Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hatsetats schreef op 19 mei 2016 @ 17:57:

Lang leve napraat!

[img]https://cdn.meme.am/instances/500x/53898031.jpg[/img]
Oudgediende
Even stoom afblazen.

Ik had vorige week bloed geprikt. Ik zou deze week de uitslag krijgen. Ik vanmorgen bellen, zegt de assistente u heeft niks uitslag is goed er is niks opmerkelijks. Ik zei tegen de ha assistente, u bent niet bevoegd om mij een uitslag te geven dat is de taak van de huisarts. Zegt ze ik ben er voor opgeleid. Ik zei ik heb liever dat de huisarts mij contacteert ik vind het namelijk heel vervelend dat u zomaar uitslag geeft. Toen zei ze van mevrouw kan ik u verder ergens mee helpen...

Ik kan daar zo boos om worden. Een assistent is niet opgeleid om huisarts te spelen en uitslagen mede te delen.
Als je bloed niet goed was geweest had de huisarts allang al aan de telefoon gehangen.
Wat een vreemde reactie. Dat doet de assistente van de huisarts hier ook altijd hoor. Ze leest toch alleen voor wat er op het briefje van het lab staat? Als er actie moet worden ondernomen, overlegt ze neem ik aan wel met de huisarts.

Overigens doen assistentes ook zelfstandig uitstrijkjes en testen ze op bijv blaasontsteking. Daar zijn ze wel degelijk voor opgeleid.
Dit is zeuren om te zeuren.
Da's hier ook zo Tass.

Als alles ok is dan belt de assistente, zijn er zaken die nader onderzocht moeten worden dan belt de huisarts.
Beetje ongepast ook om zo van leer te trekken tegen de assistente.
Ik heb het wel vaker met haar aan de stok gehad. Dus vandaar dat ik zo op haar reageer en daarbij de huisarts belt mij altijd met uitslagen.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 11:33:

Even stoom afblazen.

Ik had vorige week bloed geprikt. Ik zou deze week de uitslag krijgen. Ik vanmorgen bellen, zegt de assistente u heeft niks uitslag is goed er is niks opmerkelijks. Ik zei tegen de ha assistente, u bent niet bevoegd om mij een uitslag te geven dat is de taak van de huisarts. Zegt ze ik ben er voor opgeleid. Ik zei ik heb liever dat de huisarts mij contacteert ik vind het namelijk heel vervelend dat u zomaar uitslag geeft. Toen zei ze van mevrouw kan ik u verder ergens mee helpen...

Ik kan daar zo boos om worden. Een assistent is niet opgeleid om huisarts te spelen en uitslagen mede te delen.Een assistent is toch juist wél opgeleid om dit soort dingen te doen? De diagnose doet de arts, zij is er voor het mee delen of om eventueel te vragen of je nog even langskomt.
quote:Eleonora-1 schreef op 20 mei 2016 @ 11:41:

Da's hier ook zo Tass.

Als alles ok is dan belt de assistente, zijn er zaken die nader onderzocht moeten worden dan belt de huisarts.Of de assistent belt om een afspraak te maken.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 11:43:

Ik heb het wel vaker met haar aan de stok gehad. Dus vandaar dat ik zo op haar reageer en daarbij de huisarts belt mij altijd met uitslagen.

O, ga maar op zoek naar een ander praktijk, dat willen de meeste hier toch horen.

Het is toch wat al dat gekat op huisartsen, en assistentes. Maar je had er een topic over kunnen openen ipv hier neer plempen.
vorige keer zei ze ja je hebt gewoon griep dat heeft iedereen. Bleek ik gewoon longonsteking te hebben. Ik vind haar heel naar. Ik had toen tegen de huisarts gezegd, dat ik niet meer wil dt assitente mij diagnoses gaat geven.
ze kan niet door de telefoon heen kijken en diagnose stellen he
ik heb een super huisarts. Ik ga niet op zoek naar een ander.

Lees de OP wd40 je mag hier off topic kletsen en stoom afblazen.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 11:33:

Even stoom afblazen.

Ik kan daar zo boos om worden. Een assistent is niet opgeleid om huisarts te spelen en uitslagen mede te delen.Waarop baseer jij je aanname dat zij er niet toe bevoegd is?
Oh dear, how sad, never mind.
Serieus, op de napraat? Who cares? Open een topic meid als het je zo hoog zit
quote:Hayek schreef op 20 mei 2016 @ 11:54:

[...]

Waarop baseer jij je aanname dat zij er niet toe bevoegd is?Omdat de huisarts mij belt en dat hewft gezegd. Vandaar.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 11:53:

Lees de OP wd40 je mag hier off topic kletsen en stoom afblazen.aha, je hebt nog steeds de pest er in .Maar wel over vakantie en kleding een topic openen.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 11:55:

[...]

Omdat de huisarts mij belt en dat hewft gezegd. Vandaar.

Dus de huisarts heeft expliciet gezegd dat de assistente niet bevoegd is om negatieve bloeduitslagen met patiënten te communiceren? Of heeft 'ie gezegd dat ze niet bevoegd is om diagnoses te stellen?

In het eerste geval zou ik de huisarts hier bij een volgend bezoek zeker op aanspreken........
quote:Hayek schreef op 20 mei 2016 @ 11:58:

[...]

Dus de huisarts heeft expliciet gezegd dat de assistente niet bevoegd is om negatieve bloeduitslagen met patiënten te communiceren? Of heeft 'ie gezegd dat ze niet bevoegd is om diagnoses te stellen?

In het eerste geval zou ik de huisarts hier bij een volgend bezoek zeker op aanspreken........Dat ga ik zeker doen. En het was best belangerijk voor me. Ik had liever nog uitleg gehad. Dat heb ik ook gezegd en heb een afspraak.
Je hebt een afspraak, dit is echt piepen op niets af. Heb je echt enig idee wat zo'n assistent te verwerken krijgt van boze patiënten per dag?

Omdat ze het ergens niet mee eens zijn?
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 12:02:

[...]

Dat ga ik zeker doen. En het was best belangerijk voor me. Ik had liever nog uitleg gehad. Dat heb ik ook gezegd en heb een afspraak.Maar wat heeft de huisarts nou gezegd over de bevoegdheden van de assistente?
quote:Hayek schreef op 20 mei 2016 @ 12:07:

[...]

Maar wat heeft de huisarts nou gezegd over de bevoegdheden van de assistente?De vorige keer dat ze aan de telefoon zei dat ik griep had terwijl het longonsteking was. Was het niet de bedoeling dat de assistente dat mocht zeggen. Dat zei de huisarts ook. Ze baseerde dat op kwestie van symptomen. Je begrijpt dan dat ik van streek ben. Ze neemt je totaal niet serieus. Gemakzucht. Ook als ze de telefoon opneemt het is gemakzuchtig niet vriendelijk. Het is de toon die de muziek maakt.
quote:WD-40 schreef op 20 mei 2016 @ 12:04:

Je hebt een afspraak, dit is echt piepen op niets af. Heb je echt enig idee wat zo'n assistent te verwerken krijgt van boze patiënten per dag?

Omdat ze het ergens niet mee eens zijn?Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Ik heb ook soms hele dagen met zeikende en zuigende klanten te maken en blijf te allen tijde correct en netjes. Ik heb echt geen oordeel over of het in dit geval ook zo is, maar in z'n algemeenheid geldt wel dat er in de zorg aardig wat assistentes zijn die bepaald niet uitblinken in klantvriendelijkheid.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 12:09:

[...]

De vorige keer dat ze aan de telefoon zei dat ik griep had terwijl het longonsteking was. Was het niet de bedoeling dat de assistente dat mocht zeggen. Dat zei de huisarts ook.

Dat kan ik me voorstellen. Maar het gaat nu om het doorgeven van de uitslag van een bloedonderzoek.

Laat je ons nog even weten of de huisarts vond dat de assistente dat mocht doorgeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven