Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.

NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Wat verdrietig Mels. Sterkte! Hoop dat je snel weer zwanger bent en lekker mee kan schrijven met ons

Tess; oeps! dat lijkt me heel vervelend inderdaad. Kreeg je geen vragen van je collega?

Dat van die puistjes herken ik ook. Verder pijnlijke borsten en dan die misselijkheid die komt en gaat. Kleine beetjes eten helpt opzich goed. Ik heb trouwens ook nog vaak een raar weeïg gevoel in m'n buik, alsof ik ongesteld moet worden. Nog steeds dus elke keer als ik naar de wc ga blij als het papiertje wit blijft. Vanmorgen voor de zekerheid nog maar een test gedaan en de streep knalde gelukkig nog meer dan die in het weekend
Ah fijn is dat mbwh, weer even een bevestiging! Ik herken het inderdaad dat opgeluchte gevoel als je weer geen bloed ziet.

Ik had toevallig al eerder op de dag gezegd dat ik niet lekker was dus denk dat ze het daarop gooide.

We dus weer lekker aan het puberen met z'n allen
Sterkte mels! Wat een vervelend nieuws zeg!

Ik ga van het weekend de rest van alle berichtjes lezen hoor want ik loop een beetje achter, ziek dochtertje dus al m'n energie is even op ;)
@Mels, ohh nee, ik hoop dat je snel weer zwanger bent. Na mijn vroege miskraam was ik de tweede ronde alweer zwanger. Hopelijk gaat het bij jou ook weer zo snel.
@tulpenrood, jeetje wat een spannende situatie nu. Ik hoop dat alles goed komt en dat je volgende week goed nieuws krijgt. Ik snap wat je bedoelt mbt het rood/bruinverlies. Voor mijn gevoel is dat vaker slecht nieuws dan goed nieuws (gevoelsmatig gezien denk ik dan). Wat eng dat je weer bruinverlies had :(

@keet: Wat vervelend dat het al zo erg is dat je niet kunt werken. Hopelijk werkt de medicatie snel. Hier vanochtend kokkend weer boven de toilet, zucht. Gelukkig valt het nu wel weer wat mee.

@ranonkel: spannend, ik kan me voorstellen dat je na die miskramen extra in spanning zit. Logisch toch dat je het hebt verteld, geen spijt van hebben.

@mels: wat ongelooflijk piep :( sterkte

@maiskip: fijn dat je een goede echo hebt gehad. Wanneer is nu je volgende afspraak? Hopelijk werkt de medicatie tegen de misselijkheid.

@tess hahaha ik zie dat zo al voor me hoe die collega kijkt.

@mbwh wat een superlieve reactie van je moeder. 4 Mei klinkt nog heel erg ver weg he. Het wc papier turen heb ik ook.

Vandaag had manlief nog een 2 clear blue met indicator meegenomen. Maandag stond er 1-2 op en vandaag 2-3 dus het loopt goed op.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
..
anoniem_276445 wijzigde dit bericht op 07-04-2016 23:54
Reden: Verkeerd geplaatst
% gewijzigd
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik ook nog mee mag schrijven! Mijn vriend en ik zijn allebei 26 jaar. Sinds vorige week donderdag weet ik dat ik zwanger ben. Het was weliswaar niet gepland, maar na een week goed praten hebben we besloten er helemaal voor te gaan. Voor mij was onduidelijk wanneer de laatste menstruatie was geweest en ik heb 2 weken geleden ook wat bloedverlies gehad. Daarom heb ik gisteren al een echo gehad om vast te stellen of ik echt nog zwanger ben. En ja hoor, een mooi klein rond balletje te zien op de echo passend bij 5 weken zwangerschap. Over 2 weken op 21 april ga ik terug voor een echo. Uitgerekende datum zou dan 5 december zijn. Ik heb vooral last van mijn borsten en merkte dat vooral tijdens het hardlopen gisteren, zelfs met de stevigste sport bh aan! Zijn ouders weten het al en vanavond gaan we het de mijne vertellen.

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik hoop dat ik door dit topic wat meer ga wennen aan het idee dat ik over 8 maanden een kindje in mijn armen heb.
@Ishetwaar welkom! Leuk dat je ook meekletst. Wat fijn voor jullie dat jullie nu op 1 lijn zitten en er vol voor gaan. Ook super dat je eerste echo er meteen goed uitzag. Wat krijgt (bijna) iedereen snel een eerste echo.

Ik heb mijn controle echo 14 april. Hopelijk krijgen wij dan beter nieuws. Ik heb nog steeds bij het afvegen bruine afscheiding en mijn onderbuik is wat bol en gespannen. Gelukkig geen pijn, alleen een beetje een zwaar gevoel.

Mijn libido is ook meteen naar een 0 punt gedaald. Ben bang dat ik dan meer afscheiding of bloedingen krijg. Terwijl het vorige week juist heel hoog was. Ik had alsmaar zin, hihi ik dacht nog: dat is toch niet normaal als je zwanger bent.

Herkennen jullie dit?
@tulpenrood: sex hebben we hier nog wel wat dat betreft. Libido is niet 0 maar ook niet sterk aanwezig.

Wel iets van bloed erna (waarvan ik weer schrik.) maar als het daar bij blijft.
Welkom ishetwaar! Leuk dat je meeschrijft en wat fijn dat alles zo goed loopt.

Hier heb ik met behulp van mijn zorgverzekering eindelijk een afspraak bij de "Frauenarzt" weten te bemachtigen en wel volgende week vrijdag. Ik ben dan als het goed is aan het einde van mijn 6e week dus ik hoop dat we dan een hartje kunnen zien/horen.

Wij hebben het een aantal mensen verteld, de reacties waren gemengd maar overwegend positief.

Mijn libido is ook met de noorderzon vertrokken :(
@ishetwaar, Welkom! gezellig dat je mee komt schrijven.

Ik heb vanmorgen de medicijnen opgehaald bij de apotheek. Het heet zofran zydis en wordt vooral bij misselijkheid bij chemo veel gebruikt. Klinkt dus erg heftig. Maar het werkt gelukkig wel. Bij mijn vorige zwangerschap hiep echt niks. Geen enkel medicijn. Ik voel me nu nog niet helemaal 100% maar het verlicht gelukkig een hoop. Nu is het wel te hebben.

Mijn libido is er nog als ik me redelijk voel. Op de momenten dat ik erg misselijk ben moet ik er niet aan denken .

@purple-pillow, wat fijn dat je eindelijk een afspraak hebt kunnen maken. Toch een fijn idee om de afspraak gepland te hebben staan.

Wij hebben as maandag een afspraak bij de vk en dinsdag voor een echo ik ben dan 6 a 7 weken. Ben zo benieuwd of alles er goed uitziet.
Wij hebben zojuist besloten om het vanavond aan mijn ouders te vertellen.

Ga het maandag aan mijn werkgever vertellen maar heb liever dat mijn ouders het eerder weten.
Spannend maiskip! Wij gaan ook naar mijn ouders vanavond. Laat je weten hoe ze reageerden?
Even snel dames (zit op mijn werk) 19 april de eerste echo om te kijken of het op de goede plek zit.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
@Keet84 wat fijn dat je met deze medicijnen iets beter voelt. Hopelijk blijft dat zo.

@maiskip @ishetwaar: veel succes vanavond! Geniet ervan.
Het duurde ff voordat mijn ouders de link hadden met onze backpackvakantie die niet doorgaat en de echo :-). Ze vinden het hartstikke leuk ( eindelijk ) nu onderweg naar mijn zusje
Jeetje meiden wat gaan jullie snel! Het Is voor mij niet meer bij te benen!

@mels: he bah Wat een naar nieuws! Hopelijk kom je je snel weer zwanger melden!

@maiskip: wat leuk dat zs blij waren! Hoezo eindelijk?

@ishetwaar: gefeliciteerd! Fijn dat jullie op 1 lijn zitten!

@Keet: Zofran ken ik idd van het gebruik bij chemo en na een operatie. Hopelijk blijft het je goed helpen de komende weken!

@libido: die van mij Is ook in geen velden of wegen meer te bekennen, ben s avonds te moe en soms te misselijk.

Vandaag alvast wat nieuwe positie kleren gescoord. Ik denk dat her niet lang meer duurt voordat ik het weer aantrek, mn buik Is ontzettend opgezwollen en mn broeken zitten niet meer fijn. Hebben anderen hier ook last van?
@maiskip, mooi dat ze leuk reageerden! Mijn ouders hadden het ook totaal niet verwacht, maar waren heel blij! Het geeft mij ook een goed gevoel dat ze het weten. Ik heb een hechte band met mijn moeder en ik kan met alles bij haar terecht.

@jomi, wat een hoop meiden al he? En mijn libido is ook als sneeuw voor de zon verdwenen, overigens ook een van de symptomen waaraan ik het merkte. Daarvoor had ik dat eigenlijk nooit! :D
@jomi vooral mijn spijkerbroeken zitten niet lekker meer in mijn liezen als ik zit of fiets. Mijn buik zwelt helemaal op en voelt hard aan, vooral na het eten of drinken. Kleine beetjes eten helpt bij mij. Ik ben pas (net) 6 weken, maar heb al een hele ronde buik, terwijl die normaal best plat is. Het zijn echt mijn darmen. Ik heb (nog) geen positiekleding, eerst de echo volgende week maar afwachten.
@keet. Fijn zeg dat het al iets beter gaat. Heel de dag misselijk zijn en je beroerd voelen is echt zwaar.

@mbwh, ishetwaar, purple-pillow en maiskip: leuk zeg dat iedereen zo blij voor jullie is en zo fijn gereageerd hebben. Het blijft toch ook gewoon super leuk om te vertellen!

@jomi, ik herken het heel erg, ik zou nu pas 6 weken en 2 dagen zwanger zijn en ben al echt bezig om mn buikje te verbergen. Ik had echt niet verwacht dat het zo snel zichtbaar zou zijn. Miss. Omdat het de 2e is en er nogal korte tijd tussen heeft gezet ofzo?!

Maar wij willen idd. Echt wachten met vertellen tegen ouders en anderen. Mijn moeder zie of spreek ik bijna elke dag dus het is idd. Erg lastig. Maar mijn ouders vertellen we het na de eerste echo (26-4), de rest pas na de 12 weken echo.
Mijn libido is ook ver te zoeken. De keren dat wij seks hebben gehad na de positieve test is op 1 hand te tellen tot vriendliefs spijt

En merk savonds ook dat m'n buik veel harder is dan anders. M'n broeken zitten nog wel goed.
Jomi, bedankt voor het aanpassen van de tabel. Fijn dat je dat wilt doen! Je kunt bij mij '4-5 intake + echo' toevoegen. Daarvoor gaan we twee weken op vakantie dus voor mij voelt het echt nog als heeeel lang wachten...

Maiskip; wat leuk dat je ouders blij zijn! Bijzonder toch he... Hoe reageerde je zusje?

Ishetwaar; wat fijn ook dat jouw ouders heel blij zijn! Ik vind het ook super fijn dat de mijne het nu weten, nu kunnen we het er ook over hebben en kun je inderdaad bij je moeder terecht als je vragen hebt.

Sdl86; kan me voorstellen dat je buik sneller groeit na een tweede kindje. Jouw lichaam weet al hoe het moet... Ruimte maken Wel lastig om het te blijven verbergen, maar hopelijk lukt het!

#libido is hier ook heel erg laag. Moe, misselijk en vaak slaap ik als eerste al haha. Ach ja, komt wel weer

Spannend, komende week weer een aantal echo's. Succes meiden!
Mijn vriend heeft trouwens meer zin dan ooit. Hij vindt mijn borsten, die al ruim een cup groter zijn echt helemaal het einde haha! En hij is ook zo trots. Hij riep altijd al dat hij jong vader wilde worden en nu is het ook echt zover. Hoe gaat het met jullie mannen? Zijn ze er veel mee bezig?
Mijn vriend vind het ook helemaal het einde en kan niet van me af blijven, hij is heel lief voor me. Hij kan wel moeilijk zijn mond houden. Hij verteld het mensen niet letterlijk, maar geeft wel 1000 hints en dan maar tegen mij zeggen dat hij denkt dat ze het niet door hebben hihi. Ik kan echt niet liegen als mensen ernaar vragen. Het staat volgens mij ook op mijn voorhoofd geschreven.
@ishetwaar en tulpenrood, grappig zeg dat jullie vriendjes/mannen er zo mee bezig zijn en zo enthousiast zijn!

Mijn man is er ook zeker blij mee hoor maar het is toch anders dan de eerste keer (voor mijzelf ook). Het dagelijkse leven gaat gewoon door en we zijn er (nu nog) minder mee bezig zeg maar. Komt ook wel omdat we een druk klein meisje hebben rondkruipen denk ik ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven