzgerald welkom en balen die onzekerheid! Heerlijk hoe je jezelf zo lekker gek kan maken af en toe. Ik vind dat gepieker soms best vermoeiend en probeer mezelf streng toe te spreken als ik het weer zit te doen. Ik denk dat het een beetje het gevoel is dat je er geen invloed op hebt wat een machteloos gevoel geeft.
Hoi Fitzgerald!

Leuk dat je ook mee schrijft! Welkom!

Wat fijn Suze, dat je het hartje weer hebt mogen horen!!

Ik heb trouwens van mijn beste vriendin een apparaatje gekregen dat je zelf naar het hartje kunt luisteren bij onzekerheid. Dit is geen graadmeter of alles in orde is natuurlijk, maar wel fijn om even die bevestiging te krijgen wanneer je erg twijfeld. Ik moet zeggen dat ik hem niet vaak gebruik omdat die geluidsgolven ook niet prettig voor onze kleine man zijn heb ik hier en daar gelezen. Angelsounds heet het. Vandaag tijdens het eten dacht ik heel even dat ik hem voelde. Tijdens het eten en erna. Kleine plopjes onder in mijn buik ter hoogte van mijn blaas.. Hopelijk laat hij snel weer van zich horen.
P.s. hebben jullie ook een soort van pijntjes wanneer je opstaat, fiets en over een hobbeltje gaat? Ik heb dit vrijwel dagelijks eigenlijk....
quote:Crazycatlady082016 schreef op 06 april 2016 @ 21:32:

P.s. hebben jullie ook een soort van pijntjes wanneer je opstaat, fiets en over een hobbeltje gaat? Ik heb dit vrijwel dagelijks eigenlijk....ter hoogte van je ja... hoe noemen we het effe netjes? Hier thuis brul ik steeds dat t net is of iemand me een trap tussen mijn benen heeft gegeven. Vooral bij het van houding veranderen en opstaan van de bank of gaan lopen heb ik er last van.
Het lijkt ook wel een beetje op de spierpijn die ik weleens tussen mijn benen had na bijvoorbeeld paardrijden als je dat niet meer bent gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven