We gaan voor de 1e... wie ook?

08-11-2008 15:30 2408 berichten
...
Alle reacties Link kopieren
@Partylover, goed dat je zo positief blijft!! Maar ik kan me voorstellen dat je na zo lang proberen toch wel een beetje gefrustreerd raakt.

@ Leonor, BALEN!!! Wel geinig, die mannen die denken dat ze goed kunnen mikken. Speculaasman spreekt ze ook toe: "zwemmen jongens!"

@Iedereen: sorry dat ik niet op iedereen reageer. Daar zijn het gewoon teveel namen voor! Ik vind het echt leuk dat jullie allemaal meeschrijven en dat je hier je ei kwijt kunt (hmm, beetje raar in deze context, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel).

Hier druk op werk. Wel vaag pijntje in de onderbuik. Misschien wel de ovulatie? Of misschien gewoon een wind die dwars zit :-) We zullen zien.

groet van Speculaas
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar nu mijn vriend en ik ook voor een kindje willen gaan, zou ik graag mee willen schrijven op een "nieuw" topic. Maar jeetje wat zijn er in een paar dagen tijd al veel meiden en reacties!

Als er nog plaats is om mee te schrijven hier, dan graag! Ik ben 28, sinds een paar jaar heb ik een mirena ipv de pil en vanochtend heb ik een afspraak gemaakt om die te laten verwijderen, de afspraak staat op 1 december dus vanaf dan wordt het echt spannend!

groetjes Husky
quote:speculaas78 schreef op 13 november 2008 @ 16:33:

dat je hier je ei kwijt kunt (hmm, beetje raar in deze context, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel).

@DJ Morno: hier is het eigenlijk zo'n beetje de gewoonte dat die dingen via de gynaecologe gaan, zo ben ik ooit de eerste keer bij de gyn geweest toen ik op m'n 17de aan de pil ging, en vanaf dan elk jaar op controle, krijg je ook je voorschriften voor je pil en dergelijke... Is nu sinds februari geleden dat ik ben langsgeweest, dus bijna tijd voor de jaarlijkse check up, en dan zeg ik haar ineens dat ik wil stoppen met de pil.

Doet jullie huisarts dan jullie controle met oa uitstrijkje en zo, borstonderzoek...? Ik heb de vorige keer zelfs een echo gehad, was de eerste keer dat ik m'n eigen baarmoeder en eierstokken op tv zag! :-))

Maar heeft dus geen speciale reden nee, gewoon controle-onderzoek.
Zo, we blijven maar groeien, gezellig!

Ik heb gisteren mijn eerste foliumzuurtje geslikt en dan na het weekend mijn laatste pil!

Vriend man was trouwens wel weer geschrokken toen hij de foliumzuur zag liggen (met zwangere vrouw op de voorkant), hij moet af en toe echt nog aan het idee wennen...... zo van zullen we toch niet eind volgend jaar pas gaan proberen?

Ja, echt niet, ik ben er helemaal klaar voor en hij blijft het toch altijd eng vinden!
@Belgiegirl

Is hier (Duitsland) ook zo, mijn collega's waren dan ook allemaal uiterst verbaasd dat ik als vrouw van 30 nog nooit bij de gyn geweest was!

Uitstrijkjes enzo gaan hier ook bij de gyn, grote hilariteit dat de Huisarts (of eigenlijk volgens mij meestal de assistente dat in NL altijd doet)
Wel grappig dat bij de meesten de vriend/man het eng vindt, bij mij dus niet! Moest het aan m'n vriend liggen, hij had m'n pil deze zomer al in de vuilnisbak gekegeld! Hij is 200% overtuigd, geen greintje twijfel, hoe sneller hoe beter!

Ik ben degene die de boot een beetje afhoudt en af en toe denkt 'is dit wel het juiste moment?'... :-)
Vriend en ik twijfelen om de beurt, geloof ik. Nu sta ik er helemaal achter, lijkt hij weer een beetje te twijfelen of we toch nog niet even moeten wachten. Maar dat verandert om de paar uur.

Vanochtend mijn eerste foliumzuur geslikt. Ik vond het maar vies, lag maar zwaar op de maag. Maar goed, het is voor het goede doel hahaha. Ik twijfel alleen of ik de laatste pilstrip nog zal slikken of dat we er nu maar gelijk voor zullen gaan. Het kriebelt nu echt zeg maar.

@Murron, goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de huisarts? Waarom moet je alleen zo lang wachten? Ben benieuwd wat er uit komt, maar het kan wel eens een half jaar duren voordat je eerste menstruatie komt na het stoppen met de pil. Dit is wat de huisarts zei, alleen drong ik eigenlijk een beetje aan op een gyn. onderzoek.

De eerste keer stoppen met de pil kreeg ik ook weer veel last van puistjes, gelukkig niet in mijn gezicht, maar heel mijn rug zat onder.

Nog 1 dagje werken en het is weer WEEKEND!!! hebben jullie al leuke plannen??
Net gesproken met mijn vriend.

Vanaf nu gaan we er voor. Ik ga de laatste pilstrip niet meer slikken!!

Super spannend!

Mijn NOD is dus 18-11-08 ( stopweek pil)

Hee allemaal, wat hebben jullie alweer veel gekletst. Jammer Leonor dat je ook ongesteld bent geworden... Toch even jammer, vooral als je man zo goed gemikt heeft (lief dat hij dat zei).

Wat leuk dat er weer allemaal nieuwe mensen bij zijn! Belgiegirl, leuk dat je er bent. Ik kan me je angst voor puistjes na het stoppen met de pil wel voorstellen; ik ben nu een jaar gestopt en het begint nu wel erg te worden. De eerste maanden na het stoppen had ik er trouwens bijna geen last van. Het schijnt weer minder te worden als je zwanger bent, dus schiet maar snel raak .

Mijn schijnzwangerschapsverschijnselen zijn trouwens weer verdwenen, dus ik zal ook wel binnenkort ongesteld worden. Gelukkig heb ik net als troost een paar nieuwe laarzen gekocht. Ik zal eens kijken of een ik plaatje kan vinden.
Peertje, welkom!

Mijn uitverkoop-laars staat natuurlijk weer niet op internet, maar hij lijkt hier een beetje op, alleen loopt ie tot halverwege de kuit.

Goed, ik bedenk me nu dat dit allemaal volslagen non-informatie is, maar ze zijn zo leuk
@ Parnell, het zijn idd erg leuke laarzen! mag je ikbest even showen :D

@ Leonor: jammer dat je ongesteld bent, maar ja, nieuwe ronde nieuwe kansen toch?

Voor de rest vind ik het ook een beetje moeilijk om op iedereen te reageren, het zijn zoveel namen en verhalen!

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, de ongesteldheidskrampen trekken nu ook een beetje weg..

Vanmorgen een test gedaan.. een beetje snel denk ik, hij was dan ook negagtief. Ik weet eigenlijk niet na hoeveel dagen overtijd je het beste een test kan doen?het is er 1 van clearblue..

we wachten nog wel even af, man begint al zenuwachtig te worden en vraagt elke keer als ik naar de wc ben geweest of ik al ongesteld ben geworden. .hihi..

Fijne avond allemaal, wij gaan weer naar de bruiloft! :D
Duveltje, wat spannend! Je kunt officieel testen op de dag van je verwachte menstruatie. Als hij dan negatief is kun je het beste over twee dagen weer testen (want, zo staat in mijn Mat Care testen, de hoeveelheid HcG verdubbelt zich elke twee dagen). Ik duim voor je!
Yeahhhhhhhh, ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden. Vanmorgen voelde ik al een bekende kramp en warempel vanmiddag was het zo ver. Dus ik kan de huisarts weer afbellen.

Weten jullie misschien hoe het zit als je een lange cyclus hebt. Ben je dan ook het meest vruchtbaar na 2 weken of zit het dan in het midden en weet je achteraf pas wanneer dat was? Ja, ja, ik ben alweer aan het vooruit denken

Verder vind ik het ook lastig om op iedereen te reageren. In het dagelijks leven ben ik meer een luisteraar dan een verteller, maar ik merk dat ik hier meer dingen drop (het houd me ook zo bezig) dan vraag.

Iedereen veel succes met alles (ongesteldheid, foliumzuur slikken en/of mikken .
Duveltje, balen van de neg test.

Parnell ook zichzelf verwend! zo hoort dat als je ongesteld bent/gaat worden

belgiegirl: echt alles gaat via de HA hier. volgens mij komen de meeste vrouwen pas voor het eerst in aanraking met gyns als ze een gecompliceerde zwangerschap hebben, problemen met vruchtbaarheid of verkeerde PAP uitslag. de rest doet de HA gewoon. Die schrijft de pil voor, en een jaarlijks onderzoek doen ze niet aan als je aan de pil bent. je dumpt je herhaalrecept bij de apotheek (of laat die in de computer nakijken) en je hebt weer een nieuwe voorraad pillen. al moet ik zeggen dat mijn apo daar ongelooflijk makkelijk in was. kreeg ook altijd voorraad voor een jaar mee. terwijl een vriendin van mij maar voor 3 maanden kreeg. uitstrijkjes is vanaf je 30e om de 5 jaar. en inderdaad, dat doet de assistente! hilarisch he? borstonderzoek (mammografie) is pas vanaf je 50e elke zoveel jaar. vooralsnog ben je hier aangewezen op zelfonderzoek.

bevallen gaat in nederland heel veel thuis, met een verloskundig. al moet ik die bende niet in huis hebben, dus weet ik nu al dat ik voor het ziekenhuis zou gaan kiezen. in zkhs bevallen is op eigen keus (met je verloskundige) of als er complicaties zijn (dan met gyn). meeste thuisbevallingen eindigen overigens toch nog in het zkhs!

toch grappig al die verschillen!
Murron, je vruchtbare dagen zijn altijd ongeveer 2 weken voor je nieuwe menstruatie. als je cyclus steeds veranderd, weet je dus telkens pas achteraf wanneer je vruchtbaar bent geweest!
Leuk! mijn naam staat ook al in het schema, snel gedaan Mariss en ik ben bijna 26, volgende week ben ik jarig.

.

nog even over het foliumzuur en vitamine tabetten. Ik heb het advies (van een vriendin die bij de apotheek werkt) gekregen om tabletten bij de apotheek te halen, in die tabletten van de etos en kruidvat zitten wel vitamine, maar ze worden niet voldoende door het lichaam opgenomen. Zo kom je nog tekort aan foliumzuur ed. Echt weer wat voor mij

Volgens mij hebben bijna alle mannen babyvrees, maar als ze het eenmaal in hun handen hebben, willen ze het echt niet meer kwijt.
heey ik zie net dat mexxgirl en ik dezelfde NOD dag hebben, spannend.
Ohhh en murron, fijn dat je ongesteld bent haha dat we daar ook nog blij mee kunnen zijn
hi girls, ben net terug van werk en cursus, heb fijn 6 uur in de trein gezeten en zo. van meer reageren gaat het niet worden behalve dat ik een boek heb besteld bij bol.com: zwanger worden: handboek voor kinderwensers en twijfelaars.

Ben heel benieuwd om het te lezen, staat volgens mij veel nuttigs in. En en en en zondag starten met foliumzuur, ga ook de pil doorslikken tot halverwege januari, kunnen we vast veul oefenen en niet meer ongesteld worden. Kreeg van vriend een leuk smsje, hij wil niets liever dan met mij een kindje krijgen. Dus belgiegirl, je vriend kan de mijne een hand geven.
quote:theemuts82 schreef op 13 november 2008 @ 20:42:

Ik heb het advies (van een vriendin die bij de apotheek werkt) gekregen om tabletten bij de apotheek te halen, in die tabletten van de etos en kruidvat zitten wel vitamine, maar ze worden niet voldoende door het lichaam opgenomen. Zo kom je nog tekort aan foliumzuur ed. Echt weer wat voor mij sorry, maar dit vind ik echt een onwaarschijnlijk (broodje aap) verhaal.
Hallo iedereen,

Vind het echt leuk dat dit zo'n actief topic is geworden!

Goeie tip Theemuts van die vitamines. Ik ga er denk ik dit weekend even naar kijken.

Murron, fijn dat je ongesteld bent geworden. Hoop dat je een beetje zicht kunt krijgen op je cyclus!

Duveltje spannend!

Overigens kan ik niet goed reageren op al jullie vragen, simpelweg omdat ik het niet weet wanneer je kan testen, wanneer je vruchtbare dagen zijn, uhm... shoot me!!

Peertje, spannend!!!

Parnell, mooie laarzen!! Ik hou wel van dat 'onzinnige vrouwen geklets'
Oooohh wat lief zo'n vriendje Becky!

DJ Momo, onzin volgens jou? Dat bedoel ik dus, ik weet allemaal van niks... geen idee. Sowieso zit ik niet in de materie en daarnaast schijnt mn haarkleur ook weinig goeds te doen
Dat vitamine verhaal is volgens mij ook de grootste onzin! (Ik snap die apotheker wel, moet natuurlijk ook zijn geld verdienen).

Zo'n gyn heb ik hier ook, ik moet volgens haar 2x per jaar een uitstrijkje laten maken. Mijn collega (die ziekenfondsverzekerd is) hoeft maar 1x per jaar. Tja, ik ben particulier kan ze lekker declareren....

Heb sowieso wel het gevoel dat je hier als part. verzekerde soms een soort van melkkoe bent... Maar goed, dat probleem hebben jullie in Nl niet.

En mocht ik snel zwanger worden weet ik dat ik in ieder geval lekker een ziekenhuisbevalling ga krijgen, ik wil dat echt niet thuis en dat is hier gelukkig ook grote uitzondering!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven