Mode & Beauty alle pijlers

Trouwpak

03-05-2016 16:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, vrouwenforum enzo. Maar ik ben een vrouw!

Deze week willen vriend en ik shoppen voor een trouwpak voor hem. We gaan in juli trouwen, dus het moest er maar eens van komen.

Iemand enig idee waar we een mooi en betaalbaar trouwpak kunnen kopen? Budget tot ongeveer 500 euro.

Hij draagt zelden een pak, hij heeft er een hangen die nog dateert uit de vorige eeuw (heb ik het vermoeden), dus we weten ook gewoon niet zo goed waar te beginnen en waar je terecht kunt met dit budget.

Dus, wie heeft er een pakkenman (of wie is er een pakkenman) en helpt ons op weg?

Tips voor omgeving Den Haag?
Suitsupply.
Hebben die ook fysieke winkels? Toen ik daar even keek, moest ik alles online invullen.
Schomaker setpoint (bestaat die nog ?)

Houtbrox
Op de Plaats in Den Haag centrum zit een fysieke winkel van Suitsupply. Voor dat geld heb je daar denk ik een aangepast confectiepak, maatpak red je denk ik niet.
Wij zijn toen naar ROKA geweest.
Als je enige feministische solidariteit hebt zou ik de suit supply overslaan.

Man heeft hier trouwens mooie pakken van de Society shop, goede service daar.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
The Dutch Tailors? Zit in New Babylon. Geen idee hoe de kwaliteit e.d. is maar loop er wel eens langs en met dat budget moet je daar wel kunnen slagen.
quote:borboletas schreef op 03 mei 2016 @ 16:42:

Op de Plaats in Den Haag centrum zit een fysieke winkel van Suitsupply. Voor dat geld heb je daar denk ik een aangepast confectiepak, maatpak red je denk ik niet.

Oh, daar ben ik me wel van bewust, hoor. Als dat pak maar een beetje mooi zit;)

Ik weet dat het, zeker voor een trouwpak, een relatief laag budget is. Maar meer hebben we er gewoon echt niet voor over.
Ja Suitsupply heeft ook winkels.

En voor 500 euro kun je daar wel een pak kopen.
Wij trouwen ook rond die tijd en mijn vriend heeft zijn pak van The Tailor Mates. Zit op de zuidas in Amsterdam.
Peek & Cloppenburg in de stad heeft trouwens ook wel een ruime collectie pakken voor een redelijke prijs. Misschien kun je daar ook eens gaan kijken.
Bijenkorf?
Before you assume, there is this thing called asking.
Suit Supply, maar als je tegen de reclames bent, dan zou ik naar Oger aan het Noordeinde (nr 6) gaan. Oger maakt pakken ook mooi op maat en ze hebben een budgetlijn, RED heet die.

Ik raad het je af om naar de Roka te gaan, tenzij je van ordinaire glimpakken met plastron houdt.
quote:vitamined schreef op 03 mei 2016 @ 16:54:

[...]

Oh, daar ben ik me wel van bewust, hoor. Als dat pak maar een beetje mooi zit;)

Ik weet dat het, zeker voor een trouwpak, een relatief laag budget is. Maar meer hebben we er gewoon echt niet voor over.

Mijn aanstaande draagt dagelijks een pak naar zijn werk en een aantal van zijn pakken zou ook zeker geschikt zijn als trouwpak. Die pakken waren niet duurder dan €500, dus het moet echt te doen zijn. Bij Oger en SuitSupply zorgen ze er sowieso voor dat het pak goed zit, dat is niet overal zo is mijn ervaring.

Hier vind je iig een lijstje van dingen waar je op moet letten bij het passen en vermaken van het pak voor je lief: http://www.engaged.nl/blo ... ij-het-passen-van-je-pak/
quote:Monatala schreef op 03 mei 2016 @ 16:44:

Als je enige feministische solidariteit hebt zou ik de suit supply overslaan.

Man heeft hier trouwens mooie pakken van de Society shop, goede service daar.Nee, sorry, daar heb ik totaal geen last van
quote:Bonnieux schreef op 03 mei 2016 @ 17:47:

Suit Supply, maar als je tegen de reclames bent, dan zou ik naar Oger aan het Noordeinde (nr 6) gaan. Oger maakt pakken ook mooi op maat en ze hebben een budgetlijn, RED heet die.

Ik raad het je af om naar de Roka te gaan, tenzij je van ordinair glimpakken met plastron houdt.

Bedankt voor de tips!

Ordinair en glimmend is wat we juist niet zoeken:)
Waar zijn de mannen gebleven die nog wél van tijd tot tijd een pak dragen, gewoon omdat het leuk is bij het uitgaan, naar de schouwburg, naar een feestje, enz... in plaats van elke dag in hetzelfde kloffie te lopen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 03 mei 2016 @ 19:04:

Waar zijn de mannen gebleven die nog wél van tijd tot tijd een pak dragen, gewoon omdat het leuk is bij het uitgaan, naar de schouwburg, naar een feestje, enz... in plaats van elke dag in hetzelfde kloffie te lopen...

Oh, die zijn er echt nog wel.

De mijne alleen niet.
Mocht je toch buiten Den Haag willen kijken, mijn man is goed geslaagd bij Barsoi in Utrecht.
quote:vitamined schreef op 03 mei 2016 @ 18:44:

[...]

Nee, sorry, daar heb ik totaal geen last van

Jammer, dan gooi ik het gewoon op de betere service bij de Society shop

Overigens hier juist een slechte ervaring bij de Barsoi in Utrecht, slecht product, slechte service.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik Google het allemaal nog eens!:)

Maar bedankt voor de tips!
quote:vitamined schreef op 03 mei 2016 @ 18:45:

[...]

Bedankt voor de tips!

Ordinair en glimmend is wat we juist niet zoeken:)Misschien is het veranderd, maar glimmende pakken heb ik toen niet gezien.!
Waarom moet die arme knul op zijn speciale dag zo'n ongemakkelijk mannenuniform aan? Waarom mag die jongen zichzelf niet zijn in een leuke outfit?

En dan ook nog €500,- neerlappen?! Sodeju!
quote:Vogelaarster schreef op 03 mei 2016 @ 23:18:

Waarom moet die arme knul op zijn speciale dag zo'n ongemakkelijk mannenuniform aan? Waarom mag die jongen zichzelf niet zijn in een leuke outfit?

En dan ook nog €500,- neerlappen?! Sodeju!

Die arme knul is gewoon een volwassen man. Die zelf ook op zijn bruiloft een nieuw pak aan wil. Ik sta daar straks ook niet in mijn normale leuke dagelijkse outfit.

En die €500 is net zo goed mijn geld als zijn geld.

Hoe dan ook, hij is echt niet zielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven