het consultatieburo op rtl 8

15-11-2008 17:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wie dit ook kijkt maar het stuit mij tegen de borst dat ze jonge peuter weghouden van vet, ik begrijp het van de verzadigde vetten maar dit vind ik wel erg extreem, hebben ze op dat 'consultatieburo' nog nooit gehoord van peuterdiaree wat dus komt van te weing vetten. 'We' voeren onze kinderen te vetarm eten, dan bedoel ik dus onverzadige vetten, maar zoals het nu op mij overkomt is het 'taboe'om je kind uberhaupt vet te geven. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik nu te makkelijk door mijn kind genoeg onverzadige vetten te geven of moet ik maar luisteren naar het CB van tv en mij kind maar onthouden van elk vet dan ook? Even ter info, mijn kind is bijna 5, zowel hij als ik zijn normaal postuur en normaal BMI, allebei zelf eronder ondanks het normale vetgebruik.
Vet is nodig voor je lichaam. Zolang het met mate is, is er niks op tegen.

Luister trouwens sowieso niet altijd even goed naar het cb
Ja, dat vind ik echt.
Oja, vet is het nieuwe gif he? Hysterische onzin weer.
je hersenen bestaan voor een deel uit vet geloof ik. Verder zijn er twee soorten vitamines: wateroplosbare en in vetoplosbare. Als je dus totaal geen vet eet, dan mis je de laatst genoemde groep vitaminen. Lijkt me niet gezond dus!
Eens met de rest, iedereen heeft vetten nodig- groot én klein.

Volgens mij is de uitzending van 'Het consltatiebureau' pure reclame voor Nutricia. Zag in ieder geval al een paar keer sluipreclame voorbij komen. Mede daarom zou ik wat er gezegd wordt in het programma niet al te serieus nemen.
Oh, oh, ik ben echt een superslechte mamma!

Ik heb mijn dochtertje van 2 jaar, bijna 3 vandaag veel pepernoten eten, een chocokikkertje, oh ja, hagelslag op haar boterham, maar ook een boterham met kaas hoor!

Tja, als je dit soort dingen niet elke dag doet lijkt het me niet zo slecht hoor! Kijk suiker is gewoon niet zo goed voor je lichaam, dus daar moet je mee uitkijken, maar km op, je moet toch wel gewoon normaal kunnen eten? Gewoon af en toe patatjes met een kroketje en gewoon af en toe lekker een snoepje enzo.

Oh ja, mijn dochter is heel mooi slank, absoluut niet dik of zo.

echt onzin!
quote:syennaj schreef op 15 november 2008 @ 19:31:

Oh, oh, ik ben echt een superslechte mamma!

Ik heb mijn dochtertje van 2 jaar, bijna 3 vandaag veel pepernoten eten, een chocokikkertje, oh ja, hagelslag op haar boterham, maar ook een boterham met kaas hoor! Wat lief dat je kaas onder gezond schaart! (in kaas zit meer vet dan in al die andere dingen bijelkaar - het vetloos CB zou je nu met een hardhouten pollelepel op je vingers meppen )
Jemig, hebben ze dat echt gezegd? Wat een stom programma.
dank voor de reacties en dat iedereen het met mij eens is, en idd kaas is erg vet...maar lekker dat ze het vinden (ik doe er ook niet moeilijk over) oh en btw mijn zoon heeft nooit last gehad van peuterdiaree, altijd een normale ontlasting. tot aan de:" Mama kom eens kijken hoe groot ie is!" Hahahahahahah
Ach joh, consultatiebureaus onderling geven hele tegenstrijdige adviezen.

Afgelopen week is op deze pijler een topic geopend door Iry(was het toch?) die op haar cb het advies kreeg om haar wat te lichte kind flink veel tosti's met volvette kaas en worstenbroodjes als lunch te geven. Slagroomvla als toetje, roomboter op brood, tussendoor vette kaas en chocomel. En lekker snoepen was ook prima. Volkomen het tegenovergestelde wat het cb van rtl8 adviseert.

Idd het zal wel flink gesponsort worden door deze en gene en in het kader van het toenemende overgewicht bij kinderen is het maatschappelijk juist om vetten in de ban te doen. Maar kinderen hebben vet gewoon nodig.
Grappig.. wij hebben een heel fijn cb. De arts is echt een muts, maar de verpleegkundige is super. Daar loopt de hele buurt mee weg. Van haar wil ik wat aannemen, maar voor het overige ga ik er alleen heen om te meten etc.
overal waar te voor staat is niet goed, een beetje vet hoort gewoon in een "voedingsschema"te zitten. Een consultatie bureau geeft een richtlijn, doe iets met de opmerkingen die je zinnig lijken, en de rest zo snel mogelijk vergeten.

Het ene consultatieburo is beter dan het andere, dat verschilt onderling. Vertrouw op je gevoel jij kent je kind het best! En vergeet niet het consultatie buro werkt met het "gemiddelde kind". Mijn kinderen werden altijd te lang bevonden, ja leuk! maar wat kun je daar mee? net als dat je kind te klein zou zijn.
test
quote:Sanmi schreef op 16 november 2008 @ 07:51:

Grappig.. wij hebben een heel fijn cb. De arts is echt een muts, maar de verpleegkundige is super. Daar loopt de hele buurt mee weg. Van haar wil ik wat aannemen, maar voor het overige ga ik er alleen heen om te meten etc.Volgens mij heb ik hetzelfde CB, ook een muts als arts, maar een heel fijne wijkverpleegkundige.
quote:Parnell schreef op 15 november 2008 @ 19:36:

[...]

Wat lief dat je kaas onder gezond schaart! (in kaas zit meer vet dan in al die andere dingen bijelkaar - het vetloos CB zou je nu met een hardhouten pollelepel op je vingers meppen )Ach jammer! Dan houdt het nu definitief op met een goeie moeder te zijn.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven