Lijf & Lijn alle pijlers

Het 'ik stop vandaag' topic.

04-05-2016 10:23 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit buiten lekker in het zonnetje een sigaret te roken en ik kom tot een (verstandig) besluit. Ik moet er gewoon mee stoppen, met roken, met ongezond eten, met niet/weinig bewegen.

Het is gewoon wetenschappelijk bewezen en natuurlijk algemeen bekend dat mijn gewoontes niet de juiste zijn. Dus, het roer moet om. En niet morgen of overmorgen, maar vandaag. Nu.

Wie doet er mee? Wie stopt er ook?
quote:MinkeDeWit schreef op 04 mei 2016 @ 10:57:

Als je je prettig wilt voelen in de zomer, moet je niet nu stoppen met roken. Ik ben nu 8 maanden gestopt en vind er nog steeds weinig aan, op een terrasje zonder sigaret. Idem als je in het zonnetje op iemand staat te wachten, of desnoods in de kou.

Onlangs vertelde een collega dat ze het roken sinds een jaar of drie helemaal niet meer mist. Ze is 14 jaar (!!!) gestopt.

Ik ben (na meerdere mislukte pogingen waarin ik mijzelf allerlei negatieve nonsens vertelde als hierboven) van twee pakjes per dag naar nul gegaan. Van het ene op het andere moment. Ik voelde me direct beter!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Klopt wat hier geschreven wordt. Ik ben wel eens voor twee weken gestopt en serieus, je merkt echt verschil. Waarom ik dan spontaan weer begin is weer wat jammer, maar het moet gewoon zonder kunnen. Ik heb nog een paar sigaretten en dan ga ik echt stoppen.
Ik geloof ook wel dat niet meer roken heel ontspannen is. Niet meer op zoek naar een aansteker, niet 's avonds toevallug nog even langs de pomp, niet meer tellen van hoeveel er dit weekend nog heb. Masr de allergrootste motivatie is voor mij: niet meer stinken en me in gezelschap prettig en zeker voelen dat ik niet naar rook ruik. En die trieste gerimpelde middelbare dames die ik op straat zie roken, zo wil ik niet zijn.

Nicotine is een rotverslaving en en padsant krijg je nog 96 giftige stoffen binnen geloof ik.

Allegria, het lijkt me lastig om geen nagels te bijten. Die heb je namelijk altijd bij de hand. Daar hoef je niet voor naar de winkel toe. Wat heb je al geprobeerd?

TO, hoe gast het inmiddels met je?
Gaat, dus.
Wat dan als ik nooit meer zo scherp en alert word als met sigaretten? Ik wil heus wel volhouden maar eerlijk gezegd merk ik nog niets van de voordelen. Hoe verklaar je dat dan? Op 7 oktober 2015 om 12.00 uur rookte ik mijn laatste sigaret.
Ik heb nu twee dagen niet gerookt.

En het is zwaar kut haha, ben heeeel erg chagrijnig.
Hoe gaat het vandaag?
Hoe gaat het nu met de stoppers?
aan het typen...
Ik ben een week gestopt geweest (jaja).

En de 1e sigaret die ik opstook was zo vies.

Echt heel raar. Het was gewoon ranzig.

Na vijf sigaretten was het weer lekker.

Nu stop ik echt. Al helemaal doordat die plaatjes er nu op komen. Geen zin om de hele dag naar zo'n plaatje te kijken. En ja er zijn andere manieren, bijv het gebruiken van zo'n bakje.

Maar daar heb ik allemaal geen zin in.
Een bakje? Een soort hoesje bedoel je?

Ik hoop dat het lukt en dat je het volhoudt. Ik ben jaren geleden gestopt...cold turkey. Ik was een paar dagen flink van slag..huilbuien en zooo boos! Maar achteraf ben ik zo vreselijk blij ..ik ben niet antiroken maar mén wat is dat een troep. Oh en minderen werkt niet. Dat is gewoon onzin..mijn mening dan.

Succes!!!
aan het typen...
Ik wil ook heel graag gaan stoppen met roken. Ben zo'n drie jaar terug cold turkey gestopt en dat heb ik twee jaar volgehouden zonder ook maar 1 sigaret te roken. Toen dacht ik dat ik het wel zou kunnen om een keer met uitgaan te roken en dat werd uiteindelijk steeds vaker waardoor ik nu alweer bijna een jaar rook. Hier wil ik heel graag weer vanaf omdat het zo een slechte en vieze gewoonte is waar je helemaal niks aan hebt en ik weet dat ik het kan want het is me eerder gelukt. Toch vind ik het best wel moeilijk om weer te stoppen en dan vooral in combinatie met alcohol. Ik wil het in ieder weer graag proberen en misschien helpt het me om hier mee te schrijven als stok achter de deur.

To, heel veel succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven