Andere kijk op (geven van)flesvoeding!!

13-11-2008 15:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen zelf geen borstvoeding, wel geprobeerd, maar lukte niet door een borstverkleining 14 jaar geleden. Afgelopen dinsdag was ik op een verjaardag van een Deense vrouw en een aantal van haar vriendinnen waren arts. Het was een internationaal gezelschap het onderwerp flesvoeding kwam ter sprake. Ik gaf aan dat ik hier best moeite mee had soms, en zij begrepen hier werkelijk niets van. Ik begreep weer niets van hen en bijna alle mensen van het gezelschap (Fransen, Belgen, Denen en iemand uit Finland) gaven aan dat het bij hen niet eens onderwerp van discussie was, ja wat het meest practisch is, maar niet wat het beste is voor je kind; 'we leven hier toch niet in een derde wereld land' riepen ze uit; daar wordt bv gepromoot vanwege slechte hygiensche omstandigheden (vies drinkwater, diarree, ziektes), maar dat is hier toch niet aan de orde?? Zij zijn van mening dat dát de reden is waarom bv gepromoot wordt in de wereld en dat dit niet geldt voor landen als Nederland.

Vond het wel grappig om te zien hoe dat per land verschilt. Zij begrepen echt werkelijk waar niet waar mijn schuldgevoel vandaan kwam en vonden dit echt reuze onzin (óók de artsen in het gezelschap)... Wilde dit toch even delen en ben benieuwd naar de reacties.

Ilja
Wel wel, dan zal je wel gelijk hebben? Ik ken ook aardig wat Nederlanders, en daar zit een hele mix, van dun naar dik en van gezond eten naar minder gezond. Fijn dat je zo een wetenschappelijk onderbouwd beeld hebt van de obese belg ( ik ga even nog wat room drinken voordat ik ga slapen, dat vult toch beter dan dat glaasje magere melk...)
natuurlijk kan je alles relativeren, niet elke roker krijgt longkanker. Wel is er een verhoogd risico (zie alle wetenschappelijke onderzoeken). Volgens mij geldt dit hetzelfde voor borstvoeding. Doe waar je je lekker bij voelt, maar sta achter je keus, zeker gevoelsmatig. Als je eigenlijk schuldig voelt bij flesvoeding, probeer de borst. Als je ongemakkelijk en geiriteerd voelt bij borstvoeding geef de fles.

Als iemand iets aan te merken heeft op je (weloverwogen) keus: laat ze praten en neem het niet in je op, zonde van je energie!
quote:visje444 schreef op 13 november 2008 @ 23:37:

( ik ga even nog wat room drinken voordat ik ga slapen, dat vult toch beter dan dat glaasje magere melk...)
quote:visje444 schreef op 13 november 2008 @ 23:37:

Wel wel, dan zal je wel gelijk hebben? Ik ken ook aardig wat Nederlanders, en daar zit een hele mix, van dun naar dik en van gezond eten naar minder gezond. Fijn dat je zo een wetenschappelijk onderbouwd beeld hebt van de obese belg ( ik ga even nog wat room drinken voordat ik ga slapen, dat vult toch beter dan dat glaasje magere melk...)Kalm aan, Visje. Het is niks persoonlijks, dus voel je niet zo aangevallen.
quote:treuzeltje schreef op 13 november 2008 @ 22:53:

Ik snap werkelijk niet waarom vrouwen zich altijd zo gek laten maken. Doe gewoon wat je hart je ingeeft. En vergeet de onderzoeken en aanbevelingen van iedereen, die menen het weer het beste te weten.

Vroeger mocht een dekbedje, later weer niet. Elke keer komen ze weer met nieuwe bevindingen. Ik ken genoeg kinderen, die met flesvoeding heel gezond zijn opgegroeid.

En toen daalde het aantal kindjes dat stierf aan wiegedood drastisch... voortschrijdend inzicht heet dat.

Net zoals we nu weten dat Bv het beste is voor t imuunsysteem van je kind, en de kans op overgewicht en suikerziekte op latere leeftijd kleiner maakt.

Kijk, als t je tegen staat moet je t misschien niet doen, En als t niet gaat, gaat t helaas niet. Maar de gezondheidseffecten voor moeder en kind staan voor wetenschappers niet ter discussie (exeptionele gevallen daar gelaten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven