welke tweedehands auto

10-05-2016 08:57 39 berichten
Okay dames even jullie mening. Nu rij ik een Mitsubishi colt uit 2005.

Ik denk dat ik m binnenkort inruil voor een andere en er geld bij leg tot maximaal 10.000.

Aan welke auto's zit ik dan te denken 2ehands:

- Nissan Note (ruim, licht, weinig kilometers ivm andere auto's, ziet er alleen een beetje bejaard uit)

- Ford Focus station (nog ruimer, iets zwaarder, ziet er alleen zooooo burgerlijk uit)

- Mercedes Benz B klasse (ruim, ziet er gaaf uit, is alleen zwaarder en ouder maar wel meer kwaliteit?)

- BMW 1 serie (minder ruim en zwaarder maar wel gaaf uiterlijk)

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Onderhoudskosten zouden bij mij ook meespelen, en onderdelen voor een Mercedes of BMW zijn duurder dan voor een Ford of Nissan.

En wat ben je van plan met de auto te doen? Familievakantie, dus veel ruimte nodig? Of een beetje van hot naar her in de stad voor een bos bloemen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat ben ik ermee van plan? Ja gewoon wat ritjes maken en zo. Ik wil gewoon nooit meer te weinig ruimte hebben.

Dit is een antwoord van likmevessie maar toch.
Zou ik voor de Nissan of de Ford gaan.

Onderdelen goedkoper en waarschijnlijk ook net iets goedkoper in de wegenbelasting.
Kijk ook eens in Duitsland, veel meer auto voor je geld. Alleen weet ik niet of dat dit voor een auto van max €10.000 ook nog rendabel is. Maar maak het rekensommetje eens.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 10 mei 2016 @ 09:13:

Kijk ook eens in Duitsland, veel meer auto voor je geld. Alleen weet ik niet of dat dit voor een auto van max €10.000 ook nog rendabel is. Maar maak het rekensommetje eens.Juist voor wat oudere tweedehands auto's is dat rendabel. Je moet wel weten wat je koopt, want garantie kan lastig zijn.
Zou voor de Mercedes B gaan, onderdelen zijn misschien wel iets duurder maar je hebt er kwalitatief echt een goede wagen aan.

BMW 1 serie zou ik zelf niet aan beginnen gezien de gekende problemen met electronica in deze wagens en het veel voorkomende probleem met distributieketting (diesel N47D20)

Ford en Nissan naar mijn mening wegwerp auto's maar daardoor ook voordelig in onderhoud, de sloop ligt er vol mee.
Humanity is a disease... erase the human race!
Ik zou ook voor de Mercedes gaan. Met als tweede keus de BMW. Persoonlijk vind ik die mooier maar ik denk dat de Mercedes een verstandigere keus is oom ivm behoud van de waarde.
Kun je voor dat geld een fatsoenlijke B-Klasse vinden? Dat zijn echt waanzinnig lekkere auto's!

De 1-serie is ook geweldig, maar alleen als je niet van plan bent om ooit iemand op de achterbank mee te nemen.........

Oh en de Focus vind je burgerlijk, maar de Note niet? Ik vind weinig auto's zo truttig als een Note....

Heb je die ruimte trouwens nodig? Of is een minder ruime auto ook een optie?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik zou voor de mercedes gaan, ik rij zelf een A klasse en wil niks meer anders rijden. Een B klasse is lekker ruim
https://www.autotrack.nl/ ... es-benz/b-klasse/14725334

Dat zit nog net in mijn prijsklasse....

Ik ben wel plan mensen op de achter bank (mee) te nemen ja dat wel, en ook mijn racefiets.

Eh ja Nissan burgerlijk... *rolt met zijn ogen*
In een 1-serie kun je een volwassene echt amper kwijt. Door de achterwielaandrijving is de achterbank waanzinnig krap. Ik ben niet overdreven lang, maar kan m'n benen echt niet fatsoenlijk kwijt op de achterbank.

Dit geheel in tegenstelling tot de B-klasse. Ik ben er best wel weg van!

Ben je een beetje een autoliefhebber, of is het vooral transport van A naar B voor je?
Auto is vooral transport van A naar B ik heb mijn huidige auto zelfs nog nooit gewassen.

Ik vind denk ik vooral die MB gewoon een beetje geil. En dat komt weer voort uit het feit dat ik vroeger nooit zon auto kon betalen en nu wel. Maar eigenlijk wil ik gewoon voor 10.000 euro de auto die:

- ik de aankomende vijf jaar zo min mogelijk problemen geeft;

- meest ruim

- laag qua gewicht

- beetje fatsoenlijk doorrijdt
quote:badmeester schreef op 10 mei 2016 @ 10:20:

Auto is vooral transport van A naar B ik heb mijn huidige auto zelfs nog nooit gewassen.

Ik vind denk ik vooral die MB gewoon een beetje geil. En dat komt weer voort uit het feit dat ik vroeger nooit zon auto kon betalen en nu wel. Maar eigenlijk wil ik gewoon voor 10.000 euro de auto die:

- ik de aankomende vijf jaar zo min mogelijk problemen geeft;

- meest ruim

- laag qua gewicht

- beetje fatsoenlijk doorrijdt

Oh....dan ga ik maar niet over een Alfa 159 beginnen.

Al aan een Hyundai I30 gedacht?
Hyundai I30 past ook in dat rijtje want daar heb ik wel naar gekeken maar dan vind ik de focus wel mooier.
quote:badmeester schreef op 10 mei 2016 @ 10:25:

Hyundai I30 past ook in dat rijtje want daar heb ik wel naar gekeken maar dan vind ik de focus wel mooier.

Ik ook, maar ik vind de Focus (de generatie waar jij naar kijkt in ieder geval) helemaal niet zo burgerlijk, dus het is voor mij wat lastig in te schatten.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik in jouw situatie gelijk voor de B-klasse zou gaan.........
quote:badmeester schreef op 10 mei 2016 @ 10:20:

- beetje fatsoenlijk doorrijdtMocht je dan voor een B-klasse gaan moet je minimaal de B200 of hoger nemen, die 160 en 180 komen niet echt goed vooruit......
quote:Hayek schreef op 10 mei 2016 @ 10:29:

[...]

Ik ook, maar ik vind de Focus (de generatie waar jij naar kijkt in ieder geval) helemaal niet zo burgerlijk, dus het is voor mij wat lastig in te schatten.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik in jouw situatie gelijk voor de B-klasse zou gaan.........

Dat onderhoud duurder is ligt natuurlijk ook aan de garage waar je m heen brengt vermoed ik. Ik breng m altijd naar een garage met de illustere naam Babylon maar die zijn wel goed:-)

De vraag die ik met name heb:

Volgens mij is de MB zwaarder dan de Focus.

Stel je kan een focus uit 2010 krijgen met 70 op de teller en een MB uit 2007 met 110 op de teller. Welke gaat dan t langst mee?
quote:badmeester schreef op 10 mei 2016 @ 10:31:

[...]

Dat onderhoud duurder is ligt natuurlijk ook aan de garage waar je m heen brengt vermoed ik. Ik breng m altijd naar een garage met de illustere naam Babylon maar die zijn wel goed:-)

De vraag die ik met name heb:

Volgens mij is de MB zwaarder dan de Focus.

Stel je kan een focus uit 2010 krijgen met 70 op de teller en een MB uit 2007 met 110 op de teller. Welke gaat dan t langst mee?

Normaal gesproken de Focus natuurlijk. Nieuwer en minder kilometers.

Maar een auto uit 2007 met iets meer dan een ton op de teller gaat normaal gesproken ook nog jaren mee.........
quote:badmeester schreef op 10 mei 2016 @ 10:31:

[...]

Hangt veel van de motorisering af, maar durf in deze wel te zeggen dat de MB langer mee zal gaan.

Mijn huidige MB S500 is uit 1981 en rijdt nog steeds zonder problemen afgelopen jaren buiten het reguliere onderhoud (banden, remblokjes) geen kosten gehad!
quote:Hayek schreef op 10 mei 2016 @ 10:36:

[...]

Normaal gesproken de Focus natuurlijk. Nieuwer en minder kilometers.

Maar een auto uit 2007 met iets meer dan een ton op de teller gaat normaal gesproken ook nog jaren mee.........Ja dat dacht ik al *zei hij met een kleine snik in de stem*
quote:Exilidous schreef op 10 mei 2016 @ 10:37:

[...]

Hangt veel van de motorisering af, maar durf in deze wel te zeggen dat de MB langer mee zal gaan.

Mijn huidige MB S500 is uit 1981 en rijdt nog steeds zonder problemen afgelopen jaren buiten het reguliere onderhoud (banden, remblokjes) geen kosten gehad!

De Mercedessen uit de jaren '80 staan als onverwoestbaar bekend. Ze hebben zelf later gezegd dat ze eigenlijk overdreven hadden met hoe degelijk ze ze gemaakt hadden. De W124 staat erom bekend dat er heel wat exemplaren zijn die over het miljoen zijn gegaan qua kilometers.

Ik denk dat je de duurzaamheid van jouw S500 niet kunt vergelijken met een moderne Mercedes.

En ik kan dan weer melden dat ook een Ford behoorlijk lang mee kan gaan.
een 200 is vast ook weer zwaarder dan een 15 of 170 vermoed ik?
Volgens mij zit de 200 voor de MRB in dezelfde gewichtsklasse als de 150 en de 170, maar een 200 automaat zit dan weer een trapje hoger.
Mij lijkt bijvoorbeeld dit ook een bijzonder fijne auto.........

Maar ik word dan ook lichtelijk geil van een licht lederen interieur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven