Toe aan iets nieuws?

14-11-2008 15:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw en ik zijn reeds jaren gehuwd. Toen zij laatst voor meer als 3 weken voor vakantie ging naar haar geboorteland heeft zij een man ontmoet die heel goed met haar kon praten over alles en nog wat. Ze hebben elkaar meerdere keren telefonisch en 2 keren (in de avond) ontmoet. Volgens haar zijn ze gewoon goeie vrienden geworden en daarbij is het gebleven. ..........Op mijn verzoek zou er geen contact meer zijn..........Achteraf stuurt mijn vouw een berichtje aan haar nieuwe "goeie" vriend om te vragen hoe het met hem gaat...etc.... en sluit af met kusjes van ..........

Ik word een beetje gek van het idee..... Dames die dit bericht lezen...wat is jullie mening..Ik voel dat er hier meer achter zit dan slechts "goeie" vrienden......
Je komt nogal jaloers over. Waarom mag je vrouw geen contact hebben met die man?

Het is inderdaad niet zo netjes om toch contact te hebben als ze dat eenmaal heeft beloofd, maar aan de andere kant: ik vind het een nogal overtrokken verzoek. En die kusjes? No offense hoor, maar dat is lief, niet seksueel. Ik stuur mannen zo vaak kusjes en ik ben al tijden gelukkig getrouwd.

Hoe weet jij trouwens dat jouw vrouw dat bericht gestuurd heeft?
Kan me juist voorstellen dat hij het niet leuk vind dat ze contact zoekt, zeker niet omdat hij gevraagd heeft dat niet te doen.... ik zou echt boos worden als mijn vriend dat zou doen...

Is het niet mogelijk dat jij die man ook leert kennen als het dan toch maar gewoon een vriend is ?
Ja, ik weet wel dat jaloers overkom. Niks verkeerd aan.....Ik heb er verder geen probleem meegemaakt, maar ja.....

Dat bericht heb ik zelf ontdekt.........

Nog bedankt voor de reactie.
Nouja, als het geen probleem is: succes met rondneuzen verder.
Blijf het bespreekbaar maken.. als jij iets verbied en ze doet het achter je rug om zou het een "verboden vrucht" kunnen worden. Als jij hem ook leert kennen dan kun je het ook vertrouwen(en zien hoe de situatie zich ontwikkeld). Is die andere man ook getrouwd? Single? Gescheiden? Wat is zijn situatie?
Lieve Hannah, bedankt voor de reactie. Hij is single en heeft op de avond dat zij elkaar voor het laatst hadden ontmoet geprobeerd om verder te gaan..Tenminste als ik haar mag geloven. Hij heeft dus niet de intentie gehad om slechts goeie vrienden te zijn en dus wil ik hem voorlopig ook niet ontmoeten.
Hmm nu begrijp ik wel dat je niet wil dat je vrouw contact met hem heeft. Het is dus geen gewone jaloezie met irreële angsten zegmaar..

Je hebt het dus niet met je vrouw besproken dat ze nadat ze heeft gezegt geen contact met hem op te nemen, ze hem nog heeft gesmst? Zo ja wat zei ze ervan..

en zo nee..waarom niet..

Ik denk dat het wel belangrijk is om dit te bespreken. Ze moet ook rekening houden met jou. Gaat het om de uitdaging? (het is wel spannend natuurlijk) of vind ze hem echt interessant?

Ze begrijpt toch wel dat het voor jou moeilijk is als ze een vriendschap opbouwen terwijl die vriend eigenlijk meer wil..
Ik heb het wel besproken, maar natuurlijk was de reactie gewoon "goeie" vrienden. Ik merk wel dat ze haar mobiel tegenwoordig heel goed "bewaakt"......Tja.....het zal de uitdaging zijn en ja spannend................
Je vrouw mag een mail aan een vriend van haar niet afsluiten met "kusje", maar jij spreekt iemand die je helemaal niet kent aan met "lieve Hannah"?

Dat is een beetje krom, en aan de andere kant zie je nu misschien zelf ook dat dat niet zoveel hoeft te betekenen...
Ik vind het respectloos dat je vriendin toch contact blijft houden, terwijl ze weet dat het jou kwetst.

Misschien is het beter om eens met je vriendin over jullie 2en te praten, en niet over de andere partij.

Er hoeft natuurlijk niets aan de hand te zijn, misschien is je vriendin wat naief wat betreft mannen, maar voor je zielenrust zou ik het toch eens uit willen praten.
quote:jjcolor schreef op 14 november 2008 @ 16:03:

Ik heb het wel besproken, maar natuurlijk was de reactie gewoon "goeie" vrienden. Ik merk wel dat ze haar mobiel tegenwoordig heel goed "bewaakt"......Tja.....het zal de uitdaging zijn en ja spannend................

Vind wel dat je hier wat mee moet doen.

Stiekem gedoe is nooit goed, wat de reden er ook van is.

Ik begrijp ook wel dat je er achterdochtig van wordt.

Maar als het niet uitgesproken word dan blijft het een spookgedachte. Benoem naar je vrouw precies wat je ziet, wat je voelt .Geen verwijten maar gewoon puur wat je ziet en voelt.

Daar lijkt me toch niks mis mee? :$
Jaja, leer mij de vrouwen kennen die z.g. goed kunnen "praten" met een andere man.....

Volgens mij zit je goed met je voorgevoel hoor. Als ik jou was zou ik ook iemand gaan zoeken waar je goed mee kan "praten". Kijken wat zij daarvan vindt.

Als je vrouw goed wil "praten" kan ze dat ook met jou doen of zijn het "onderwerpen" waarover ze niet kan/wil met je praten? Hmmmm, geeft te denken.
Tja... als mijn partner mij zou vragen met iemand geen contact meer te hebben, dan zou ik dat doen. Ik zou dat nog wel even aangeven naar die persoon. Dus zolang het geen structurele eis is (dus voor steeds meer mensen geldt) maar incidenteel (dit specifieke contact voelt niet prettig), vind ik TO niet over the top onredelijk.

Is er werkelijk niets aan de hand, dan heeft zijn vrouw ook de behoefte niet aan dat contact.

Afsluiten met XXX zou bij mij geen alarmbellen doen rinkelen als ze dat vaak doet bij mailtjes. Is dit exclusief voor deze meneer, dan vind ik TO niet over the top achterdochtig.

Oh, en voor de duidelijkheid, ik vind het ook normaal dat mijn partner in mijn mailbox en telefoon kan en vice versa.

Als je heel duidelijk hebt gemaakt dat hier een grens ligt en dat je je hierover onzeker voelt, vind ik het eigenlijk bijzonder respectloos van haar dat ze er toch mee doorgaat. Op deze manier ondermijnt ze haar eigen relatie en dat is een keuze. Dit vreet namelijk aan jou en daarmee aan de relatie.
quote:JWvB schreef op 14 november 2008 @ 17:28:

Tja... als mijn partner mij zou vragen met iemand geen contact meer te hebben, dan zou ik dat doen. Ik zou dat nog wel even aangeven naar die persoon. Dus zolang het geen structurele eis is (dus voor steeds meer mensen geldt) maar incidenteel (dit specifieke contact voelt niet prettig), vind ik TO niet over the top onredelijk.

Is er werkelijk niets aan de hand, dan heeft zijn vrouw ook de behoefte niet aan dat contact.

Afsluiten met XXX zou bij mij geen alarmbellen doen rinkelen als ze dat vaak doet bij mailtjes. Is dit exclusief voor deze meneer, dan vind ik TO niet over the top achterdochtig.

Oh, en voor de duidelijkheid, ik vind het ook normaal dat mijn partner in mijn mailbox en telefoon kan en vice versa.

Als je heel duidelijk hebt gemaakt dat hier een grens ligt en dat je je hierover onzeker voelt, vind ik het eigenlijk bijzonder respectloos van haar dat ze er toch mee doorgaat. Op deze manier ondermijnt ze haar eigen relatie en dat is een keuze. Dit vreet namelijk aan jou en daarmee aan de relatie.mee eens..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven