Gezondheid alle pijlers

Mijn vader is ziek

08-05-2016 16:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij erg druk om mijn vader.

Nadat hij vorig jaar endeldarmkanker heeft gehad en daar een stoma aan heeft overgehouden ging het redelijk goed met hem. Hij heeft nergens uitzaaiingen gehad en hij had weer zin in het leven en was weer actief qua fietsen en tuinieren. Mijn vader is 69.

Ze zijn bezig met de stoma opheffen maar dit kan nog niet omdat er een klein gaatje zit bij de darm wat nog moet dicht groeien.

Vannacht heeft mijn vader de hele nacht ontlasting overgegeven. Dit hadden mijn moeder en ik eerst niet door omdat hij dit ook niet zei. Rond 5 uur zagen we dat het echt zwarte ontlasting was en zijn we direct naar de spoedpost gereden.

Nu is hij opgenomen en weten ze nog steeds de oorzaak van het braken via de mond niet. De ontlasting komt ook niet meer in zijn stoma zakje maar dit kan ook komen doordat hij niks heeft gegeten vanaf gisteren 10 uur s avonds.

We belden net Het ziekenhuis en hij heeft nu een longontsteking. Wss van het braken.

Hij heeft een sonde nu.

Ik vind het zo erg en ben heel bang dat het mis gaat.. omdat hij best op leeftijd is.

Er is een scan gemaakt van de buik en daar is niks mis, dus daar kan het niet van komen.

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Hij heeft nu verhoging en 2 antibiotica kuren via de sonde.. Zo zielig
Sorry dat ik zeg. Ik herken het ook van thuis. Mijn ma ging nog niet naar de dokter met een maagbloeding. Wat ontzettend dom om niet direct een arts te raadplegen zodra het gebeurde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bah, wat erg voor hem en voor jullie als familie. Veel sterkte.
Afschuwelijk, ik hoop voor je, en je vader, dat ze de oorzaak vinden en dat ze dan meer kunnen doen, sterkte.
verba volant, scripta manent.
Op een MDL-afdeling kom je genoeg tegen, dus ja.

Het kan zoveel zijn en wellicht ook meerdere dingen tegelijk. Speculeren wat het is, schiet je niets mee op, maar ontlasting braken is in ieder geval geen goed teken.

Weet je zeker dat hij een sonde heeft en geen infuus?

Jeetje, wat erg! heel veel sterkte , dit is niet leuk..
Och wat vreselijk voor je vader en voor jou! Ik heb geen ervaring maar een is wel op zijn plaats
Als er een verstopping is naar de onderkant, dan komt de ontlasting er aan de bovenkant uit.

Ik snap je bezorgdheid, maar het kan echt nog goedkomen.

Vervelend dat hij nu die longontsteking heeft. Die zou idd. kunnen komen door het overgeven. Er is dan een beetje in het verkeerde keelgat geschoten en zo in de longen terecht gekomen.

Sterkte
Hij heeft een sonde en infuus.

De arts belde net. Er zit ook ergens een ontsteking in het bloed maar ze gaan er vanuit dat het van de longontsteking is. Ze maken zich alleen zorgen om de nieren. Die zijn ook achteruit gegaan maar dat kan komen door te weinig vocht. Hij krijgt nu extra vocht.

Opzich maken ze zich niet heel veel zorgen maar ze houden hem wel extra goed in de gaten.

Hij heeft nergens pijn en ziet er opzich nog wel goed uit. Dus daar maken ze zich ook geen zorgen om.

Kan het zijn dat de koorts niet afzakt en dat de antibiotica niet aanslaat?
Geen idee Itssme, ik zou in de beurt blijven voor het geval het wel meer mis gaat dan nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven