En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mac Donalds :-)

Wel netjes een salade besteld hoor. Moest vandaag over werken dus even snel iets besteld bij de Mac.
Vandaag ga ik een prei ovenschotel maken. Denk met een gehaktlaagje, prei, ui, aardappelpuree, gebakken champignons, hamblokjes en uiteraard geraspte kaas en kruiden.
Lekker makkelijk: pastakliek met kaaskorst uit de oven.
Vandaag worden het merguez worstjes met gebakken aardappelen en rode kool.
Spinazietaart met tonijn en geitenkaas; citroencake toe
vanavond onverwacht toch werken,dus spruitjesstampot met stoofvlees uit de vriezer gepakt.als toetje neem ik de appelcompote mee die ik vd week gemaakt heb.vinden mn collega,s vast ook wel lekker
Hier wordt het pasta met courgette, tomaat, olijf, zongedroogde tomaatjes, mozarella en rode pesto-saus.
Ik heb van 17.00 tot 19.00 een expositie opening met heel veel multi-culti hapjes. Als ik daarna nog honger heb of ze niks vegetarisch hebben, maak ik pasta met spinazie a la creme. Lekker makkelijk en lekker.
Macaroni met gekruid gehakt, tomatensaus, peterselie, walnoten, stukjes feta en geraspte kaas

en slaatje met gemengde sla, sojastengels, tomaten, olijfolie, citroensap, peper en zout ,scheutje azijn
quote:mylenevalerie schreef op 13 november 2008 @ 08:18:

Vandaag ga ik een prei ovenschotel maken. Denk met een gehaktlaagje, prei, ui, aardappelpuree, gebakken champignons, hamblokjes en uiteraard geraspte kaas en kruiden.

Ik had toch met alle bovenstaande ingredienten meer trek in een quiche vanavond. Aardappelpuree wel weggelaten, mais en paprika toegevoegd. De rest van de dingen gewoon gebruikt. Ik heb nog zoveel over dat ik even moet denken wat ik morgen met het mengsel ga maken. Misschien een grote quiche en die in de vriezer doen ofzo.

Het ziet er weer heerlijk uit, Mylenevalerie!

Goed idee, een quiche invriezen: doe ik vaak als ik over heb en je hebt altijd iets in huis als er mensen komen, als voorgerecht of als borrelhapje.

Hier vanavond restjes: vooraf spinazietaart met kaas, daarna rijst met kip-kerrie, toe een stukje citroencake.
Ja ik ben eruit. Met het ene deel van het mengsel maak ik een grote quiche en die doe ik in de vriezer. En ik hou een beetje achter waar ik vanavond een tortilla mee maak. Even een rode saus erbij maken, oprollen, ger.kaas erover en de oven in.

Ik had zoveel prei gekocht omdat het bij AH maar 28 cent was. Maar ik hoef niet een week lang alleen maar prei te eten.
@ MyleneValerie: Preisoep een idee? Vind ik erg lekker, beetje roquefort erdoor en stokbrood erbij en het vriest ook prima in.
quote:robo schreef op 14 november 2008 @ 10:46:

@ MyleneValerie: Preisoep een idee? Vind ik erg lekker, beetje roquefort erdoor en stokbrood erbij en het vriest ook prima in.Ik ben gister niet zo slim geweest, ik heb dat mengseltje gemaakt. Dus heb geen prei meer over. Ja 1 stengel. Nog niet over nagedacht wat ik daarmee ga doen.
Gister gemaakt; hutspot met stoofvlees.

Vandaag = vrijdag = gemaksdag = deze keer macaroni.
Shit happens
Wij eten vandaag gegrilde kebabjes, orzo met citroen en een gemengde salade met paprika en olijven.
Yette, mag ik wat vragen, ik had een algemene vraag gesteld bij mijn topic Woensdag gehaktdag maar denk niet dat ik er antwoord op krijg.

Ik zou zo graag van iemand een recept willen hebben van Turkse kufte (of schrijf je het köfte?). Maar een recept die iemand zelf maakt, want googelen kan ik ook maar liever een recept van iemand die het zelf maakt en lekker kan koken. Heb jij misschien iets voor me?
Het recept van kebab dat ik gebruik is Indiaas en met kipgehakt, maar ik gebruik meestal halal-halfom de cashewnotenpasta heb ik maar een keer gekocht,

Geelafi Seekh Kebab

Ik heb bovenstaand recept in een kookboek, op de plakkerigste bladzijde Gelukkig is er iemand zo aardig geweest dat recept op smulweb te zetten, scheelt mij een boel tikwerk. Het recept zelf is ook een flinke klus, maar dan heb je wel hele mooie heerlijke en kleurrijke kebabjes.

Helaas heeft die persoon op Smulweb niet uitgelegd hoe je de cashewnotenpasta maakt (dan moet je noten blancheren en met olie in de keukenmachine malen) en de panir omschrijving ontbreekt ook (melk koken en stremmen met citroensap, 10 minuten laten staan, door kaasdoek of theedoek gieten en het kaasje tot een bal knijpen door de doek vanaf de samengehouden punten op te rollen. half uurtje in een vergiet leggen met een gewicht erop). Zelf gebruik ik in dat recept zelden panir, of ik moet nog hebben liggen, voor zo'n beetje is het me teveel moeite. Ik vervang het soms ook door een stukje milde feta.

Uit hetzelfde kookboek maak ik trouwens wel regelmatig kebab op basis van panir, da's een veel makkelijker recept en weer eens wat anders voor een vegetarisch dagje. Voor een kilo kebab heb je dan wel ongeveer 8 liter volle melk nodig

Als je wilt kan ik dat recept ook een keer neerzetten. Ga het binnenkort maar weer eens maken, kunnen de kinderen leuk helpen met het maken van de 'kaas'.

Mijn Turkse slager noemt het trouwens köfte, en hij maakt zulke lekkere, met veel verse groene kruiden erin, dat ik ze tegenwoordig ook gewoon koop
Vanavond biefstukje stroganoff, rosti rondjes uit de koekenpan en salade.
Geweldig Yette, dank je wel. (f) . Als kind zijnde heb ik vaak, toen dagelijks, bij een turks gezin gegeten en ik ben dol op die keuken, maar heb nog nooit zelf iets gemaakt. Ik ga wel kijken om die pasta kant en klaar te kopen. Uiteraard is dat andere recept meer dan welkom.

Ga het even meteen opslaan. Thanks!!!!!!!!!!!!!!!
vandaag wordt het hartige taart met aardappelen,ui,spekjes en verschillende soorten kaas.mmmm kan haast niet wachten.
Groentesoep met wat puntjes pizza margeritha erbij...

Morgen stoofvlees wat ik lekker de hele dag laat sudderen met allerlei grofgesneden groente. En dat met rijst, aardappelen of zelfgemaakte friet.. mmmmmmm
Woensdag: aardappelkroketjes uit de oven, vis uit de oven, bloemkool

Donderdag: zelfgemaakte pizza

Vrijdag: patat met kroket in de sportkantine na het sporten

Vandaag: hutspot

Morgen: zelfgemaakte kipsaté, aardappelwedges en sla
Revival, maak jij altijd al van te voren een weekmenu?
O ik zie het dit was vast een achteraf weekmenu haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven