Jongerenvakantie Blanes

17-05-2016 12:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hellooo,

Wij gaan deze zomer met z'n 4en naar Blanes (4 meisjes van 17/18). Wij zijn daar (zonder het reizen) 8 dagen en verblijven op een camping. Is er iemand hier die al wel eens in Blanes is geweest? kunnen jullie wat vertellen over:

~bijvoorbeeld de drank/tabaks-prijzen (ook gewoon de drank uit de supermarkt daar)? is het (veel) duurder of goedkoper dan in NL?

~leuke (en goedkopere) restaurantjes

~Leuke dagactiviteiten die je daar kan doen

~goede uitgaansplekken

~hoeveel geld gaven jullie daar ongeveer uit per dag? Waren jullie daarmee zuinig of totaal niet?

~opvallende plus- en minpunten van een vakantie in Blanes

en voor de rest al jullie ervaringen, tips en wat je nog meer over een vakantie in Blanes kan vertellen.

Thanks voor de reacties:)
Ervaring met Lloret (is net zoiets )

Zuipen. Bijkomen. Jeep safari (o.i.d). Eten zo goedkoop mogelijk. zuipen feesten. Naar huis. 2 weken bijkomen . Aldus het verhaal van vriendin haar zoon.

Blanes zal net zoiets zijn.
Blanes is net zoals alle andere vakantie (zuip) paradijzen, uitslapen, strand liggen, stappen, en dan het riedeltje weer opnieuw.

Eten kun je zo duur maken als jezelf wilt, tot de wat duurdere restaurants als de friet van piet op de hoek (ja 12 jaar geleden kon je daar gewoon de frikandel speciaal halen).

Ik heb wel een uitstap naar Barcelona gemaakt met de trein, prima verbinding. Vroeg opstaan want de rit is volgens mij wel lang.

Haal je ontbijt lekker bij een lokale bakker, mocht dat niet op je camping al geregeld zijn.
Mag toch hopen dat jullie dit:

~opvallende plus- en minpunten van een vakantie in Blanes

al op een rijtje hebben gezet, voordat jullie deze Blanes vakantie geboekt hebben.

Ik bedoel, je gaat toch niet pas nadat iets al definitief is nog even de voor en tegens in een rijtje zetten?!

Verder wat hierboven al staat. Zon, zee, zuipen, sex en uitgaan.
Het enige wat je doet is zuipen en overdag slaap je aan het strand. En je eet best wel veel patat, pizza, kroketten enz. Ik was niet zuinig en heb zo al mn geld opgedronken/gerookt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Wat ik me kan herinneren van een vakantie in Calella(ik denk niet dat er zoveel verschil is tussen al die badplaatsen aan de costa vol jongeren): gezuip, gekots, rondneuken, nog meer gezuip en gekots, zo goedkoop mogelijk eten want dat kots je toch weer uit, liefdesdrama's, dronken ruzies met vriendinnen.

Het enige leuke vond ik een uitstapje naar Barcelona. Met die vriendinnen is het nooit meer goed gekomen.

Niet aan mij besteed dus, ook toen ik nog jong was niet.

En oh ja, de sissende Spanjaarden. Ze sisten altijd als je langs liep. De jonge mannen dan. De oudere Spanjaarden hadden overduidelijk de balen van al die jongeren.
Wanneer je even iets anders wilt dan zou ik aanraden om naar Marimutra en eventueel Santa Clothilde te gaan. Er gaat een treintje/busje de berg op. De eerste is een prachtige botanische tuin en de tweede een Italiaanse tuin beide met uitzicht over de kust.

Tossa de mar is ook leuk om te bezoeken. Met de bus het goedkoopste. Je kunt er ook heen varen maar dat is duur. Het varen is wel mooi langs de grillige kust erg de moeite waard.

Er zijn supermarkten die niet duur zijn. Vooral locale dranken zijn niet duur (wijn/bier Sam Miguel is goed te drinken). Eten niet aan het strand maar in de kleine straatjes/steegjes waar de spanjaarden zelf eten. Platje del dia is meestal het goedkoopst. Dat is meestal een dagmenu van 3 gangen met vaste gerechten (of keuze uit 2) vaak zit water of wijn inbegrepen. Kost rond 10-12 euro. Of eten in een café.

Je kunt het wel leuk hebben in Blanes ondanks dat het een feest bestemming is. Het ligt aan jezelf. De Catalaanse kust is wel degelijk mooi buiten de gebaande paden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
O ik word oud...

Vroeger wel een paar keer gedaan maar zou er nu niet meer aan moeten dénken!

Zondag weer eens gek gedaan (lang niet zo gek als toen) en ben er nog ziek van

Geen tips wat betreft Blanes maar eens met bovenstaande berichten Veel plezier!
Ik ben zelf als achttien jarige naar Blanes geweest. Dat is al wel bijna twintig jaar geleden (slik). Maar wat ik weet.....zuipen, stappen, slapen, verder slapen op het strand en weer zuipen.

Eten kon je zo duur en goedkoop maken als je zelf wilde. In principe is er genoeg goedkoop te eten. Ik herinner me dat ik echt veel minder geld opgemaakt had dan begroot maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel wat drankjes niet zelf betaald heb.

Overigens is er wel geprobeerd onze tas te stelen (meisje rende langs en trok tas van schouder van mijn vriendin, gelukkig had zij hem stevig vast) en is mijn camera toen gejat.
Het is er allemaal net iets goedkoper dan in NL (zowel in bars/restaurants als in supermarkten), maar reken je niet rijk.

Uitstapjes kan je meestal via tourbureau's/receptie/reisbegeleiding of op de boulevard boeken, bijv een dagje Barcelona, een toer met likeurproeverij (denk er nog verlekkerd aan terug), een dagje op zee met een boot en snorkelen, een ochtend naar een leuke markt etc.

Tip: als de politie je opdraagt iets te doen, doe dat dan ook zonder attitude (anders zit je zo op het bureau kan ik je uit ervaring vertellen).
WTF?
Mocht je een middenklasse restaurant voor een x kunnen betalen. Bij de haven aan het einde zit het restaurant Can Flores bekend vanwege de beste Paella van de Costa Brava en misschien wel heel Spanje. http://www.dutchfoodie.nl/can-flores-blanes/. Je moet wel van vis houden: http://canflores.com/index.php/en/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kwam per ongeluk thuis met een tatoeage. Spreek af dat er altijd iemand nuchter (genoeg) blijft om je te weerhouden van dit soort dingen. Allemaal 2x een avond nuchter zijn en op de rest passen is echt geen overbodige luxe. Voor de rest: heel veel plezier, weinig eten en veel sangria doet het hem vast wel!
Neem een henna tattoe dat verdwijnt weer.
Nachtleven

In de laatste jaren is Blanes in Spanje rustiger geworden als het gaat om uitgaan. Jaren geleden kwamen hordes jongeren naar Blanes toe om te feesten, maar tegenwoordig is Blanes juist populairder geworden onder families met kinderen. De meeste jongeren die nu dan ook nog uitgaan in Blanes zijn op vakantie met hun ouders. Hoewel Blanes nog steeds leuke clubs en bars heeft, zul je voor het echte nachtleven naar het dichtbij gelegen Lloret de Mar moeten gaan.

De meeste clubs in Blanes zijn te vinden in het gebied rond Playa Sabanell. Er zijn in Blanes veel Nederlandse bars, clubs en restaurants te vinden, waar vaak typisch Nederlandse muziek wordt gedraaid. Verder zijn er nog veel andere kleine barretjes, restaurants, snackbars (Nederlands), terrassen en een enkele andere club in Blanes te vinden, maar voor het echte uitgaansleven kun je hier niet terecht.

Arena

De grootste en bekendste discotheek van Blanes is Arena. Dit is een Nederlandse club met regelmatig Nederlandse artiesten. De club heeft een capaciteit van 1600 mensen en bestaat uit twee zalen. Eén van de zalen is bestemd voor thema avonden zoals Nederlandse avonden, Spaanse avonden, schuimfeesten en Sunsation White & Fuck avonden. Entree prijzen verschillen per avond en per feest.

Gotcha Bar

Een Nederlandse bar is Gotcha Bar. Dit is een vrij rustige bar met een terras, waar je heerlijk kunt zitten en genieten van de omgeving. Ook in deze bar zijn thema avond te vinden, zoals Nederlandse feesten en de ‘get well dressed’ feesten. Meestal is de entree gratis en soms krijg je hierbij ook gratis entree tot Arena en een gratis drankje.

Ricky's Bar

Een Britse bar is Ricky’s Bar. Dit is één van de oudere bars in Blanes en is geopend in 1986. Hier worden voetbalwedstrijden uitgezonden en dartwedstrijden gehouden. Ricky’s is geopend van dinsdag tot zondag en ligt in het oude gedeelte van Blanes. Toegang is gratis en er worden typisch Britse muziekstijlen gedraaid en top 40 muziek.

- See more at: http://www.spanjevakantie ... anes#sthash.IocUpRSH.dpuf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Uitgaan

Het meeste uitgaan in Blanes vindt vooral plaats in het nieuwe gedeelte. Je hebt er veel kroegen en een aantal grote discotheken. Zo zijn er qua kroegaanbod bijvoorbeeld Gotcha, Holland Beachhouse, De Boemel, en ook niet te vergeten; de Britse pub The Bull.

De clubs in Blanes zijn ook niet mis, waar Arena, een club centraal in Blanes, het altijd goed doet. Sala Vega heeft zo nu en dan een onbeperkt drank avond, waar je slechts 1 keer entree betaald. The Hangover is een club waar je vaak moombathon gaat horen, dus fans moeten zich daar melden! Verder heb je nog club Essencia, 1 van de grootste clubs uit Blanes, waar je echter 18 jaar moet zijn om naar binnen te mogen.

Eten

Er zijn in Blanes een hele hoop plekken om te eten. Patje Patatje is een tent voor een simpele hap, en zoals je misschien al raden, een snackbar. Er zit in Blanes een Spaanse supermarkt, die wel gesloten is van 12:00-16:00(vanwege de siësta). Ook zit er een Appie Heijn, die Nederlandse producten verkoopt! Bij de meeste kroegen kun je altijd wel een patatje eten. The Bull is prima om te eten, waar je zeker hun Curry moet proberen! Ook in het oude deel Blanes zijn er veel locaties om goed te eten.

Prijzen

De prijzen in Blanes zijn wat vergelijkbaar met Nederland, wat dus neer komt op zo’n 2,50 euro voor een biertje. Voor een hamburger ben je zo’n 5 euro kwijt, en een pizza zo’n 7 euro. In de restaurants in oud-Blanes kunnen de prijzen wat hoger uitvallen, maar je krijgt er zeker waar voor je geld! Het is gebruikelijk om in restaurants en taxi’s een fooi te geven van zo’n 8-10%. Er wordt in Blanes(vanzelfsprekend) betaald met de euro.

Klimaat

In Blanes is het in juli zo’n 26-30 graden overdag. De dag kent zo’n 10 zonuren. Blanes ligt aan de Middellandse zee, en het water is dan ook van een aangename temperatuur. Blanes heeft een strand van zo’n 3-4 kilometer breed.

Activiteiten

In en rondom Blanes zijn er een hoop activiteiten. Zo kun je de trein pakken op het station(makkelijk bereikbaar met de bus) naar Barcelona, om een dagje cultuur te snuiven, naar de thuisbasis van FC Barcelona, het Camp Nou te gaan en een beetje rondlopen. Ook kan je op jeepsafari gaan in het achterland van Blanes. Er zijn veel partycruises te boeken, waar je over het algemeen voor een vaste prijs onbeperkt kan eten en drinken! Er worden regelmatig beachparties georganiseerd die je niet kan missen! Je kan de bus ook pakken naar Waterworld, een gigantisch waterpark in de buurt van Blanes! En wil je even ergens anders uitgaan? Pak dan de bus naar Lloret de Mar!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven