Zoontje (5mnd) wordt 's nachts veel wakker

10-11-2008 13:43 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken wordt zoonlief 's nachts regelmatig wakker. Hij slaapt gelukkig weer met een speentje. Afgelopen nacht was een dieptepunt, hij werd bijna elk uur wakker. Ik ben helemaal kapot vandaag.

Wie heeft er tips voor mij? Ik wil zo graag weer een nachtje doorslapen. Om 22.00 krijgt hij zijn laatste fles met rijstebloem en om 6.00 heeft hij weer honger.

Laten huilen hebben we geprobeerd, hij gaat dan alleen maar harder huilen en valt er niet van in slaap. Hij heeft dat speentje echt nodig.
Join the club

Mijn dochter van 8 maanden is elke nacht een paar uur klaarwakker. Ik lees dus mee
Geen tip alleen maar herkenning.

Volhouden tot hij zijn speen zelf kan pakken en dan een paar spenen in zijn bed leggen zodat hij niet zo hoeft te zoeken.

Ik had altijd een paar extra spenen op een plank liggen zodat ik snachts niet op zoek hoefde naar dat ding.

Heel veel sterkte en ook al lijkt het nu hopeloos, er komt een eind aan.
Oh god... hoop niet dat het mij te wachten staat. Heb hier ook een kleine nachtbraker (3,5 maand) die zeker 2 keer voor een nachtvoeding komt maar liefst nog vaker. Ik ben nu het boek Lekker slapen zonder huilen aan het lezen. Is geen kortetermijnpolitiek, maar je maakt een plan op basis van je eigen situatie en wensen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Wel leuk verhaal.

De eerste paar keer ging ik snachts altijd zachtjes het bed uit en er zachtjes weer in.Manlief slaapt helaas nog door een bombardement heen.

Maar na een tiental keer wordt het toch wat moeilijker om zachtjes terug je bed in te gaan.Wanhoop en boosheid krijgt dan de overhand.

En ja hoor dan krijgt manlief het ook nog voor elkaar om te vragen of ik niet zachtjes kan doen Je kan je voorstellen dat hij blij mag zijn dat hij nog leeft
Het is wel lang geleden, maar ik herinner me dat mijn oudste dochter ook zo'n periode had. Zij sliep ook met een speentje. Op een gegeven moment legde ik meerdere spenen om haar heen en dat hielp wel.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hallo,

hier ook hetzelfde probleem, ze wordt vaak wakker maar slaapt gelukkig wel snel weer in (pas sinds een week ofzo, daarvoor sliep ze altijd de hele nacht door) Nu krijg ik van verschillende mensen te horen; is ze niet koud 's nachts? Dit zóu hier best eens een punt kunnen zijn dus ga de winterslaapzak aan doen (met mouwen) Hopelijk lost dat hier het probleem op (geen cv boven).

Wie weet dat jij ook iets met deze tip kunt?

Succes ermee!!

En oja, hij is nog zo jong, dat speentje mag gerust hoor!!! Hier zou ik écht geen punt van maken!!
Het probleem is dat hij niet echt wakker wordt, maar met zijn oogjes dicht licht hij dan te huilen. Als ik hem laat huilen zal hij wel wakkerder worden, maar ik denk niet dat hij al zelf zijn speen kan terug stoppen.
Wees blij dat jullie babys wel weer in slaap vallen

Als het puur een speentjesprobleem is, lost zich dat idd vanzelf op, zodra ze dat ding zelf kunnen pakken.
@Sarah, wat moet dat vermoeiend zijn! *hug*
Tsja....ik wil hulp hiermee, maar ik weet niet waar ik aan de bel kan trekken....Consultatiebureau zegt dat het bij de leeftijd hoort, ze gaan dromen rond de 8 maanden. Nouja, oke...dan af en toe eens wakker zijn snachts, a la, maar urenlang klaarwakker zijn? Dat is toch niet normaal?

Huisarts zijn we ook geweest, ivm een ooronsteking 1,5 week geleden. Kwam nog een keelontsteking bovenop. Door de medicatie die ze kreeg, sliep ze eindelijk een weekje wél weer goed (héérlijk bij kunnen slapen ) maar inmiddels is het weer ruk.

Ze heeft wél in amper 2 weken veel geleerd: kruipen met buik van vloer, gaan zitten, gaan staan, én ze heeft d'r eerste schuifelstapjes langs de tafel ook al gezet ( ) dus wellicht dat het dáár ook mee te maken heeft, maar dat hoor ik dan graag van een deskundige. Ik weet alleen niet waar ik die kan vinden
Ik heb wel eens gehoord van babyconsulenten, misschien kan je ze vinden via Google?
Thanx, heb ff snel gegoogeld, wel iemand in de buurt, maar juist die is meer van de babymassages En das niet wat ik zoek, maar ik ga vanavond eens even verder zoeken, dank je wel!
Misschien inderdaad een hele flinke "oei ik groei" sprong, Sarah...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Tsja....maar t gaat eigelijk al ál die 8 maanden zo. In het begin denk je, ja een jonge baby, dat kan (nog geen normaal ritme, etc). Na 4/5 maanden was het het geval dat ze overdag niet genoeg kon eten en dus snachts bij moest eten. Met overstappen naar fv en later naar fv voor hongerige babys was dat probleem toen opgelost. Maar toen was het dus weer, dat ze zo snel is overal mee. Maar inmiddels kwakkelen we dus al 8 maanden met haar, en ik begin er nu zelf aan onderdoor te gaan. Ik werk zelf niet, dus in principe neem ik de nachten voor mijn rekening. Man gaat er ook wel uit hoor, en de weekenden doet hij zodat ik meestal wat bij kan slapen. Maar eigenlijk is het toch van de zotte, zo?

Moet er wel bijzeggen dat onze oudste echt een voorbeeldige slaper is (kortgezegd: vanaf dag 1 sliep hij van 12 tot 8, later van half 8 tot 8. Hij is nu ruim twee en slaapt zelfs regelmatig tot half 10 smorgens, en ook nog twee uur overdag) Dát is ook niet gemiddeld of normaal, zeg maar Maar daardoor weet ik dus niet of ik me "aanstel" wat betreft het slaapgedrag van de baby, of dat dat gewoon komt omdat het zo'n tegenpool is van haar broer.
Sarah Scott

Je kan proberen om Ria Blom te bellen. Zij heeft telefonisch spreekuur op woensdag en vrijdag. Kost wel iets.

Sterkte ermee.
Hier nog een moeder met een dochter van 7 maanden die ineens elk uur wakker is en na vieren klaarwakker. Ze heeft altijd doorgeslapen en nu sinds 3 weken niet meer. Soms gaat het een nacht goed maar de afgelopen 2 nachten was het weer niks. Ik heb dus ook geen tips want tot nu toe helpt bij ons niets. Het cb zegt dat het verlatingsangst is en dat we veel kiekeboe moeten spelen overdag en dat we haar niet in bed moeten nemen, geen fles en alleen een aai over de bol als ze wakker wordt. Ik las ook nog ergens dat je kan proberen het schema te doorbreken dus later naar bed of een ander tijdstip de fles te geven. Ik heb haar vanavond een uur langer opgehouden en een slaapzak met mouwen aangedaan dus ik ben benieuwd hoe het gaat vannacht.

Ik hoop dat er nog iemand een gouden tip heeft voor ons
Goude tip heb ik niet.. Maar mijn zoontje ( 9 mnd ) had ook zo`n periode, elke uur wakker en speen willen. Dan geef je die maar elke keer. het is echt een fase ben ik bang. Bij mij was het na een periode weg. Als hij gaat slapen dan geef ik hem een aai over de bol en rug en blijf ik ff bij hem staan. Dat deed ik dus ook `s nachts, nu ook nog wel eens en dat helpt wel.
Raponsel, zij is van het inbakeren toch? Ook nog voor 8 maanden?? (Dacht dat inbakeren vooral voor jonge babys was, maar ik ga eens googlen, dank voor de tip!)
Ook hier een moeder van een nachtuiltje van 7 maanden...de ene nacht gaat beter dan de andere, maar doorslapen is er niet bij. Met speentje of slokje aan de borst vaak wel weer snel vertrokken, pedagogisch lange-termijn niet zo slim misschien (alhoewel speentje mij geen probleem lijkt), maar met een veeleisende baan kies ik toch vaak eieren voor mijn geld...
Mijn dochter van nu 10 maanden slaapt 's nachts ook erg slecht. Vanaf 4 maanden begon het feest met ineens weer meerdere borstvoedingen per nacht. Met 8 maanden hadden we een echt dieptepunt (op vakantie in de caravan ) waarbij ze bijna niet sliep maar achteraf is dat een grote sprong geweest. Want binnen een week kon ze kruipen, zitten en zich optrekken tot stand. Nog steeds is het bal en lopen we echt op ons tandvlees met allebei een veeleisende baan. Als ik 's nachts constateer dat er niets aan de hand is (geen honger, pijn etc) leg ik haar beneden in het campingbedje. De eerste paar nachten heeft ze flink gehuild maar nu vindt ze het heerlijk en gaat daar lekker spelen (ik leg er 2 speeltjes in) en doe een zwak lichtje aan. Na een uurtje spelen valt ze weer in slaap en op deze manier komen wij ook aan onze slaap toe. Ik hoor haar wel hoor als ze beneden ligt maar omdat ze nog bij ons op de kamer ligt wegens ruimtegebrek zijn we wakker bij ieder huiltje en weet ze dat ook uit te buiten . Ze gaat bij haar broer op de kamer zodra ze doorslaapt. Ik ben alleen bang dat het nog wel even kan duren
O wat een herkenning hier!

Onze zoon van ruim 6 maanden slaapt sinds een aantal weken niet meer zo denderend ´s nachts. Soms moet ik hem ieder uur aanleggen en dat breekt aardig op. Vannacht was het maar drie keer raak, maar ook dat is zo frustrerend, omdat ik weet dat hij een paar weken geleden nog doorsliep.

Ik blijf meelezen in de hoop dat er nog een geweldige tip voorbij komt. In de tussentijd doet het mij goed om te weten dat er meer van jullie zijn die midden in de nacht met een (grotere) baby in de weer zijn. Ik zal aan jullie denken vannacht!

Sterkte, Utah
Vanochtend was ik op het cb en er weer even overgehad en deze verpleegkundige denkt dat het zoals hier al eerder werd gezegd een speentjes probleem is. Dus proberen het speentje alleen voor het inslapen te gebruiken en daarna niet meer, ook overdag niet meer zodat ze kan gaan wennen zonder speen. Zij zegt dat je het wel een week ofzo moet volhouden en dat het wel zwaar is maar dan ben je wel van het speen probleem af:( Wel fijn om inderdaad te weten dat er dus meerdere met hetzelfde probleem zijn want je gaat af en toe wel aan je zelf twijfelen. Allemaal sterkte er mee, ik ga nu even een dutje doen:)
Mwaah.....speentje is het probleem? Apart.

Hier een dame die vrijwel vanaf d'r geboorte aan de speen zat, nu nog steeds. Ze heeft een enorme zuigbehoefte, al is dat wellicht inmiddels gewenning ipv behoefte). Maar overdag laat ze het ding nu zelf al veel vaker slingeren. Snachts valt ze er wel mee in slaap, maar gooit m erna uit, nooit een probleem en hier in elk geval niet de reden van de gebroken nachten. Scheelt misschien wel dat ze al vrij vlot dat ding zelf pakte en in haar mond stopte. Bij drie maanden deed ze dat al, ideaal

Vind je het zelf een probleem Merlin, dat ze een speentje heeft?
Sarah, ga anders eens langs bij de osteopaat. Ons meisje had reflux en wilde overdag niet slapen. Na 2 bezoekjes was de reflux weg en na 3e bezoek kon ze zelf in slaap vallen. Reflux had te maken met maagje en bepaalde zenuwbanen die bekneld zaten, niet in kunnen slapen had te maken met niet tot rust kunnen komen, ook kwestie van zenuwbanen.

Ik was van te voren sceptisch, maar nu ben ik echt overtuigd: ostepaat kan goed werk verrichten! En het is vrij onbelastend voor je kind. Ze is wel wat moe na een behandeling, maar verder niets.

Dus: baadt het niet, dan schaadt het niet.

Sterkte met je nachten, hoop dat je snel weer door kan slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven